بازدید 14584
۱
نخستین دادگاه فقط بر ابهامات افزود؛

دادگاه «مهدی هاشمی» شروع نشده پایان یافت

مهدی هاشمی در آغاز ورود به دادگاه درباره روند برگزاری جلسه دادگاه امروز گفت: «اطلاعی ندارم؛ نتیجه جلسه امروز بعدا مشخص خواهد شد» و فائزه هاشمی خطاب به خبرنگاران گفت: «بعد از پایان جلسه امروز، مصاحبه مفصلی با رسانه‌ها انجام خواهیم داد» اما هنوز یک ساعت از این سخنان نگذشته بود که دادگاه با خروج متهم و همراهانش به پایان رسید!
کد خبر: ۳۱۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹ 05 May 2013
نخستین نشست دادگاه بررسی اتهامات مهدی هاشمی در حالی آغاز به کار کرد که پیشتر قاضی سراج، رئیس دادگاه درباره علنی بودن یا نبودن محاکمه گفته بود: این موضوع را روز دادگاه اعلام خواهیم کرد.

به گزارش «تابناک»، ساعت ۸:‌۳۰ دقیقه صبح امروز (یکشنبه) مهدی هاشمی به همراه وکیل مدافعش برای دفاع از اتهاماتش در نخستین جلسه دادگاه خود وارد دادگاه انقلاب اسلامی شد.

بر پایه این گزارش، پس از ورود مهدی هاشمی، خواهرش فائزه هاشمی هم وارد دادگاه شد؛ هرچند ‌مهدی هاشمی با خودروی شخصی تا درب دادگاه آمد، ورود فائزه هاشمی با تاکسی گردشی تهران برای خبرنگاران قابل توجه بود.



پس از جلسه مصاحبه مفصلی خواهیم داشت

مهدی هاشمی در آغاز ورود به دادگاه درباره روند برگزاری جلسه دادگاه امروز گفت: «اطلاعی ندارم؛ نتیجه جلسه امروز بعدا مشخص خواهد شد» و فائزه هاشمی خطاب به خبرنگاران گفت: «بعد از پایان جلسه امروز، مصاحبه مفصلی با رسانه‌ها انجام خواهیم داد».

اکنون جمعی از خبرنگاران و عکاسان برای پوشش دادگاه مهدی هاشمی در جلوی دادگاه انقلاب، منتظر اعلام قاضی برای برگزاری علنی دادگاه هستند.

در این باره باید گفت، مهدی هاشمی شهریور ماه سال گذشته، پس از ورود به کشور بازداشت و روانه زندان ‌و پس از ۴۵ روز با قرار وثیقه آزاد شد.

بروید از روابط ‌عمومی قوه قضائیه بپرسید چه شد

مهدی هاشمی و فائزه هاشمی و همراهان این دو نفر ساعت ۹:‌۴۰ دقیقه از دادگاه بیرون آمدند.

مهدی هاشمی هر گونه اطلاع‌رسانی درباره دادگاه و پرونده‌اش را به عهده دادگاه گذاشت و خطاب به خبرنگار صدا‌و‌سیما گفت: من به هیچ عنوان با شما صحبت نمی‌کنم، چرا که شما وقتی بنده در خارج از کشور بودم، مطالب کذبی را پخش می‌کردید. من خیلی حرف‌ها دارم که بزنم، ولی آیا صدا و سیما بازتاب می‌دهد؟ در این سال‌ها صدا و سیما خیلی علیه من جوسازی ‌و من را متهم کرد، ولی خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها حقایق را نوشتند.



وکیل وی نیز در مقابل اصرار خبرنگاران سکوت کرده و گفت: بروید از روابط‌ عمومی قوه قضائیه بپرسید چه شد!

با درخواست استمهال موافقت شد

همچنین فائزه هاشمی در هنگام خروج از دادگاه، گفت: با تقاضای استمهال برادرم موافقت شد و هرگونه اطلاع‌رسانی در مورد این پرونده از طریق قوه قضاییه انجام می‌شود.

از حاشیه‌های جالب توجه این دادگاه، تلاش ده‌ها خبرنگار و عکاسی بود که طول خیابان معلم را به همراه هاشمی می‌پیمودند تا با وی گفت‌وگویی داشته باشند، تا حدی که بخشی از خیابان بسته شد ولی هیچ کدام از همراهان متهم و خود متهم گفت‌وگو نکردند.

ابهامات باقی مانده از دادگاه

بدین ترتیب نه تنها مسائل مطرح ‌در زمان یک ساعته دادگاه نامکشوف ماند، بلکه در اتفاقی عجیب، حتی معلوم نشد که تصمیم قضات مبنی بر برگزاری دادگاه ‌‌علنی یا غیر علنی چه بوده است؛ اتفاقی که اگر نگوییم بی‌سابقه، حتما بسیار کم سابقه است!

از جمله ابهامات دیگر نخستین دادگاه مهدی هاشمی، اعلام نشدن زمان نشست بعدی دادگاه است که احتمالا به زودی از سوی دادگاه اطلاع رسانی خواهد شد.



با توجه به در پیش بودن کنفرانس خبری سخنگوی قوه قضائیه (فردا، دوشنبه) و با توجه به پرسش‌های متعددی که درباره این دادگاه در کنفرانس‌های خبری قبل مطرح شده است، به نظر می‌رسد که ابهامات پدید آمده امروز، پرسش‌های بسیاری برای طرح در مقابل محسنی اژه‌ای به وجود آورده باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱
متن خبر خیلی واضح نبود که دقیقا چه اتفاقی افتاد در دادگاه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل