بازدید 18243

اعلام علت برکناری مدیرعامل پارس خودرو

کد خبر: ۳۴۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸ 04 September 2013
سعید مدنی مدیرعامل سایپا ضمن اشاره به آخرین تصمیمات در خصوص قیمت گذاری خودرو در دولت گفت : جلسات 2 هفته یکبار برگزار خواهد شد اما همچنان تصمیم نهایی در خصوص نحوه تعیین قیمت گرفته نشده است. 

به گزارش سایپا نیوز مهندس سعید مدنی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در گفتگو با خبرنگار بازار خبر در خصوص زمان تولید و عرضه ی تیبا دو و قیمت احتمالی این محصول گفت : این خودرو از اواخر آذر و اوایل دی تولید خواهد شد و پیش فروش آن هم از روز شنبه در نمایندگی های سایپا آغاز شده است .
 
وی افزود : قیمت تیبا دو در حدود تیبا یک خواهد بود و تفاوت قیمتی بالایی با این محصول نخواهد داشت .
 
مدنی در ادامه با اشاره به قیمت محصولاتی نظیر پراید ، تندر و مگان گفت : اکنون خودروی مگان که با تیراژ پایینی تولید می شود ، در زمان فروش زیان بالایی را به شرکت تحمیل می کند و پراید نیز با قیمت کنونی در میان محصولات زیان ده ما قرار دارد و با افزایش اندک قیمت فروش این محصول با سود جزئی انجام خواهد گرفت ؛ قیمت تندر 90 نیز اکنون منطقی است و نیازی به افزایش آن نیست .

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تحویل به موقع خودروها در پیش فروش های کنونی خودروسازان با توجه به شرایط کنونی تولید گفت: برنامه های خودروسازان برای پیش فروش با توجه به میزان تولید آنها صورت می گیرد و در این میان شرایط تحریم اتفاقاتی را رقم می زند که اختلال در تولید بوجود می آید اما سعی می کنیم که میزان تولید همخوانی داشته باشد با پیش فروش ها تا مشکلی در تحویل خودروها به وجود نیاید.
 
مدنی در ادامه در خصوص علت جابجایی مدیرعامل پارس خودرو گفت : علت جابجایی مدیرعامل پارس خودرو به دلیل کاهش تولید این خودروسازی انجام شد که بی شکم تغییرات مهمی را در روند این شرکت پدید خواهد آورد.
 
مدیر عامل سایپا با مثبت ارزیابی کردن جلسات مشترک خودروسازان با وزیر صنعت نیز گفت : ما دراین جلسات دغدغه های خودروسازی ها را مطرح کردیم و تصمیم گرفته شد تا در جلساتی دو هفته یکبار بازار خودرو را بررسی کنیم و در خصوص آن تصمیم بگیریم ، زیرا چند سالی بود که جلسات کمیته خودرو تشکیل نمی شد و اگر این جلسات با نگاه حرفه ای مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شود قطعا مشکلات صنعت حل خواهد شد.
 
مدنی ادامه داد: روش های قیمت گذاری خودرو مختلف و متعدد است و بستگی به نظر وزارت صنعت دارد که کدام یک را انتخاب کند اما ما تمایل داریم قیمت ها در حاشیه بازار تعیین شود.
 
این مقام مسئول در خصوص اظهار نظر فردی در مناظره خودرو در تلویزیون مبنی بر ادعای سود های ساختگی از جانب خودروسازان گفت: این فقط یک سوء تفاهم بوده و این حرف غیر واقعی است ؛ خودروسازان از سال 85 تا سال 90 سود عملیاتی پایینی داشته اند و از فعالیت های دیگر اقتصادی برای بالا نشان دادن سود استفاده می کردند مانند فروش سهام ، املاک و نظایر آنها که با تغییرات فضای کسب و کار در سال 91 آن سودها دیگر اعلام نشد و خودروسازان وارد زیان شدند اما در حالت کلی باید گفت که حساب های خودروسازان شفاف است و هیچ سند سازی در این خصوص صورت نگرفته است
   
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار