بازدید 16439

انتصاب‌های جدید رئیس جمهور وقت‌شناس

با تعیین تکلیف سرپرست سه وزرات خانه و ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین دبیر مناطق آزاد کشور دولت یازدهم تقریبا شالوده اصلی خود را تشکیل داد تا بتواند فصلی نو را در تاریخ جمهوری اسلامی رقم بزد.
کد خبر: ۳۳۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۳ 17 August 2013
انتصاب‌های جدید رئیس جمهور وقت‌شناسرئیس‌جمهور امروز تکلیف بعضی صندلی‌های بدون متصدی هیات دولت را تعیین کرد. بعد از این که مجلس شورای اسلامی، به سه گزینه ریاست جمهوری برای وزارت در دولت رای اعتماد نداد، دو وزارتخانه امروز سرپرستان خود را شناختند. نجفی هم بعد از علی اکبر صالحی به عنوان معاون رئیس جمهور به دولت رفت.

به گزارش اعتدال، بعد از ظهر امروز دکتر حسن روحانی در احکام جداگانه ای محمد علی نجفی، جعفر توفیقی و رضا صالحی امیری را به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری و وزارت ورزش و امور جوانان منصوب کرد.

  دکترمحمدعلی نجفی که با اختلاف یک رای از رسیدن به کرسی وزارت اموزش و پرورش بازماند با عنایت به سوابق مدیریتی کلان کشور از جمله ریاس ب سازمان برنامه و بودجه در دوران اصلاحات به معاونت استراتژیک میراث فرهنگی منصوب شد.

امروز در خبری غیر رسمی اعلام شد که رحیم عبادی به سرپرستی وزارت آموزش و پرورش منصوب شده است. پیش از این نام گزینه‌های متعددی برای سرپرستی وزارت آموزش و پرورش به گوش می‌رسید که در کنار عالمی، زرهانی و نوید ادهم، اکنون رحیم عبادی نیز مطرح شده است و احتمال معرفی قطعی این گزینه نیز بالا به نظر می‌رسد.

عبادی در دولت هشتم جمهوری اسلامی ایران ریاست سازمان ملی جوانان را برعهده داشت و مشاور رئیس جمهور یعنی سید محمد خاتمی بود و در دولت هفتم معاون وزیر آموزش و پرورش بود.

همچنین جعفر توفیقی که از ابتدا اصلی ترین گزینه روحانی برای تصدی گری وزارت علوم بود، پس از ناکامی میلی منفرد در کسب رای اعتماد مجلس از سوی حجت الاسلام روحانی به عنوان سرپرست وزارت علوم منصوب شد. توفیقی سابقه وزارت و معاونت وزارت در زمان دکتر مصطفی معین را در این وزارت خانه در اندوخته خویش دارد.

گمانه زنی ها از انتصاب رضا صالحی امیری نیز به سرپرستی وزارت ورزش و جوانان و همچنین بهمن اخوان به دبیری شورای مناطق آزاد خبر می دهند . صالحی امیری پیش از این برای ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار بود معرفی شود که با انتخاب نجفی، صالحی امیری که از مشاوران و نزدیکان روحانی است برای وزارت ورزش در نظر گرفته شد.

بهمن اخوان نیز که تا کنون نامش برای تصدی چندین معاونت وزارتخانه های مختلف از جمله نفت، صنعت و معدن و ورزش شنیده شده بود، به عنوان یکی از اصلی ترین گزینه های دبیر شورای عالی مناطق آزاد مطرح است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل