بازدید 151283

پنجه در پنجه خاک در پی گنج‌های پنهان

مادر طاقت نیاورد و‌ های های گریه را سر داد. پدر، اما چون کوهی استوار بغض را در گلو نگه داشت و رو به مادر کرد و گفت: «چرا بی تابی می‌کنی؟ صبور باش! درست به همان وزن و اندازه‌ای است که موقع تولدش خداوند به ما عطا کرد. یادت می‌آید موقع تولد هم سه کیلو و نیم وزن داشت؟»
کد خبر: ۳۴۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 21 September 2020
تابناک، مهدی خرم دل؛ «پس از بیست و چند سال که از پسر جوانشان که مفقودالاثر بود، خبری نداشتند. تازه خبر آوردند که جنازه مطهرش پیدا شده است. پدر و مادر پیر دعوت شده بودند که پیکر فرزندشان را ببینند. سه، چهار کیلو استخوان در کیسه ای درون تابوت بود. مادر طاقت نیاورد و های های گریه را سر داد. پدر اما چون کوهی استوار بغض را در گلو نگه داشت و رو به مادر کرد و گفت: «چرا بی تابی می کنی؟ صبور باش! درست به همان وزن و اندازه ای است که موقع تولدش خداوند به ما عطا کرد. یادت می آید موقع تولد هم سه کیلو و نیم وزن داشت» و مادر قدری آرام گرفت.
 
روزگار می گذرد و آسمان و زمین کهنه می‌شوند و آفتاب رو به خاموشی می‌رود اما آنانی که سال‌هاست پیکرهای پاکشان در زیر خروارها خاک پوسیده، روحشان با ماست؛ هرچند این پیکرهای زخم آگین با ذرات خاک یکسان شد، یاد و خاطره و راهشان همواره در تاریخ آسمان این دیار حماسه پرور می درخشد.
 
آنها مردانی از جنس ایمان و صلابت بودند که در لبیک گویی به امام خویش از هم سبقت می گرفتند. آنها سرمست جام و عاشورا بودند که مشتاقانه به سوی کربلا راهی شدند. دل هایشان تشنه شهادت بود که به طهورای وصال پایان می‌گرفت. آنها زخم ها را به جان و تن خریدند و رضایت حضرت دوست را برگزیدند. آنها برادرانی بودند که در روز غربت اسلام به یاری قرآن شتافتند و با حنجره ای عاشورایی به سید و سالار شهیدان لبیک گفتند و رفتند تا بمانیم.

فیلم تکان دهنده: پنجه در پنجه خاک در پی گنج‌های پنهان

چه بسیار خون‌ها ریخته شد، چه بسیار پسران رشید این مملکت که مطلوب نگاری بودند، سینه‌هایشان را سپر کردند و از همه دلبستگی ها گذشتند و سپس گمنام دهه ها زیر تل خاک آسودند. چه مادران و پدران و همسرانی که هنوز امید دارند شاید در گوشه ای از نوار مرزی و در خاک عراق، پیکر شهیدشان از خاک بیرون آید و این گنج‌های پنهان به صاحبانش بازگردد و چه بسیار مردانی که همچنان پنجه در پنجه خاک برده اند تا شاید خانواده‌ای را از انتظار سی ساله برهانند.

این نشانی اگر یک تکه استخوان با یک پلاک، یک سربند و یا یک انگشتر باشد، کفایت می‌کند. مادرش دلش آرام می‌گیرد که عزیزش بار دیگر به کنارش بازگشته و پس از سی سال، بغض فروخفته‌اش خواهد ترکید و تو چه دانی مادری که به قدر جوانی ات، برای دیدار رخسار جوانش صبوری کرده و حال تمام وجودش را اینچنین در دست می‌گیرد، با چه صبری حیاتش باقی است؟

آیا نشنیدی قول مشهور را که اگر داغ اولاد بر کوه نازل گردد، کوه فرو می‌ریزد و هر داغی بر بنی آدم وارد می‌آید، طاقتش نیز همراهش می آید؟ و آیا نشنیدی که بسیاری از مادران شهدا، این صبر کفایت‌شان نکرد و وقتی دریافتند، جانانشان اسیر نشده و استخوان‌هایش را تحویل گرفتند تا واپسین روزهای عمر، دق کردند و روح‌شان نحیف‌تر از حفظ این تن خاکی شد؟ آیا به قدر ذره‌ای در عظمت شجاعتی که این جوانان به خرج دادند و صبر عظمایی که پدر و مادرانشان داشتند، اندیشه کرده‌ایم؟

دقایقی با تصاویر ایشان که بی‌شک تازگی دارد، همراه شوید. مستندی تکان دهنده و بسیار قدیمی و نایاب از تفحص شهدای قهرمان و سربلند دوران دفاع مقدس را برای نخستین بار در «تابناک» مشاهده می‌کنید که با نوای چابک سواران استاد شهرام ناظری حماسه سرای کشورمان همراه شده است.

ای دوست قبولم کن و جانم بستان
مستم کن و از هر دو جهانم بستان
با هرچه دلم قرار گیرد بی تو
آتش به من اندر زن و آنم بستان


تعداد بازدید : 9576
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶۹
بغض!!!!!نفسم به سختی میاد بالا
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
لطفا یکنفر بگه: این موسیقی اصیل و ریتم دار چه همخوانی با محتوای این فیلم داره؟! احتمالا تابناک خواسته همه کس پسندش کنه اینطور صداگذاری کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
ای چـــرخ فلک خـــرابی از کینه تــــوست
بیـــدادگـــری شیــوه دیــرینه تـــــــــــوست
ای خــــــاک اگـــــر سینـــــه تـــو بشکافنـد
بس گــــوهـــر قیمتی در سینـــــــه تــوسـت

این کــــوزه چـــون من عاشق زاری بوده ست
در بنــــــد سر زلـــف نگـــــــاری بـــوده ست
این دسته کـــه برگـــردن او می بینـــــــــــــی
دستی است که بر گـــردن یـــاری بـــوده ست
چه برج ها که در الهیه طهران ساختند و برای نرفتن به راه دور بهشت زهرا میدان تجریش را قبرستان خصوصی اش کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
جه ربطی بهم داره مومن؟
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
ناشناس جان دلبندم هنوز زود هستش معنی این کلمات رو درک کنید احتمالا شرایط سنی شما اینجور اقتضا می کنه که مطالب رو متوجه نشید
hamed
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
بهروز جان بهتر نیست به جای این حرف توضیح بیشتری میدادی؟؟؟؟
خيلي منقلب شدم
السلام علیک یا ابا عبدالله (ع)و علی الارواح التی حلت بفنائک...
شهادت از جمله مفاهیم والایى است که ویژۀ قیامها و انقلابهاى مکتبى و الهى است. انقلاب ما نیز از این قاعده مستثنا نبوده، بلکه با بهره‏گیرى از فرهنگ غنى و متعالى اسلام، شهادت را که مى‏رفت به دست فراموشى سپرده شود، روح و حیاتى تازه بخشید. به فرمودۀ حضرت امام خمینى(س) مقام شهادت، اوج بندگى و سیر و سلوک در عالم معناست و نهایت ایمان، همانا ایمان عاشقانه است شهادت ارثى است که از اولیا به ما مى‏رسد. شهید خورشیدى است که بر انقلاب پرتو مى‏افکند و شهادت چراغ هدایت ملتهاست. این ملت با عشق به شهادت، پیش رفت و این نهضت را به پیروزى رساند. اینکه ملت شهادت را خواست و گرایش به زندگى دنیوى را کنار گذاشت، تحولى بود فرخنده که همواره باید آن را پاس داشت و نگذاشت با سرد و کمرنگ شدن شعله فروزان عشق و شهادت، علایق دنیوى و مادى آنها را مسخ کرده، از این سستى و فتور، خونهاى پاک شهدا هدر رود
لطفا بنویسید چه کسانی برج ها را ساختند و تجریش را قبرستان خصوصی کرده اند!
پاسخ ها
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
خب معلومه دیگه. خیلی واضحه، خودشون. همون هایی که از هر انچه ارزش بود و هست و الی اخر هزینه کردند.......... سوال نداره اصلا خیلی واضحه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
یعنی جواب را نمیدونی؟
سلام به نظر من اگر شما مكاني را كه شهدا در انجا كشته شدند پيدا ميكنند بهتر است در انجا همانجا به عنوان مكان قبور شهدا درست شود براي زيارت كه بهتر است براي مردم ايران مخصوصا كه شماتشكيلاتي به نام راهيان نور داريدوموقيعت بسيار عالي براي شناختن اين سرزمين ومرز بوم ايران به تمام جهان است
پاسخ ها
مقداد
| Sweden |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
علی جون بعضی از شهدا تو خاک عراقن بعدشم اینا یه جا که جمع نیستن اونوقت راهیان نور باید بیاد واسه هر کدوم از اینا یه جاده جداگانه بزنه بعد فقط اونایی که میرن جنوب شهدا رو میبینن اونایی که تو شهرای دیگه ان چی ؟ هیچی دیگه با این طرح قشنگ شما خیلی از مردم اصلا یادشون نمی یومد جنگو شهدا رو
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
عزیز جان شهید باید از زیر خاک بیاد بیرون اول به این دلیل که ممکنه شناسایی بشه و اگر که شناسایی بشه مفقود الجسدی بعد از بیش از 27 سال به خانواده اش بر میگرده. اگر هم که شناسایی نشد باز دوباره باید به خاک سپرده شود و چه بهتر که این خاکسپاری در داخل و در بهشت زهرا و با احترام صورت گیرد حد اقل در غربت نمیمانند حتی اگر چند تکه استخوان باشند
مادربرزگم هنوزم که هنوزه، منتظر اومدن دایی منه!
خوشا آنان که با شهادت رفتند.
اللهم الرزقنا شهاده فی سبیلک، فوفق لنا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
قربون دلش برم
وطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
مادر...فدای انتظارت..
شـما حماسه سرودید و ما به نام شما

فقط تــرانه ســرودیم، نـان درآوردیـــــم

بـــرای ایــن‌کــه بگوییــم با شما بودیـم

چقـــدر از خـــودمان داستـان درآوردیـم

و آبــــــهای جــهان تا از آسیـــاب افتـاد

قلم به دست شدیم و زبان درآوردیم ...
روح بزرگ شهیدان شاد و راهشان گرامی.... صلوات بر روح آسمانیشان
آخ ............... خداوند بشما صبر و اجر دهد .
شهدا در قهقهه مستانه اشان و در شادی وصولشان عند ربهم یرزقونند.
کجایید ای مردان بی ادعا...
عموما با احساسات میونه خوبی ندارم. ولی دل آدم میگیره به تمامی معنا تا جایی که میخواد فریاد بزنه. اون شهید از جوانیش گذشت از زندگیش گذشت از تمامی آرزوهایش گذشت. آدم چقدر باید سبکبال باشه که از این همه لذتهای زندگی بگذره و برای ایمان و اون چیزی که بهش اعتقاد داره، جونش رو بده؟ این فیلم شما از هزار تا فیلمی که تا به حال در مورد دفاع مقدس ساخته شده بود، بیشتر می ارزه! چون این فیلم حتی اگر صداش رو هم قطع کنی، باهات از همه چیز حرف میزنه. به نظر من بچه ها رو نیابد به اردوی راهیان نور برد چون بچه ها هنوز پاک هستند و وارد بازی های این زندگی نشده اند، بلکه باید بزرگتر ها رو (چه مسئولین و چه آدمهای عادی) به اردوی راهین نور برد تا ببینند و شاید به یاد عملکرد یارانی باشند که ما یار آنها نبودیم ولی اونها حتی بعد از شهادتشان ، ما را امروز هم با عملشان یاری می کنند!!! رفتند و من و تو در حسرت آنها مانده ایم که اگر من و تو امروز هستیم، بعد از خدا به اونها مدیونیم.

در جمع من و این بغض بی قرار
جای تو خالیست
خیلی ویدیو پلیر تابناک مزخرف به معنای واقعی است
هیچ گونه امکان جلو زدن ندارد
ببینید چند نفر موافق هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
دقیقا درسته تابناک یک فکری بکن.
دهها پلیر قدرتمند است....
در ضمن الان بخاطر کیفیت فرمت flv گرچه حجمش کمه اما کمتر استفاده میشه و بجاش mp4 استفاده میکنند تا کیفیت خوبی هم داشته باشه.
دادا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
جناب ناشناس!!
با اين سرعت همين فرمت هم دانلود بشه ممنون ميشيم.نميخواد كيفيت داشته باشه.
باكيفيتش باشه واسه دولت آينده كه مي خواد اي دي اس ال مجاني بده!!!
خوشابحال این کبوتران قدسی که چه زیبا امانت الهی را که خالق به آنها داده بود، در راه دفاع از دین محمد (ص) این چنین پروانه وار نثار کوی دوست نمودند. و بدا بحال ما که در لحظه ی حسابرسی نه تنها از این قافله جدا مانده و عقب افتاده ایم بلکه از رویارویی با این عزیزان هم شرمساریم.
خدایا به برکت خون این عزیزان که در امتداد خون پاک شهدای کربلاست، گناهانمان را که از جهل و نادانیمان نشات میگیرد ببخش و بر بازماندگان این عزیزان صبر عطا بفرما
جنگها شروع می شوند ولی هیچ وقت تمام نمی شوند. ردپایشان تا نسلها باقی میمونه.
بچه های ما برای عقیدشان و مملکتشان رفتند ولی دلهای غمگین مادرانشان باقی مانده!
یاران چه غریبانه رفتند از این خانه
بغض اجازه نمی دهم! من هم اکنون در لاهه ( هلند ) هستم و وقتی به یاد شجاعت این عزیزان در کشور عزیزم می افتم از خودم بسیار شرمنده می شوم. خداوند عاقبت همه ما را ختم به خیر بگرداند.
پسرم

به خداحافظی تلخ تو سوگند ،نشد
که تو رفتی و ثانیه ای دلم بند نشد
هرکسی در دل من جای خودش را دارد
جانشین تو در این سینه خداوند نشد....

پسرم هنوز چشم به راهت نشسته ام ، برگرد ، خبری از تو می خواهم ، حالا دیگر راضی شده ام حتی اگر تنها نشانه ی تو همین پلاک در زیر خاک مانده باشد فقط بیا و لحظه ای آرامم کن که هنوز هم لباسهایت را می بویم و قاب عکست را به سینه ام می فشارم ... بیا که تو را چشم در راهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
چه متن دردناکی
ان شاء الله كه سگ هاي جهنمي حسابي از خجالت صدام در بيان...
من یه مادر بزرگ داشتم که بعد از شهادت عموم همیشه میگفت جگرم تکه تکه شده .خدا تمام شهدا و خانواده شان رو رحمت کنه....
تا قبل از اینکه سربندش رو ببینم بغضم رو نگه داشته بودم . ولی بعد از دیدن سربند این شهید به یکباره بغضم ترکید.
حقیقتا تماشایی بود. بنده رو در این سر دنیا تکون دادید
این آهنگ مسخره چی بود رو فیلم گذاشتین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
از کلیشه خسته نشدی؟ حتماً باید آهنگ های تکراری روی این تصاویر باشه؟ نوآوری میدونی یعنی چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
اتفاقاًَ خیلی عالی و حساب شده است. هم حماسه توش داره، هم شور انگار در پی گنجی هستند و در عین حال غم داره. اونجا که سره رو نشون میده و یک هو شهرام ناظری میگه ای دوست قبولم کن و جانم بستان / مستان کن و از هر دو جهانم بستان ، بغضم ترکید دمتون گرم
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
واقعا مسخره است این آهنگ. بذار لااقل بفهمیم دارن با هم چی میگن. خود فیلم صدا داره. مگه باید هر فیلمی حتما یه آهنگ داشته باشه.
فقط یاد گرفتیم هی بنویسیم وبگیم شهدا شرمنده ایم ........ولی در عمل هیچ وهیچ و باز هم هیچ
خدا لعنت کنه صدام حسین را.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
ناشناس عزيز وقتي لعنت مي كني دشمنان داخلي را هم كه ميخواهند اهداف و اعتقادات اين شهدا را لگدمال كنند، در نظر بگير...
بزرگ مرد بودند و در نظر ما همیشه جاویدان خواهند ماند
اینان رفتند وجانها یشان را دادند ولی ما آمدیم و حیا وغیرتمان را دادیم
شرمنده ایم شرمنده ایم
ما مدیون این شهدا هستیم
.خدا اجر به این پدر و مادر نازنین بده
اشکم بند نمی یاد و واقعا فیلم تکان دهنده ای بود
برای مادر و پدر و تمامی خانواده شهدای عزیز ایران زمین آرزوی صبر و بردباری و برای شهیدان علو درجات و برای عزیزانی که در این راه تلاش کردند سلامتی و توفیق آرزومندم
روحشان شاد
سهمیه ها

سهمیه ها

شریک زندگی ام نشدند

سهمیه ها

سهمیه ها

برای من فرزند نشدند

ای پیری و روز دلشکستگی ام

سهمیه ها ، همه سهمیه ها

هیچ کدام

هیچ کدام

جای خالی ات را پر نکردند
راست گفت آهنگ به درد این صحنه عارفانه نمی خورد باید حداقل یک از آهنگهای اهنگران می گذاشت . که دلا را ببره کرببلا
پس میگن شهید هرگز جسدش متلاشی نمیشه
روحشان که شاد است

برای ما از باراله تقاضای رحمت کنند !

اگر این شهیدان نبودند، صدام لعنتی چه کارها که نمیکرد

با احترام به روح تمام شهدای ایران زمین
یا مهدی ادرکنی
ترسم که اشک در غم ما پرده در شود
وین راز سر به مهر به عالم سمر شود
گویند سنگ لعل شود در مقام صبر
آری شود ولیک به خون جگر شود
خواهم شدن به میکده گریان و دادخواه
کز دست غم خلاص من آن جا مگر شود
از هر کرانه تیر دعا کرده‌ام روان
باشد کز آن میانه یکی کارگر شود
ای جان حدیث ما بر دلدار بازگو
لیکن چنان مگو که صبا را خبر شود
از کیمیای مهر تو زر گشت روی من
آری به یمن لطف شما خاک زر شود
در تنگنای حیرتم از نخوت رقیب
یا رب مباد آن که گدا معتبر شود
بس نکته غیر حسن بباید که تا کسی
مقبول طبع مردم صاحب نظر شود
این سرکشی که کنگره کاخ وصل است سرها بر آستانه او خاک در شود
حافظ چو نافه سر زلفش به دست توست
دم درکش ار نه باد صبا را خبر شود
خوشا به حال آنان كه با شهادت رفتند و برخي بي اخلاقي هاي امروز جامعه را نديدند.به حال آن ها غبطه مي خورم
شهداي ما ادمهاي اين خاك نبودند.بلكه اسماني بودند و رفتند
این آهنگ زمینه اصلا با تصاویر هماهنگ نیست ضمنا صداشم زیاده انشاالله ادامه دهندگان راهشان باشیم
دعا كنيد خداوند نيز نظري به پدر و مادر من نيز داشته باشد كه غم دوري فرزند مفقودشان بيش از 30 سال است كه از چشم انتظاري خارجشان نمي كند. شادي روح تمامي شهدا صلوات
20
20
20
سلام
انصافا اونهایی که دل خانواده شهداء مخصوصا فرزندان شهدا را که در کودکی بهترین تکیه گاه و الگوی زندگی خود را از دست دادند با طعنه و کنایه و زخم زبان زدن خون کردند پس از مرگ چه جوابی خواهند داشت. شما فکر کردید وقتی من 12 ساله بودم و پدرم به جبهه رفت زن و فرزند خود را دوست نداشت و برایش مهم نبودند ولی امرمهمتری اتفاق افتاده بود و آن دفاع از کشور و همه مردم و همه ارزشها بود پدر بنده در درجه اول زن و فرزندان خود را اول بخدا و بعد به امید مردم و مسئولان گذاشت و رفت ولی فکر نمیکرد زمانی بعد بعضی از مسئولان و بعضی از مردم با زخم زبان کنایه و طعنه دل همسر و فرزندان آنها را خون میکنند شما در زندگی پس از مرگ چه جوابی خواهی داشت . من نه سهمیه ورود به دانشگاه می خواستم نه هیچ چیز دیگر . من حفظ قداست خون شهدا را خواستارم اگر من با سهمیه پدرم به دانشگاه رفتم تما مردم با سهمیه پدر من و امثال او به دانشگاه رفتند و امروز در حال زندگی هستند پس کمی بخود آیید. چون بخدا قسم سهمیه برای ورود من به دانشگاه هیچ دردی از من کم نکرد و اگر بگویم بر درد و رنج و غصه های من اضافه نمود شاید باورنکنی . تا غمت پیش نیاید غم مردم نخوری
نثار ارواح پاک و مطهر جمیع شهدا خاصه شهیدان مهدی پور(رضا، حسن و مرتضی مهدی پور) که در سالهای 61-62-63 به فیض عظمای شهادت نائل شدند صلوات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
دوست عزیز سخنانت را درک میکنم اما وقتیکه مردم می بینند که پس از جنگ عده ای با استفاده از نام شهدا با استفاده از رانت به زندگیهای انچنانی دست یافته و مردم را فراموش کرده اند و هیچ آینده مناسبی برای فرزندان این مرز وبوم متصور نیست شما هم که از رانتی استفاده نکرده اید پاسوز عمل رانتخواران حاکم می شوید
واقعا دارم گریه میکنم
كاش اين فيلمو اون كساي ببنند ك دارن اين مملكتو ب تاراج ميبرن..!!!!؟؟؟
خب ک چی
"وَإِن جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّـهِ ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ" سوره انفال آیه 61
و اگر به صلح گراييدند، تو [نيز] بدان گراى و بر خدا توكل نما كه او شنواى داناست.

در اینکه ما حق بودیم و صدام دیوانه و بی خدا بود شکی نیست. ولی آیا واقعا صلح جام زهر بود برای این ملت؟! الحکم لله.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
امام که این حرف را زد عملش قابل تقدیر است چون اونقدر شجاعت داشت که مسیولیت بپذیرد و بگوید من از آنچه تا بحال گفته ام گذشتم وجام زهر را نوشیدم
خدا رحمت کند شهید باکری را با این سخنان جاودانه اش
دعا کنید که خداوند شهادت را نصیب شما کند که در غیر این صورت زمانی فرامیرسد که جنگ تمام می شود و رزمندگان سه دسته می شوند:

۱- دسته ای به مخالفت با گذشته خود بر میخیزند و از گذشته خود پشیمان اند.

۲- دسته ای راه بی تفاوتی را برمیگزینند و در زندگی مادی غرق می شوند و همه چیز را فراموش می کنند.

۳- دسته سوم به گذشته خود وفادار می مانند و احساس مسئولیت می کنند که از شدت غصه ها و مصائب دق خواهند کرد.

پس از خدا بخواهید با وصال شهادت از عواقب زندگی بعد از جنگ در امان بمانید چون عاقبت دو دسته اول ختم به خیر نخواهد شد و جز دسته سوم ماندن سخت و دشوار خواهد بود.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و ابعث ثوابها الی قبور شهداء . رحمه الله تعالی علیهم.
شانس اوردن ای روزگار را ندیدن..
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل