بازدید 9670
۵
والیبال جام باشگاه‌های آسیا ـ تهران

کاله قهرمان آسیا شد و به برزیل رسید

چهاردهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا با پیروزی تیم کاله ایران مقابل الریان قطر و نخستین قهرمانی این تیم در این رقابت‌ها به پایان رسید. تیم والیبال کاله افزون بر عنوان قهرمانی، جواز حضور در جام باشگاه‌های جهان را هم به دست آورد. در این بازی، تیم کاله در سه گیم متوالی با نتایج (۲۵ بر ۲۲)، (۲۵ بر۱۸) و (۲۵ بر ۲۱) حریف خود را شکست داد.
کد خبر: ۳۱۶۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۹ 29 April 2013

تيم واليبال کاله که به عنوان قهرمان ليگ برتر ايران در جام باشگاه‌هاي آسيا شرکت کرده بود، با ‌هفت پيروزي پیاپی در چهاردهمين دوره مسابقه‌هاي قهرماني باشگاه‌هاي آسيا، جام طلا را بالاي سر برد.


به گزارش «تابناک»، بازیکنان کاله که بدون شکست به این مرحله از رقابت‌ها رسیدند، در این بازی نیز در سه گیم پیاپی، با نتایج (۲۵ بر ۲۲)، (۲۵ بر۱۸) و (۲۵ بر ۲۱) حریف خود را شکست دادند و به ‌قهرمانی دست یافتند.

بنا بر این گزارش، بازیکنان دو تیم که مشخص بود آنالیز دقیقی از یکدیگر داشتند، در گیم نخست رقابت نزدیکی را دنبال کردند؛ هرچند سرویس‌های ساده قطری‌ها، اشتباهاتی بعضا در این بخش داشتند و به موازات آن دریافت‌های بهتر کاله، باعث پیروزی این تیم در این گیم شد.

با سرویس فرهاد قائمی گیم دوم آغاز شد. بازیکنان الریان قطر در بسیاری از دقایق این گیم سعی داشتند با کار تهاجمی‌تر، جریان بازی را به سود خود پیش ببرند اما بازیکنان کاله با یک بازی منطقی و کارکرد بهتر در دفاع روی تور و همچنین حملاتی که دریافت‌های اول حریف را با مشکل مواجه کرد، این گیم را هم از آن خود کردند.

اما بر خلاف گیم‌های اول و دوم، شاگردان بهروز عطایی در گیم سوم و از‌‌ همان دقایق آغازین این گیم، فاصله خود را با الریان قطر امتیاز به امتیاز بیشتر کردند تا بتوانند با برتری در این گیم و پیروزی قاطع، جام قهرمانی را بالای سر ببرند. در این گیم، عثمان کاپیتان تیم الریان به خاطر اعتراض به داور بابت امتیازی که به بازیکنان کاله داد، کارت زرد گرفت.


تیم کاله در حالی‌ قهرمانی این دوره از مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا را از آن خود کرد که دومین حضور در این رقابت‌ها را تجربه می‌کرد؛ البته این تیم در دوره پیشین این رقابت‌ها که سال گذشته به میزبانی چین برگزار شد، پس از نمایندگان قطر و کشور میزبان به عنوان سوم بسنده کرد.

تیم والیبال کاله با به دست آوردن نخستین قهرمانی خود در مسابقات باشگاه‌ها، سهمیه شرکت در مسابقات باشگاه‌های جهان را از آن خود کرد. این رقابت‌ها مهر ماه به میزبانی کشور برزیل برگزار می‌شود. قهرمانی کاله در این دوره از مسابقات والیبال، باشگاه‌های آسیا نهمین قهرمانی نمایندگان ایران در این مسابقات به شمار می‌رود.

اولین قهرمانی نمایندگان ایران در این مسابقات سال ۲۰۰۲ توسط پیکان به دست آمد. این تیم در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ نیز شش بار ‌پشت سر هم به ‌قهرمانی دست یافت. تیم صنام نیز یک بار و در سال ۲۰۰۴ صاحب جام قهرمانی این مسابقات شده بود.

رده‌بندی رقابت‌ها به شرح زیر است:

۱ ـ کاله ایران
‌۲ ـ الریان قطر
۳ ـ چین تایپه
۴ ـ لیونینگ چین
۵ ـ آلماتی قزاقستان
۶ ـ تویودا ژاپن
۷ ـ گاز عراق
۸ ـ گاز هند
۹ ـ سهام عمان
۱۰ ـ العین امارات
۱۱ ـ ازبکستان
۱۲ ـ بشریه لبنان
۱۳ ـ مالدیو
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۵
کاله ایران
نه مازندران
زنده باد.
مرسی شیر مردان دلاور
بازم شما والیبالیا! آی فوتبالیستا یاد بگیرین!!
بازم پولا رو بدین به فوتبال
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل