بازدید 11111

عزاداری عشاق حسین (ع) در رومانی

مراسم امسال شیعیان در رومانی باشکوه تر از سالهای پیشین برگزار گردید و بویژه شیعیان ایرانی و عراقی در چندین محفل یاد امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا را زنده نگاه داشتند.
کد خبر: ۳۵۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱ 14 November 2013
مراسم دهه اول محرم به یکی از مهمترین عرصه های نمایش ارادت مسلمانان و بویژه ایرانیان به خاندان پیامبر و شعائر اسلامی تبدیل شده است.

به گزارش «تابناک»، بزرگداشت امام حسین (ع) شمعی است که خاموش نمی شود و روز بروز در حال گسترش  و نور افشانی است و مسلمانان با زنده نگاه داشتنیاد قهرمانان کربلا می کوشند در تداوم رسالت حسینی و زینبی نگذارند تا زنگارها بر رخ اسلام جای گیرد و دین پیامبر خدا را زنده نگاه دارند.

این مراسم که امروز به بخشی مهم از عناصر شکل دهنده هویت ایرانی هم تبدیل شده است مرزها را درنوردیده است. امروزه ایراینان در هر جای دنیا که باشند می کوشند با زنده نگاه داشتن یاد حسین و قهرمانان دشت کربلا ضمن انجام تکلیف دینی خود پیوندهای سنتی خود با خاندان طهارت را به نمایش بگذارند و همچنین از عناصر هویت ملی خود نگهبانی کنند.

در سالهای اخیر مراسم دهه محرم در کشورهای غیراسلامی نیز به شیوه شگفت انگیزی گسترش یافته و در جای جای کشورهای اروپایی نیز مراسم باشکوه امام حسین به سبق و سیاق سنتی برگزار می گردد. مراسم امسال شیعیان در رومانی باشکوه تر از سالهای پیشین برگزار گردید و بویژه شیعیان ایرانی و عراقی در چندین محفل یاد امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا را زنده نگاه داشتند.

در یکی از محافل ایراینان که صدها تن از ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت در طول ده شب آن را برپای داشتند علاوه بر ایرانیان چندین تن از عاشقان و دلبستگان خاندان پیامبر از  کشورهای افغانستان، پاکستان و لبنان نیز حضور داشتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار