بازدید 6694
بررسي صلاحيت وزير پيشنهادي وزارت بهداشت

طريقت وزير شد

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۷ اسفند) مجلس شورای اسلامی با ۱۱۳ رأی موافق، ۹۹ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ رأی گرفته شده با تصدی پست وزارت بهداشت و درمان محمدحسن طریقت منفرد موافقت کردند.
کد خبر: ۳۰۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱ 17 March 2013
محمدحسن طریقت منفرد، چشم‌پزشک ایرانی است. او در تاریخ هفتم دی ۱۳۹۱ در پی عزل مرضیه وحید دستجردی از سوی رئیس جمهور سرپرست «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» شد؛ وی پیش از آن ریاست بیمارستان امام حسین را بر عهده داشت.
 
به گزارش «تابناک»، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۷ اسفند) مجلس شورای اسلامی با ۱۱۳ رأی موافق، ۹۹ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ رأی ماخوذه با تصدی پست وزارت بهداشت و درمان محمدحسن طریقت منفرد موافقت کردند.

محمدرضا باهنر که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در پایان رأی‌گیری اعلام کرد، طریقت منفرد از این پس رسماً وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

در جلسه دفاع از طریقت منفرد، محمود احمدی‌نژاد در صحن علنی مجلس حضور پیدا کرد و در سخنانی کوتاه از گزینه پیشنهادی خود ‌دفاع کرد.
 
مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی دولت در باقی مانده عمر دولت، رأی اعتماد داد.
 
وزارت بهداشت با طریقت منفرد به جایی نخواهد رسید

بنا بر این گزارش، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مخالفت خود با وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت و درمان با بیان اینکه وزارت بهداشت با طریقت منفرد به جایی نخواهد رسید. گفت: مشکل داروی کشور خود یک مثنوی است از آقای طریقت. تقاضا دارم که از پشت تریبون مجلس هیچ قولی ندهد.
 
حسن تامینی لیچائی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۷ اسفند) مجلس شورای اسلامی در مخالفت خود با طریقت منفرد وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هما‌ن گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، امروز شخص بیمار جز رنج بیماری نباید رنج دیگری تحمل کند، اما در کشور دیده می‌شود که افراد بسیاری به دلیل بیماری از زندگی ساقط شده‌اند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون بسیاری از روستاییان از دسترسی به پزشک محروم هستند، افزود: در شرایط کنونی، بسیاری از روستاییان کشور و افراد محروم جامعه از دسترسی به پزشک محروم بوده که این مغایر برنامه پنجم توسعه است.

وی با اشاره به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب در مورد توجه به موضوع بهداشت و درمان در برنامه پنجم توسعه کشور تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، توجه به امر بهداشت را در برنامه پنجم توسعه مورد توجه قرار داده اما به نظر می‌رسد دولت در این زمینه بی‌توجهی کرده است.

تامینی اظهار داشت: رئیس جمهور در صحن علنی امروز مجلس گفت: مردم در بخش سلامت سختی‌های بسیاری را متحمل می‌شوند؛ اما از احمدی‌نژاد این پرسش را دارم که پزشک خانواده در کشور به کجا رسیده است؟

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: بهتر است رئیس جمهور به جای شعار دادن‌های بی‌مورد بحث پزشک خانواده، حقوق پرسنل وزارت بهداشت را که هنوز پرداخت نشده، مورد توجه جدی قرار دهد.

وی در مورد نبود امنیت غذایی در کشور هشدار داده و گفته است: امنیت غذایی کشور در شرایط خوبی نیست و امروز بسیاری از ناامنی غذایی رنج می‌برند.

نماینده مردم رشت در مجلس نهم با بیان اینکه در اورژانس‌های کشور، مشکلات عدیده‌ای وجود دارد، افزود: اورژانس‌های کشور در مضیقه بوده و حقوق کارمندان آن تا به امروز پرداخت نشده و به نظر می‌رسد برای تعطیلات نوروز اورژانس کشور شرایط بحرانی را پشت سر خواهد گذاشت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت و درمان، خود نیز می‌داند که در این چند ماه ‌مانده به عمر دولت دهم نمی‌تواند کار مثبتی انجام دهد، چرا که این وزارتخانه با مشکلات عدیده‌ای همچون بیمه، حقوق کارکنان و پزشک خانواده روبه‌روست، لذا طریقت منفرد خود نیز باید از تریبون مجلس، شفاف بگوید که رئیس جمهور چگونه می‌تواند مشکلات این وزارتخانه را برطرف کند.
 
طریقت منفرد فردی عصبانی‌مزاج است

عضو هیأت رئیسه فراکسیون اصولگران رهروان ولایت مجلس با انتقاد از سکوت طریقت منفرد در خصوص انتقادات از وی در گرفتن زیرمیزی در بیمارستان‌های تحت مدیریت سرپرست کنونی وزارت بهداشت گفت: شما فردی تندخو هستید.
 
بهروز نعمتی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۷ اسفند) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سوالی جدی و اساسی از نمایندگان مردم در مجلس دارم گفت: آیا شما حاضرید خودروی گرانبهایی را به فردی عصبی و ناشی بدهید که هم خودش را بکشد و هم باعث کشته شدن تعدادی دیگر شود؟
آیا حاضرید وزارتخانه‌ای به بزرگی وزارت بهداشت و درمان را که با مشکلات مردم روبه‌روست، به فردی عصبانی مزاج تحویل دهید؟

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی خطاب به طریقت منفرد گفت: شما در بین همکاران، به فردی تندخو و عصبانی مشهور هستید که این مسأله موجب شده کسی نتواند با شما همکاری کند.

وی ادامه داد: طریقت منفرد در ‌سه دوره ریاستش بر بیمارستان امام حسین، همواره از افراد ضعیف، ناتوان و بله قربان‌گو استفاده کرده که سبب ورشکستگی این بیمارستان شده است.

نعمتی خطاب به وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان افزود: بسیاری از کسانی که شما در دوران ریاستتان با آن‌ها مخالفت و اخراج کردید مدیرانی پرتوان، خلاق و نخبگانی هستند که در کشور آزمون پس داده‌اند. شما که تحمل افراد لایق، توانمند و خبره را ندارید چگونه می‌خواهید با سیل مردم مملو از مشکل مواجه شوید؟

نماینده مردم اسدآباد در مجلس دوباره خطاب به طریقت منفرد تصریح کرد: آیا شما که در بخش‌های مختلف به ویژه در تأمین اجتماعی مدعی برنامه ریزی هستید و با اینکه گفتید در شش دقیقه هم می‌شود شق القمر کرد، توانسته‌اید در دو ماه و نیم خدمتتان قدم خیری برای بهداشت و درمان بردارید.

وی با اشاره به بدهی و نیمه تعطیلی بسیاری از بیمارستان‌ها گفت: آقای طریقت منفرد آیا در ‌شش دقیقه و دو ماه و نیم توانسته‌اید به بسیاری از شهرستان‌هایی که از داشتن پزشک متخصص محروم هستند، دست‌کم پنجاه‌ پزشک متخصص بفرستید و یا در جاهایی که گفته‌اید به دنبال ساماندهی پزشک خانواده هستید، مثلا روستاهای بالای پنج هزار نفر توانسته‌اید یک پزشک عمومی که هیچ حتی یک پرستار برای انجام کارهای روزمره بیماران بفرستید.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با تأکید بر اینکه مواردی که ذکر کردم با ادعاهای طریقت منفرد مخالف هست، ادامه داد: وی به عنوان فردی که اعلام کرده می‌توانم مدیریت مجموعه بهداشت و درمان را متحول کنم، برنامه‌ای برای بهداشت و درمان ندارد.

نعمتی ادامه داد: بسیاری از بیمارستان‌های ما از نداشتن تجهیزات پزشکی همچون سی تی اسکن،‌ام آر آی، عکس رنگی و یا حتی دستگاه رادیولوژی در فقر و رنج هستند؛ اما وزیر پیشنهادی در بیمارستان خصوصی خودش امکاناتی فراهم کرده است که نشان دهنده به فکر محرومان و مظلومان نبودن طریقت منفرد است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به گرفتن زیرمیزی در بیمارستان‌های تحت مدیریت طریقت منفرد و ‌بی‌توجهی وی به این نکته و نیز پاسخ ندادنش در جلسه دیروز طریقت منفرد با اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: پرسش آخر من از وزیر پیشنهادی ـ که تحصیل‌کرده آلمان است ـ این است که درباره اتفاقات آلمان نیز مسائلی را مطرح کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار