بازدید 130704

سخنان تکان دهنده امام جمعه ایذه درباره کارون 3

به ایذه و مرم ایذه خیانت شد و مسئولین با بی توجهی و بی مسئولیتی به ایذه خیانت کردند/ 12 کشته در یک حادثه، آن هم زن و کودک/ اسرائیل هم اینگونه غزه را در محاصره قرار نداده بود/«اگر اجازه می دادند کفن پوش به خیابان می آمدم.
کد خبر: ۳۳۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۵ 02 August 2013
سخنان تکان دهنده امام جمعه ایذه درباره کارون 3
حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان ایذه در مراسم نمازجمعه با اشاره به کشته شدن 12 نفر از زنان و کودکان روستائیان و عشایر بختیاری در حادثه گدار شهپیر سد کارون 3، طی سخنان تکان دهنده ای، از طرز برخورد شرکتهای متولی سدسازی با مردم بختیاری انتقاد کرد.

به گزارش «تابناک»، امام جمعه ایذه در سخنان خود با تأکید بر اینکه "اسرائیل هم اینگونه غزه را در محاصره قرار نداد»، گفت: «اگر اجازه می دادند کفن پوش به خیابان می آمدم».

حجت الاسلام و المسلمین سید کمال موسوی امام جمعه ایذه در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان، به موضوع حادثه دلخراش سقوط مینی بوس اهالی روستای میراحمد غریبی ها به دریاچه سد کارون ۳ پرداخت و گفت: «به ایذه و مرم ایذه خیانت شد و مسئولین با بی توجهی و بی مسئولیتی به ایذه خیانت کردند. 12 کشته در یک حادثه، آن هم زن و کودک؛ این تنها بخشی کوچکی از مصیبتها و مشقت ها و رنج های وارده شده بر مردم ایذه از سد و دریاچه کارون ۳ و بی مسئولیتی و کوتاهی کردن مسئولین به خصوص شرکت آب و نیرو و استاندار خوزستان در رسیدگی به مشکلات و معضلات ایذه و منطقه سادات حسینی و دنباله رود است».

امام جمعه ایذه که در روز قدس سخن می گفت، تصریح کرد: «اسرائیل هم اینگونه غزه را در محاصره قرار نداده بود که برخی مسئولین وزارت نیرو و استانداری خوزستان و بخصوص مسئولین شرکت دولتی آب و نیرو، مردم دنباله رود و سادات برحق حسینی را در محاصره قرار دادند و هر از چند گاهی باید شاهد مرگ این عزیزان باشیم. اگر اجازه می دادند، امروز کفن پوش به صحنه می آمدم تا مسئولان در اهواز و تهران بدانند که بر مردم ایذه و دهدز چه می گذرد و دچار چه فلاکت های هستند».

حجت الاسلام موسوی گفت: «مسئولین به ایذه و مردم محروم آن خیانت کردند. سد عظیم کارون ۳ با برق تولیدی از کنار ایذه می گذرد ولی مردم آن هیچ بهره ای جز بدبختی و از دست دادن جانهایشان از آن ندارند. آب عظیم سد کارون ۳ در کنار مردم ایذه همانند آب فرات موج میزند ولی زمینهای کشاورزی و مردم ایذه از آن محرومند؛ باید خشک بمانند و به جای تولید و اشتغال، مصرف کننده محصولت کشاورزی و صنعتی دیگرانی باشند که از این سد عظیم استفاده می کنند. متاسفانه وضع به گونه ای است که در برخی بخش های ایذه، مردم باید از تشنگی جان بدهند».

امام جمعه ایذه تصریح کرد: «برق و آب این سد به شهرهای دیگر میرود و بهره برداری دیگران از این سد، بدون زحمت و دادن تلفات است. حال آنکه ما با دادن تلفات و از دست دادن عزیزانمان، باز هم  اجازه نیافته ایم از آن استفاده ای بکنیم و بهره ای داشته باشیم. وقتی ما می گوییم می خواهیم از این منبع عظیم استفاده کنیم، هزار دلیل می آورند و از انجام مسئولیت هایشان شانه خالی می کنند».


حجت اسلام موسوی تاکید کرد: «شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (آبنیرو) به طور قانونی متعهد شده بود تا قبل از آبگیری در سال 1383 و به زیر آب رفتن زمینهای کشاورزی و خانه های مردم دنباله رود، جاده و پل بسازد اما با گذشت ده سال، هنوز اقدامی انجام نداده است. این مردم قبل از سال 1383 و قبل از آبگیری این سد، جاده داشتند، پل داشتند، آسایش و امنیت داشتند، کار داشتند، زمینهای کشاورزی داشتند ولی اکنون باید مصرف کننده باشند؛ چون زمینهای خود را از دست دادند و این سد کارون ۳ آنها را از چرخه تولید و اشتغال بیرون کرد و آواره شهر نمود تا مصرف گرا شوند. آیا سد کارون ۳ جز بدبختی و بیکاری چیزی برای شهر و روستائیان بختیاری داشت؟»

امام جمعه ایذه گفت: «تاکنون حوادث گوناگونی از قبیل مرگ بر اثر زایمان و نبود لنج و بارج برای جابجایی، تاخیر در رسیدگی به عقرب زدگی، تاخیر در انتقال بیماران قلبی و دیگر مسائل که همگی منجر مرگ و فوت افراد شده است، اتفاق افتاده و تاکنون قریب به ۳۰ تا ۴۰ نفر از مردم جان خود را به همین خاطر از دست داده اند اما کسی گوشش بدهکار نبود و حتی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (آب و نیرو) از انجام مسئولیت های خود سر باز می زند».

حجت الاسلام موسوی افزود: «حادثه اخیر چون به صورت دست جمعی بود، مورد توجه رسانه ها قرار گرفت وگرنه مشکلات نبود پل و جاده، بیش از این تعداد (12 نفر) تلفات داشته است که مورد توجه قرار نگرفته است. سوال ما و مردم این است که چرا باید این سد و منبع عظیم آن در استفاده دیگران باشد و مردم محروم و ستمدیده و همیشه در صحنه بختیاری در ایذه و دهدز از آن محروم باشند؟»

 محسن رضایی : حتی استاندار هم به دیدن مردم نیامده است

دکتر محسن رضایی نیز که برای همدردی با داغدیگان و  حضور در تشییع جنازه قربانیان به ایذه رفته بود حادثه دلخراش سقوط اتوبوس به دریاچه کارون ۳ را به عموم مردم ایذه تسلیت گفت وبا داغدیدگان وبازماندگان این حادثه ابراز همدردی کرد.

 دکتر محسن رضایی افزود اگر جایی از استان های پایتخت نشین ودیگر برف بیاید  باران بیاید وجاده ای بند شود ویا خرابی ایجاد شود تمام نیروهای خود رابسیج می کنند.وتا۲۴ساعت نشده این خرابی را درست میکنند واگر کمترین کوتاهی بشود سیل اعتراض ها روانه می شود که چرا  این طور شد ؟چرا دیر شد ؟وبه وضعیت رسیدگی نشد.

اما درسادات حسینی ودنباله رود ۱۰سال است که مردم درمحاصره  دریاچه کارون ۳ هستند نه جاده دارند ونه پل تاکنون چندین نفر جان خود را ازدست داده اند ودرحادثه اخیر نیز ۱۲نفرکه  همگی  زن وکودک بودند ازبین رفتند ولی حتی استاندار هم به ایذه نیامدومسئولین نسبت به این قضیه تاکنون  بی تفاوت بوده اند وهیچ کس صدایش درنیامد.

دبیر تشخیص مصلحت نظام ادامه داد مردم غیورایذه درهمه صحنه ها ولحظات این انقلاب حضور دارند وازجان دل مایه  گذاشته اند وچه شهدایی که تقدیم این نظام وانقلاب کرده ان وچه فداکاری ها نموده اند ودرراهپیمایی ها باشکوه حضور پیدا می کنند، ولی چرا نسبت به این منطقه محروم بی توجهی  می شود وبه مشکلات انان رسیدگی نمی شود مسئولین برای ایذه ومردم آن کم گذاشته اند.من ازمسئولین می خواهم که دراین خصوص به جد رسیدگی کنند وبه داد مردم  محروم ایذه برسند


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۳۷
انتشار یافته: ۱۱۸
فقط باید تاسف خورد ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
خیر.اگر 2 تا از این آقایون مدیر و استاندار را دادگاهی کنند حساب کار دست همه می آید که فقط پست گرفتن و پول پارو کردن نیست بلکه باید مسئولیت بپذیند.
محمدسعید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
این یه منفی چیه؟ یعنی باید خوشحال بود؟؟؟؟
فروهر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
سروصدانکنید هیس!فعلا سوریه و فلسطین و لبنانو...مسئولین اگه لطف و مرحمت بفرمایند و وقت اضافه ای گیر بیاد شاید اشاره ای به این حادثه هم کردند!
برای صداوسیما متاسفم که تا یک فلسطینی نوک انگشتش زخم میشود یکماه عزا میگیرد ولی هیچ اشاره ای به اینجور حوادث در کشور خودمان که فدای فلسطین و لبنان باد!نمیکنه.
تشکر از تابناک که مثل زلزله آذربایجان اگه اطلاع رسانی نمیکرد هیچکس از این وقایع باخبر نمیشد...وتاسف و تاسف هزاربار تاسف.....
حسین پور
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
به نظر جناب آقای فروهر احسن باید گفت .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
متاسفم که غیر از تاسف خوردن کار دیگه ای از دستمون بر نمیاد.
ممنون تابناک از اطلاع رسانی
مردم ایذه کیلو چند فلسطینیا و لبنانیارو بچسپین....
پاسخ ها
majid
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
آقای محترم همه چیز و کس باهم قابل قیاس نیستند

چرا همه را با یک دید داری نگاه میکنی

کوتاهی در یک جا را روی باید سر یه نقطه دیگر در آورد

آقای تحصیلکرده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
همه چیز را با هم قاطی نکنید لطفا !
سلام حال روز مردم سجاس هم مثل اوناست اودند سد ساختند ولی از آب رود سجاسرود شهرستان ایجرود بهره می بره در بالا دست سجاسرود هم شرکت پرهام اومده 4 تاچاه عمیق زده و الان آب دشت سجاس شور شده چشمه ها و قنات ها خشکیده و آب رودخانه سجاسرود نیز در حال خشک شدنه زمین های آبی دیم شده و مردم در هاله ای از سردرگمی و رنج گرفتارند
پاسخ ها
ناصر
| - |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
باز آفرین و هزاران احسنت به دکتر رضایی
در این که کوتاهی و خطای نابخشودنی صورت گرفته شکی نست، ولی نحوه گفتار امام جمعه هم غیر عقلانی و دور از خرد بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
امام جمعه اگر بیان درد مردم و ظلم رفته بر آنها را نکند چه بایستی بکند؟
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
ناشناس جان وقتي كسي ازت تلف شد در همچين حادثه اي به نحوه گفتار ايراد ميگيريييييييييييييي؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
ایشان در دهسال گذشته کجابودند؟
شهاب
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
معنای خرد و عقلانیت را هم فهمیدیم .... و صد البته ادب.....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
گفتار عاقلانه و خردمندانه از نظر شما چگونه است؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
خیلی هم خوب گفته. دمش گرم.
ایذه ای
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
قابل توجه همه عزیزان
بنده ایذه ای هستم وامام جمعه عزیز رو میشناسم
ایشون با اومدنش به ایذه مشکلات بسیار زیادی رو از همشهریامون حل کرد.
خدا شاهده چند سال پیش قبل از اومدن ایشون باید شهر ایذه رو میدیدی وحالا هم باید ببینی.
سطح فرهنگی شهر به شدت بهتر شده.
ایشون از نظر همه ایذه ای ها شخص بسیاااار محترم ودانشمندی هستند
شما که حتی 1ذره چیزی از ایشون نمیدونی لطفا نقد نکن.
فدای سر آقایان و آقازاده ها در تهران و اصفهان و مشهد. یه وقت خودتون رو ناراحت نکنید اعصابتون مکدر بشه چون اینایی که مردن و روزانه دارن میمیرن خوزستانی هستن و رفاه و آسایش و امنیت و معیشتشون هیچ اهمیت و ارزشی نداره! یه وقت ککتون نگزه هان؟! آب و برق رودخونه هاشون رو ببرین. نفتشون و گازشون رو ببرین و به جاش سالانه یه خورده ای صدقه بهشون پس بدین ، فقط اونقدری بهشون بدین که یه وقت صداشون در نیاد و برای صادرات نفت و گازتون مشکل ایجاد کنن. به خدا انگلیسی ها هم به مستعمره هاشون اینجوری تا نمیکنن.
پاسخ ها
دادا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
جانا سخن از دل ما مي گويي
بنازمت
ناشناس
| United States |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
احسنت بر کلامت
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
دست عوامل تابناک درد نکنه
اینرا جزو خدمات مهرورزان قرار دهید.
بالاخره پس از این همه بی انصافی در حق ایذه
یکبار هم انتقاد کرد و مسئولین را خطاب قرار داد!
متاسفم. حقیقت همینه. واقعا چرا. توی کشوری که ادعا میکنیم و غیرت داریم. این مملکت با همین مردم زنده است نه با مسولین
نمونه از بی عدالتی در کشور ما...
درودبردولت عدالت محور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
این از فحش بدتربود!
واقعا اينقدر به دشمنان پرادختيم كه از هم وطن غافليم.
اينگونه ميشود كه سوريه و ... هم وطن به هم وطن رحم نميكند.
باشد كه دلسوز و همراه هم باشيم.
اول به خود فكر كنيم و بعد دشمن و ...
انجام عملیات عمرانی مشقتهای خاص خود را دارد، از فوت اهالی متاسف می شویم اما عمران و آبادی کشور را هم که ثمره دولت خستگی ناپذیر است نباید خفیف شمرد. خوب است یکجانبه مسائل را مورد بررسی قرار ندهیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
اگه اونایی که اونجا تلف شدن فامیل و آشناهای خودت بودن، بازم میتونستی اینجوری سخنرانی کنی؟
بابک
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
عمران و آبادی باید در جهت رفاه مردم باشه عزیز دلم نه رنج و عذابشون. این مردم بی گناه چه سودی از این عمران و آبادی که میگی بردن؟غیر از اینه که بخاطرش عزیزاشونو از دست دادن.
امين د
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
چطور تو هركاري براي آباداني و عمران و پيشرفت همه كاري ميشه و اصل كه خدمت به مردم و براي مردم هست فراموش ميشه!!؟ ، مرد حسابي حرف از جون آدمهاست ، بحث مال و منال نيست كه اينطوري تحليل كردي
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
عجب انسان منطقی ای!!!! آفرین!!!! چقدر شما انصاف دارین در اظهار نظرتون!!! واقعا آفرین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
میدونی با 10 سال چند کیلومتر راه میشه کشید . از اینجا تا اون ور ایران.
کوتاهی شده آقا جان
م _ الف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
جان مردم حرف اول را میزند
مردم با وفا ی بختیاری همچنان به انها ظلم میشود.
آفرین به اینهمه شجاعت.چرا تی وی اصلا توجه ای نکرد؟14 نفر کم نیست ها!
واقعا باید گریه کرد
ممنون از اطلاع رسانی
اگه از دست ما کاری ساخته هست بگید
کمیته ویژه برای رسیدگی به مشکلاتی که سدکارورن 3 برای مردم منطقه بوجود آورده تشکیل شود
پاسخ ها
حسين
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
احسنت . پيشنهاد خوبيست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
آخه فقط این نیست.
گتوند علیا از این هم بدتره.
این همه کار از وزارت نیرو می خوای خیابان 9 پاداد اهواز 2 تا درب فاضلاب دزدیدند 2 ماه درخواست دادیم خبری نیست 100 ماشین و ادم توش افتادند تا کسی کشته نشه به فکر نمی افتن
باسلام اولاً جهت استحضار مردم آلان بیش از دو سال است که بهره برداری از این سد به سازمان آب وبرق خوزستان واگذار شده و با وجود مسئولیت شرکت آب نیرو به دلیل اینکه از منافع نیروگاه عملاً آب وبرق خوزستان سود می برد علیرغم عدم عمل شرکت آب نیرو در احداث پل؛ سازمان آب وبرق خوزستان در اسرع وقت می بایست اقدام می کرد. حتماً می دانید چه شرکت آب نیرو و چه سازمان آب وبرق زیر بار خسارات جانی وارده نمی روند. چرا که تمهیدات لازم را برای حفاظت از جان و مال مردم بکار نگرفته اند و در این قضیه مسئولند. خدا روح درگذشتگان را بیامرزد.
والله راست ميگه ، اسرائيل يك نفر از فلسطيني هاي را مي كشه تا يك ماه توي تلويزيون اعلام مي كنند ولي توي ايران اين همه الكي پرپر ميشن ولي .........................
ای بابا این همه سفرهای استانی چه شد.حداقل از این 8 میلیارد در امد نفت یک پل رفت و امد برای این بدبخت ها می ساختید.بیچاره مردم فقط خدا به دادمان برسد.
پاسخ ها
1001 "غصه"
| United Kingdom |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
8 میلیارد نه 800 میلیارد "دلار" .
چرا تو سر مال میزنی.
8 میلیارد درامد یک ماه فروش نفت تو "8" سال گذشته بوده.
در ضمن: "8" سال پیش خربزه خوردیم"اکثریت" حالا همه باید پا لرزش بشینن.
امیدوارم 4 سال دیگه این "8" سال از ذهنمون پاک نشده باشه.
خدا یه اسن امام جمعه محترم که حرف دل مردم را می زند خیر بدهد. امام جمعه واقعی یک شهر یعنی این
چندروز قبل از این حادثه در یک روستا در کشورایتالیایک تصادف رانندگی رخ داد که تعدادی کمترازاین کشته شدندنخست وزیر این کشور باحضوردراین روستابامردم اظهار همدردی نمود ولی متاسفانه دراین سانحه درکشورما ازطرف مسولین انگار که هیچ اتفاقی رخ نداده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
واقعا جای تاسفه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
عادي ناراحت نشو
باید گفته ها گفت تا شاید کسی بفکر مردم هم باشد
نه با تاسف كاري درست نميشه. مسبب را محاكمه و راه را بر تكرار ببنديد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
به این راحتی هم که میگی نیس
حقیقت این است در اکثر مناطق بختیاری با وجود دستیابی به تمام مواهب طبیعی فقر و توسعه نیافتگی موج میزند.چند تا نمونه میگویم که باور بفرمایید.مسجدسلیمان با وجود دارا بودن منابع نفت و گاز و داشتن دو تا سد بزرگ نه کشاورزی خوبی دارد و نه اشتغال زایی مناسب و ایذه هم با دارا بودن زمینهای کشاورزی و دارا بودن سدبزرگ کارون 3حتی کشاورزی در حد شان خود ندارد استان چهار محال بختیاری و دیگر مناطق بختیاری نشین استان اصفهان و شهرهای بختیاری نشین استان لرستان هم به همین صورت اگر شیعه نبودیم و اگر از اقوام قدیمی ایرانی نبودیم واگر تمام مناطق بختیاری در ایران نبود و اگر دلبستگی به جز اسلام و ایران نداشتیم و کتاب محبوب قوممان شاهنامه نبود دیگر عزیزان مرکز نشین میخواستند چه بر بلاهای ما بیفزایند خدا میداند.
الا لعنت الله علی قوم الظالمین من الیوم الی قیام یوم الدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
دوست عزیز می تونستی فارسی بنویسی مجبور نیستی در یک جمله چند اشتباه املائی بیاری
با سلام درود بر روح پرفتوح تمام کشته شدگان منطقه
قبل از هر چیز باید از امام جمعه شجاع شهر تشکر و قدر دانی کنم بعد از تابناک بخاطر اطلاع رسانی
فقط تامل کنید بزرگترین تولید کننده آب و برق و نفت کشور استان خوزستان است و در عین حال مجروم ترین شهرها و تبعید گاه ها هم در این استان قرار دارند.بنده بجز کشته شدگان اخیر که شاهد مرگهای دیگری نیز در این منطقه به دلایل مشابه بوده ام ٰ کاش فقط و فقط و فقط یکی از این کودکان معصوم فرزند وزیر نیرو بود تا آن وقت دریاچه کارون 3 هم مانند دریاچه ارومیه به خاطره ها می پیوست آیا ساخت یک پل هزینه ای بیشتر از تعمیر و نگهداری و چند لنج و قایق و اسکله دارد؟آیا یک پل هزینه ای بیش از جان حدود 50 نفر (کشته شدگان سال 82 تا کنون) دارد؟مسولین کشور ریزگردها را تحمل کردیم محرومیت را تحمل کردیم تبعیض را حس کردیم ولی از دست دادن عزیزانمان را بخاطر بی مسولیتی شما نمیتوانیم تحمل کنیم ٰ. چطور میتوان نفت خوزستان را به تبریز و اصفهان برای پالایش فرستاد؟چطور میتوان برق ایذه را به عراق فروخت چطور آب کارون سه به زمین های یزد زندگی می بخشد ولی زندگی خودمان را نابود میکند فقط خواهشم یک چیز است تامل تامل تامل
همه منابع کشور از جنوب تامین میشه و متاسفانه مردم جنوب از این هنه محرومیت رنج میبرن. این تعمد در محروم نگه داشتن این مناطق بعد از 35 سال از انقلاب عجیبه!!!!!
همانند آب فرات رو با حال اومد ولی در کل دم این امام جمعه گرم من یادم نمی یاد صدای امام جمعه ای بلند شده باشه .... درود به این امام جمعه
دولت نهم و دهم باید جواب بده
مرگ بر اسرائیل
دشمن ما تبعیض و بی عدالتی است...
دشمن ما جهل و نادانی است...
دشمن ما بی انصافی است...

امیدوارم هرچه زودتر به این مردم عزیز و زحمت کش توجه شود و دیگر شاهد چنین تبعیضهای عجیبی در کشورمان نباشد...
الا لعنت الله علی قوم الظالمین من الیوم الی قیام یوم الدین
خداریشه باعث وبانی رابکنه .کی برای کفن پوشیدن باید اجازه بده ؟ تمام مسببین این حادثه باید اعدام گردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
راننده مینی بوس؟ راننده یدک کش؟
من از مردم آذری شمال کشور هستم و با هم وطنان عزیز بختیاری ابراز همدردی می کنم . نمی دانم وقتی هزاران میلیارد تومان برای ساخت سد هزینه میگردد چرا هزینه کمتر از یک میلیارد برای احداث پل و جاده مورد غفلت است ؟ باید مسئولین وزارت نیرو پاسخگو باشند و تاوان بی مبالاتی خود را پس بدهند تا کی باید مردم استانهای حاشیه ای باید مورد بی مهری مسئولین قرار گیرند؟
پاسخ ها
مرد بختياري
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
سلام من بر تو آقا حسين از ديار آذري
ممنون از ابراز همدرديت.
بازم شما كه با ابراز همدردي به ما دلداري دادي. ما كه اميدي به تسليت گفتن مسئولين نداريم. انتظاري هم نداريم.
با تمام وجود با مصیبت زدگان هم دردی میکنم و این نکته رو یادآور میشم که فقط این نیست اکثر سدهایی که زده شده باعث نابودی اقلیم کشاورزی, مردم, زندگی روستایی و ... شده ظلم به طبیعت و مردم است خدا کند روزی ظالمان به خاک بنشینند. تابناک امیدوارم یه بارم شده نظرمو بذاری. یکی بیاد بگه کدوم سد تو این مملکت باعث آبادانی شده دریاچه ارومیه، زاینده رود، قره چای،..خشکیدند کارون کم آب شد..نتیجه مثبت انتقال آب به شهری مثل قم روی شوره زار است؟؟؟ ظلم یعنی بی تفاوتی این مسئولین
بای ذنب قتلت!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
روزی قطعابایدجواب بدهند
این امام جمعه باید مجسمه اش رو با طلا ساخت. احسنت به این شجاعت.این مشکل کل خوزستانه نه یک جاش. کاشکی بقیه هم حرفی میزدن
پاسخ ها
آنا یوردوم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
حالا دستش درد نکنه که اینا رو گفته....
ولی....
کلاً ما ایرانی ها احساساتی هستیم...
توجه داشته باش... حالا اینو گفتم....
بگو خوب...
دولت نهم ودهم فقط شعردادن این هشت سال
اقاى امام جمعه تا حالا كجا بوده است ؟ ايا تا كنون يك بار در نماز جمعه به مسؤلين هشدار داده بود ؟ كه اكنون مىخواهد كفن بپوشد ؟ راستى نماينده مجلس كجا است ؟
مسئولین ما باید یه کم از مسئولین ژاپن یاد بگیرند که در اتفاقاتی که خیلی عمق فاجعه کمتر از ایناست یا خودشون استعفا میدند یا به روش ساموراییها خود کشی میکنند .. درود به شرف ژاپنیها و ننگ بر مسببین حوادثی از این دست
با این تفاصیل حتما حضرت علی (ع) فرمودند فقط حکومت بر گردن مردم حق دارد و مردم حقی بر گردن حکومت ندارند .ایا این همه خشکسالی و مشکلات جامعه عذاب الهی کفران نعمت و ظلم و بی توجهی نیست؟
دل گرفت و اشکم جاری شد
به داد ایل عشایر سنگسری برسید
سرزمین بختیاری باداشتن منابع خدادادی ازقبیل آب وزمینهای حاصلخیز ونفت در فقرمطلق بسرمیبردکی باید پاسخگو باشد!
درود بر تابناک با این اطلاع رسانی
ممنون
ممنونم تابناک همیشه یک رزمنده ای خدا را شکر به رضایی عزیز رای دادم
بختیاری همیشه مظلوم.
مانمی دانستیم برای حمایت از مظلوم باید منتظر اجازه دیگران بود !!! مرد حسابی خودت داری میگی 12 نفر مردن .
یه چیز بیش از همه منو عصبانی کرده و اونم اینه که چرا صدا و سیما حتی یه گزارش خشک و خالی از این حادثه تهیه نکرد
واقعا جاش اینه که تو اخبار سراسری فقط از مصر و لبنان و فلسطین بگین
به خدا ما دیگه از دست این صدا وسیما خسته شدیم
آخه این اعتراض هامونو به کی باید بگیم
باز به مرام محسن رضایی...
متاسفم.
14 نفر بی گناه جان دادند اما دریغ از یک تسلیت و معذرت خواهی یک مسئول. واقعا ارزش و کرامت انسانی کجاست ؟؟؟؟ فقط تو حرف
هر چى جاى خودش
از دوستان عزيز خواهش ميكنم كه خلط مبحث نكنند و به اعتقادات و اهداف و برنامه هاى نظام توهين و بى حرمتى نكنند
بنده نيز كاملا موافق كوتاهى صورت گرفته در قبال اين هموطنان عزيز هستم
و معتقدم كه مسئولین بايد پاسخگو باشند
ولى اين موضوع چه رابطه اى با مسائل ديگر دارد.به عنوان مثال حادثه اخير چه ارتباطى مى تواند با مسئله غزه داشته باشد كه بى خود و بى جهت آن بيچارگان را به باد انتقاد و توهين قرار مى دهيم
"بى لياقتى عده اى را به پاى ديگران ننويسيم"
خدا خانواده این عزیزان رو صبر بده
استانداری خوزستان از بودجه حوادث غیرمترقبه باید به خانواده این عزیزان جان باخته کمک کند وچنانچه از بیمه ان وسیله پرداخت دیه ممکن نیست ترتیبی داده شود تا دیه انان کامل پرداخت گرددو رفع مشکلات منطقه هم که امام جمعه محترم صراحتا بیان فرمودند
من يك عربم ودر خوزستان دو طايفه عرب ولر در كنار هم زندگي ميكنند وبختياريهامردمان شريفي وخون گرمي هستند ونياز به حمايت جهت بهتر شدن معيشتي از طرف مسولين ذيربط دارند درپايان به اين قشر نجيب تسليت عرض مينمايم
مظلومیت خوزستانها به همه ایرانیان تسلیت باد
دربیشتر پروژهای ملی که در خوزستان اجرا می شوند خوزستانی ها کمترین نفع را میبرند بلکه ضررهم تحمل می کنند همین انتقال اب دز به قم رود باعث شده تا در دزفول که تمام زمینهای حاصل خیزش توسط کانالهای اب سراب میشد برای جبران کمبود اب چندسالی است که باخفر بیش از یک صد چاه عمیق ، دیده شد حتی در فصل زمستان هم روشن بودن که باعث صرف مقدار زیاد برق و پایین اوردن سطح اب زیرزمینی شده طوری که در بعضی مناطق اب سنگین تر شد ه و رو به شوری رفته است که بعدا صدایش به گوش ملت خواهد رسید که چه ضررهای دارد اما صدحیف که بعداز مرگ سهراب...
اتوبوس نه مینی بوس.
دم تابناک گرم
متاسفم
از امکانات قرن....
متاسفانه این قبیل فجایع مثل این که برای آخرین بار نخواهد شد؟
آقای موسوی تو که امام جمعه ایذه بودی تو این ده سال کجا بودی و دیگر مسئولین کجا بودند.حالا که این فاجعه شده همه صاحب عزا شده اید.اگر بفکر مردم بیچاره بودید تو این مدت پیگیری می کردید قطعا این مشکلات پیش نمی امد همه مقصرند فرد خاص یا شرکت خاص مقصر نیست تمام مسئولین مقصرند انگشت اتهام سمت کسی دراز نکنید.
خدا صبرشان دهد
بابا تا کی میخوایم متوجه شیم که ایران 76 میلیون نفر جمعیت نداره
هميشه امكانات و رفا براي پايتخت نشينان بوده و هست و تغييري صورت نگرفته، دردناكتر از همه اينكه با اين همه مشقات و محروميت ها ، برق توليدي صادر و باز پولش جاي ديگري خرج مي شود.
خوزستان سرزمین ثروتهای طبیعی ولی دریغ از چیزی جز آه برای مردمش.
من یک شمالی هستم (از بندر انزلی )

خودم رادر این غصه ملی شریک میدانم......
روح همگي شاد
بیچاره از دل مادران داغداری که منبعد هر وقت به آب بنگرند باید بیاد عزیزانشان خون می گریند !
عرض تسلیت به هم استانی های عزیزمان
شریک غم شما هستیم
تاسف و تاسف وتاسف.....
سلام علیکم
هم تسلیت مرا بپذیرید و هم دعای مرا برای قبولی طاعات و عبادات
پیشنهاد می کنم یک شماره حساب اعلام نمایید تا مردم هر میزان که مایلند وجه ارسال نمایند و بودجه لازم برای ساخت پل فراهم شود.
خوزستان سرزمین ثروتهای طبیعی ولی دریغ از چیزی جز آه برای مردمش.
آقای رضایی دمت گرم که برای دلداری رفتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
چه فایده؟
اجل گشته میردنه بیمارسخت مشیت الهی بودروحشان شاددنبال مقصرنگردید
باعرض تسلیت به هموطنان عزیزم تابناک گرامی مواظب باشیم وپیگیری کنیم تا مشکل مردم حل شود چند روز دیگراین حادثه تلخ به فراموشی سپرده می شود
براي اجراي هر پروژه بايد كليه جوانب آن بررسي گردد ودر اين خصوص حتما مي بايست موازي با طرح واجراي سدسازي براي افدامات جبراني لازم براي مردم و منطقه نيز برنامه ريزي طرحها واجراي انها را انجام ميدادند. و شرعا وقانونا نبايد با اجراي طرحها حقوق مردم ناديده گرفته شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
خانم زهرا آیا واقعا فکر میکنید در مورد این چیزها مطالعه و بررسی نمیشه؟
شما نباید تحت تأثیر جو این رسانه‌ها قرار بگیرید.... در مورد همه این موارد مطالعه دقیق انجام میشه... البته همیشه مشکلاتی هم پیش میاد.. ضمن اینکه این مسائل در همه دنیا ایتفاق میأفتد..
اگر کسی مدعی غیر از این باشد معلوم است که است که دنیا را نمیشناسد
سلام واقعا ناراحت شدم روحشان شاد
من هم به نوبه خودم با مردم داغ دیده همدردی می کنم.
امیدوارم که این موضوع توسط مسئولین بررسی شده و مشکل این مردم عزیز برطرف شود و همچنین مقصران کوته فکر به مجازات برسند .
کاش امام جمعه منتظر اجازه نمی موند و کفن پوش بیرون می اومد تا درس عبرتی باشد برای مسئولین بی فکر.
مردم ایذه حمایتتون می کنیم
شهر ایذه ازلحاظ امکانات شهری صفر و شورای شهر آن در حقش خیانت کرده اند واگر بویی از انصاف وقانون بود این همه بلا و مصیبت بر سر مردم نمی آمد. واین بی قانونی ها به خاطر ضعف ونالایق بودن مسئولین رده ی بالا است که بدون هیچ گونه نظارت و پیگیری اجازه میدهند این شهر را از هر نظر نابود کنند و الان ایذه با داشتن نیروی انسانی نخبه و متعهد شهرشان مثل یک ده کوره است وروز به روز پسرفته تر می شود. ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر