بازدید 8731

مسعود نیلی به بانک مرکزی میرود؟

کد خبر: ۳۳۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱ 04 August 2013
درحالی که کمتر از چند ساعت به مراسم تحلیف هفتمین رئیس جمهور ایران و اعلام اسامی پیشنهادی کابینه یازدهم به مجلس باقی مانده، منابع مطلع از تقویت حضور مسعود نیلی در بانک مرکزی خبر میدهند.

به گزاش تسنیم، عصر امروز 13 مردادماه مراسم تحلیف حسن روحانی هفتمین رئیس جمهور ایران در مجلس شورای اسلامی با حضور سران داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

پیشتر اعلام شده بود که در این مراسم قرار است از کابینه رئیس جمهور در دولت یازدهم رونمایی و اسامی پیشنهادی به علی لاریجانی رئیس مجلس تقدیم شود. براساس اخبار دریافتی تسنیم از نزدیکان آقای روحانی تقریباً وزرای دولت تدبیر و امید مشخص شده‌اند و مانده است یکی دو تن از اعضای کابینه که آنها هم نیازی به رأی اعتماد مجلس ندارند از همین رو در لیست پیشنهادی نامی از آنها نیامده است.

رئیس کل بانک مرکزی دولت یازدهم یکی از علامت سوال‌های اصلی رسانه‌ها است و این روزها گمانه زنی‌ها و اخبار مختلفی به نقل از نزدیکان آقای روحانی برای نشستن بر صندلی طبقه شانزدهم ساختمان میرداماد بانک مرکزی مطرح می شود که از جمله آنها مجید قاسمی، مسعود نیلی و ولی اله سیف است.

طی روزهای اخیر اعلام شد که احتمال حضور مجید قاسمی در بانک مرکزی منتفی شده است؛ اما آخرین اخبار دریافتی تسنیم تا روز قبل حاکی از این بود که ولی سیف برای بانک مرکزی تقریباً نهایی شده است ولی امروز و همزمان با نزدیک شدن به مراسم تحلیف باخبر شدیم که نظر تیم اقتصادی آقای روحانی درباره مدیریت بانک مرکزی تغییر کرده است.

از نزدیکان آقای روحانی خبر دار شدیم که هم اکنون گزینه اول دولت برای ریاست بانک مرکزی مسعود نیلی است. اما هنوز این خبر از سوی منابع رسمی تایید نشده است.

مسعود نیلی متولد 1334 در همدان و استاد دانشگاه صنعتی شریف و یکی از اقتصاددانان ایرانی است. او از سال 1379 تا 1390 سرپرست دپارتمان اقتصاد دانشکدهٔ مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف بوده است. از او تا کنون 7 جلد کتاب و تعداد زیادی مقاله در حوزه‌های مختلف اقتصاد کلان و اقتصاد سیاسی منتشر شده است. از کتاب‌های منتشرشده او می‌توان اقتصاد ایران، اقتصاد ایران ومعمای توسعه نیافتگی، تجربه توسعه صنعتی در جهان را نام برد. زمینه علمی مورد علاقه او اقتصاد سیاسی و اقتصاد کلان است.

نیلی 3 سال در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی معاون سازمان برنامه و بودجهٔ ایران بود. پس از آن در تهیه و تدوین اولین و سومین برنامهٔ 5 سالهٔ توسعهٔ کشور ایفای نقش کرد. وی مدتی نیز در رأس شورای اقتصاد کشور مشغول به کار بود. در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی مجدد به عنوان معاون سازمان برنامه و بودجه و سرپرست کمیتهٔ خصوصی‌سازی برگزیده شد.

نیلی همچنین رئیس موسسه عالی پژوهش در برنامه ریزی و توسعه و استاد این موسسه بوده‌است. از مهمترین فعالیت های وی می‌توان به تدوین سند استراتژی توسعه صنعتی کشور در زمان وزارت اسحاق جهانگیری در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی در سال 1382 نام برد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان