بازدید 7402

حکیمی: ستاد مردمی روحانی هنوز فعال است

کد خبر: ۳۲۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۶ 01 July 2013
رئیس ستاد انتخاباتی مردمی حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به شکل گیری این ستاد پس از حضور برخی چهره‌های تندرو در ستاد مرکزی اعلام کرد: ستاد مردمی «روحانی» هنوز فعال است.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، عطاءالله حکیمی که در ایام انتخابات ریاست ستاد مردمی حجت‌الاسلام روحانی را برعهده داشت، در یک نشست خبری به تبیین ‌عملکرد این ستاد پرداخت.

وی تصریح کرد: بر اساس اصل 6 قانون اساسی واگذاری امور به مردم از طریق انتخابات صورت می‌گیرد و یکی از مهمترین انتخابات در کشورمان انتخابات ریاست جمهوری است.

نماینده رودبار در مجلس گفت:‌از یک سال و نیم قبل با کمک جمعی از دوستان روی گزینه مطلوب در انتخابات یازدهم تحقیق و مطالعه کردیم.

وی افزود: از مرداد 91 از طریق حسن محبتی دبیرکل حزب اصولگرای وفاق ملی ارتباط خود با آقای روحانی را آغاز کردم و در آبان ماه پس از 4 جلسه تصمیم به حمایت از وی گرفتم.

حکیمی اضافه کرد: دی ماه سال گذشته طی نطقی در مجلس با ابراز دلخوری از افراط‌گری راست و چپ، رسما اعلام کردم کشور و نظام نیاز به فضای عقلانی و اعتدال دارد.

نماینده رودبار در مجلس گفت: من تنها نماینده مجلس بودم که آگاهانه با آقای روحانی همراه شده و از او حمایت کردم و نقش معاون پارلمانی را برای وی داشتم.

وی افزود: به دلیل برخی تندروی‌ها در طول فعالیت دولت‌های نهم و دهم در عرصه سیاست خارجی با چالش جدی مواجه شدیم و روابط ما با دنیا محدود شد.

حکیمی گفت: در عرصه اقتصادی و وحدت ملی نیز پیش از انتخابات یازدهم چالش‌هایی داشتیم که معتقد بودیم این روند باید تغییر کند و عقلانیت و تدبیر و اعتدال حاکم شود.

رئیس ستاد انتخاباتی مردمی روحانی گفت:‌ با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد آقای روحانی وی را به عنوان گزینه خود در انتخابات معرفی کردم.

حکیمی از 24 سال نمایندگی رهبری در شورای عالی امنیت ملی، روحانی و مجتهد اعلم بودن،‌ برخورداری از سواد حقوقی و آشنایی با تقنین به عنوان امتیازات شخصیتی روحانی یاد کرد.

وی متذکر شد: با شناختی که از آقای روحانی داشتیم، خوشبختانه در انتخاب خود اشتباه نکردیم و ملت هم به درستی در انتخابات یازدهم نظر ما را تأیید کرد.

رئیس ستاد انتخاباتی مردمی روحانی گفت: ستادهای انتخاباتی آقای روحانی از اسفند ماه سال گذشته شکل گرفت اما معتقد بودیم برخی افراد در ستاد مرکزی که در خیابان کریم‌خان بود، از بالا به مردم نگاه می‌کنند و برخی افراد تندرو و فعال در فتنه 88 نیز وارد این ستادها شدند.

وی افزود: بعد از اینکه این موضوع را به آقای دکتر روحانی متذکر شدیم و ایشان هم اعلام کرد که آنها را تأیید نمی‌کند، با هدایت خود ایشان ستاد مردمی را به صورت مستقل در خیابان استاد نجات‌اللهی فعال کردیم.

حکیمی با بیان اینکه ستاد مردمی به صورت خودجوش فعال بود، تصریح کرد: این ستاد هنوز بسته نشده و ما باید برای پاسخگویی به مطالبات مردم به آنها گزارش نهایی بدهیم.

وی متذکر شد: دولتی موفق است که پاسخگوی واقعی باشد و وعده‌هایش را عملیاتی کند و اگر آقای روحانی می‌خواهد در پایان 4 سال بیلان کاری خوبی به رهبری و مردم ارائه دهد، باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

نماینده رودبار در مجلس با بیان اینکه در چند محور با حجت‌الاسلام روحانی اتمام حجت کرده و با او پیمان بسته، ولایت، اصولگرایی و دفاع از ارزش های انقلاب و هدایت نظام و کشور به سمت عقلانیت و تدبیر به عنوان این محورها یاد کرد.

وی افزود: خوشبختانه آقای روحانی قاطعانه بر اصولی که اعلام کرده پایبند است و امیدواریم برخی دوستان ناباب این فضا را تغییر ندهد و دولت آینده در چارچوب اصول و موازین حرکت کند.

نماینده رودبار در مجلس از آمادگی مجلس برای همکاری با دولت آینده سخن گفت و اظهار داشت: مجلس در راستای منافع ملی نظام آماده همکاری با آقای روحانی است.

وی در عین حال افزود: با وجود همراهی و رفاقت با آقای روحانی تاکید می‌کنم که اجازه نمی‌دهیم کوچکترین انحرافی از اصول در دولت ایشان رخ دهد.

حکیمی در پاسخ به سؤالی در خصوص ترکیب کابینه روحانی تصریح کرد: بر اساس اطلاع دقیق و جدیدی که دارم تا این لحظه حضور هیچ فردی در کابینه نهایی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: آقای روحانی فردی مدیر و معقول است و قطعا بر اساس تدبیر و عقلانیت و با تجربه گرانقدری که دارد تصمیم خوبی می‌گیرد اما تا دقیقه 90 آنرا اعلام نمی‌کند.

خبرنگاری از رئیس ستاد انتخاباتی مردمی روحانی درباره حلقه مشاورانش و انتخاب همکارانش در دولت آینده از میان این حلقه سؤال کرد که وی پاسخ داد: آقای روحانی حتی اجازه نمی‌دهد مشاوران هم نظری را به وی تحمیل کنند.

حکیمی افزود: برخی دوستان که از گذشته در مرکز تحقیقات استراتژیک با آقای روحانی همکاری داشتند، اکنون به وی مشاوره می‌دهند اما هنوز تیم مشاوران رئیس جمهور منتخب انتخاب نشده است.

وی با بیان اینکه نظرات خود را به عنوان دوست و مشاور به رئیس جمهور منتخب ارائه کرده و این روند را ادامه می‌دهد، متذکر شد که اگر قرار باشد تیم فعلی اطرافیان روحانی درباره کابینه یازدهم تصمیم بگیرند، وی قطعا آن را نقد می‌کند.

رئیس ستاد انتخاباتی مردمی روحانی با بیان اینکه اسامی مطرح شده به عنوان اعضای دولت یازدهم گمانه‌زنی است،‌متذکر شد: دولت روحانی فراجناحی خواهد بود.

حکیمی با بیان اینکه از روحانی انتظار شخصی ندارد در عین حال گفت که بر تحقق انتظارات ملی پافشاری می‌کند و اجازه نمی‌دهد از منافع نظام و مردم انحرافی صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: ما دوست رئیس جمهور محبوب هستیم و به او عشق می‌ورزیم ولی قسم خورده‌ایم که از منافع ملی و حقوق ملت دفاع کنیم.

رئیس ستاد انتخاباتی مردمی روحانی گفت: امروز دوستانی در خدمت آقای روحانی هستند که حتی به راحتی راه نمی‌روند و عده‌ای هم خود را به مشاوران ایشان نزدیک کردند که قبلا در فتنه بودند.

حکیمی در عین حال گفت: مطمئنم آقای روحانی اعتقادی به استفاده از این افراد ندارند و با درایت و تدبیر با موضوعات برخورد می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که توسط این افراد مصادره شود.

نماینده رودبار در مجلس در بخش دیگری از سخنانش در این نشست خبری بر لزوم استفاده از نظرات نخبگان و توجه به مطالبات آحاد مردم تاکید کرد و گفت که این موضوع مانع رفتارهای سلیقه‌ای می‌شود.

حکیمی با بیان اینکه دولت روحانی زمانی موفق می‌شود که مسلح به علم شود، افزود: کسی نمی‌تواند ادعا کند که عقل کل و علامه دهر است.

«معتقدم هر کس به عنوان نمونه وزیر اقتصاد می‌شود باید از مشورت 10 نفر از دانشمندان نخبه اقتصادی کشور استفاده کند.»

وی از تشکیل کارگروهی برای بررسی احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در نخستین روزهای انتخاب روحانی به ریاست جمهوری خبر داد و گفت: احیای فوری سازمان مدیریت یک ضرورت است.

حکیمی همچنین از لزوم شکل‌گیری کارگروه‌های دیگر سخن گفت و از همگان خواست در راستای کمک به دولت آینده ایده‌های خود را برای اداره بهتر امور ارائه کنند.

رئیس ستاد انتخاباتی مردمی روحانی از اینترنت به عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه یاد کرد و گفت: باید فضا را بدون هراس باز کنیم تا در روستاها هم از اینترنت با سرعت 200 مگ استفاده شود.

حکیمی افزود:‌در دوره انتخابات شبکه‌ای را تحت عنوان "تدبیر. تی وی" راه‌اندازی کردیم که به صورت مستقیم و آنلاین در فضای آزاد با 180 یوزر در دنیا گفتگو کنیم.

وی ادامه داد: معتقدم این تحرک جدید می‌توانست انقلابی در عرصه تبلیغاتی باشد اما به دلیل برخی محدودیت‌ها نتیجه دلخواه بدست نیامد.

حکیمی گفت: این سایت در اختیار دولت روحانی قرار می‌گیرد تا از آن در جهت توسعه پایدار و کنترل و نظارت بر فعالیت‌های استان‌ها استفاده کند.

وی تاکید کرد: مدیریت در دنیا این است که از همه عوامل انسانی و تکنیکی برای اداره آسان یک سازمان و کشور از یک اتاق استفاده کرد.

حکیمی افزود: معتقدیم که در دولت آینده روش سفرهای استانی که در کنار محاسن آن هزینه‌های زیادی داشت، اصلاح شود و وزرا و کارشناسان به نقاط مختلف کشور بروند و رئیس جمهور وقت خود را صرف چالش‌های ملی و پروژه‌های عظیم کند.

رئیس ستاد انتخاباتی مردمی روحانی در پایان گفت که ارتباط این ستاد با مردم قطع نشده و تصمیم‌گیری درباره توقف یا تداوم فعالیت آن تحت عنوان دفتر ارتباطات مردمی رئیس جمهور منتخب با روحانی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر