بازدید 25270
۲
تابناک منتشر می‏کند؛

قضاوت داور ایرانی برای یک اسرائیلی در المپیک پکن! + فیلم

وی در بزرگ‏ ترین عرصه ورزش و در حالی که مسئولین ورزش ایران و همچنین نمایندگان سازمان تربیت‏بدنی و فدراسیون جودو در طول بازیهای المپیک در پکن حضور داشتند، در رفرشارژ وزن 60 کیلوگرم، قضاوت مبارزه جودوکای اسرائیلی با روسلان کیشها کف روس را برعهده گرفت که نماینده این رژیم اشغالگر در وقت اضافه با امتیاز کوکا و با رای داور ایران برنده شد.
کد خبر: ۳۳۰۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۴ 19 January 2009
داور بین المللی جودو ایران در رقابت هاى جودو بازى هاى المپيك ۲۰۰۸ پكن در اقدامی بی‎سابقه با قضاوت مبارزه نماینده رژیم اشغالگر اسرائیل با جودوکای روس، نماینده این رژیم غاصب را برنده اعلام کرد تا انتشار فیلم قضاوتش شوکی تازه را به جامعه ورزش کشور وارد سازد.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک، در طول سه دهه‏ ای که از انقلاب اسلامی ایران می‏گذرد، بسیاری از قهرمانان کشورمان که مدال‏آوری‏ شان در میادین بین‏المللی، قاره‏ای، جهانی و حتی المپیک محتمل و در مواردی قطعی بوده، برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین که همواره در برابر ظلم صهیونیست‏ها مقاومت کرده اند، برابر نمایندگان این رژیمی جعلی به مبارزه نپرداخته‏اند تا از به رسمیت شناختن این کشور در میادین ورزش خودداری کرده باشند.

در همین راستا داوران ایرانی نیز همواره در این چهارچوب گام برداشتند و از قضاوت برای نمایندگان رژیم اسرائیل در بازیهای تیمی و انفرادی به شدت پرهیز کردند که برخلاف ورزشکاران که بعضاً با مرومیت روبر شدند، محرومیت شامل حال قشر داوری نشد و نهایتاً توسط نهادهای بین‏ المللی به آنها تذکراتی داده شد.

اما محمدرضا مينوكده رئيس كميته داوران فدراسيون جودو ايران و داور درجه A جهانى به عنوان نماینده داوری جودو کشورمان با تایید مسئولین مربوط راهی بازیهای المپیک پکن شد، نتوانست مدافع خوبی برای ارزش‏های ترسیم شده سی ساله انقلاب اسلامی در حوزه ورزش باشد.

وی در بزرگ‏ ترین عرصه ورزش و در حالی که مسئولین ورزش ایران و همچنین نمایندگان سازمان تربیت‏بدنی و فدراسیون جودو در طول بازیهای المپیک در پکن حضور داشتند، در رفرشارژ وزن 60 کیلوگرم، قضاوت مبارزه جودوکای اسرائیلی با روسلان کیشها کف روس را برعهده گرفت که نماینده این رژیم اشغالگر در وقت اضافه با امتیاز کوکا و با رای داور ایران برنده شد.

مهدی فراهانی مدیرکل حراست سازمان تربیت بدنی در خصوص این واقعه به تابناک گفت: ما از این موضوع تا این زمان مطلع نشده بودیم و ناظر اعزامی جودو و نه فدراسیون فدراسیون جودو نه مشورتاً و نه پس از المپیک در قالب گزارش به سازمان تربیت بدنی اطلاع داده شد.

وی تاکید کرد: قطعاً این حرکت بر اساس روال موجود مورد تایید سازمان تربیت‏ بدنی نیست و طبیعتاً که در دستور کار رسیدگی قرار گرفته و با عوامل آن برخورد مناسب با این رفتار خواهد شد.

گفتنی است، فیلم کامل این مبارزه که 13 دقیقه و 13 ثانیه می‏شود نزد سایت تابناک محفوظ می‎‏باشد.

 
 دانلود فيلم 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حالا که چی؟! بس کنید دیگه...
هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد . مرگ بر اسراییل و حامیانش در هر مقام ومسلکی که میخواهند باشند
نبش قبر خوبی بود بهتر است داور را دار بزنید.
سازمان هرگاه جواب قانع کنندگی در مورد بودجه ، بلیط ها و کلیه مسائل المپیک داد برای اینکار هم جوابی بتراشد!
صد در صد كارش اشتباه بوده، نه برا اينكه داوري كرده، بلكه برا اينكه اسراييليه را برنده اعلام كرده. بايد حالشو ميگرفت و حتا در شرايطي كه بردش مسلم شده، بازنده اعلامش ميكرد و امتيازشم به يه جودوكار فلسطيني!! ميداد.
آخه منظورتون چیه؟ خوب داوری کرده باشه. چه اشکالی داره؟ امان از دست این سخت گیری های شما
وزارت اطلاعات اقدام کند
چشم سازمان تربیت بدنی روشن باد. این هم هدیه سازمان تربیت بدنی بود به مردم مظلوم غزه... ببخشید به مردم اسرائیل چون مابا ملت اسرائیل دوست بودیم حسب فرمایش آقای مشائی و اکنون آقای علی آبادی
ورزش را آلوده سیاست کرده اید . متاسفم
اگر زمان خاتمی چنین اتفاقی می افتاد بعضی آقایان مدعی رئیس جمهور را هم دار می زدند.
در هر کاری اگر اختیار نباشد بی ارزش است کسانی هم که در این جورمسابقات شرکت نکردند فاقد ارزش است
متاسفم برای ورزش که با سیاست آلوده شده.آقایون ورزش سیاسی نیست
خیلی تابناک بود....
دست شما دردنكند خو ب افشاشون كردي
سايت واقعا خوبه از لحاظ اطلاعات دستتون درد نكنه.
اي واي که دنيا به اخرش رسيد. مثل خيلی از کارهای دولت ايشون هم تقيه کردن. راستی ميشه مسابقه سعودی ها رو قضاوت کرد که با ما مثل کافر رفتار ميکنن
20
به نظر من کار اشتباهی نکرده است .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل