بازدید 109809

واکنش دفتر آیت‌الله سیستانی به اهدای دکترای تازه به احمدی‌نژاد + فیلم و توضیحات دارالحکمه

در پاسخ مکتوب آیت‌الله سیستانی چنین آمده: «بسمه تعالی. این دانشگاه ـ که از قرار اطلاع عنوانی بیش نیست ـ هیچ گونه ارتباطی با آقا ندارد و رئیس آن نیز مورد تأیید ایشان نمی‌باشد. 10 شعبان 1434» و با این اوصاف، عملاً این دانشگاه ارتباطی با این مرجع تقلید نداشته و همان دکترای اعتباری نیز محل چالش جدی است، به ویژه آنکه در گرایش جالب و بدیعی به نام «دکترای تحول» اهدا شده است.
کد خبر: ۳۲۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶ 20 June 2013
احمدی‌نژاد و اسفندیار پس از پایان ریاست جمهوری کجا می‌روند؟در نشست هیأت دولت که صبح روز چهارشنبه به ریاست احمدی‌نژاد برگزار شد، در رخدادی جالب به دکتر احمدی‌نژاد از سوی دانشگاهی که ادعا شده بود توسط آیت الله سیستانی تأسیس شده، دکترای افتخاری اهدا شد؛ واقعه‌ای که با واکنش سریع دفتر اصلی این مرجع تقلید همراه گشت.

در حاشیه نشست هیأت وزیران از سوی دکتر علیرضا ابوالفضلی، مدیر شعبه دانشگاه دارالحکمه در ایران، دکترای افتخاری این دانشگاه در رشته مدیریت تحول به پاس خدمات و تلاش‌های دکتر احمدی‌نژاد در عرصه بین‌الملل و جهان اسلام به وی اعطا‌ ‌شد. مدیر شعبه دانشگاه دارالحکمه در ایران، همچنین از درخواست مسئولین ارشد دانشگاه بین‌المللی دارالحکمه برای عضویت دکتر احمدی نژاد در هیأت علمی این دانشگاه در ایران خبر داد. گفتنی است، دانشگاه دارالحکمه توسط آیت‌الله سیستانی تأسیس شده و در بیش از 85 کشور جهان نمایندگی دارد».

واکنش آیت الله سیستانی به اهدای دکترای تازه به احمدی‌نژاد + فیلم

به گزارش «تابناک»، ‌این خبری بود که روز چهارشنبه 29 خرداد ‌روی خروجی وب سایت رسمی ریاست جمهوری قرار گرفت و با بهت صاحب‌نظران همراه شد، چرا که اساساً مشخص نبود، دانشگاهی که آیت الله سیستانی مؤسس آن است، با چه انگیزه‌ای اعتبارش را در قالب یک دکترای افتخاری در اختیار رئیس دولت دهم ‌خواهد گذارد و همین مسأله، باعث ایجاد ابهام‌هایی نزد پیگیران افکار عمومی درباره کیفیت وقوع این مسأله شد تا انتشار فیلم این اتفاق، کنجکاوی‌ها را بیشتر برانگیزد.

به دنبال آن، پیگیری‌هایی در این باره از سوی دفتر قم و دفتر نجف آیت‌الله العظمی سیستانی انجام پذیرفت که در پایان، اصالت دانشگاه منتسب به این مرجع تقلید و طبیعتا اصالت مدرک صادره زیر سؤال رفت.

واکنش آیت الله سیستانی به اهدای دکترای تازه به احمدی‌نژاد + فیلم

دفتر آیت الله سیستانی در نجف اشرف‌ در پاسخ به این پرسش وارده که «در اخبار آمده است که شعبه دانشگاه دارالحکمه در ایران به بعضی از رجال سیاست دکترای افتخاری در رشته مدیریت تحول! داده است و این دانشگاه به ریاست سیدقوام (زین العابدین) شهرستانی توسط آیت الله سیستانی تأسیس شده و در بیش از 85 کشور نمایندگی دارد. آیا این خبر صحیح است؟ متشکرم»، مرقومه این مرجع تقلید را ارائه نمود.

در پاسخ مکتوب آیت‌الله سیستانی که ممهور به مهر ایشان است و دیروز رسماً اعلام شده، چنین آمده: «بسمه تعالی. این دانشگاه ـ که از قرار اطلاع عنوانی بیش نیست ـ هیچ گونه ارتباطی با آقا ندارد و رئیس آن نیز مورد تأیید ایشان نمی‌باشد. 10 شعبان 1434» و با این اوصاف، عملاً این دانشگاه ارتباطی با این مرجع تقلید نداشته و همان دکترای اعتباری نیز محل چالش جدی است، به ویژه که در گرایش جالب و بدیعی به نام «دکترای تحول» اهدا‌ شده است.

واکنش آیت الله سیستانی به اهدای دکترای تازه به احمدی‌نژاد

به نظر می‌رسد، ضروری باشد تا نهادهای مسئول، پیش از اعلام رسمی چنین اخباری و حتی پذیرش چنین مدارکی، اطلاعات ارائه شده را با دفتر مراجع عظام چک کنند، تا در پایان چنین اتفاقی رخ ندهد و به شأن ریاست جمهوری ثلمه‌ای وارد نیاید.


پاسخ موسسه و دانشگاه دارالحکمه

در پی انتشار گزارش فوق، موسسه و دانشگاه دارالحکمه توضیحاتی درباره این اتفاق داده که مطابق با قانون مطبوعات عیناً نقل می‌شود. در متن این توضیحات چنین آمده بود:

احتراماً در خصوص خبری که تاریخ 30 خرداد 1392 در ساعت 15:06 با شماره کد 327226 در سایت تابناک منتشر شد، به استحضار می رساند اشتباه صورت گرفته از سوی روابط عمومی و اطلاع رسانی دولت وقت بود که مؤسس این مرکز را حضرت آیت الله العظمی سیستانی حفظه الله معرفی کردند که منجر به واکنش و صدور پیام مزبور از سوی دفتر معظم له گردید. علی الیحال پس از اطلاع و آشنایی مرجع محترم از امور و فعالیت های این دانشگاه ، پیام مذکور را از پایگاه اطلاع رسانی ایشان برداشته و حذف شد. با توجه به اینکه منبع خبر فوق تابناک بوده کلیه سایت ها و خبرگزاری ها به تاسی از تابناک این خبر را منتشر و هنوز در سایت خود دارند. لذا مع الوصف متقضی است دستور فرمایید تا این پیام از سایت تابناک برداشته شود.  قبلا از مراحم عالی کمال امتنان را دارد. محمدرضا شیشه گر  مدیر اطلاع رسانی مؤسسه و دانشگاه دارالحکمه کانادا در ایران

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار