بازدید 72693

مبارزه دختر ایرانی با نماینده رژیم صهیونیستی!

کد خبر: ۳۶۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۳ 07 December 2013
ملی پوش سابق تکواندوی بانوان ایران در قالب تیم ملی تکواندوی بلژیک با نماینده رژیم اشغالگر قدس مبارزه کرد.

خبرآنلاین نوشت: «معمولا در ورزش اتفاق می‌افتد که ورزشکارانی از کشوری تابعیت کشور دیگری را پذیرفته و در قالب تیم ملی کشور دیگری در مسابقات شرکت کنند. این‌گونه اتفاقات در رشته‌هایی مانند فوتبال، دو و میدانی، کشتی، پرورش اندام، جودو، وزنه‌برداری و قایقرانی که حیطه فعالیتشان بسیار گسترده است، بیشتر رخ می‌دهد.

متاسفانه در سال‌های اخیر جدایی چهره‌های نامی ایران در رشته‌های مختلف زیاد شده و شاهد هستیم که نفرات خوبی از ورزشکاران ایران در قالب تیم کشورهای دیگر در مسابقات شرکت می‌کنند و موفق به مدال‌آوری می‌شوند.

سامان طهماسبی در کشتی در قالب تیم جمهوری آذربایجان، علی تبریزی در پرورش اندام در قالب تیم قطر، آرزو معتمدی در قایقرانی و در قالب تیم آمریکا، محسن غفار و وحید سرلک در رشته جودو در آلمان، حسن کارکردی در رشته بوکس در انگلیس و حضور چندین ملی پوش وزنه‌برداری ایران در قالب تیم آذربایجان نمونه‌ای از این ادعاست که به کشورهای دیگر رفته‌اند.

در سال‌های گذشته چندین ورزشکار ایران در رشته تکواندو نیز به کشورهای دیگر رفته‌اند که آخرین آنها راحله آسمانی نایب قهرمان بازیهای آسیایی 2010 گوانگجو است که به بلژیک رفته است.

آسمانی تا سال قبل در عضویت تیم ملی تکواندوی بانوان ایران قرار داشت و توانسته بود در بازی‌های آسیایی تاریخ‌ساز شود. او اولین بانوی تکواندوکار ایران بود که توانسته بود به فینال بازیهای آسیایی برسد. هر چند در فینال وزن 62- کیلوگرم به نماینده کره جنوبی باخت و نقره گرفت.

راحله آسمانی حدود هشت ماه است که بی سر و صدا در قالب تیم ملی بلژیک در مسابقات شرکت می‌کند و توانسته در این مدت سه مدال طلا و یک مدال برنز برای این کشور ضعیف در تکواندو کسب کند. درست است که تکواندوی بانوان ایران نسبت به تکواندوی مردان ضعیف‌تر است اما با همین شرایط، سطح بانوان ایران نسبت به تکواندوی برخی کشورهای اروپایی بسیار بهتر و بالاتر است.

نقش فدراسیون تکواندو در این خروج

فدراسیون تکواندوی ایران در این سال‌ها تحت مدیریت سیدمحمد پولادگر توانسته حواشی مختلفی را پشت سر بگذارد که هنوز هم کارشناسان، رفتن رضا مهماندوست را بزرگ‌ترین اشتباه تاریخی پولادگر می‌دانند اما موردی که این فدراسیون با آن زیاد برخورد نداشت، این بود که یک ملی‌پوش سرشناس آن به تیم ملی کشور دیگری بپیوندد. البته چندین تکواندوکار مرد ایران به کشورهایی نظیر سوئد و ایسلند پیوسته‌اند اما آنها جزو نفرات شاخص تیم ما نبودند. فدراسیون در مورد رفتن راحله آسمانی آزمایشی جدی شد چرا که این ورزشکار یکی از بهترین‌های تکواندوی بانوان ایران بود و رفتن او برای فدراسیونی که در بخش بانوان مشکلات زیادی دارد گران تمام می‌شود.

البته طبق شنیده‌های ما مسئولان فدراسیون تکواندوی ایران حاضر نشده‌اند تا رنکینگ راحله آسمانی در لیست المپیکی‌ها و جهانی را که به واسطه حضور در تیم ایران به دست آمده بود، به بلژیکی‌ها بدهند و به همین خاطر آسمانی نمی‌تواند در مسابقات منچستر که دو هفته دیگر خواهد بود، شرکت کند.

فدراسیون تکواندو در این سال‌ها به ویژه در بخش بانوان تغییرات زیادی را در ترکیب تیم ملی داشته و شاید به همین خاطر در این بین حق برخی از ورزشکاران ایران که شایستگی بیشتری نسبت به بقیه داشتند، تضییع شده باشد. به هر حال مسئولان فدراسیون باید برای این خروج‌ها در تکواندو که در این سال‌ها شدت گرفته، فکری کنند!

مبارزه با تکواندوکار رژیم اشغالگر قدس

راحله آسمانی که تا همین یک سال قبل با پوشش و حجاب اسلامی و زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در مسابقات شرکت می‌کرد، به یک‌باره تغییر رویه داد و بعد از رفتن به بلژیک شرایطش متفاوت شد. او در این یک سال بدون آن پوشش در مسابقات شرکت کرده و جالب‌تر آنکه در یکی از همین چهار مسابقه‌ای که با نام کشور بلژیک مبارزه کرده با نماینده رژیم اشغالگر قدس هم مبارزه کرده و او را شکست داده است!

عناوین و افتخارات راحله آسمانی در تیم ایران

مدال نقره بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو

طلای تورنمنت بین‌المللی منچستر انگلیس در سال 2010

طلای مسابقات بین‌المللی جام فجر اسفندماه 89

چندین مقام قهرمانی کشور

حضور بیش از پنج ساله در اردوهای تیم ملی

اردیبهشت‌ماه سال 91 (2012) در مسابقات قهرمانی آسیا در ویتنام به نماینده ژاپن باخت و حذف شد

عناوین و افتخارات راحله آسمانی در تیم بلژیک

طلای مسابقات آزاد 2013 آلمان

برنز مسابقات آزاد 2013 بلژیک

طلای مسابقات مستر 2013 هلند

طلای مسابقات آزاد 2013 تاپیا

تیم‌های ملی بانوان و مردان ایران سال 2012 در مسابقات آزاد آلمان شرکت داشتند که آن زمان راحله آسمانی در قالب تیم ملی ایران در مسابقات شرکت داشت و موفق نشد مدالی کسب کند.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان