بازدید 32381
رویدادی نادر در تاریخ سینمای ایران

فیلمبرداری موازی فیلم سینمایی ۵ میلیاردی در چند لوکیشن!

نگرانی اصلی در پروژه تولید این فیلم، تغییر رئیس دولت و شخص شمقدری به عنوان حامیان این فیلم سینمایی و ‌تأمین نشدن اعتبارات «لاله» به واسطه غیرمنطقی بودن این پروژه است.
کد خبر: ۳۱۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۹ 23 April 2013
پروژه سینمایی پرحاشیه لاله در حالی مراحل تولید را پشت سر می‌گذارد که به ظاهر این مجموعه در رویدادی بی‌سابقه توسط چند تیم، موازی فیلمبرداری شده است. این سبک تولید و تصویربرداری، همزمان به واسطه نگرانی‌ها از فرجام این پروژه گرانقیمت به کار برده شده تا پیش از تحویل مدیریت سازمان سینمایی به دولت جدید، ‌به پایان برسد.

به گزارش «تابناک»، کشمکش‌ها بر سر پروژه دولتی موسوم به «لاله»، دامنه وسیعی به خود گرفت و تا آنجا ادامه یافت که وزیر فرهنگ و ارشاد نیز در روزهای اخیر با حضور در مجلس، مجبور به پاسخگویی علنی درباره این پروژه شد، اما هیچ یک از این اعتراض‌ها به توقف پروژه پرحاشیه لاله منجر نشد و مراحل تولید این فیلم چند میلیارد تومانی با سکوت نسبی پیش رفت؛ هرچند رسانه‌ها اجازه ندادند بی‌سروصدا این هزینه‌ها صورت پذیرد.

ماجرای این فیلم دولتی پنج میلیارد تومانی درباره «لاله صدیق»، دختر یک کارخانه‌دار است که به کمک ثروت خانوادگی، امکان حضور و کسب چند عنوان در مسابقات داخلی رالی را داشته و پس از آن مدتی به دلیل تقلب در مسابقه اتومبیلرانی، محروم شد، ولی اکنون قرار است نه با بودجه شخصی که با تکیه بر میلیارد‌ها تومان بودجه دولتی، به عنوان نماد زن موفق ایرانی به جهان معرفی شود.

در این باره باید گفت، برای این فیلم که بعید است حتی یک سوم هزینه تولیدش فروش داشته باشد، هزینه‌های گزافی شده که پرداخت ارقام قابل توجه نسبت به تعرفه‌های معمول به عوامل پشت و جلوی دوربین این فیلم از جمله این هزینه‌ها بوده تا در پایان بشود از حضور محدود ایرج نوذری، نیکی کریمی و سام قریبیان و چند بازیگر دیگر که تجربه زندگی در آمریکا و انگلیس، هند و... را داشته و تا اندازه‌ای به زبان انگلیسی تسلط دارند، در این پروژه بهره‌برداری شود.


سام قریبیان، اسی نیک نژاد کارگردان «لاله» و نیکی کریمی

البته از حضور میترا حجار و لیلا اوتادی نیز در این پروژه سخن به میان آمده و گفته می‌شود در مجموع، قرار است ۴۵ بازیگر حضور داشته باشند که توجیهی برای هزینه سر به فلک کشیده «لاله» است.

اما خبر تازه‌ای ‌درباره این پروژه، فیلمبرداری همزمان «لاله» در چندین لوکیشن است؛ هرچند شاید گفته شود، دلیل این مدل نادر تصویربرداری، تعدد لوکیشن‌های «لاله» بوده ـ ۷۵ لوکیشن از تهران تا گیلان و خلیج فارس ـ اما واقعیت این است که نگرانی اصلی در پروژه تولید این فیلم، تغییر رئیس دولت و شخص شمقدری به عنوان حامیان این فیلم سینمایی و عدم تأمین اعتبارات «لاله» به واسطه غیرمنطقی بودن این پروژه است.

به همین دلیل، شتاب بیش از اندازه‌ای به پروژه ساخت این فیلم برای پایان مراحل تولید تا پیش از پایان دولت دهم داده شده و ابتکارات جالبی در این باره در دستور کار قرار گرفته و تصویرداری موازی سکانس‌های فیلم رالی «لاله» نیز به همین دلیل است. البته شاید علت حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، همین سبک تازه تصویرداری سکانس‌های گوناگون فیلم در چند نقطه به شکل موازی است که در نوع خود تجربه تازه‌ای است؛ البته اگر از ریشه انکار نشود!

باید دید پروژه‌ای که با چنین تسریعی در مرحله تولید پیش می‌رود و یک نابازیگر نقش نخستش را بر عهده دارد، به کجا ‌خواهد رسید و اصلاً به اکران می‌رسد و شکست تجاری را در این مراحله تجربه خواهد کرد یا اساساً هیچ‌ گاه رنگ پرده را نخواهد دید و جزو طرح‌های نافرجام سال پایانی دولت دهم در سال‌های آتی طبقه‌بندی خواهد شد؟
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶۴
انتشار یافته: ۱۵
http://www.imdb.com/name/nm0631773/?ref_=fn_al_nm_1

لطفا این را بزارید تا همه ببینن این است ارزشهایی که این دوستان دم از اون میزنن . این است پولهای میلیاردی مردم که به جای توسعه فرهنگ و زیرساختارهای هنری ایران بزرگ صرف این چنین آدمهایی می شود !
لطفا اگر ایرانی هستید اطلاع رسانی کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
2001 Women of the Night (executive producer) - 1999 Shame, Shame, Shame (co-producer) - 1998 Black Sea 213 (producer)

تبریک به سینمای ایران!
این همه پول بیت المال به باد دادن این که چیزی نیست.......
بجای اینکه فیلم درباره ی آریوبرزن بسازند یا با یک فیلم درباره خشایارشا جواب فیلم سیصد را بدهند یا فیلم بهتری از ماجرای طبس بسازند تا مردم یادشان بیاید که، که بودند می روند این ها را می سازند دست کم می خواستید به خارجی پول دهید به پیتر جکسون می دادید تا یک فیلم مانند ارباب حلقه ها برایتان بسازد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
اینهمه شعار می دیم که بگیم اینها کاراشون خوب نیست بعد تو میگی بدیم اینا بسازن؟
اصغر فرهادی ها - بیضایی ها - امیر نادری ها - و... رو که نگه نداشتین اینها رو نگه دارین که بسیار به فرهنگ ما کمک می کنند !!
پاسخ ها
شناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
کاملا با شما موافقم ، هر چند به نظرم جامعه به همچین سینمایی هم احتیاج داره ولی نه با این هزینه . اما...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
حاج آقا از لس آنجلس آنلاین شدین؟
واقعاً کارگردان این فیلم رو آقای نیکنژاد گذاشتند ؟!! می دونید ایشون چه فیلمهایی رو تهیه و کارگردانی کرده ؟ آخه کی می خواد جواب این سوال رو بده ؟ این دولت ارزشی که شعارش گوش فلک رو کر کرده باید چنین کاری بکنه ؟ آقای شمقدری هم پشتیبان این پروژه ست ؟ من کاری به آقای نیکنژاد ندارم احترامشون هم واجب . هر کار دلش می خواد بکنه . خواسته فیلم .... رو هم ساخته یا.... ولی انتخاب ایشون با این نوع بک گراند برای این دولتیان جای شاخ درآوردن که هیچ جای دم درآوردن هم هست !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
جالبه که در imdb.com ریت همه فیلماش بین 3 تا 4 هست، از دولت ایران این جور بریز بپاش ها بعید نیست دوستان
واقعا متاسفم برای ساخته شدن چنین فیلمهای پوچی در کشور!
فاجعه زماني خواهد بود که فيلم برپرده برود و تماشاچي نداشته باشد. کمي صبر داشته باشيد.
پاسخ ها
دختر ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
5میلیااااااااااااااااااارد
میدونید واسه چند نفز میشد ایجاد شغل کرد
ایجاد شغل
یعنی عدم بیکاری عدم انحرافات اخلاقی
یعنی انگیزه واسه زندگی
یعنی سرو سامان گرفتن کلی پسر و دختر
یعنی.....
نگران نباشید تماشاگرم براش درست می کنند
با سلام، شما چرا این همه واژه های بیگانه به صورت حرف نگاری(transliteration) در نوشته های خودتان به کار می برید، مانند سلبریتی، لوکیشن و...، در حالیکه واژه های مزبور معادل خودشان در زبان فارسی دارند.
اینگونه از زبان فارسی پاسداری می کنید؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر