بازدید 13664
۵

نگاه شما: ابتکار عزاداران حسینی در دانمارک

کد خبر: ۳۵۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵ 16 November 2013
در حالی که شیعیان دانمارک مشغول به ساخت بزرگترین و زیباترین مسجد اروپا به مساحت 4200 متر به نام مبارک امیر المومنین علی بن ابی طالب هستند در عاشورای سال جاری با اقدامی بی نظیر در راهپیمای  با شکوه خود که به چهار زبان دانمارکی , عربی , اردو و فارسی  بود و بر اساس آمار بیش از 30000 نفر در آن شرکت نمودند با اجاره ی یک فروند هواپیمای کوچک که حامل تراکتی به نام یا حسین به زبان دانمارکی  بود و در فضای بالای سر راهپیماییان در شهر کپنهاگ پایتخت دانمارک  و در دو شهر دیگر دانمارک اقدام به نمایش اسم یا حسین (ع) در آسمان آن شهر ها نمودند. 

 مراسم بزرگداشت دهه اول محرم مانند گذشته در شهر کپنهاگ به زبان های فارسی, عربی , انگلیسی , دانمارکی و اردو  و در دو شهر دیگر این کشور به زبان  های فارسی و عربی برگزار گردید.

یکی دیگر از ویژگی های عاشورای امسال در کپنهاگ اجاره ی تابلو های تبلیغاتی یک صد ایستگاه قطار و اتوبوس بود که بر روی آنها به زبان دانمارکی نوشته شده بود: حسین(ع) کیست؟ و با بیان جمله هایی از دو شخصیت بزرگ تاریخی آقایان گاندی رهبر استقلال هند و نلسون ماندلا رهبر استقلال افریقای جنوبی در بیان و تعریف شخصیت امام حسین (ع) نوشته شده بود.



فرستنده: سید محمد مهدی خادمی رئیس مرکز اسلامی دانمارک 

* برای آشنایی با شرایط و نحوه همکاری با «نگاه شما» اینجا را کلیک کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۵
خدا اجرشون بده در حالی که به این زیبایی نام امام حسین (ع) در آسمان به احتزار در میاد برخی جاهلان با قمه زنی آنچه امام حسین (ع) و عزیزترین کسان ایشان در راه آن شهید شدند نتنها پاس نمی دارند بلکه مانند فرق سرشان بشدت در لبه تیغ تیز بدخواهان دین قرار می دهند.
آفرین
جادارد به خوشفکری و پویایی این تشکل ببالیم و افتخارکنیم.
خدا اجرشان دهد
باسلام واحترام

با آرزوی قبولی عزاداریهایتان خواهشمند است بیشتر راجع به فعالیتتان بنویسید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان