بازدید 59947

10 ایراد حقوقي فيلم "هيس دخترها فریاد نمی زنند"

کد خبر: ۳۴۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۷ 29 September 2013

فيلم هيس دخترها فرياد نمي زنند در حالي به مرز فروش 4 ميليارد تومان نزديك مي شود كه از لحاظ حقوقي با 10 چالش حقوقي و قضايي مواجه است به طوریکه كه در برخي از سكانسها شاهد نقض صريح قانون هستيم.

به گزارش مهر، "هيس" دخترها فرياد نمي زنند! فيلمي كه اين روزها به فروش بيش از 3 ميليارد تومان رسيده است. شايد بعد از فيلمهايي مانند "حكم" و " مي خواهم زنده بمانم" در رديف فيلمهايي باشد که روند بررسي پرونده هاي قضايي در ايران و در كل عملكرد دستگاه قضايي را مورد بررسي يا چالش قرار مي دهد.

به گزارش مهر، در اين فيلم اشكالات قضايي، حقوقي و حتي اشكالاتي رسانه اي هم ديده مي شود كه بيننده اگر آشنايي با دستگاه قضايي نداشته باشد گمراه خواهد شد.

داستان فيلم "هيس دخترها فرياد نمي زنند" بر گرفته از آسيب اجتماعي كودك آزاري جنسي است. به نوعي كه كارگردان در فيلم نشان مي دهد كه كودكان چه در خانواده پولدار و يا فقير و چه از خانواده بافرهنگ و يا سطح پايين فرهنگي در معرض آسيب اجتماعي كودك آزاري جنسي قرار دارند. كه در نگاه واقعي مي توان به پرونده هايي مانند "عقرب سياه"، "بيجه" و پرونده كودك آزاري غير جنسي ولي نامتعارف مانند پرونده "هانيه" اشاره كرد.

در طول فيلم شاهد هستيم كه فردي به نام "مراد" 32 ساله شاگرد مغازه لباس عروس فروشي است و صاحب مغازه كه زني علاقمند به كسب و كارش هست بدون توجه به خواسته هاي دخترك 8 ساله اش (شيرين) او را همبازي "مراد" مي كند تا جائيكه در يك سكانش به مراد مي گويد: شيرين را خانه ببر تا من بيايم!

حضور مراد تنها با دخترك 8 ساله در خانه آغاز تولد افكار بيمارگونه مراد است تا به آزار و اذيت دخترك پرداخته و از وي سوء استفاده جنسي كند. اين سكانس هاي فيلم بخشي از خاطرات بازگو نشده دخترك بعد از 20 سال در جريان بازپرسي است. شيرين كه در كودكي مورد سوء استفاده جنسي قرارگرفته در شب عروسي متوجه آزار و اذيت جنسي يك سرايدار با دختر بچه همسايه مي شود و همين صحنه عروس را وادار مي كند تا دست به جنايت زده و سرايدار را به قتل برساند.

حالا پرونده آزار و اذيت جنسي شرين در سن 8 سالگي با اعترافات وي مفتوح مي شود. در اين فيلم اجتماعي چهار پرونده حقوقي مفتوح است.

اول پرونده كودك آزاري شيرين در سن 8 سالگي

دوم پرونده كودك آزاري 27 دختر كوچك توسط مراد

سوم پرونده قتل سرايدار ساختمان در روز عروسي شيرين

چهارم پرونده كودك آزاري سرايدار با يكي از كودكان ساختمان كه هر 4 پرونده روي ميز بازپرس قرار دارد.

اولين و دومين چالش حقوقي فيلم "هيس ..."

يكي از چهار پرونده مطرح شده در اين فيلم آزار و اذيت جنسي شيرين توسط مراد است. قانون مي گويد اينگونه پرونده ها بايد در دادگاههاي مربوطه مطرح شود و در ماده 43 قانون آيين دادرسي كيفري آمده است: تحقیق در جرایم منافی عفّت ممنوع است مگر درمواردی که جرم مشهود باشد و یا دارای شاکی خصوصی بوده‌که در مورد اخیر توسط  قاضی دادگاه انجام  می‌شود. نكته جالب با توجه به قوانين ياد شده فوق اين است كه بازپرس پرونده شهاب حسيني به جمشيد هاشم پور به عنوان ضابط قضايي دستور مي دهد تا مراد را پيدا كند و همزمان از پدر و مادر شيرين هم بازجويي شود كه اين خلاف قانون است.

سوم

در سكانسي از فيلم مراد دستگير شده و بازپرس بدون اخذ دفاعيات متهم دستور جلب وي را صادر مي كند!

چهارم

بعد از جلب مراد متهم در اختيار نيروي انتظامي قرار مي گيرد. مامور نيروي انتظامي با ضرب و شتم متهم اقدام به اقرار مي كند كه تمامي اين مراحل بر خلاف قانون جديد مجازات اسلامي است. در قانون جديد آمده است: اقراري که تحت اكراه، اجبار، شکنجه و يا اذيت و آزار روحي يا جسمي أخذ شود، فاقد ارزش و اعتبار است و دادگاه مکلف است از متهم تحقيق مجدد نمايد.

پنجم

در فيلم بيننده به هيچ عنوان از روند دادگاه رسيدگي به جرم "مراد" مطلع نمي شود. حتي در فيلم نامي از حكم اعدام هم برده نمي شود در حالي كه بيننده منتظر كيفرخواست مطرح شده از سوي دادستان و دفاعيات متهم است.

ششم

در لايحه جديد آيين دادرسي كيفري كه هنوز به تصويب نهايي مجلس نرسيده است بايد دادگاهها براي متهمان پرونده شخصيت ايجاد كنند. در فيلمهاي اجتماعي بيننده جدا از موضوع اجبار قانوني انتظار دلايل رواني رخداد جرم را دارد. ولي در فيلم هيس هيچ وقت مشخص نشد كه چرا و به چه دلايلي "مراد" دست به كودك آزاري زده است و اين غير از كمرنگ بودن نقش مشاور حقوقي چالش نبود مشاور اجتماعي را در طول فيلم نشان مي دهد.

هفتم

داستان اصلي فيلم با قتل سرايدار آغاز شده است. قتلي كه به دليل آن كودك آزاري جنسي بوده است ولي قاضي تحقيق در طول فيلم به هيچ عنوان به موضوع كودك آزاري اشاره نكرده و تنها به موضوع قتل رسيدگي مي كند. نكته جالب اين است كه اصلا قاضي دستور پيگيري كودك آزاري را هم صادر نمي كند در حالي كه شيرين در دادگاه دليل اين قتل را مشاهده عيني كودك آزاري عنوان كرده است.

هشتم

در قوانين كيفري و مجازات اسلامي آمده است كه عنصر قتل يا همان انگيزه قتل مهمترين نكته در تشخيص قاضي براي حكم نهايي است. اگر قاتل مقتول را مستحق قتل يا همان (مهدورالدم) بداند قصاص نمي شود. (ماده 295 قانون مجازات اسلامي: در صورتي كه كسي شخصي را به اعتقاد قصاص يا به اعتقاد مهدور الدم بودن بكشد و اين امر بر دادگاه ثابت شود و بعداً معلوم گردد كه مجني‌عليه مورد قصاص يا مهدورالدم نبوده است، قتل به منزله خطاي شبه عمد است) كه در اين فيلم شيرين با توجه به مدارك و شواهد موجود مستحق قصاص نيست.

نهم

در فيلم هيس دخترها فرياد نمي زنند دادگاه علني برگزار مي شود و شايد گفت كه تمامي دادگاهها بر اساس قانون اگر قاضي حرفي نداشته باشد علني است ولي اين نكته را بايد توجه داشت كه در ماده 188 آيين دادرسي دادگاه ها آمده است: حضور افراد بلامانع است مگر آن که به تشخیص دادگاه، علنی بودن آن منافی عفت عمومی باشد. در حالي كه قطعا پرونده شيرين خلاف منافي عفت بوده و نبايد علني برگزار مي شد.

دهم

در فيلم هيس اينگونه عنوان شده است كه اگر مقتول، اولياي دم نداشته باشد قطعا قصاص مي شود در حالي كه قانون مي گويد اگر مقتول ولي دم نداشته باشد يا به اولياي دم وي دسترسي نباشد، ولي امر مسلمين، ولي دم او محسوب شده و رئيس قوه قضائيه با استيذان از ولي امر اختيار قصاص يا تقاضاي ديه از متهم را برعهده دارد. البته هم اكنون دادستانها اين نقش را ايفا مي كنند و فيلم به جاي دستپاچگي و توليد اضطراب مي توانست حضور پررنگ دستور عفو رهبري و يا دستور رئيس قوه را نشان دهد.

... و چند سوتي ديگر

در طول فيلم متهم از درب دادگاه كيفري در خيابان داور تهران وارد شد كه اين درب سالهاست از طریق آن ترددي رخ نداده و در آن تردد متهمان عمومي به ندرت انجام مي شود. همچنين خبرنگاران حوزه قضايي و حقوقي بسيار بي تجربه و بدون سوال خاصي نشان داده شده اند. دراین فيلم حتي خبرنگاران با متهمه وارد دادگاه و صحن اصلي هم مي شوند كه ورود خبرنگاران به دادگاه آن هم از وسط خيابان ممنوع است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۷۹
انتشار یافته: ۵۳
سلام
ممنون از این اطلاعات قانونی ای که به ما دادین
یک کارگردان در ایران هر چقدر معروف باشد .
دوست دارد فیلم را آن طور که می خواهد جلو ببرد و به احساسات تماشاگر کار ندارد و فقط می خواهد شعار های خود را بدهد مثل شعارخای که در نیمه دوم فیلم در مورد زنان داده شد.
امیدواریم که کارگردانان با اطلاعات کامل و جامع نه از روی احساس فیلم را بسازند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
اگر خانم باشید بهتون تبریک می گویم چون احساسات را کنار گذاشته و منطقی فکر می کنید
آبتین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
با تشکر از انعکاس مشکلات حقوقی سناریو اما هدف اصلی آموزش حقوق نیست هدف برجسته کردن یک مشکل اجتماعی جدی است که مسلما هدف سینما همین برجسته کردن هست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
حالا گیریم اینا درست
ولی از اصل موضوع و مشکل جامعه کم نمیکنه
سلام ممنون از اطلاعات ولی به نظر من جدا از همه ی قانونها و محکوم کردنا موضوعات مهمتری هم توی فیلم هست که باید بهشون فکر کرد و ستایششون کرد ....
به نظر من کارگردان بیشتر می خواست کودک آزاری و همچنین ترس مردم از آبروشون و اینکه دختر اصلا حق نداره حتی وقتی که مورد آزار قرار گرفته از خودش دفاع کنه رو نشون بده
حرفای شما خیلی دقیق بود و اطلاعات خوبی بهمون داد
ولی به نظرم کارگردان آخرش اونو اعدام کرد که نشون بده به خاطر حرف نزدن و مثلا حفظ آبرو زندگی چندین نفر نابود شده
من دیشب این فیلم را دیدم و از یک جهت وافعا خوشحالم که موضوعات ابنچنینی به سینمای ما راه پیدا کرده ولی با اینکه من چیزی از سینما و نقد نمی دونم و فقط ببیننده این هنر هستم ولی ضعف های زیادی را در فیلمنامه و کارگردانی دیدم که از خانم درخشنده بعید می دونستم و واقعا متاسفم شدم که موضوعی به این چالش برانگیزی و جالبی اینطور خام و سطحی به تصویر کشیده شد که انگار با مخاطبین سطحی خود را طرف دانسته. اینهمه بازیگر معروف و قوی در چنین نقشهایی و اینهمه عجله برای اجرای خکم که در قاتلین زنجیره ای هم دیده نمی شود و تحولات ناگهانی بازیگران و دفاع های سطحی با دیالوگ های شعار گونه وکیل و .......... تمامی اینها یاعث میشود بعد از دیدن فیلم توی خانه از اینکه نرفتی سینما خوشحال باشی و این خیلی ضعف بزرگیه
سلام من هم دیشب این فیلم رو دیدم. بنظرم سوتی دیگر این بود ک شیرین رو خیلی زود اعدام کردن . در حالی ک هر اعدامی حداقل دو یا سه سال زندان هست تا شاید خانواده مقتول راضی ب رضایت شوند . فکر کنم روند پرونده شیرین یک ماه هم طول نکشید.
پاسخ ها
فرشید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
زمانی دو یا سه سال طول میکشه که خانواده مقتول وجود داشته باشن
مهم نیست که چقد فیلم درست و غلط بود به سوتی فیلم چیکار دارید درد جامعه ما همینه دختر حق حرف زدن نداره هر کسی یه برداشتی داره به نظر من خانم درخشنده تلاشش بر این بوده که این فرهنگ غلط رو نشون بده این بیسوادی مردم رو نشون بده از این داستانا خیلی زیاده کاش جدی گرفته بشه
من این فیلمو یک ساعت پیش دیدم خودمم حقوق خوندم. گذشته از تمام ضعف ها و سوتی های حقوقی فیلم هیس،به خانم درخشنده به عنوان یک زن تبریک میگم به خاطر شهامت ساخت فیلمی که داستانش و مشابه اون هر روز و هر دقیقه داره تکرار میشه تو دنیا.شاید همین الان که دارید کامنتو میخونیین یه دختر بچه حتی یه پسر بچه در حال زجر کشیدن باشه.امیدوارم روزی دنیامون انقدر امن بشه که اگه یه روز هر کدوم پدر یا مادرشدیم دیگه نگران ........ آمین.
منظور از اشد مجازات چیست؟
منظور اعدام است پس حرف از اعدام شده و قبل از اعدام سلول انفرادی معنای خودش را دارد
اين همه فيلم بد ساخته ميشه
يكي هم كه يه فيلم ساخته كه حرف درستي واسه گفتن داره بگرديم دنبال ايراداش
دستش درد نكنه با اين شهامتش
من چند روز پیش این فیلمو دیدم و خیلی از فیلم خوشم اومد .موضوع فیلم خیلی متفاوت بود.و چشم خیلی از پدر مادرهارو باز کرد.همه ما فکر میکنیم دخترانمون تا بچن خطر جنسی اونهارو تهدید نمیکنه در صورتی که انسانهای بیمارو دیو صفتی مثل مراد خیلی هست. بازم ممنون از خانم درخشنده خیلی عالی بود
پاسخ ها
حقیقت
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
این درسته
من اگه به جای مامور انتظامی بودم مراد رو میزدم میکشتمش حالا اون از قانون سر پیچی نکرد و فقط یه سیلی زد
فیلم خوبی بو د موضوش هم خوب بود از خانم درخشنده ممنونم
فیلم و همین الان دیدم من یک دختر 9 ساله دارم منظور کارگردان و بدون هیچ کم و کاستی درک کردم خیلی درگیر مسائل روزمره خودمون شدیم
پاسخ ها
حقیقت
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
دقیقا
واقعا این فیلم عالی بود بخصوص اونجا که میگه بخاطر ترس ابرو مجبورن سکوت کنن.من حس ادمایی که مث شیرین هستن درک میکنم فقط اون 8 سالش بود من 15.بخاطر ابرو 7 ساله سکوت کردم تنهایی دارم تحمل میکنم بخدا خیلی سخته بخدا.
فیلمو الان دیدم.چرا باید آخر زندگی یه دیو مثل مراد با آخر زندگی یکی مثل شیرین که میخواست به کسی کمک کنه یکی باشه؟
بنظرم غیر منطقی بود.اما خیلی خوشحالم که برای اولین بار یه همچین موضوعی در حد عموم مطرح شد.این اتفاق ممکنه برای نصف دخترای ایران افتاده باشه که با اینکه الان بزرگ شدن نمیتونن بیانش کنن.من خودم چندین نفرو میشناسم.
در کلیه فیلمها مشکلاتی این چنینی هست حتی در بهترین فیلمهای آمریکایی ولی ما چون قوانین اونهارو نمیدونیم به نظر ما بهترین میاد ولی از فیلمهای خودمون راحتتر ایراد میگیریم. ولی کلا" وقتی سناریویی نوشته میشه باید از همه نظر کارشناسی بشه ولی شایداین مسئله باعث بشه نتیجه اونطور که کارگردان میخواد پیش نره پس بعضی مواقع نظر کارگردان و تهیه کننده مهمتر از این موارد است .
به نظر من کارگردان واقعیت های جامعه را در فیلم نمایش داده .واقعا دمش گرم فوف العاده بود
من واقعا از خانم درخشنده بابت این فیلم اموزندشون تشکر میکنم خبلی از ما هستیم که به خاطر حفظ ابرو و ترس از حرف زدن زندگیمونو به باد میدیم خانم درخشنده با این کارشون چشم وگوش همه ی مارو باز کردن من واقعا ایشونو تحسین میکنم.
فیلم خوبی بود
آزار جنسی بسیار درناک هست
مواظب بچه ها و خودمان باشیم
امروزه حتی بزرکترها هم دچار آزار می شوند.
من فیلمو دیدم بسیار موضوع خوبی داشت یکسال پیش با دخترم هر روز عصر تابستان به پارکی میرفتیم یه آقا تک و تنها می اومد و می نشست روی صندلی پارک و بچه ها رو تماشا می کرد و من حسابی کلافه شده بودم و نگران یه روز رفتم پیشش گفتم آقا شما بچه تون کدومه گفت من بچه ندارم فقط میام تماشا گفتم ازتون یه خواهشی داشتم میشه برید و جای دیگرو برای تماشا انتخاب کنید وقتی شما اینجایید مادرا احساس امنیت نمی کنند گفت باشه و رفت . نمی دونم شاید اونروز اون آقا ناراحت شدم ولی منم بعنوان یه مادر همش نگران بودم و کلی همه مادران ازم تشکر کردن چون اونا هم احساس بدی داشتند ولی نمی دونم چرا هیجوقت اعتراضی به این آقا نداشتند کاش همه ما جرات داشته باشیم و امنیت را برای کودکان خود فراهم کنیم
بنظرم بجای اینکه بشینین و انقدر تو مسائل قضاییش دقیق بشین، به این موضوع توجه کنین که بالاخره تو جامعه ی ما کارگردانی پیدا شد که به این هنجار بزرگ اجتماعی فکر کرد و تونست اون رو به نمایش عموم برسونه.
بنظرم این فیلم رو تمام پدر و مادرها و بچه ها باید ببینین.
پاسخ ها
A girl
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
واقعا واقعا واقعا....
تحسین برانگیز بود...معرکه...محشر....
خانوم درخشنده شما تاریخ سینمای ایران رو با این فیلم استثنایی تون زیر و روکردین...
متشکر
به نظر من کارگردان می خواد پدر مادرها به فرزندان خود بیشتر توجه شود.
همه ی ایراداتی که مطرح کردید درست نیست
فقط سه تا ایراد اولتون حقوقیه و معلومه که باقیش رو یه فردی که فقط نشسته مواد قانونی و سطحی خونده نوشته
پاسخ ها
بیتا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
آره بعضی از ایرادا اشتباه بود انگار منتقد با دقت فیلمو
درست!
چند تا سوال: چرا نامزد دختر که نقشش هم چندان جالب در نیومده بود. و اگر قوی تر بود خیلی فیلم زیبا تر میشد روزای آخر به ذهنش رسید بره دنبال برادر یا ولی دم مقتول؟! چرا در طول سه بار آگهی این کارو نکرد؟
سوال بعدی اینکه چرا اصلا مطرح نشد که توی درگیری عروس و سرایدار عروس دفاع از خود کرده ؟ خوب معلوم بود که سرایدار برای حفظ آبروش نمیذاشت عروس راحت بیرون بره از اتاقک. اصلا به این موضوع اشاره نشد. بعد ماموری به مامور رده بالاتر بگه زنگ بزنن بگن پیدا شده دست نگه دارن؟ تا اثبات بشه؟هم برادرمقتول یه دفعه اور دوز کرد؟! چرا؟ ضمنا اونکه پیدا شده بود نمیشد یه د یه
موضوع اين فيلم عالي بود و آگاهي زيادي به والدين ميدهد با تشكر اعدام شيرين خيلي تلخ بود اين طور بي عدالتي هايي در ايران وجاهاي ديگر وجود داشته باشد ولي اگه آخر فيلم اينقدر تلخ نباشه بهتره من قلب درد گرفتم باور كنيد. با تشكر از تمامي عوامل فيلم
نقد خیلی مزخرفی بود. از 1تا4 قانون هست ولی فقط صوری قانونه و عملی بهش نمیشه خانم درخشنده هم همونجوری ک دستگاه ها اقدام می کنن تصویر سازی کردن ک این خودش یه حسنه. از 5 به بعدم نقد هنریه نه قضایی. من خودم به این فیلم نقد دارم ولی نقد شما فقط قاب سازیه. معذرت ک رک حرف زدم.
فیلم جالبیه واقعا که شهامت داره بلاخره باید یه فیلم ساخته میشد که نقص جامعه رو خیلی خوب به تصویر بکشه ازمسائل حقوقی چیزی نمیدونم ولی مسائل احساسی فیلم واقعا تحسین برانگیزه و آدم رو وارد فضای درونی فیلم میکنه
به نظر من اول فيلم خيلي جذاب و گیرا بود ولی اخرش خیلی بد وتلخ تموم شد منصفانه نبود.
فیلم بسیارقشنگی بود،فقط چندتا سوال؛
اون دختر بچه که سرآخر نشون داد بای بای کرد،کی بود دقیقا؟؟منظورش از دست تکون دادن واسه بای بای چی بود؟
به نظر من خیلی هم عالیه دستشون درد نکنه البته کارگردانو می گم
سلام
فیلم خوبی است و موضوعی جدی را روایت می کند،ولی خوب ضعف هایی هم دارد.
همان طور که اطلاع دادید.
خیلی ممنون چون من هم در بعضی از قوانینش به شک افتاده بودم!
من فیلم رو دیدم احسن به خان درخشنده که بدو ن هیچ گونه واهمهای اینچنین حقیقت را به مردم ترسو نشون دادن
کمال سر محبت ببین نه نقص گناه, که هرکه بی هنر افتد نظر به عیب کند.
فیلم واقعا موضوع خوبی داره و تذکر به جایی برای همه به خصوص پدر و مادر ها فقط کاش خانم درخشنده و بقیه کارگردان ها توجه بیشتری به مسائل حقوقی داشتن تا از شک و شبهه ها جلوگیری می کردن .
فیلم خیلی زیبایی بودوخیلی دلسوزانه من خیلیاز این فیلم خوشم امد
بهنظمن هرفیلمی هرچندتوسطکارگردان خوب وبرجسته ای ساخته شده باشه تعدادی مشکلات داره یکی ازایرادهای اساسی این فیلم کمرنگ بودن مسایل حقوقی ودرجاهایی ابلاغ اشتباه ان هابه مردم استالبته بایدبه این نکته ااره کردکه هدف ازتولیداین فیلم نشان دادن اسیب های اجتماعی ومشکلات فعلی جامعه است وکارگردان به قصداین که این فیلم برای بیننده یک هشدارتلقی شودازیکسری قوانین ومسایل حقوقی چشم پوشی کرده
دوستان اگه راه اثبات بعد از بیست سال می دونین اگه می دونین تو رو خدا بگین،
سلام . واقعا ممنونم از اطلاعاتتون
ولی فک کنم ایراد گرفتن اونم تو این زمینه ها از فیلم ی ذره ناعادلانه باشه . اگه قرار بود سریالی با این محتوا ساخته شده باشه بله حرف شما درست بود باید تا اخر فیلم به همه موارد رسیدگی میشد . اما در این فیلم هم باید به سینمایی بودن و فرصت نبودن واس باز کردن همه ی مسائل فکر کرد هم به اینکه کارگردان هدف اصلیش چیز دیگری بوده که اگه میخواس به همه مسائل رسیدگی کنه به اون نمیتونست برسه . کارگردان میخواس هنجار های جامعه رو نشون بده . منی دخترم وقتی خودمو جای شیرین میزارم حس میکنم که واقعا منم هیچ وقت جرات گفتن این حرفو پیدا نمیکردم با اگه پیدا میکردم کسی نبود که این حرفو گوش کنه
چه ربطی داره.تقریبا همه ی سوتی هایی ک گرفتین جواب داشت ب جز اون آخری ک از فلان در الان داخل نمیشن و خبرنگار حق ورود نداره.حالا شما ب بزرگواری خودتون ببخشید.لابد میزان سن اینطوری بهتر رعایت میشده.
با توجه به اینکه من هم حقوق خوندم و به خوبی نقصان فیلم آگاهم ولی تبریک میگم به خانم درخشنده به خاطر فیلم عالیشون ایشون یه شیر زنن که تونستن ملت رو در سطح بین المللی از یه همچین آزار هایی مطلع کنن و گوشزد کنن به پدر ماپر بخاطر توجه بیشتر و بهتر به فرزندانشون و مواظبت دائمی در برابر خطرهای احتمالی به هر حال بنظر من مهم ترین نقص فیلم مردن شیرین بود که به هیچ وجه عادلانه نبود
نویسنده این متن کیست؟ چرا معرفی نشده اند؟
من ار خانوم درخشنده به خاطر همچین فیلمی بسیار تشکر میکنم این فیلم باعث شد چشم و گوش ما باز بشه
فیلم كاملا صحنه های افراد درد كشیده و ستم دیده رو به وضوح بیان كرده بود .
آخرش زن قصاس شد؟
واقن اخر فیلم خیلی الکی تموم شد ما نفهمیدیم شیرین قصاص شد یا نه؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل