بازدید 37828
۵
کیوسک بین المللی «تابناک»

واکنش‌ها در ایران به سقوط دولت اخوان‌المسلمین در مصر

ادامه واکنش ها در ایران به سقوط دولت محمد مرسی در مصر، اظهارات دوستان چتربازهای بازداشت شده در ایران به اتهام جاسوسی، امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و چین و درخواست آمریکا برای برگزاری گفت و گوهای مستقیم با ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۳۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰ 06 July 2013
واکنش‌ها در ایران به سقوط دولت اخوان‌المسلمین در مصرادامه واکنش ها در ایران به سقوط دولت محمد مرسی در مصر، اظهارات دوستان چتربازهای بازداشت شده در ایران به اتهام جاسوسی، امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و چین و درخواست آمریکا برای برگزاری گفت و گوهای مستقیم با ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

واکنش‌ها در ایران به سقوط دولت اخوان‌المسلمین در مصر

به گزارش «تابناک»، مجموعه واکنش ها در ایران به تحولات اخیر مصر، موضوعی است که امروز نیز مورد توجه برخی مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. خبرگزاری رسمی ترکیه، «آناتولی»، در این زمینه از ابراز امیدواری ایران به بازگشت مجدد اخوان المسلمین به قدرت خبر داده است. این خبرگزاری می نویسد شماری از مقامات ایرانی ضمن ابراز امیدواری و درخواست از اخوان برای تلاش جهت بازگشت به قدرت، «کودتا»ی اخیر در مصر را محکوم کرده اند. آناتولی با اشاره به اظهارات علاءالدین بروجردی در این زمینه، می نویسد به عقیده وی، اخوان باید از طریق حرکات محتاطانه تر، جایگاه خود را در عرصه سیاسی مصر بازیابد. این خبرگزاری به سخنان حسین امیرعبداللهیان، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز اشاره کرده که خواستار توجه به فرایند دموکراسی در مصر شده است. 

واکنش‌ها در ایران به سقوط دولت اخوان‌المسلمین در مصر

اما موضوع بازداشت چند چترباز اسلواک در ایران، از جمله مسائلی است که با گذشت مدتی از وقوع آن، همچنان در مرکز توجه برخی رسانه ها قرار دارد. خبرگزاری فرانسه در این زمینه به گفت و گو با چند تن از دوستان افراد بازداشت شده پرداخته که مدعی هستند این افراد، جاسوس نبوده و صرفاً جهت تفریح به ایران سفر کرده بودند. این خبرگزاری می نویسد دوستان هشت چترباز اسلواک بازداشت شده در ایران می گویند افراد مذکور، صرفاً افراد هیجان دوستی هستند که به منظور ثبت فیلم های مستند از ارتفاعات بالا، در سراسر جهان سفر می کرده اند. یکی از دوستان آن ها به خبرگزاری فرانسه گفته: «یکی از آن ها عکاس است؛ یکی معمار است و دیگری هنرمند». این دوستان همچنین مدعی شده اند که افراد مذکور پس از سفر به هند، برای تهیه یک مستند دیگر به ایران سفر کرده بودند. 

واکنش‌ها در ایران به سقوط دولت اخوان‌المسلمین در مصر

خبرگزاری «ترند»، موضوع امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و چین را مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری اشاره می کند که در جریان سفر مصطفی محمد نجار، وزیر کشور ایران به چین، تفاهم نامه ای در موضوعات امنیتی میان طرفین به امضا رسید. ترند می نویسد نجار به محتوای دقیق تفاهم نامه مذکور اشاره نکرده، اما گفته: «می توان چین را شریک راهبردی ایران دانست... امضای تفاهم نامه امنیتی میان دو کشور، حوزه ای جدید از همکاری را در منطقه گشود». وی همچنین گفته تفاهم نامه مذکور، نقطه عطفی در همکاری های دوجانبه میان دو کشور است که پیش از این نیز در حوزه های مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با جرایم سازمان یافته بین المللی جریان داشته است. 

واکنش‌ها در ایران به سقوط دولت اخوان‌المسلمین در مصر

در نهایت، سایت شبکه خبری «فاکس نیوز» به موضوع مصاحبه ای پرداخته که اخیراً یکی از خبرگزاری های داخلی با یک سخنگوی کاخ سفید انجام داده و در آن، درباره روابط ایران و آمریکا بحث هایی مطرح شده بود. این سایت می نویسد بر اساس مصاحبه مذکور، وزارت خارجه آمریکا، به طور آرام و بی سر و صدا، ایران را به برگزاری گفت و گوهای دوجانبه بر اساس «احترام متقابل» فرخوانده است. در این مصاحبه، «آلن ایر»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته دولت اوباما آماده گفت و گو با ایران است و این گفت و گوها می تواند به صورت دوجانبه و یا در قالب مذاکرات ایران با گروه 1+5 انجام گیرد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۵
اوباما خیلی غلط کرده که خواهان گفتگو با ایران شده ، اگر اوباما راست میگوید چرا هرماه تحریمهای جدیدی را علیه ملت ایران امضا میکند ابتداباید تمامی تحریم هارا لغو کند سپس براساس احترام متقابل گفتگو شود ، البته با صلاحدید مقام عظمای ولایت.
مرسی که سرکاراومدایران پیغام دادکه حاضراست تجربیات خودرادراختیارمصرقراردهد.اخوان مسلمین با نخوت وتکبروتمسخروالبته کمی هم توهین گفت که به شما ربط نداره.حالابریدزندان تاحالتون جابیاد.
این ÷یشنهاد فرصت خوبی برای از بین بردن اختلاف دیدگاه ها و تنش های بین المللی است که به صورت یک تابو در آمده است. حل مشکل میان ایران و آمریکا به طور طبیعی بر مشکلات سیاسی منطقه از جمله بحران سوریه، مسئله افغانستان و لبنان، فلسطین و کشورهای دوست ایران را تحت تأثیر قرار خواهد داد. از سوی دیگر، در رقابت های بین المللی ، جلوی پیشتازی های کشورهای ثروتمند عربی که در رقابت با ایران نیز می باشند و به دلیل دشمنی دیرنه ای که دارند و به دنبال بهانه جویی می باشند؛ بسیار محدود خواهند شد.
کشور ایران برای سرافرازی و رفع مشکلات خود نیازمند به حداقل رسانیدن تنش های سیاسی جهانی خود است. حل تنش میان این دو کشور بهترین گزینه در این زمینه است. امید است از این درخواست استقبال گرمی شود.
خدا كنه مشكل بين ايران وآمريكا به حداقل برسه تا ما بتوانيم با تمركز بيشتر به اهداف انقلابيمون برسيم واز خون شهدامون پاسداري كنيم.به اميد ايران هميشه سزبلند
اتفاقا من که بسیار از سرنگونی مرسی خوشحال شدم چون همین چندماه پیش بود که با چه اکراهی توریست ایرانی را میپذیرفت و منت و شرط برای رابطه با ایران گذاشته بود. خدا نکند که گدا معتبر شود و درست ترین تفسیر راهم بشار اسد داشته که حوادث مصر گواه جواب ندادن اسلام سیاسی به خواسته های دموکراتیک مردم است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل