بازدید 22043
۵
بر اساس تحقیقی در ناتو اعلام شد

علیه ایران به زور متوسل شدیم، معلوم نیست ایران حق دفاع مشروع دارد!

بر اساس تحقیقی که به سفارش ناتو انجام شده، مشخص شده است که غرب از سال 2009 برای مقابله با ایران متوسل به زور شده است. آنان در عین حال گفته اند که توسل به زور علیه یک کشور عضو ملل متحد بر خلاف منشور ملل متحد و حقوق بین الملل است. مساله این است که آیا ایران اکنون حق دفاع مشروع دارد یا خیر.
کد خبر: ۳۱۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۸ 25 March 2013
محققان سازمان آتلانتیک شمالی(ناتو) اعلام کرده اند که حمله به تاسیسات هسته ای ایران توسط بد افزار استاکس نت، توسل به زور علیه این کشور بوده و خلاف قوانین بین المللی است. چرا که هر نوع حمله به قصد کشتن یا مجروح کردن افراد و یا خراب کردن و ضربه زدن به تاسیسات، نوعی توسل به زور است . 

به گزارش تابناک، بر اساس تحقیقی که به سفارش ناتو انجام شده است، تیمی از کارشناسان حقوق بین الملل ضمن بررسی موضوع حمله سایبری به تجهیزات ایران، این عمل را خلاف قوانین و حقوق بین الملل تشخیص داده اند. 

میشائیل اشمیت ،استاد دانشگاه نیروی دریایی در آمریکا که سرپرستی این تیم تحقیقاتی را بر عهده داشت به واشنگتن تایمز گفت که بر اساس منشور ملل متحد،توسل به زور علیه یک کشور ممنوع است،مگر اینکه این توسل به زور توجیه دفاع از خود را داشته باشد.

بیست کارشناسانی که در این تحقیق مشارکت داشته اند به اتفاق آرا گفته اند که این عمل توسل به زور بوده است،اما آنان روشن نکرده اند که آیا این حمله مسلحانه بوده است که حقی برای مقابله به مثل و دفاع از خود برای ایران ایجاد کرده است یا نه. 

حمله سایبری ساکس نت در سال 2009 و 20010 علیه تاسیسات غنی سازی ایران در نظنز صورت گرفت. گفته می شود که آمریکا و اسرائیل طراحی این بد افزار و حمله از طریق آن به تاسیسات هسته ای ایران را انجام داده اند. با این وجود آمریکا تا کنون نقش خود را در این حمله نرم افزاری به صورت رسمی نپذیرفته است. 

تیم تحقیق که شامل متخصصان حقوقی و وکلای نظامی کشورهای عضو سازمان ناتو هستند گفته اند که جزوه سیصد صفحه ای که آنان در این باره تولید کرده اند، مجموعه ای از توصیه ها یا برای سیاستگزاری نیست، بلکه فقط برای کمک به دولت های عضو ناتو است تا بدانند وضعیت آنان در مورد انجام چنین عملی از لحاظ حقوقی چیست.
 
به نظر می رسد که محققان ناتو کار برخی از مسئولان و حقوقدان کشورمان را انجام داده اند. شاید بتوانند در این راستا و بر اساس یافته های آنان قدمی در راه محکومیت حملات بد افزاری انجام دهند. حملاتی که بر اساس تحقیق مذکور نوعی توسل به زور علیه کشورمان و نقض قوانین بین المللی بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۵
تابناک خوشم اومد ... خوب به روزی ... آفرین
برخی ز هموطنان عزیزی که در خواب هستند و یا بهتر بگویم خود را به خواب زده اند، بیدار شوند. آیندگان برایمان بد جوری قضاوت خواهند کرد اگر در برابر قلدری ها و زور گویی ها دشمنان نیایستیم. وعده خدا حق است اگر با خدا باشیم تمام زورگویان و گردنکشان عالم را نابود خواهیم کرد . انشاا...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
اگر با خدا باشیم
واقعا چقدر با خدا هستیم؟؟؟؟
بدون شک غرب تا زمانیکه دست برتر رادرعرصه حملات سایبیری برعلیه سایر کشورها داشته باشد به هیچیک از قوانین جهانی متعهد نخواهد بود اما آنچکه بعهده کشور ما میماند اینست که با اتکا به نبوغ جوانانمان دراین عرصه بروز باشیم
(به قول امروزیها آبدیت شویم)که مطمعنا این قصه دراز دارد.
این نقشه جدیدی است تایک 11سپتامبراینترنتی درست کنندوایران رامقصراعلام کنند.وبعدبهانه برای اقداماتشان درست شود.شک نکنیداین غربی هاهیچ کاری راکه منافعی برای آنهانداشته باشدانجام نمی دهند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار