بازدید 7557

ایران رتبه نخست دیابت در خاورمیانه

کد خبر: ۳۲۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۹ 04 July 2013

مدیرعامل خیریه دیابت استان اصفهان گفت: اصفهان با بیش از ۳۱۰ هزار بیمار دیابتی رتبه نخست دیابت کشور را از آن خود کرده است و کشور ایران با هفت میلیون بیمار دیابتی رتبه نخست خاورمیانه را دارد.

به گزارش فارس، محمد طیفوری ظهر امروز در مجمع مبلغان و مفسران قرآن کریم در اصفهان، اظهار کرد: اصفهان با تمام افتخارات و بالندگیهای فرهنگی، درمانی و بهداشتی بالا‌ترین مبتلایان به دیابت را در کشور دارد. وی با بیان اینکه آمار بالای دیابت در اصفهان سبب نگرانی و ناراحتی برای مسئولان نظام شده است، ادامه داد: اصفهان بین ۳۱۰ تا ۳۲۰ هزار جمعیت مبتلا به دیابت را دارد و ایران با هفت میلیون مبتلای به بیماری قند خون در خاورمیانه رتبه نخست را دارد.

مدیرعامل خیریه دیابت استان اصفهان با بیان اینکه فرد مبتلا به دیابت ۱۳ سال زودتر فوت میکند، تصریح کرد: بانوان اصفهان از ۶۶.۷ درصد بیش از آقایان به بیماری دیابت مبتلا میشوند و دلیل کم‌تحرکی و عدم ورزش کردن بانوان اصفهانی از دلایل این موضوع محسوب می‌شود. وی با بیان اینکه دیابت سرآغاز و مادر تمام بیماریها محسوب می‌شود، ادامه داد: با وجود تمام افتخارات در اصفهان، آمار بالای دیابت، زیبنده این استان نیست. طیفوری تأکید کرد: افراد باید با مشاهده علایمی مانند گزگز نوک انگشتان، پر‌نوشی، پر‌خوری، عطش و اشتهای بسیار، حالت تهوع، بوی دهان، تکرر ادرار باید برای آزمایش دیابت اقدام کنند.

وی افزود: ۱۵۰ دقیقه پیاده‌روی در هفته و یا نیم ساعت پیاده‌روی در روز کاهش‌دهنده و جلوگیری‌کننده از ۷۰ درصد بیماریها است. مدیرعامل خیریه دیابت استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان شهری صنعتی است، گفت: استرس خانوادگی و شغلی به عنوان فاکتور ابتلا به دیابت محسوب می‌شود و همچنین ماهیانه ۴۰ طلاق در اصفهان گزارش شده که این آمار زاییده استرسهای روزمره است. وی در پایان با بیان اینکه استفاده از غذا‌های آماده سم سلامتی است، اظهار کرد: خانواده‌ها باید دیابت را جدی بگیرند و به ویژه در ماه رمضان به تذکرات کاهش‌دهنده دیابت توجه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل