بازدید 13565

نظر وزیر ارتباطات درباره رفع فیلتر فیس‌بوک

کد خبر: ۳۵۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۴ 11 November 2013
وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درباره‌ی رفع فیلتر فیس‌بوک اظهار کرد: تصمیم‌گیری در این زمینه در کمیته‌ای که در قوه قضاییه تشکیل شده صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی ساعاتی پیش در جمع خبرنگاران در پاسخ به این مطلب که چندی پیش وزیر ارشاد این‌گونه اظهار کرده بود که باید دسترسی به فیس‌بوک آسان شود، توضیح داد: در این زمینه کمیته‌ای در قوه قضاییه تشکیل شده که تصمیم‌گیری با آن است و به نمایندگی از وزارت ارتباطات نیز یکی از معاونان بنده در این کمیته حضور دارد.

وی تصریح کرد:ما باید نظراتمان را در دولت هماهنگ کنیم اما در نهایت تصمیم‌گیری با کمیته مذکور است.

واعظی در پاسخ به این سوال که نظر شخصی‌اش و نظر وزارت ارتباطات درباره‌ی آسان شدن فعالیت در فیس‌بوک چیست، اظهار کرد: فیس‌بوک یک شبکه اجتماعی است که در آن صفحات بسیار خوبی وجود دارد و برخی صفحات نامناسب هم وجود دارد. ما در ارتباط با صفحات مناسب و آموزنده قطعا موافقیم اما در مورد صفحه های نامناسب در صورتی که امکان فنی آن فراهم باشد به دنبال راهکاری هستیم که صفحات نامناسب فیس بوک را نیز مانند صفحات نامناسب وب تفکیک کنیم.

وزیر ارتباطات در عین حال یادآور شد:اگر مدل فیلترینگ بر اساس محتوا باشد مردم می توانند از محتوای مفید این شبکه اجتماعی استفاده کنند.

وی همچنین عنوان کرد:هم اکنون از نظر فنی امکان تفکیک صفحات مناسب و نامناسب بر اساس محتوا در سایت‌های اینترنتی وجود ندارد اما گروهی در حال انجام این کار برای اجرای فنی آن هستند.

واعظی همچنین اظهار کرد: برای مثال می توانیم IP های اینترنتی را شناسنامه دار کنیم به این معنی که هر فرد همانطور که یک شماره ماشین دارد یک IP مشخص نیز داشته باشد و پس از آن از مردم بخواهیم از اینترنت درست استفاده کرده و به نوعی خود آنها پلیس اینترنت باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل