بازدید 44482

افشای ارتباط بمب گذاران بوستون با CIA و عربستان سعودی

در شرایطی که غائله بمب‌گذاری بوستون آمریکا با کشته شدن یکی از عوامل بمب‌گذاری و دستگیری دیگری پایان یافت، ‌به مرور اطلاعات جدیدی درباره این دو برادر منتشر می‌شود. جدید‌ترین اطلاعات منتشره، از ارتباط خاص این دو تن با سرویس‌های جاسوسی آمریکا و عربستان و همچنین اعلام خطر قبلی روسیه نسبت به آن‌ها حکایت دارد.
کد خبر: ۳۱۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷ 21 April 2013
در شرایطی که غائله بمب‌گذاری بوستون آمریکا با کشته شدن یکی از عوامل بمب‌گذاری و دستگیری دیگری پایان یافت، ‌به مرور اطلاعات جدیدی درباره این دو برادر منتشر می‌شود. جدید‌ترین اطلاعات منتشره، از ارتباط خاص این دو تن با سرویس‌های جاسوسی آمریکا و عربستان و همچنین اعلام خطر قبلی روسیه نسبت به آن‌ها حکایت دارد.

به گزارش «تابناک»، ۱۰۲ ساعت جست‌و‌جو و تعقیب و گریز پلیس فدرال آمریکا، سرانجام روز جمعه با کشته شدن «تیمرلان تسارنایف» و دستگیری برادر وی، «جوهر» پایان یافت. اما جدید‌ترین اطلاعات منتشره درباره این دو برادر، حاکی از آن است که آن‌ها به عنوان مأمورانی دوجانبه فعالیت می‌کرده‌اند.

سایت «دبکا فایل»، وابسته به محافل امنیتی و اطلاعاتی رژیم اسرائیل می‌نویسد، این دو برادر، در حقیقت مأمورانی دوجانبه بوده‌اند که هم از سوی ایالات متحده و هم عربستان سعودی به منظور نفوذ در شبکه جهادیون وهابی قفقاز شمالی ـ که مورد حمایت نهادهای مالی عربستان سعودی هستند ـ استخدام شده بودند.

اما این دو برادر، با کنار نهادن مأموریت اصلی خود، به جزیی از این شبکه تبدیل شده و پنهانی به عضویت گروه‌های افراط گرا درآمده‌اند. به این ترتیب، آن‌ها به اولین وابستگان شبکه «القاعده» تبدیل شدند که از منطقه‌ای به جز خاورمیانه، عملیات تروریستی در آمریکا ‌انجام داده‌اند.

منطقه قفقاز شمالی روسیه، دربرگیرنده جمهوری‌های مسلمان خودمختار یا نیمه خودمختار داغستان، اینگوش، کاباردینو ـ بالکار، چچن، اوستیای شمالی و قره چای ـ چرکس است. این منطقه از زمان فروپاشی اتحاد شوروی همواره در معرض فعالیت گروه‌های وهابی بوده که مورد حمایت مراکز خاصی در عربستان سعودی هستند و دولت عربستان نیز در ساخت مساجد و مدارس وهابی در منطقه فعال بوده است.

دبکا فایل اشاره می‌کند، مداخله عربستان سعودی در موضوع این دو برادر آنچنان شدید بوده که روز هفدهم آوریل و در میانه بحران بمب‌گذاری بوستون، «سعود الفیصل»، وزیر خارجه این کشور به منظور انجام گفت‌و‌گوهایی خصوصی با باراک اوباما و مشاور وی «تام دانیلون» به واشنگتن سفر کرده است.

درست در‌‌ همان روز، رسانه‌های داخلی سعودی، مجموعه برنامه‌های سه روزه‌ای را آغاز کردند که در قالب مصاحبه‌هایی با شخصیت‌های کشوری و مذهبی سعودی بیان می‌کرد وهابیت مورد حمایت این کشور، با بمب‌گذاری‌ها و حملات انتحاری مخالف است و این کشور هیچ دخالتی در بمب‌گذاری بوستون نداشته است.

دبکا در ادامه جرییاتی درباره استخدام برادران تسارنایف توسط سازمان «سیا» را نیز منتشر کرده است:

۱ـ یک کالج مشهور آمریکایی در کمبریج، برادر کوچک‌تر یعنی «جوهر» را پذیرفته و به وی ۲۵۰۰ دلار بورس تحصیلی داده است، حال آن که وی پیش نیازهای لازم برای تحصیل و دریافت بورس در آن کالج را نداشته است. به نظر می‌رسد برادر بزرگ‌تر وی تیمرلان از دولت آمریکا تقاضا کرده بوده، بخشی از دستمزد وی به صورت تأمین هزینه تحصیلی برادرش تأمین شود.

۲- بر پایه اطلاعات منتشره از سوی «اف بی‌آی»، در سال ۲۰۱۱ «یک دولت خارجی» ـ که اکنون مشخص شده روسیه بوده است ـ از این سازمان تقاضا کرده، تیمرلان را به اتهام وابستگی به گروه‌های افراطی ‌بازجویی کرده و تحت نظر بگیرد؛ اما پلیس فدرال آمریکا پس از یک بازجویی مختصر، وی را آزاد و اعلام کرده هیچ مدرکی علیه وی نیست.

پس از این واقعه، وی نه تحت نظر قرار گرفت و نه هیچ تلاشی برای پنهان کردن این حقیقت انجام گرفت که وی پس از سفر به روسیه در سال پیش از آن، آغاز به تبلیغ اسلام افراطی در رسانه‌ها کرده بود. حتی در ابتدای پس از وقوع انفجارهای بوستون نیز تیمرلان تسارنایف به عنوان مظنون احتمالی معرفی نشد.

۳ ـ روز جمعه و پس از چهار روز از وقوع انفجار‌ها، پلیس فدرال آمریکا تصاویری از متهمان را منتشر کرد و از مردم خواست آن‌ها را ‌شناسایی کنند، ولی این در حقیقت یک بازی بود، زیرا مقامات به خوبی از هویت این دو تن آگاه بودند.

به هر حال، این نخستین بار نیست که افرادی اجیر شده از سوی «سیا»، جاسوسانی دوجانبه از کار درآمده و در ‌‌نهایت علیه منافع این کشور وارد عمل شده‌اند؛ بنابراین، انتظار می‌رفت این بار نیز همچون موارد گذشته، پیش از انتشار اطلاعاتی بیشتر از جرییات مأموریت این دو برادر و موارد دیگر مرتبط با آن‌ها، این پرونده در آمریکا به نحوی مختومه اعلام شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۶
انتشار یافته: ۱۷
باید دید سیا به دنبال چه چیزی بوده که این دو برادر را اینگونه بازی داده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
فقط خدا کنه نندازنشو تو دریا !
خیلی ناقص بود.اگه قرار بود حقوقش به عنوان شهریه برادرش حساب بشه خودش حقوقشو میگرفت و میداد دانشگاه که اینجوری تابلو نشه و...
عجب پس تلاش برای به صحته کشیدن اسلام هم در این داستان موفق بوده
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
به هر حال، وجهه "وهابیت" و شدت بیماری روانی افراد مرتبط با این فرقه بیشتر شناخته شد.
احتمالا این خبر درست نیست چون سازمان سیا در داخل آمریکا فعالیت نمیکند و آن اف بی آی است که در داخل آمریکا جنین فعالیتی را دارد و جاسوس برای نفوذ در گروهها دارد .
اللهم الشغل الظالمین باالظالمین
همیشه سازمان های جاسوسی برای اهدافشون از افراد بیچاره و نیازمند استفاده می کنند و آخرش هم به عنوان مهره سوخته سرشون رو زیر آب می کنند.
ماجرا خیلی پیچیده تر از این حرفاست.
باید منتظر موند تا خیلی چیزای دیگه فاش بشه.
قصه مسخره ای برای مرتبط کردن این انفجارها با اسلام و مسلمانها بود! فکر کنم تو آمریکا حتی اگر ییک ظرف هم از دست خانم خانه بیفتد و بشکند، کار مسلمان ها است!
یازده سپتامری دیگر
مبارزه با تروریستی دیگر
لشکر کشی دیگر
این بار نوبت کیست؟
ببخشيد... اعتبار اين منبعتون چقدره ؟
دوتا جوون بدبخت رو گیر آوردند آخرش هم تاریخ مصرفشون که تموم شد سر به نیستشون کردند.
برنامه برنامه اسلام هراسي وايران هراسي است لذاميبايست باحركتهاي شيطاني سيا بوسيله افشاگري مقابله كرد
باید پرسید چرا برادر بزرگ کشته شد و برادر کوچکتر نیز که میباید برای کسب اطلاعات سالم دستگیر میشده بشدت مجروح میگردد و حالش هم وخیم است تصور میکنم او نیز زنده نماند تا ابعاد پنهان این موضوع که بدون شک با هدفی خاص از سوی سازمانهای اطلاعاتی امریکا طراحی شده اشکار نگردد.
به ديد من اين سناريو سر درازي مانند حادثه پيش از 11 سپتامبر و پس از آن داشته باشد و آمريكا از آن براي برنامه اي دراز مدت برنامه ريز كرده باشد و كشوري را درگير گرفتاري ها و بحران هاي آتي نمايد. با توجه به هويت مسلمان اين افراد، پاي كشور مسلماني به ميان كشيده شود.
از کجا معلوم اینها درست باشد ، برادر دوم با ظاهر مهمولی جلوی دوربین ها ظاهر شده است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان