بازدید 125822

ایران یک هدیه بزرگ پنهان هم به روس‌ها داده است!

منابع اسرائیلی مدعی هستند، هر چند ایران در مراسمی آشکارا با اهدای یک نمونه از پهپاد آمریکایی و مهندسی معکوس شده ‌اسکن ایگل، همکاری با روس‌ها در حوزه نیروی هوایی را جشن گرفت، این مراسم پوششی بر‌ اهدای هدیه اصلی ایرانی‌ها به روس‌ها بوده است.
کد خبر: ۳۵۳۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱ 25 October 2013
ایران یک هدیه بزرگ پنهان هم به روس‌ها داده است!منابع اسرائیلی مدعی هستند که هر چند ایران در مراسمی آشکارا با اهدای یک نمونه از پهپاد آمریکایی و مهندسی معکوس شده ‌اسکن ایگل، همکاری با روس‌ها در حوزه نیروی هوایی را جشن گرفت، این مراسم پوششی بر‌ اهدای هدیه اصلی ایرانی‌ها به روس‌ها بوده است.

به گزارش «تابناک»، وب‌سایت اسرائیلی دبکا مدعی شده ‌که ظاهرا خبر اصلی این است که ایرانی‌ها چند روز پیش در مراسمی، یک فروند از نمونه کپی شده پهپاد آمریکایی اسکن ایگل را به ویکتور بوندارف، فرمانده نیروی هوایی روسیه اهدا کرده‌اند. ژنرال روس نیز کیفیت کار مهندسان ایرانی را تحسین کرد تا دو طرف‌ همکاری خود در این زمینه را در جلوی دوربین‌ها جشن بگیرند.

وب‌سایت اسرائیلی همچنین ادعا دارد ‌که پخش تصاویر این مراسم، حقه بزرگی بوده، زیرا این مراسم، پوششی برای هدیه اصلی ایرانی‌ها به روس‌ها بوده است؛ هدیه‌ای که قرارگاه خاتم‌الانبیا به طرف روس داده، در واقع یک کپی از پهپاد بسیار پیشرفته آمریکایی RQ-۱۷۰ بوده ‌که در سال ۲۰۱۱ توسط ایران شکار شد.

ایران بار‌ها مدعی شده ‌که مهندسان ایران توانایی بهره‌برداری از فناوری‌های موجود در این پهپاد‌ها را دارند و این کار را انجام داده‌اند. دبکا مدعی شده ‌که مهندسان چینی در به زمین نشان دادن این پهپاد به ایران کمک کرده‌اند و روس‌ها تصور می‌کنند که چینی‌ها این اجازه را یافته‌اند ‌آن را ‌بررسی و فنآوری‌های موجود در آن را کپی کنند. این در حالی است که ایران تاکنون درخواست‌های روسیه را برای مشاهده و بررسی از نزدیک این پهپاد رد کرده بود.

گفته می‌شود که ایران برخی از این فنآوری‌ها را در پهپادی به کار برده ‌که حزب‌الله بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز در‌آورد و پیش از این که بعد از یک ساعت پرواز توسط رادارهای اسرائیلی کشف ‌و سپس ساقط شود، از فراز برخی مراکز حساس صهیونیست‌ها و از جمله مرکز هسته‌ای دیمونا عبور کرده است.

منابع اطلاعاتی که دبکا به آن‌ها متکی است، مدعی شده‌اند ‌هر چند هدیه واقعی یعنی آر‌کیو ۱۷۰، در پناه هدیه رسانه‌ای یعنی اسکن ایگل پنهان شده، همین اهدای آشکار یک پهپاد آمریکایی و پذیرش این هدیه از جانب روس‌ها، نشان دهنده تمایل ایران به علنی کردن بی‌توجهی دو طرف به نگرانی‌های آمریکا در این رابطه است. این مسإله به ویژه در حالی از جانب اسرائیلی‌ها مهم دانسته شده ‌که ایران در حال مذاکره با غرب بر سر برنامه هسته‌ای خود است و نشان می‌دهد که روس‌ها در همین شرایط مایل به افزایش همکاری نظامی با ایران هستند.

دبکا مدعی است ‌هر چند ایالات متحده تاکنون به این مراسم واکنشی نشان نداده است، شیوه رفتار آمریکایی‌ها در مدت اخیر، باعث فاصله گرفتن متحدان آمریکا از آن در منطقه شده است.

گفتنی است، هرچند فاصله گرفتن برخی متحدان آمریکا در منطقه از آن در روزهای اخیر بسیار رسانه‌ای شده، ‌معمولا منابع اسرائیلی بعضی گمانه‌ها و یا جوسازی‌های خود را در قالب اخبار محرمانه به رسانه می‌دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۵۳
انتشار یافته: ۵۰
s300 درقبال RQ
خوب بود
اگه اینطوریه که ای ول . دم مون گرم . اول گفتن ایران دروغ میگه ار کیو رو به زمین نشونده . بعد گفتن نشونده ولی عمرا چیزی ازش سردربیاره . حالا میگن یکی ساخته یه نمونه داده روسه . اگه واقعا اینطوریه باعث غروره که ما ار کیو رو تولید کنیم یه نمونه هم بدیم روسیه که خودش عظمتیه :)
پاسخ ها
س.احمدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
شاید اشتباه میکنم اما انگار اسکن ایگل رو ساخته و هدیه داده نه ارکیو 170 ، هر چند فرقی نمیکنه بیشتر تو دهن دشمن زدنش مهمه و اینکه این خودش یه پیام برا روسیه هم داره در مورد اس 300، اگه ندی خودمون میسازیم و شاید به کشور دیگه هدیه بدیم
ناشناس
| - |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
بعید می دونم به روسیه داده باشن. اگر هم داده اند به چه دلیل باید یواشکی داده باشن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
فکر کنم کلا خبر رو برعکس متوجه شدیا؟ میگه اسرائیلیا گفتن چینی ها نشوندن و دسترسی داشتن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
داداش میشه بگی دادنش به روسیه براماچه عزتی داره ؟ چیزی رو که برای کشورمون اینقدر اهمیت داره به کشوری بدیم که اس 300 ای که پولشم دادیم بهمون نمیدم بارها خیانتشون هم بارها بهمون ثابت شده؟؟؟؟؟ واقعا ما چقدر آدمهای ساده و فراموشکاری هستیم
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
براشون زور داره بگن ایرانو 30 ساله تحریم کردیم اماوسط تحریم:
جنگنده ساختند
ناو جنگی ساختند
موشک بالستیک دومرحله ای سجیل ساختند
اژدر حوت ساختند (سریعترین های دنیا)
ارکیو و چند تا بچه پهپاد امریکایی را نشوندند و ...
با این توصیفات معلومه براشون درد داشت بگن ایران میوتواند از ارکیو نمونه سازی کنه!
بیخود نبود اوباما بلا فاصله درخواست کرد پسشون بدیم..و اما کار از کار گذشته بود...انوقت که فرستادنش جاسوسی باید فکر اینجاشو میکردند! :)
یکی یه خبر از اس 300 و 4میلیارد دلار طلب ایران بده
دادن RQ170 به کشوری که به ما S300 رو نداد، چه قدر عقلانی هست؟ مگر اینکه معامله بزرگتری در جریان بوده باشه چون که RQ170 برگ برنده برای ایران محسوب می شه و باید درست و به موقع خرج بشه. هرچند دبکا فایل خبرگزاری معروفی در شایعه پراکنی هست و معلوم نیست چه اهدافی رو دنبال می کنه. هفته ای نیست که حداقل یک خبر از این رسانی کذایی راجع به ایران بیرون نیاد. من که به این خبرگزاری اعتماد ندارم.
همین که اسراییل مثل سگ از ما میترسه باعث خوشحالیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
ای ول، اینو خوب اومدی
در اینکه ایران RQ-170 رو ساخته و یا به زودی مثل اون رو میسازه که شکی نیست اما اگه اینطور باشه چرا باید اون رو به روس ها هدیه داد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
آن هم در این زمان!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
پیام به جایی واسه روسهابود.اس300 رامیسازیم انشاالله
صبر میکردن داستان اس 300 تموم بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
ای بابا ؟؟؟؟؟
سلام.درمقابل روس ها به ما چه دادند؟لطفا اطلاع رسانی کنید چون این یک معامله است که ایران یه چیزی بدهد طرف مقابل هم باید جبران کنداگر محرمانه نیست حتما جهت اطلاع افکار عمومی مورد را ذکر کنید .ممنون
اگه درست باشه واقعا باید دست همه این کنندگان کار را بوسید اگه درست باشه.
یک نمونه ایرباس هم خوبه اگه شبیه سازی بشه
rq -170 کجا بود !! اسرائیل داره موش میدوونه تا ایران و امریکا با هم در ارتباط نباشند .
این خبر اسرائیلی ها برای ایران هراسی هست و برای فاصله انداختن بین ایران و امریکا برای نتیجه نگرفتن مذاکرات ارزیابی می شود.
تا چشم آمریکا و اسراییل کور بشه!!! هر کاری صلاح بدونیم انجام می دهیم .
این چه نوع همکاری هست اونا زیر قرارداد اس300میزنن ما به اونا پیشکشی میدیم.
تحت هیچ شرایطی نباید حتی بدترین نوع کپی از RQ-170 رو به روس ها می دادیم. با اسکن ایگل مشکلی ندارم ولی RQ-170 معدن طلاست دست ایران. روس ها یه S-300 که کاملا دفاعی هست رو به ما ها نمیدن سر بی خودی ترین مسائل، به تازگی هم که دارن سنگ می ندازن تو مذاکرات 5+1 با ایران. آخه من موندم این چه باچ دادنیه. روسیه به ما چه کمک های نظامی داره می کنه که ما یه همچنین باجی بدیم. روس ها هم اگه حسن نیت داشتن تکنولوژی موشک R-77 و R-73AE برای میگ 29 رو به ما می دادن. تو دنیا سیاست و نظامی گری ما چیزی به نام حسن نیست نداریم. البته امیدوارم این توهم های اسرائیلی ها باشه طبق معمول. و الا یه کپی از بهترین پهپاد بی سرنشین از دستمون پر کشید رفت تو دست روس های به تمام معنا نامرد
روسها حتی قطعات یدکی هواپیماهایی رو که به ما فروختن رو تامین نمی کنن،از اجرای قرارداد اس ۳۰۰ سرباز می زنن اونوقت ما به اونها هدیه میدیم؟
همون اسکن ایگل هم زیادشون بود!
تا کور بشه چشم هر کسی که نمی تواند ببنید علی الخصوص رژیم صهیونیستی
فعلا که باید تاسف بخوریم بخاطر این همه امتیازات بزرگ که فقط داریم به روسهای عزیز پرداخت می کنیم و هیچ سودآوری برای ما نداشته!
حرفهاي اسرائيل مثل دعواي بچه‌هاست!
مامان! مامان!(امريكا)
اين دو تا منو اذيت مي‌كنند!
دعواشون كن!
دليلي وجود نداره كه اين تكنولوژي رو به هر كسي بديم.مخصوصا روسيه كه مثل كفتار ميمونه.بايد اين تكنولوژي رو نگهداريم و به عنوان يه صلاح استراتژيك ازش استفاده كنيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
موافقم ولی صلاح درست نیست سلاح درسته که همون اسلحه است
اقا اس 300 چی شد.عجب رویی دارن ای روسا
هر چند اسراییل و آمریکا شدیداً خواهان دور شدن ایران از روسیه هستند ولی‌ یادمون باشه به روسها باید پیله کرد تا کار انجام بدن،s300 را تا وقتی‌ که هنوز کارایی داره باید گرفت
بنظرم به روسهایی که اینقدر به ما ضربه زدن نباید همچین هدیه ای با ارزش میدادن روسها فقط دنبال منافع خودشون هستند اونها حتی اس 300 که پولش را از ما گرفتن به ما ندادند واقعا برای خودمان متاسفم
بنظرم به روسهایی که اینقدر به ما ضربه زدن نباید همچین هدیه ای با ارزش میدادن روسها فقط دنبال منافع خودشون هستند اونها حتی اس 300 که پولش را از ما گرفتن به ما ندادند
آیا روسیه در قبال این هدیه ارزشمند S300

خریداری ما را خواهد داد ؟
در جنگ ها اولين كشته حقيقت است!
مرگ بر روسیه
برام سوالی پیش اومد وآن اینکه با این اوصاف ایران برای مردمش هواپیمای مسافر بری هم ساخته ما اطلاعی نداریم
مطمئن باشید که سران سپاه هم اونقدر ساده نیستند که براحتی برگهای برنده رو در اختیار دشمنان قرار بدهند از نظر ما شرق و غرب از سالیان دور چشم طمع به این مرز و بوم دارند به امید موفقیت
روسها قابل اعتماد نیستند از همین علیه خودمان استفاده خواهند کرد.
وقتی ما بعد چند سال اس 300 رو هنوز تحویل نگرفتیم واز شکایت هم صرف نظرکردیم تا روسها لطف کنن درقضیه هسته ای طرف ما باشن (چقدم بودن!!!) حالا باید بهشون هدیه بدیم دیگه اونهم یک تکنولوژی که از اس300 کمتر نیست.
دریای خزر را هم دادیم و حالا پهباد در قبالش آنها چه کردند یک نیروگاه اتمی در بوشهر دارن میسازن تازه آن هم با پول و دلار هنگفت ایرانی که بعد از بیست سال هنوز تحولیش ندادن ومن همیشه از آنها متنفرم
اي آقا !! روسها بدتر از آمريكاييها و آمريكاييها بدتر از روسها
هنوز هم كه هنوزه نفهميديم كه بايد با كار و تلاش و جديت رو پاي خودمون وايستيم..
دادنش به روسها پز خیلی خوبی بود برای نشاندادن عظمت ایران و رو کم کنی امریکا و اسرائیل و غربیها که ببینن ایران پیشرفت تکنولوژی خوبی داشته و البته از همه بیشتر به خیلی از خود مردم ایران که هنوز این رو باور ندارن که ایران در پیشرفت نظامی به جاهای بالا رسیده و البته اگه کس دیگه ای بخواد میفروشیم و دیگه مفتی نیست
با سلام
خوبه که به روسها نشو ن بدهیم چی هستیم و چه تواناییهایی داریم .حالا هم باید بگیم که بجای اس سیصد به ما اس پانصد که پیشرفته تر است بدهید.
اولین نظر برام جالب بود ایران با دادن این هدیه به روسیه پیام داد هر چی ندی خودمون می سازیم پس بهتره خودتون اس 300 رو بدید اگر ندید ازش میسازیم و به هر کشوری که بخواهیم هدیه می دهیم
ما هیچگاه به روسها وانگلیسی ها نباید اعتماد کنیم آنها فقط به فکر ضربه زدن به منافع ملی ما هستند در وذکرات دریای خزر و یا در مذاکرات هسته ای .
روس ها هیچوقت قابل اعتماد نبودند
آقا میشه خودروهای مدرن روز رو هم بدیم دست مهندسین این پروژه که مشابهشون رو بسازن؟ فکر کنم میتونن حتما. ضمنا به اسرائیل :گاگول اگر م اینطور باشه مگه از کسی میترسیم که تحت پوشش این کارو بکنیم؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل