بازدید 7990

شیخ الازهر: قرضاوی را اخراج کردیم

کد خبر: ۳۶۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱ 09 December 2013
در حالی که شیخ یوسف القرضاوی اعلام کرده بود از عضویت هیئت علمای بزرگ الازهر استعفا داده بود شیخ الازهر در بیانیه گفت که قرضاوی را از عضویت این هیئت اخراج کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری النشره، در حالی که شیخ یوسف القرضاوی اعلام کرده بود از عضویت هیئت علمای بزرگ الازهر اعلام کرده بود شیخ الازهر در بیانیه گفت که یوسف القرضاوی را از عضویت این هیئت اخراج کرده است.

احمد الطیب شیخ الازهر و رئیس هیئت علمای بزرگ الازهر اعلام کرد که شیخ یوسف القرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان را از عضویت هیئت علمای بزرگ الازهر اخراج کرده است.

به گفته روزنامه الدستور مصر تصمیم اخراج قرضاوی با اجماع اعضای این هیئت گرفته شده است.

«یوسف القرضاوی» پیشتر در نامه‌ای که متن آن را روزنامه الاهرام مصر منتشر کرده بود، از هیئت علمای ارشد الازهر استعفا داد.

در این نامه آمده بود: اینجانب یوسف عبدالله القرضاوی از سمت خود در هیئت علمای ارشد الازهر استعفا می‌دهم و آن را به ملت مصر تقدیم می‌کنم زیرا ملت مصر صاحب الازهر است نه شیخ الازهر زیرا از دیدگاه من منصب شیخ الازهر و مناصب نزدیک به آن در حال حاضر با زور سلاح و کودتای شوم نظامی غصب شده است همانگونه که منصب رئیس جمهور مصر غصب شد و روزی که ملت آزادی خود را بازیابد و همه امور به صاحبان آن بازگردد در آن صورت علما باید شیخ خود و هیئت علمای ارشد را با اراده آزاد و مستقل انتخاب کنند.

قرضاوی همچنین تاکید کرد که در سن 88 سالگی دیگر نیازی به منصب ندارد.

پس از عزل مرسی از قدرت توسط ارتش که با حمایت شیخ الازهر مصر نیز همراه بود، روابط قرضاوی با الازهر تیره شد و پس از آن جنگ لفظی میان آنها بالا گرفت.

قرضاوی در فتوایی اعلام کرده بود که مصری ها ده ها سال فرصت انتخاب رئیس جمهور نداشتند تا آنکه خدا فرصت را برای آنها فراهم کرد و برای اولین بار رئیس جمهوری را به اختیار و اراده خود انتخاب کردند که آن رئیس جمهور «محمد مرسی» بود از سوی دیگر «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع و فرمانده نیروهای مسلح نیز در برابر دیدگان ما قسم یاد کرد که از رئیس جمهور مرسی اطاعت کند اما تغییر ناگهانی وی را دیدیم و خود را از یک وزیر به کسی که صاحب قدرت است منتقل کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل