بازدید 89452
متن و حاشیه‌های نشست شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار؛

قالیباف ماند؛ نخستین شکست اصلاح‌طلبان پس از انتخابات

هرچند روزهای گذشته، بحث بر سر علنی بودن یا نبودن نشست شورای شهر تهران در روز انتخاب شهردار، به بحثی میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان تبدیل شده بود، سرانجام نشست غیرعلنی برگزار شد و با تساوی آرای دو کاندیدای تصدی پست شهردار در رأی‌گیری و تکرار ماجرا برای تعیین تکلیف ‌این پست‌،‌ روزی خاص را در خیابان بهشت رقم زد.
کد خبر: ۳۴۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲ 08 September 2013
هنگامی که موضوع انتخاب شهرداری در میان باشد که آخرین متصدی آن، یکی از جدی‌ترین گزینه‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ـ دست‌کم تا پیش از انتخابات ـ است و پیشتر از همین جایگاه، فردی به جامعه معرفی شده و به ریاست‌جمهوری هم رسیده است، انتخاب شهرداری تهران اهمیت متفاوتی خواهد یافت.

به گزارش «تابناک»، صبح امروز در حالی دومین نشست شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم آغاز به کار کرد که انتخاب شهردار پایتخت، نخستین دستور جلسه آن بود؛ دستور جلسه‌ای بسیار مهم که هیأت رئیسه شورا را بر آن داشته که نشست را ‌غیر‌علنی برگزار کنند.

در این نشست که پیشتر قرار بود ‌علنی برگزار شود، علاوه بر ۳۱ عضو شورای شهر، محسن هاشمی و محمد باقر قالیباف، دو گزینه نهایی تصدی این پست هستند و قرار است هر یک از این دو کاندیدا در فرصت مقرری که به وی داده خواهد شد، برنامه‌های خود برای تصدی این پست را بدهند تا در پایان و با رأی‌گیری از اعضای شورا، فرد دارای اکثریت آرا، ‌‌شهردار تهران معرفی شود.

انتخاب شهردار تهران به دور دوم کشیده شد!

نشست تا انتخاب شهردار ادامه خواهد داشت

رضا تقی‌پور، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نشست امروز با ۳۱ عضو، رأس ساعت ۹ و پس از خواندن آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز شده و نخستین دستور این جلسه، تعیین شهردار تهران است، زیرا ‌‌برابر قانون، اولین وظیفه شورای شهر بلافاصله پس از رسمیت و انتخاب هیأت رئیسه شورا، انتخاب شهردار است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: در حدود سه ماه از زمان انتخابات، گزینه‌هایی برای شهرداری بررسی شده و عزیزان در محافل غیر رسمی حضور یافتند و برنامه‌های خود را اعلام کردند که بین ۱۸ تا ۲۱ تن در این فرآیند بررسی شده‌اند.

وی در ادامه، شرط معرفی نامزد‌ها را تشریح کرد و گفت: برابر قانون، هر کسی می‌خواهد نامزد شهرداری شود، باید پنج تن از اعضای شورا، نامزدی وی را کتبا یا شفا‌ها اعلام کنند. در این جلسه، بیش از پنج عضو شورای شهر، آقایان قالیباف و هاشمی را به رئیس جلسه معرفی کردند و قرار شده هر دوی این کاندیدا‌ها در جلسه حاضر شوند و ‌نیم ساعت برنامه‌های خود را ‌‌رسما اعلام کنند.

وی تأکید کرد: پس از اعلام برنامه‌ها، اعضای شورای شهر وارد رأ‌ی‌گیری می‌شوند؛ افزون بر این که هیأت رئیسه تصمیم گرفته امروز شهردار انتخاب شود و اگر جلسه طولانی شد، جلسه قطع نخواهد شد و رئیس تنفس اعلام می‌کند.

نخست گزارش قالیباف، بعد ارائه برنامه هاشمی

محمدباقر قالیباف، نخستین فردی بود که پشت تریبون شورا قرار گرفت. او که در دو دوره گذشته شهردار تهران بوده، گزینه اصولگرایان برای تصدی این پست به شمار می‌آید و طبیعی است که ارائه برنامه‌های وی، به نوعی ارائه گزارش توسط شهردار مستقر هم تلقی شود، چراکه شاید این گزارش نقش بسزایی در معرفی این مدیر به اعضای تازه راه یافته به شورای شهر ایفا کند.

پس از او، محسن هاشمی به دفاع از برنامه‌های خود پرداخت. او که‌ گزینه نهایی اصلاح‌طلبان برای تصدی این پست معرفی شده، پیشتر سابقه حضور در شهرداری تهران به سمت مدیر عاملی مترو را داشته است.

انتخاب شهردار به دور دوم کشیده شد

پس از شنیدن سخنان دو گزینه نهایی تصدی‌گری شهرداری تهران، قالیباف و هاشمی نشست را ترک کردند تا تعرفه رأی برای تعیین سرنوشت این پست میان اعضا توزیع شود.

با پایان رأی گیری، در حالی که برخی خبرگزاری‌ها، خبر انتخاب دوباره قالیباف به سمت شهردار تهران را مخابره کرده‌ بودند، سخنگوی شورا در جمع خبرنگاران حضور یافت و با اعلام مساوی شدن آرای دو گزینه، انتخاب شهردار تهران را منوط به تکرار رأی‌گیری دانست.

بر پایه این گزارش، در دور نخست رأی گیری، هر کدام از دو نامزد پانزده رأی را از آن خود کردند و یک رأی ممتنع (سفید) نیز به گلدان انداخته شد تا هیچ کدام از گزینه‌ها حائز اکثریت آرا نشوند.

قالیباف ماند؛ نخستین شکست اصلاح طلبان پس از انتخابات

قالیباف در دور دوم شهردار شد / اصلاح طلبان ناکام ماندند

با گذشت دقایقی از اعلام تکرار رأی‌گیری انتخاب شهردار، بار دیگر اعضای شورا، نام کاندیدای مورد نظر خود را روی تعرفه‌های جدیدی که در اختیارشان قرار گرفته بود، نوشتند تا با شمارش آرا، معلوم شود که محمد باقر قالیباف برای بار سوم، شهردار پایتخت برگزیده شده است.

این در حالی است که پس از انتخابات همزمان ریاست جمهوری و شورای شهر، ترکیب شورای شهر تهران به نفع اصلاح‌طلبان تفسیر می‌شد و بسیاری بر این باور بودند ‌که نتیجه نخستین نشست شورای شهر و انتخاب مسجد جامعی به عنوان رئیس شورا، هم راستا با پیروزی اصلاح طلبان در انتخاب شهردار تهران خواهد بود که امروز ثابت شد این گونه نیست.

نکته جالب توجه در دور دوم رأی‌گیری برای انتخاب شهردار، به دست آوردن شانزده رأی برای قالیباف در مقابل چهارده رأی برای هاشمی بود تا نه تنها یک رأی از آرای هاشمی به نسبت دور نخست رأی‌گیری ـ در دور نخست هر دو گزینه پانزده رأی کسب کرده بودند ـ کاسته ‌و یک رأی بر آرای قالیباف افزوده شود، بلکه باز یک ممتنع در گلدان انداخته ‌تا معلوم شود که در ماراتن انتخاب شهردار تهران، یک عضو شورای شهر، تمایل خاصی به گزینه اصلاح طلبان یا گزینه اصولگرایان نداشته است! هرچند شنیده می‌شود که رأی لحاظ نشده، مخدوش بوده نه ممتنع.

مسجد جامعی: هر دو کاندیدا برنامه جامع و هدفمندی ارائه دادند

احمد مسجد جامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران پس از انتخاب شهردار در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: از خبرنگاران ممنون هستم که با شور و شوق تمام اخبار شورا را بازتاب می‌دهند و گزارش‌هایی را که بیان می‌کنند نشانه‌گر رفاقت سالم در بین اعضا است.

وی تصریح کرد: از دستاوردهای مهم نظام، در حوزه حکومت نگرش مردم‌سالاری دینی است که بنیان آن را حضرت امام خمینی (ره) گذاشتند. در این نگاه همه مردم در همه حوزه‌های زندگی حق مشارکت دارند و این در سطوح ملی و محلی گسترده است و این مشارکت موجب شکل‌گیری نهادها و سازمانهای مختلف شده است. آیت‌الله طالقانی که این روزها در سالگرد وفاتش هستیم از کسانی بود که پشتوانه ترویجی تفکر شورایی را در کشور ما گذاشتند و آیت‌الله شهید بهشتی در قاعده‌مند ساختن نظام شورایی تلاش بسیاری داشت.

مسجد جامعی افزود: در سالهای اخیر نظام شورایی در کشور ما شکوفا شده و روند رو به جلویی را داشته است و اطمینان و اعتماد و نشاط و امید را در جامعه گسترش می‌دهد و انتخاب شهردار تهران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. از زمانی که انتخابات باشکوه 92 برگزار شد، فعالیتهایی برای انتخاب شهردار صورت گرفت و در طول این چند ماه دوستان شورا با چهره‌های مختلف گفت‌وگو و برنامه‌های زیادی را دریافت کردند و به نقد و بررسی گذاشتند که در نهایت دو چهره شناخته شده و موفق با اقبال بیشتری روبرو شدند. در جلسه امروز با پیش‌بینی قبلی از این دو بزرگوار برای ارائه برنامه برای اداره شهر دعوت شد و انصافاً هر دو برنامه جامع، روشن و هدفمند بود.

قالیباف ماند؛ نخستین شکست اصلاح‌طلبان پس از انتخابات

رای مخدوش نیز قالیباف بود

مسجد جامعی افزود: ما قبل از رأی‌گیری گفتیم هر دو برنامه در دستور کار شورا جهت بررسی قرار گیرد و دو برنامه نقاط مشترکی در توجه به شهر انسان محور داشتند. محمدباقر قالیباف در جلسه امروز شورا تأکید کرد که در زمینه سخت‌افزاری کارهایی کرده‌ایم و در زمینه نرم‌افزاری نیز شرایط فراهم شده است. محسن هاشمی نیز برنامه‌های سخت‌افزاری خود را اعلام کرد و در نهایت در دو مرحله رأی‌گیری انجام شد که قالیباف در نهایت با 16 رأی شهردار تهران شد که به وی تبریک می‌گوییم.

مسجد جامعی ادامه داد: در بین آرای اخذ شده یک رأی دیگر نیز وجود داشت که دارای خط خوردگی بود اما نام قالیباف نیز در آن ذکر شده بود.

وی اضافه کرد: از همراهی محسن هاشمی ممنونم و مطمئنم مدیریت شهری از تخصص‌های وی بهره خواهد گرفت.

مسجد جامعی افزود: تنوع سلایق در شورا نشانگر برخاستن شورا از همه نگاه های موضوع در شهر است و امیدوارم شهرداری تهران در فعالیت‌های خود موفق باشد و تهران به عنوان شهر نمونه با شهردار نمونه بتواند الگوی شهرهای دیگر باشد و به یک شهر متفاوت با شهرهای فرهنگی جهان رقابت کنیم و شهرمان را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

حاشیه‌های داغ نشست شورای شهر:

* یک خبرگزاری گزارش داد که پیش از نشست امروز، رئیس شورای شهر در حکمی «عباس جدیدی» را به سمت معاونت نظارت شورای اسلامی شهر تهران برگزید.

* بیرون درهای بسته شورا، جایی که خبرنگاران و عکاسان رسانه‌ها هستند، بی نظمی شدیدی حاکم است تا جایی که برخوردهای زشت و زننده برخی مسئولان، موجبات ناراحتی اصحاب رسانه را فراهم آورده است؛ از جمله حاشیه‌های زشت در این باره، برخورد فیزیکی فردی به نام «ر.ر»، محافظ‌ ـ راننده یک عضو شورای شهر با عکاس «تابناک» بود.

* با پایان رأی‌گیری در دور نخست، بسیاری از خبرگزاری‌ها خبر انتخاب قالیباف با شانزده رأی ‌در مقابل پانزده رأی هاشمی‌ را پیامک کردند که با اعلام تساوی آرا از سوی سخنگوی شورای شهر، مجبور به فرستادن پیامک اصلاحیه شدند.

* علیرضا دبیر، یکی از اعضای شورای شهر از جمله افرادی بود که در طول برگزاری نشست امروز، بار‌ها صندلی خود را برای رایزنی با دیگر اعضای شورا ترک می‌کرد؛ او از مدافعان ابقای قالیباف به سمت شهردار تهران است.

* با اعلام مساوی شدن آرای دو کاندیدا در دور نخست، این احتمال داده شد که انتخاب شهردار به روز دیگری موکول شود که سخنگوی شورای شهر این موضوع را تکذیب کرد.

* احمد مسجد جامعی درباره شائبه تکرار رخدادهای سال ۱۳۸۶ در مورد تأیید حکم شهردار توسط وزیر کشور و دیرکرد در تأیید حکم از سوی چهار مرجع اصلی، گفت: باید افراد مورد نظر اعضا معرفی شوند و ببینیم چه کسانی در روند انتخاب رأی می‌آورند.

* رحمت‌الله حافظی نیز در این باره گفت: برای تأیید حکم شهردار مشکلی نست. انتخاب شورا چه از دوستان اصلاح‌طلب و چه اصولگرا باشد، فکر نمی‌کنم برای تأیید حکم مشکلی ‌ باشد و این مسأله را بعید می‌دانم.

* احمد حکیمی‌پور، عضو اصلاح‌طلب شورای اسلامی شهر تهران در آخرین اظهاراتش پیش از انتخاب شهردار تهران گفت: آقای تندگویان سخنگوست و من حرف نزنم، بهتر است. هنوز معلوم نیست، از میان این دو گزینه کدام موفق خواهند شد که رأی اکثریت را جلب کنند، ولی نشست امروز قطعاً همانند جلسه اول خیلی خوب برگزار خواهد شد و نتیجه آن نیز به سود شهروندان تهرانی خواهد بود.

* پرویز سروری، دیگر عضو اصولگرای شورای اسلامی شهر تهران، پیش از ورود به جلسه گفت: تا پایان جلسه امروز شهردار انتخاب می‌شود و تهران از بلاتکلیفی بیرون می‌آید. در فضایی که من بررسی کردم، قالیباف انتخاب می‌شود و کار به مرحله دوم نمی‌کشد. قطعاً بنا نیست سرپرست برای شهرداری تهران انتخاب شود.

* حجت‌الاسلام ناصحی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران پیش از ورود به جلسه اظهار داشت: انشاء‌الله شهردار امروز انتخاب می‌شود و من به کسی رأی می‌دهم که مدیر، توانمند، ولایتمدار و پاکدست باشد؛ افزون بر اینکه فرد مورد نظر باید به حوزه دین، محیط‌ زیست، بافت‌های فرسوده، حمل و نقل و... توجه داشته باشد. مردم به ما رأی نداده‌اند که بیاییم اینجا و بازی‌های سیاسی داشته باشیم، بلکه رأی دادند که در شورا حضور داشته و برای آن‌ها تصمیمات کارسازی بگیریم.

* تندگویان پیش از ورود به جلسه گفت: اگر درگیری‌ها و بحث‌های متفرقه به وجود نیاید و جلسه روال قانونی خود را بپیماید، امروز باید فارغ از جنگ‌های زرگری تا شب به جمع‌بندی درباره شهردار برسیم. پیشنهاد برگزاری مرحله دوم انتخاب شهردار، باید امروز توسط شورا مصوب شود، وگرنه تصمیمات جلسات غیررسمی رسمیت و ضمانت اجرایی ندارد. شانس هر دو نفر خوب است و انشاء‌الله هر کسی به سود مردم باشد، برگزیده می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶۲۳
انتشار یافته: ۱۱۳
خريد زمان؟؟!!
انصافا انتخاب خوبیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
خوب،غیر سیاسی و البته عاقلانه
تبریک میگم.بازهم تهران در مسیر پیشرفت و عدالت قرار گروفت.
اين شكست نيست.اين عين دموكراسيست.آقاي قاليباف هم انسان شايسته اي هستند كه تو اين چندسال مديريت خودشونو نشون دادن.ايشون در دوران اصلاحات هم از طرف آقاي خاتمي رييس ستاد مبارزه با قاچاق كالا شدند . پس ايشون هم با مشي اعتدالي با همه افراد كار كرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
قاليباف ظاهرا اصولگراست در حاليكه منش و عملكردش بيشتر اصلاح طلبانه است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
مردم طرفدار افراد مسوول و کاربلد هستند براشون هم فرق نمی کند اصلاح طلب باشه یا اصول گرا .کار مهم است نه حزب
حیف شد که هاشمی نشد.
پاسخ ها
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
بی انصاف قالیباف تو این مدت اندازه ی کل قدمت شهرداری تهران خدمت کرده حالا میگی حیف شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
چرا؟
انشاالله خیر تهران و نظام در این انتخاب باشد.
یادمان نرود قالیباف اصلاح طلب ترین اصولگراست که تهران را به درستی مدیریت میکند و در شرایط تحریم از طرف دولت توانست مشکلات اساسی تهران را بخوبی مدیریت کند.مبادا اصلاح طلبان باب همکاری با وی را ببندند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
ذهن را باید از چارچوب اصلاح طلب و اصولگرا رها کنیم و به توانمندی فرد در اداره شهر فکر کنیم . آبادانی شهر مهم است و نه حزب!
چون هدف خدمت به مردم است ، انشاء الله مبارك است
تبریک به آقای قالیباف
قالیباف به عنوان شهردار خوب کار کرده. باید به فکر انتخاب یک فرد موفق بود. تا کی باید تجربه نا موفق حذف رقیب به جای تعامل موثر با رقیب را تکرار کرد. انتخاب قلیباف نباید به معنی شکست اصلاحات در نظر گرفته شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
زيبا گفتي
هر دو گزینه خوبی بودند . هر دو موفق و موید باشند .
انشاالله که مبارک باشه ، منتظر عملکرد مثبت ایشان هستیم .
مبارک است پیروزی اعتدال
مبارک است برای اقای قالیباف
مبارک باشد . زنده باد قالیباف . مرد عمل . مرد حق و با تجربه و با کلاس....
تبریک تبریک تیریک خیلی خوشحال شدم
تعبیر شکست مناسب نیست اگر هر کس با هر سلیقه ای در مقامی برای مردم مفیدتر باشد آن پیروزی برای خق است .
تابناک جان
چرا می گویید شکست ؟مگر ما در کشور با هم جنگ داریم .
بنا باید بر شایسته سالاری و طرز عمل شخص باشد حالا این شخص اصول گرا باشد یا اصلاح طلب .آقای قالیباف هم خوب کارنامه قابل قبولی در شـــــــهرداری داشته اند.
معمولا به این طرز فکر بنده در مکتب انسانی دموکراسی می گویند .شما چی فکر می کنید
مباركت باشه قاليباف
انتخاب فردی دلسوز برای کشور و کارآمد نیکوست، بالاخره باید یکی از بین چند عالی انتخاب گردد.
اصلاح طلبان پیشرفت علمی، اقتصادی، اخلاقی، معنوی و دینی کشور را طالبند پس هر چه انسانهای شجاع و دیندار و عاقل و عالم در راس امور قرار بگیرند این پیروزی جریان فکری اصلاح طلب است.
سلام مبارکه انشااله که خبرای خوب تو راهه
تبریک می گویم انشاالله کارمندان قراردای راآقای قالیباف هرچه زودتر رسمی کند تادعاهای خانواده آن ها بدرقه کارش باشد.
در انتخابات بین کاندیداهای اصلاح طلبان و اصولگریان شکست و یا پیروزی معنی ندارد رقابت صرفا" در جهت خدمت صادقانه و هر چه بیشتر و بهتر به جامعه اسلامی ایران است و بس.
پاسخ ها
آشنا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
جهت خدمت صادقانه و هر چه بیشتر و بهتر به جامعه اسلامی ایران باید باشد و بس
واقعا مدیر خوبیه
تبریک میگم به همه ی تهرانی ها
خيلي هم عالي.تبريك ميگم به دكتر قاليباف.خدا وكيلي تهران رو فقط يه همچين مديري ميتونه اداره كنه.خوب شد كه راي ها سياسي نبود و شايسته سالاري شد.هرچند كه هاشمي هم گزينه خوبي بود.
ارزوی موفقیت برای دکتر قالیباف دارم. واقعا انتخاب شایسته ای هست.
ضمن عرض تبريك به اقاي قاليباف و ارزوي توفيق روزافزون ايشان ؛ اميدوارم از مديريت اقاي محسن هاشمي نيز حداكثر استفاه را داشته باشند
هر چند آقای قالیباف در شهرداری عملکرد موفقی داشته اند اما شورای شهر باید به فکر جدید و ایده های جدید رای می دادند
قالیباف که برای تهران خوب کار کرده چرا همه چی رنگ و بوی سیاست به خودش بگیره؟؟ وقتی این فرد برای تهران خوب کار کرده و اکثرا از کارش راضی هستن چرا شهردار نشه؟ چون اصلاح طلب نیست؟؟
من به این دولت میانه رو خیلی امیدوارم چون در اکثر موارد به شایسته بودن افراد توجه میشه نه اینکه از چه حزب و گروهی هستن تبریک میگم
پاسخ ها
مهرداد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
به نظر من انتخاب ایشان به معنی این است که سیاست درست عمل کرده هردو بزرگوار مدیران موفقی بودند و هر یک که انتخاب می شدند در واقع هر دو طیف اصولگرا، اصلاح طلب و مهمتر از همه مردم تهران برنده بودند منتهی در شرایط حاضر جامعه با رای خود نشان داده که در شرایط حاضر گزینه های امتحان پس داده را بیشتر می پسندد.
از انتخاب آقای دکتر بسیار مسروریم
به امید پیشرفت رزافزون تهران و تهرانی
برای مردم خدمت صادقانه وخالصانه مهم است نه اصلاح طلب واصولگرا
مبارك باشد انشاا... مانند گذشته

خستگي ناپذير به عمران وآبادي

بپردازيد
در انتخابات شکست معنی ندارد.انتخاب اکثریت پیروزی همه است.
واقعا حیف شد
انشا اللهمبارک باشد
با سلام و عرض تبریک به جناب دکتر قالیباف: بنده ایمان دارم ایشان در 4 سال پیش رو با روحیه قوی وتلاش شبانه روزی کمافی السابق در جهت پیشرفت همه جانبه پایتخت اقدامات جدیدتر و زیباتری برخواهدداشت.
تبريك به جناب آقاي قاليباف و تبريك به اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر تهران و مردم بزرگوار تهران به جهت انتخاب بهترين مدير اجرايي شهر ما
من به عنوان یک اصلاح طلب انتخاب شایسته اقای دکتر قالیباف را یک شکست نمی دانم و ضمن تبریک به همه انتخاب ایشان را ضمن عرض ارادت به اقای هاشمی فرصت برای ایران می دانم
تبریک میگم. ولی تیتر خبر اصلا جالب نبود. چون از الان به بعد شهردار اصولگرا باید با شورای شهر اصلاح طلب هماهنگ کار کنند تا شهر درست مدیریت بشه. ضمن اینکه آقای قالیباف همیشه در انتخاب تیم های مدیریتی و نحوه عملکردشون، معتدل بودنشون را اثبات کرده اند.
این انتخاب می تواند اغازگز ثبات مدیریت در کشور باشد مطمئنا ثبات برای مدیری شایسته اولین قدم پیشرفت است
ازت خواهش میکنم متروملارد رو هر چه سریعتر راه بنداز . زنده باد قالیباف
من به اقاي قاليباف ومردم شریف تهران تبریگ میگم انشالله هم اقای قالیباف مثل گذشته ولی با نفسی تازه تهران رو بسازه با تشکر
خدا را شکر.
انتخاب شايسته و بايسته آقاي دكتر قاليباف حامي همه مردم تهران تنها فرد با تجربه در پست شهرداري با دانش و تفكر و انديشه و داراي برنامه و مغز متفكر و آينده نگر شهردار تهران شد اين پست را به ايشان تبريك مي گويم و موفقيتشان را آرزومند هستيم و اميداواريم در مسير بهبود شهر تهران ثابت قدم و استوار و پيروز باشيد = مدير آي تي محله
باتوجه به کارنامه مثبت هردونفروکلان بودن مشکلات درکلانشهرتهران!امیدواریم ازتجربیات مناسب جناب هاشمی وبقیه افرادمفیدومتخصص صرف نظرازاگرایشات سیاسی آنان استفاده شود.پرهیزازدیدجناحی به افرادکشوررادرآرامش وثبات بیشترقرارداده وفرصت خدمت به ملت رابرای خدمت گذاران ملت بیشترفراهم میکند.این ارامش باید حفظ شودچه توسط مردم چه مسئولین برای همه مردم مهم کارنامه مثبت فرداست چه اصلاح طلب چه اصولگرا.. شماهم مانندهمیشه به رعایت این فرهنگ کمک کنیدتامسئول بداندهرچه درخدمت موفق تر....مقبولتر..حال هرگرایشی داشته باشد.
فرقی نمی کند هردو بزرگوار و با تجربه اند. انشاء الله که بتوانند به جامعه خدمت کنندو برای دیگران هم الگو باشند.
آقای قالیباف موفق باشند و فکری به حال آلودگی تهران بکنند
مبارکه، ایشان مدیر لایقی است و مستقل از مسایل سیاسی انشاالله مثل دوره قبل عملکرد بسیار خوبی در حوزه مدیریت شهری خواهند داشت.
آنچه صلاح ملت است ، خداوند متعال ان شاء الله آن را رقم مي زند
مبارک است .... تبریک به پایتخت نشینان ..
به آقاي قاليباف تبريك ميگم،اميدوارم موفق باشند.(اصلاحات همواره زنده مي ماند)
خیلی خوشحال شدیم.
انتخاب اصلح اقای قالیباف بودن که بدون جناح بازی تهران رو طی این سالها آباد کردن
حاصل تلاشهای آقای قالیباف که مدیری توانمند و دور اندیش است فضای مناسب و زیبایی های بصری بسیار زیاد امروز تهران است.
امیدوارم که ایشان در خصوص بافتهای فرسوده و تجمیع و بلندمرتبه سازی اصولی و ایجاد فضاهای نوین و چندمنظوره نیز توجه خاص نشان دهند.
با توجه به اینکه در مرکز شهر با تجمیع ساختمانها در برجهای بلند مرتبه می توان ایجاد فضاهای سبز، اماکن چند منظوره و در نهایت رفاه شهروندی افزایش داد بایستی مردم نیز به کمک شهرداری بیایند.
هر کدام از این دو که انتخاب میشد به نفع پایتخت بود
به آقای قالیباف تبریک میگم
انشائ الله که این 4سال هم مثل 6سال گذشته باشد
من یک اصلاح طلب هستم ومانند تمام اصلاح طلبان رای مردم را قبول میکنم دولت اعتدال نیز مطمنا از هیچ گونه کمکی به شهردار پرکار تهران مضایقه نخواهد کرد.با آرزوی توفیق برای آقای قالیباف عزیز
قالیباف بهترین کاری که می تواند بکند کمک گرفتن از هاشمی به عنوان معاون توسعه است تا هر روز بدلیل نزدیکی آرا شاهد درگیری نباشیم.
مبارک
من یک فرد اصلاح طلب هستم. ولی از انتخاب آقای قالیباف خوشحال شدم. چون ایشان مدیر اجرایی خوبی هشتند و همینطور با تغییر شهردار، زمان و هزینه بسیاری صرف دوباره کاری هاو شناخت از موضوعات می شد. امیدوارم ایشان موفق باشند و در عین حال به اصلاح نواقص دوران قبلی بپردازند.
آقای قالیباف برای موفقیت نقطه نظرات مردم تهران را لحاظ کند
ضمن عرض تبريك،اميد است مسائلي كه در دوره هاي قبل از چشم شهر دار محترم به دور مانده بود به آنها توجه شود وبراي حل مشكلات تهران به صورت همه جانبه برنامه ريزي اساسي شود...
محیط زیست، مدیریت علمی در تفکیک و جمع آوری و بازیافت زباله در دو دوره قبلی ریاست آقای قالیباف مورد توجه لازم قرار نگرفتند، رسانه ها باید در این چهار سال پیش رو شهرداری و شورای جدید را در این حوزه ها بیش از پیش مورد پرسش قرار دهند.
به نظر من دور از شان شورای شهره که بخواد سیاسی عمل کنه. شورا یک نهاد مردمیه و باید به امور فرهنگی و عمرانی شهر بپردازه. برخورد حزبی و سیاسی در نهایت به ضرر مردم تموم میشه.
قالیباف دوستت داریم . واقعا مدیر لایقی هستی ، فقط خواهش میکنیم به وضع اتو.بوسهای شهری برس با وجود خصوصی شدن خیلی افتضاح است صد رحمت به اتوبسهای دولتی حداقل کارواش میرفت.
اقای قالیباف خسته. نباشید همیشه پیروز و موفق باشید
لطفا بحث را جناحی نکنید در تین شرایط کشور هرکسی ار جناحی کارآمد باششد و سالم بایست استفاده کرد. آقای قالیباف بسیار فعال و با تجربه هستند و انشاء الله که موفق باشند و بیشتر از قبل مواظب دور وبری های خود باشند چرا که هر سوء استفاده ای نهایتا باعث ضربه خوردن کشور و مسئولین صادق خواهد بود
با سلام
امیدوارم جامعه به حدی از رشد برسد که انچه که مد نظرشان هست رشد وتعالی ملت وکشور عزیزمان باشد
مملکت بیش از جناح بندی سیاسی نیاز مند مدیران با کفایت است
انشا... خداوند به همه خادمین به این ملک وملت توفیق و سلامتی عنایت فرماید
دکتر قالیباف فرد بادرایت و سخت کوشی است خیلی دوست داشتم رییس دولت شود ولی متاسفانه نشد و رای خوبی هم آورده بود. در این پست امید وارم برای خدمت به کشور دوباره خود را بهتر از قبل نشان دهد. و پایتخت را به شهر الکترونیکی که الان بیشتر شهر های دنیا اینگونه هستند تبدیل کند .
اين انتخاب ربطي به اصولگرايي و اصلاح طلبي نداشت . با توجه به اينكه آقاي قاليباف در شهرداري تهران موفق عمل كرده بود قابل پيش بيني بود كه در اين مقام ابقا بشه.
من همچنان تو فکر اون رای مخدوش و ممتنع هستم ، طرف بعد از کلی بحث نتونسته به یه جمع بندی برسه .
با این وضع نمی دونم چرا خودشو کاندیدای شورا کرده ؟؟؟؟
ملاک شایسته سالاری است که به هدفش رسید
اول به مردم تهران ، بعد به آقاي قاليباف و بعد هم به اعضاي شوراي شهر تبريك ميگم كه نشون دادن واقعا پيشرفت تهران برايشان مهم است.
روند پيشرفت تهران در چندسال اخير واقعا بي سابقه بوده است.تهران دگرگون شده و مطمئنا تغييرات بيشتري نيز در راه است.دعاي خير مردم تهران هميشه پشت سر آقاي قاليباف است.
به نام خدا
اولا خدا را شاکرم که دو انسان مدیر کاندیدای این مهم شدند . و به اعضای شورای شهر تبریک میگویم از رعایت اصول دموکراسی و پذیرش ندای وجدان واز عزیزان شورای شهر و آقای قالیباف نیز استدعا دارم از آقای هاشمی چنین نیروی ارزشمند ومدیری درجهت خدمت به ملت و مردم تهران به نیکی بهره مند گردند انشاالله
الحمدالله که این بار هم مردی از جنس مردم انتخاب شد
با دعای خیرتان خواستار عاقبت بخیری برادران در پاستور و شورای شهر و همچنین شهرداری تهران باشید.
مبارکا باشد. انتخاب بجای بودید.
اقای قالیباف فردپرکاری است درمورد تمرکز وساخت وساز عمودی برای تهران فاجعه است تمام کوچه تبدیل به دالانهای به ارتفاع چندین متری شده وهرسال مجوز طبقات نسبت نسبت به سال قبل بیشتر شده وهمچنین مجتمع های ورزشی به بخش خصوصی واگذار شده وتعرفه های سرسام اور انهاباعث عدم استفاده برای قشر کم درامد شده است
فارغ از مسایل سیاسی 8 سال برای مدیریت شهری کافیه و بهتر بود که شهردار تغییر میکرد. متاسفانه این ترس از تغییر در برخی جاها نهادینه شده . باید مجال کار را به سایرین هم داد.
به عنوان یک فرد پروژه ای و اجرایی اذعان می دارم که حجم کار و پروژ ه ای اجرا شده در تهران علی الخصوص برزگراه صدر با این شرایط سخت اجرایی قابل تقدی است لذا از جناب دکتر قالیباف تشکر می نمایم.
با سلام . من هم اين انتخاب رو به فال نيك مي گيرم و انتظار دارم جناب آقاي دكتر در تعيين معاونين و شهرداران حساسيت بيشتري خرج بدهند و جداي تعهد تخصص هم مورد نظر باشد . شخص آقاي دكتر را هيچ انسان آزاده اي نمي توانند زير سئوال ببرند و فقط كاستي اگر باشد از عدم توجه به نيروهاي انساني است كه نياز نگاه اعتداليست .
مبارک باشه بر مردم تهران این انتخاب درست
جهاد ادامه دارد.....
من هم به اقاي قاليباف و مردم شریف تهران تبریگ میگویم انشالله اقای قالیباف مثل گذشته با نفسی تازه تهران را آبادتر کند، علی الخصوص پروژه پارکینگ زیرزمین مترو شهرک اکباتان را امسال تمام کند ما اهالی شهرک اکباتان بویژه فاز2 تاکی باید شاهد و ناظر محوطه کارگاهی باشیم ادامه بوستان سازی در این مکان منتظر پایان کار پروژه مترو می باشد. با تشکر
منم تبریک میگویم انشاءاله در سایه توجهات بقیه اله (عج) موفق باشد .خداوند منان یارت باشد .
با تبریک به آقای قالیباف بنظر میرسد شخصی با فکر جدید و قالبی متفاوت برای اداره کردن شهر برزگی مثل تهران مثمرثمر تر می بود.
اگر قالیباف مدیر ضعیفی بود برای بار سوم انتخاب نمیشد همین پارک ولایت بزرگراهها پلها و تونلها کمربندی تهران امام علی 110 و 137 خدا کنه تو این دوره هم با انگیزه و با قدرت و سرعت عمل کنه.
وقتشه شورا و شهردار فكري به حال مترو كنند كه واقعاً دو ساليست كه شبيه فاجعه است. واقعاً فاجعه.؟!
غیر سیاسی باید نگاه کرد. باید پرسید نفع مردم چیست؟ آیا معضلات مرگبار شهر مثل آلودگی هوا- انتقال کارخانه ها- ترافیک- پارازیت - فروش بی رویه تراکم و طرح روزانه وسالیانه ترافیک را ایشان حل خواهند کرد !؟ بدانید که تهران جزو 10 شهر غیر قابل سکونت دنیا شناخته شده .
این ا نتخا ب شا یسته را به دکتر قا لیبا ف تبریک میگو یم
من به اقاي قاليباف ومردم بزرگ تهران تبریگ میگم انشاله هم اقای قالیباف در سمتشان مثل گذشته موفق باشند و این انتخاب بدور از سیاسی بازی باشد و دولت تدبیر و امید از ایشان حمایت کنند
از بابت انتخاب آقای دکتر قالیباف به سمت شهردار تهران بسیار خوشحال و خرسندم.
امیدوارم شاهد تلاش روزافزون ایشان در امر آبادانی شهر و پیشرفت آن باشیم.
این انتخاب را به ایشان تبریک و تهنیت می گویم.
درسته که آقای هاشمی نیز توانمند می باشد ولی این انتخاب نشان داد کارنامه خوب دکتر قالیباف و نظر مردم خیلی موثر بوده است.
قاليباف بار ديگر توانايي اش را در تغيير زندگي مردم اثبات خواهد كرد.
جناب آقای دکتر قالیباف مدیری لایق در جهت توسعه و پیشرفت شهر تهران می باشد. و با درایتی که از ایشان سراغ داریم قطعاً از وجود مهندس هاشمی در شهرداری به نحو احسن بهره خواهد برد. این انتصاب را به ایشان ومردم شهر تهران تبریک عرض می نمایم.
قاليباف بار ديگر توانايي اش را در تغيير زندگي مردم اثبات خواهد كرد.
تبريك به اقاي قاليياف شايسته شهر تهرانند من به عنوان مدافع اصلاح طلبان طرفدار پر و پا قرص اقاي قاليباف هستم ارزوي موفقيت براي ايشان از خداي بزرگ دارم
من به اقاي قاليباف ومردم بزرگ تهران تبریگ میگم انشاله هم اقای قالیباف در سمتشان مثل گذشته موفق باشند و این انتخاب بدور از سیاسی بازی باشد و دولت تدبیر و امید از ایشان حمایت کنند
این انتخاب بجا وسپردن مدیریت شهری پایتخت را به اعضای شورای شهر تبریک عرض میکنم.
جناب آقای دکتر قالیباف مدیری لایق در جهت توسعه و پیشرفت شهر تهران می باشد.از بابت این انتخاب شهردار تهران بسیار خوشحال و خرسندم.
به جناب اقای قالیباف بخاطر کارهای شایسته ای که در این دو دوره شهرداری که بسیار چشمگیر بوده تبریک و به عنوان یک شهروند تشکر میکنم .
جناب اقای قالیباف استدعا دارم برنامه ای 20 الی 25 ساله ای اعم از اوضاع و احوال بخصوص محیط زیست و ترافیک و زیبایی و...را تدوین و به تصویب شورا و مسئولان برسانید تا در طولانی مدت تمامی شهرداران اتی موظف به اجرای برنامه از پیش تایین شده باشند وعلاوه بر اجرای ان ایده های تازه خودشان را نیز به مرحله عمل بگذارند ونه ایبکه با پایان دوره شهرداری تمامی برنامه ها به باد فراموشی سپرده شود و روز از نو وروزی از نو نباشد انتظار دارم چنین مصوبه ای را تدوین و از خودتان به یادگار بگذارید
باز هم تشکر از خدامات دوره های گذشته
هردو مدیر خوبی هستند انشالا موفق باشند
مگر اصلاخ طلبان در شورا اکثریت مطلق دارند که حالا شکست خورده باشند؟ اقای قا لیباف هم در این دوره کار سختی پیش رو دارد وارزیابی عملکرد ایشان فقط منخصر به تایید جریان اصولگرا نخواهد بود. اقای قلیباف باید پروژه های نیمه تمام را اجرا کند و تمرکز خود را بر اجرای طرح تفصیلی بگذارد و عملکرد کمسیون ماده 5 را کنترل کند. برای عدم تاخیر مدیریت شهر تهران از هم اکنون پیشنهاد تهیه طرح جامع دوره بعد را به وزارت راه و شهر سازی می دهم. تهیه این طزخ از ایجاد مغایرت گسترده در طرح جامع جلو گیری می کند.
اداره شهرتهران نياز به بازنگري دارد چه ازنظر كسب درامدهاي پايدار و چه درخصوص فروش تراكم وتجميع بافتهاي فرسوده جهت نوسازي.ضمن آنكه افزايش قيمت آپارتمان ومعضلات فرهنگي را نيز باعث شده است.
اما اگر آقاي هاشمي شهردار مي شد خيلي بهتر بود چون ايشان يكي از مديران برتر ايران هستند و در آينده از ايشان بسيار خواهيم شنيد.
تبریک میگویم،هردو با لیاقت بودن،هدف خدمت برای ابادانی شهرمون هستش،بایدرقابت به رفاقت تبدیل شود ،بعداز رای گیری
آرزوی موفقیت برای آقای دکتر قالیباف را در امر مدیریت شهری از خداوند منان خواهانم.
سلام
وتبریک به مردایران زمین زنده باد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل