بازدید 89973

ورود دیپلمات ارشد آمریکایی به تهران برای مذاکره

فلتمن در سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ سفیر آمریکا در لبنان ‌و در دوره‌ای نیز معاون وزیر امور خارجه این کشور بوده است. وی کار‌شناس مسائل شرق و غرب آسیاست و مدتی نیز در کنسولگری آمریکا در سرزمین‌های اشغالی فلسطین حضور داشته است. از دیگر سوابق وی، می‌توان به دستیار ویژه سفیر آمریکا در تل‌آویو و کار‌شناس ارشد مسائل سیاسی و اقتصادی آمریکا در تونس هم می‌توان اشاره کرد.
کد خبر: ۳۴۰۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۲ 26 August 2013
ورود دیپلمات ارشد امریکایی به تهران برای مذاکره
دومین هفته کاری وزیر امور خارجه، پر میهمان آغاز شد‌. در دومین روز میهمانی سلطان قابوس، پادشاه عمان در تهران، یک دیپلمات بلندپایه آمریکایی نیز میهمان «محمدجواد ظریف» می‌شود. محمدجواد ظریف در روزهای آغازین کار خود در این وزارتخانه درباره استراتژی خود در این وزارتخانه گفته بود که «سیاست خارجی در کشور نباید تنها واکنش به تحولات باشد، بلکه می‌خواهیم به استقبال تحولات برویم و در عرصه سیاست خارجه جهان نقش ایفا کنیم». حال سوریه پس از نزدیک دو سال که از درگیری‌های خونینش می‌گذرد، قرار است با نقش فعال تهران روبه‌رو شود.

به گزارش «تابناک»، دیروز دامنه رایزنی‌های جمهوری‌اسلامی ایران‌، با میزبانی از معاون دبیرکل سازمان ملل گسترده‌تر شد. جفری فلتمن، دیپلمات بلندپایه آمریکایی، دیشب به تهران آمد تا در گفت‌وگو با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری ‌اسلامی ایران، به نقشه راهی برای توقف درگیری‌های و جلوگیری از تکرار حملات شیمیایی در سوریه برسد.

به گزارش «تابناک»، قرار است جفری فلتمن، دیپلمات ارشد آمریکایی و معاون سیاسی بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل در جریان دیدار با مقامات جمهوری ‌اسلامی ایران درباره تحولات سوریه، مصر و لبنان رایزنی کند. او به تازگی سفری به برخی دیگر از کشورهای خاورمیانه داشته است. فلتمن عالی‌ترین مقام آمریکایی است که پس از پیروزی انقلاب و البته به عنوان معاون دبیرکل سازمان ملل به ایران سفر کرده است.

وی پیشتر برای شرکت در اجلاس سران عدم تعهد، ‌‌همراه بان‌کی‌مون به تهران آمده بود. گفته می‌شود، مارتین نسیرکی، سخنگوی سازمان ملل نیز او را در این سفر همراهی کرد. او سال گذشته نیز ‌‌عضو هیأت بود و همراه بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد به تهران آمد و همراه ‌بان‌کی‌مون دیداری نیز با رهبر معظم انقلاب داشت.

فلتمن در سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ سفیر آمریکا در لبنان بوده و در دوره‌ای نیز معاون وزیر امور خارجه این کشور ‌و در زمان آمدن به تهران مشاور بان‌کی‌مون بود. فلتمن کار‌شناس مسائل شرق و غرب آسیاست و مدتی نیز در کنسولگری آمریکا در سرزمین‌های اشغالی فلسطین حضور داشته است.

از دیگر سوابق وی می‌توان به دستیار ویژه سفیر آمریکا در تل‌آویو و کار‌شناس ارشد مسائل سیاسی و اقتصادی آمریکا در تونس ‌‌اشاره کرد؛ وی دانش‌آموخته دانشگاه رشته‌های تاریخ، هنر، حقوق و دیپلماسی در آمریکاست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶۶
انتشار یافته: ۳۷
انشالله که سبب خیر برای همه دنیا بشه
امیدواریم با درایت مسئولین مملکت، همه چیز ختم به خیر شود. به هر حال ایشان انتقال دهنده پیام ایران به کشورش نیز خواهد بود. ان شالله که مسئولین با توجه به وضعیت فوق العاده حساس کنونی نهایت استفاده را از مذاکرات ببرند. طوری که منافع ملی ایران (ملی، ملی، ملی) تامین گردد.
هورا مبارکه
مذاکره .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
با این هورا هورا کشیدن ها مساله هسته ای حل نمی شه. اینقدر ساده لوح نباشید. آمریکا تا زمانی که از موضع بالا با مردم ما حرف بزنه، ما کوتاه نمی آییم.
خوش اومدن ...
کاش هر چه زودتر این مشکلات فی ما بین حل شه
مردم عزیز ایران خواهان صلح و دوستی هستند و با رایی که دادند خواهان اصلاحات و روابط حسنه با تمام دنیا هستند تا از تحریمها وفشار روحی و روانی و اقتصادی مردم کاسته شود و بیشتر از این شاهد آثار زیانبار یکدندگی نباشیم
ببینیم چه می شود!
به امید ان روز که مشکل تمام عالم حل بشه که ایران بانی ان خواهدشد
درود به آقای ظریف دیپلماسی فعال به این میگن.
اميدوارم اينبار مسولين به فکر مردم باشن و با سياست عمل بکنن.
قابل توجه....وی دانش اموخته دانشگاه رشته های تاریخ هنر حقوق و دیپلماسی در امریکا ست.
باید منطقی نگاه کرد جلوی آمریکا ایستادن یعمی جلوی دنیا ایستادن باید سیاستمداران ما از این فرصت استفاده کنند و با پنبه سر ببرند حداقل ظواهر را حفظ کنند و در دراز مدت به فکر تقویت رابطه با دنیا باشند طوری که در مواقع بحران در صورت اختلاف با آمریکا نتواند ضرری به ایران رساند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
بنظر من هم یکی از کاستی های ما در گذشته و در سیاست خارجی عدم دور اندیشی در رابط خارجی و منافع کشور بوده
شکر خدا با تیم فوق العاده حرفه ای جناب دکتر روحانی همه ما امیدواریم بزودی شاهد آشتی با دنیا بخصوص کشور بزرگ آمریکا با حفظ منافع ملی ایران عظیم باشیم.
پیک آمریکا واسه مذاکره اومده ! پس احتمالا" تاریخ مذاکرات رو معلوم میکنن خیره اینشاالله
ملت ایران مردم صلح طلبی هستند بهترین راه جلوگیری ازتنش کفتگوست
آقای دکتر روحانی مثل یک مربی فوتبال حرفه ای عمل میکند که از همان دقایق اولیه بازی به روی تیم مقابل حمله را آغاز کرده ونمی خواهد بازنده از میدان بیرون رود دکتر ظریف هم به عنوان فوروارد با هوش فنی وفرصت طلب نقش بازی میکند مردم هم باید تا آخرین لحظه او وتیمش را حمایت کنند.
جالبه امریکا که خودش از تولید ککندگان صلاح های شیمیائی است و نقش اون در حملات شمیائی عراق به ایرن ثابت شده خودشرو حق به جانب و نگران استفاده از این صلاحا نشون میده!!، خوبه قبل از دیدار این اقارو ببرن اسایشگاه جانبازایه شیمیائی تا از نزدیک اثرات تولیداتشونو ببینه بعد بشینه مذاکره کنه!
به فال نيك ميگيريم نقطه شروع خوبيست
پاسخ ها
معین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
شروع خوب بایددیدبه چه قیمت ؟ اگربقیمت عزت وسربلندی باشد بسیارعالی ولی اگر به قیمت خواری وذلت والتماس وگدایی باشد ان وقت چه؟؟
امیدوارم برایی ملته ایران مذاکره ی خوبی باشه
امیدواریم بادرنظرگرفتن منافع ملی مذاکرات به نفع نظام اسلامی ودرراستای برطرف شدن مشکلات اقتصادی مردم پیش برود.
اینها عادت دارند بدون امتیاز دادن امتیاز بگیرند و باره و بارها در همه جا اثبات کرده اند مثل مذاکرات 60 ساله فلسطینی ها. و همیشه با قلدری به وعده هایی که داده اند عمل نکرده اند و زیر آن زده اند مثل تعلیق هسته ای ایران.
وزیر امور خارجه عزیز سیاست بسیار درستی در پیش گرفتند، کشور بزرگ ایران باید نقش فعالی در دنیا بازی کند و نباید فقط تماشاچی باشد!
برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت می کنم!
امید وارم دست به دست هم بدیم و مشکلات رو به شیوه درست و منطقی حل کنیم .
با سلام . همانطور روزي ارتباط و دوستي به جدايي ختم مي شود . دشمني و كينه هم روزي به دوستي ختم خواهد شد. با حفظ احترام متقابل و منافع ملي ، با امريكا مي شود كنار امد
تنها با اسراييل ارتباط داشتن بسيار خطرناك است .
چرا اینقدر روی این دیپلمات مانور میدین؟!
معاون رئیس سازمان ملل میتونست عرب باشه ترک باشه اروپایی باشه افریقایی باشه یا هر ملیت دیگه ای داشته باشه
دیپلماتهای سازمان ملل چه ربطی به کاخ سفید و کنگره امریکا دارن؟!
امیدوارم فتح باب مذاکرات به نفع هر دو ملت باشد
اميدوارم مشكلات مردم حل شود
دلار میاد پایین ؟
تاریخ را گذشت زمان ثبت می کند امیدواریم که شاهد یک تاریخ خوب و به یاد ماندنی برای دولت دکتر روحانی و تیم اقتصادی فوق العاده قوی ایشان باشیم- ان شاء الله
ای ساده دل دلهای خوش باور! متن خبررا لااقل بخونین بعد نظر بدین.دیپلمات امریکایی در نقش معاون دبیر کل سازمان ملل اومده نه از طرف امریکا! ضمنا" برای حل مشکل سوریه اومده نه مشکل هسته ای ایران.
ایشالله که تاریخ مذاکرات به زودی اعلام بشه و همه چیز ختم به خیر بشه...............
ایران و اسلام یعنی فقط صلح و دوستی .
مشکل ایران وامریکا حل شدنی نیست چون از نظر جهان بینی با هم فرق داریم
بی خیال فقط توجه کنید چقدر اینها با معلومات هستند (دانش آموخته تاریخ، هنر، حقوق و دیپلماسی در آمریکا). من کاری ندارم ولی خیلی متخصصهای باسوادی دارند .
تاریخ بلده هنر بلده حقوق بلده دیپلماسی بلده
وقتی به جایی می روند با شناخت کامل تاریخ و فرهنگ و جامعه شناسی می ایند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار