بازدید 2700

وزیر علوم باید در صحن مجلس پاسخ‌گو باشد

کد خبر: ۳۵۸۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۶ 19 November 2013
خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون‌ آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به قانع نشدن نبویان از پاسخ‌های وزیر علوم گفت: بر این اساس فرجی‌دانا باید در صحن مجلس به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

عباس مقتدایی عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره مباحث مطرح شده در جلسه امروز این کمیسیون اظهار داشت: امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس میزبان دو وزیر بود که از قبل برای حضور در کمیسیون از آنها دعوت شده بود.

وی ادامه داد: در ابتدا وزیر آموزش و پرورش در جلسه حضور یافت که نمایندگان عضو کمیسیون عمدتا بر این نکته تاکید کردند و در عمل نیز نشان دادند که به دنبال حمایت جدی از این وزارتخانه برای ارتقاء و جایگاه آن هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: در مباحث مربوط به بودجه سال 92 و سال 93 وزارت آموزش و پرورش نیز موضوعاتی مطرح شد که از دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگانی از خزانه کل کشور نیز در این جلسه حضور داشتند و مطالبات نمایندگان و سرخط‌های اساسی این مسئله طرح شد.

مقتدایی تصریح کرد: در ادامه این جلسه، فرجی‌دانا وزیر تازه منصوب شده علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه حاضر شد تا به سوالات نمایندگان سوال‌کننده که در نوبت کمیسیون قرار گرفته بودند، پاسخ دهد.

وی افزود: سوال اول توسط حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان به نمایندگی از سایر نمایندگان سوال‌کننده قرائت شد که عمدتا بر موضوع انتصابات در وزارت علوم و به کارگیری افرادی که صلاحیت آنها توسط مراجع ذیربط تایید نشده، متمرکز بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: در پایان این جلسه نیز که صرفا نمایندگان مجلس و معاون پارلمانی وزیر علوم حضور داشتند، نبویان به نمایندگی از سوال کنندگان قانع نشدن خود را اعلام کرد و بر همین اساس فرجی‌دانا وزیر علوم در آینده برای پاسخ‌گویی در صحن علنی مجلس حاضر می‌شود تا نمایندگان تصمیم‌گیری کنند که آیا از پاسخ‌های وی قانع می‌شوند و یا نمی‌شوند.

وی اظهار داشت: سوال دیگری نیز توسط علاءالله سلطانی صبور نسبت به نحوه برخورد و نوع رفتار یکی از معاونان وزیر علوم با ارباب رجوع و روسای دانشگاه‌ها از وزیر پرسیده شد که وزیر توضیحاتی داد و صراحتا در این خصوص از نماینده یاد شده عذرخواهی کرد و قول داد که موضوع را پیگیری کند و بر همین اساس سلطانی‌صبور قانع شدن خود را اعلام کرد.

مقتدایی در پایان گفت: در این جلسه مقرر شد که در جلسه دیگری مسئولان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به کمیسیون دعوت شوند تا با حضور آنها مباحث بودجه‌ای وزارتخانه دنبال شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر