بازدید 62838

پایان دور دوم مذاکرات ایران و ۱+۵ در آلماتی+ تکمیلی

دقایقی پیش، دور دوم مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵ به پایان رسید. بنا بر گزارش‌ها، در این دور توافق شد که مذاکرات کار‌شناسی در استانبول و دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵ در آلماتی برگزار شود. در همین حال، یک منبع ایرانی نزدیک به مذاکرات گفت، ایران پیشنهاد جدیدی از گروه ۱+۵ دریافت نکرده، بلکه پس از هشت ماه پاسخ پیشنهادهای خود در اجلاس مسکو را گرفته است.
کد خبر: ۳۰۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۷ 27 February 2013
 دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، لحظاتی پیش پایان یافت و هم‌اکنون سعید جلیلی با وزیر خارجه قزاقستان در حال گفت‌وگوست.

کا‌ترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، پیش از آغاز این دور از مذاکرات در ساعت ۹:‌۳۰ به وقت قزاقستان (۷ صبح به وقت تهران) دیدار و گفت‌وگو کردند که لحظاتی پیش پایان پذیرفت.

بنا بر این گزارش، ما ژائوشو نماینده چین، ویندی شرمن نماینده آمریکا، ژاک او دبیر نماینده فرانسه، سایمون گس نماینده انگلیس و هانس دیتر لوکاس نماینده آلمان در گروه ۱+۵ به همراه کا‌ترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با سعید جلیلی نماینده جمهوری اسلامی ایران برای دومین روز بر سر میز مذاکره حضور دارند.

دور نخست مذاکرات آلماتی دیروز (سه‌شنبه) ساعت ۱۳:‌۳۰ به وقت قزاقستان آغاز شد و نمایندگان ایران و ۱+۵ به مدت سه ساعت به رایزنی و تبادل نظر پرداختند و توافق کردند که ادامه مذاکرات روز چهارشنبه از سر گرفته شود.

گفتنی است، جمهوری اسلامی ایران با یک پیشنهاد جامع در نشست آلماتی حضور دارد.

یک منبع نزدیک به هیأت ایرانی گفت: «پیشنهاد ما طیفی از گزینه‌ها را شامل می‌شود. بسته به این که چه پیشنهادی از جانب طرف مقابل دریافت کنیم، نسخه‌های متفاوتی از پیشنهاد جدید قابل عرضه است اما در هر حال، ایران پیشنهاد جدیدی خواهد داشت».

این منبع افزود: «هدف ما در این پیشنهاد این است که ببینیم واقعا غربی‌ها نگران ماهیت برنامه هسته‌ای ایران هستند یا آن که این موضوع را ابزار باج‌خواهی قرار داده‌اند».

پس از پایان مذاکرات ایران و ۱+۵، ایران درباره مذاکرات و نتایج آن بیانیه‌ای مکتوب منتشر می‌کند.

 در مذاکرات قبلی معمول بوده است که ایران دیدگاه‌هایش درباره مذاکرات را از سوی سعید جلیلی، مذاکره کننده ارشد ایران با ۱+۵ در کنفرانسی خبری بیان می‌کرد.

مذاکرات آلماتی در دور نهایی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) پایان می‌یابد و پس از آن دو طرف در کنفرانس‌های خبری جداگانه به پرسش‌های خبرنگاران و رسانه‌های گروهی حاضر در محل کنفرانس خبری پاسخ می‌دهند.

تکمیلی

مذاکرات نمایندگان ایران و گروه ۱+۵ در آلماتی قزاقستان لحظاتی پیش پایان یافت. بر اساس گزارش‌ها، در این دور توافق شد که مذاکرات کار‌شناسی در استانبول و دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵ در آلماتی برگزار شود.

در همین حال، یک منبع ایرانی نزدیک به مذاکرات گفت: ایران پیشنهاد جدیدی از گروه ۱+۵ دریافت نکرده بلکه پس از هشت ماه پاسخ پیشنهادهای خود در اجلاس مسکو را گرفته است.

این دیپلمات که در پاسخ به برخی اخبار منتشر‌ه از جانب منابع غربی دریاره ارائه یک پیشنهاد جدید به ایران سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد، صورت درست مسأله این است که گروه ۱+۵ پیشنهاد بغداد را به گونه‌ای بازنویسی کرده ‌که پاسخی به پیشنهاد مسکو باشد. بنابراین آنچه روز سه شنبه به تیم ایرانی ارائه شد، یک پاسخ است نه یک پیشنهاد جدید.

این دیپلمات افزود: اینکه این پاسخ تا چه حد پذیرفته است، نیاز به بررسی دارد.

قرار است طرفین مذاکرات امروز در کنفرانس‌های خبری، جداگانه دیدگاه‌های خود درباره مذاکرات و نتایج آن را بیان کنند. در این راستا، نشست خبری سعید جلیلی، رئیس هیأت مذاکره کننده ایرانی، ساعت ۱۲ به وقت تهران برگزار خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۲۱
انتشار یافته: ۹۰
انها بيشتر براي بهم خوردن تعادل انرژي در اينده نگرانند . جنگ بر سر منابع انرژي
پاسخ ها
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
ادامه این روند به صلاح ایران نیست.
به عنوان یک ایرانی از مسئولین تقاضا دارم به دلیل عدم رعایت حقوق قانونی ایران از NPT خارج شده و بازرسان را اخراج کنند بعدش خواهیم دید که چون آنها هیچ گزینه عملی دیگری به جز تحریم ندارند سریعاً به شرایط ایران تن خواهند داد
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
تحقیقات و پژوهش حق مسلم ماست
نمیدانم این غربی ها اینبار چه خوابی برایمان دیده اند ولی ای کاش توافق حاصل بشه وا... در این بازی فقط ملت ایران شدند گوشت قربونی بابا به پیر به پیغمبر خسته شدیم از این گرانیها نداریها بیکاریها استرسها
پاسخ ها
رمضانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
واقعا ما شهدای مثل علیمحمدی ، شهریاری ، رضانژاد و .... داده ایم که ورود فلزات گرانقیمت آزاد بشه!
هیچگاه ملت ایران این پیشنهاد بیشرمانه را نمی پذیرند حتی اگه تحریمها از این هم بیشتر بشه
دوستانی که دم از خسته شدن می زنن یه کم توقع خودتون رو کمتر کنید تا مشکلات برای شما آسان بشه . البته توهین به دوستان نشه اما عمدتا کسانی که محتاج نان شبشون هستند صبر و تحملشون بیشتره و کسانی که از لحاظ مالی کمتر مشکل دارن بیشتر ناله می کنن
صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
بنده خدا اگه فكر ميكني با اين نوع توافقها مشكلات حل ميشه اشتباه ميكني -خواهش دارم به كساني كه 34 سال اين مملكت رو اداره كردن اعتماد داشته باش.ميدونن دارن چيكار ميكنن.تواف و در نتيجه زندگي بهتر يك خواب بيشتر نيست با اولين توافق امتياز گيري هاي اونها شروع ميشه-حواسمون به خاورميانه مورد نظر عمو سام باشه-
يك صحبت هم با مذاكره كننده هاي خودمون دارم با در نظر گرفتن فرمايشات حضرت آقا محكم و محكم و معتقد باشيد
خدا قوت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
واقعا فک می کنی مثلا ایران توافق کنه با چیزی که اونا می خوان همه رو ردیف می شه؟
یعنی هنوز به دورویی غربی ها پی نبردی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
بنده خدا
فکرکردی مشکلاتمون فقط در گرو توافق این مذاکراته؟!
مطمئن باش بدبختی های سازش اگه دامن خودمونو نگیره دامن بچه هامونو 100 برابر بیشتر میگره.
اگه عقب موندگی ما در صنعت هسته ای رغم بخوره و بعد نفتمون تموم بشه میدونی همین بچه من و تو بیچاره می شن؟
امید است ایران به این پیشنهادات سخیف تن در ندهد
هرچه کوتاه بیاییم انها گستاخ تر می شوند
من ارزوی توافق شرافتمندانه را دارم
واقعا مشکلات زیاد است اما قرار هم نیست وضع بد را بدتر کنیم
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
منفی دادم چون منفی بافی
هنوز مشخص نیست چه پیشنهادی دادن تو چطور فهمیدی سخیفه؟!
قربون بشم خدا را ....
سروش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
نفست از جاي گرم بلند ميشه!!!مگه ماهي چند ميليون حقوق ميگيري؟!
بياييم با تعطيلي موقت غني سازي و موازي با ان اعتماد سازي يكبار
ديگرنشان دهيم كه ايران و ايراني صلح جو است . ايراني به سلاح هسته اي
نياز ندارد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
بسیار منطقی است . ایرانی نیاز به سلاح ندارد پس نیازی به امتیاز گرفتن هم نیست و به جای جنگ با دنیا بیاییم کارخانه های ورشکسته را بازسازی کنیم و از منابع نفت و گاز و ... بیشترین استفاده را کنیم .
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
بهتراست بگویی بیاییدبراحتی باج بدهیم وزیربارحرف زوروغیرمنطقی آنهابرویم.
مهمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
متاسفانه اونها مشکلشون انرژی هسته ای نیست بنده خدا اونها همه چیز ما وعزت وشرف مارا میخواهن وهرچی که امروز کوتاه بیایی فردا چیز دیگری میخواهن چطوری کشورهایی که همه نوع بمب برای کشتن انسانها دارن از یه کشوری که بخود وبی جهت به کشور دیگه حمله نمیکنه وهرچی هم میگه بمب نداره باور نمیکنن!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
حالا سری قبل که تعطیل کردیم چی شد؟شدیم محور شرارت و هزار تا بامبول دیگه؟موشک هامون تهدید آمزه جمع بشه! جنگنده نسازیم! برای احترام به صلح جهانی اجازه بدیم پهپادهای آمریکایی وارد حریم ما بشند و برگردند! کلیه نیروهای مسلحمون را مرخص کنیم تا کسی تهدید نشه! اینها لاید مراحل بعدی هست به نظر شما. ساده ای رفیق
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
ساده ای ها
اینا مشکلشون بمب هسته ای نیست
مشکلشون ایران قوی و مقتدره
برای پیشرفت باید سختی کشید
و مقاومت کرد
اونا دلشون برای ایران نمیسوزه
زماني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
برادر عزيز، ضرب المثل قشنگي داريم كه مي گويد " آزموده را آزمودن خطا است" ، چند بار مي خواهيم از يك دريچه گزيده شويم؟ مگر كشور ليبي تاسيسات هسته اي خود را سوار بر كشتي به آمريكا نفرستاد؟ نتيجه چه شد؟ تنگ تر شدن حلقه فشارها و عاقبت تهاجم نظامي ، مگر در دوران اصلاحات به خواست آنها غني سازي را تعليق نكرديم؟ نتيجه چه شد؟ قرار گرفتن اسم ايران در محور شرارت دولت بوش و افزايش خواسته ها، مگر ...، طبيعت سلطه گران غربي اين است كه اگر يك قدم به عقب برداري چند قدم جلو خواهند آمد و تا نابودي حريف متوقف هم نخواهند شد ولي اگر در اثر مقاومت حريف احساس كنند نتيجه اي نخواهند گرفت در نهايت عقب نشيني كرده و فشار خود را كم خواهند كرد مثل زمان پايان جنگ ايران و عراق كه در نتيجه مقاومت كشور بر خواسته هايش عاقيت عراق متجاوز اعلام شد و امكان دريافت غرامت هم از اين كشور فراهم شد. اين پنبه را ما بايد از گوش خود خارج كنيم كه اگر در مقابل اين كشورها كوتاه بيائيم آنها هم كوتاه مي آيند، تنها راه پيروزي مقاومت است كه البته هزينه بر هم مي باشد كما اينكه در جنگ نظامي هم همينطور بود وگرنه معلوم نبود الان يكپارچگي خاك كشور حفظ شده بود يا خير.
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
برای اعتمادسازی راه دیگه ای هم هست . تو این شرایط توقف موقتی با دائمی هیچ فرقی نداره . همین جوری هم همه میدونند که ایران صلح جو است . مگه زمان خاتمی که فعالیتها رو متوقف کردیم چی به ما گفتند ؟ به به چه چه کردند . نه گفتند ایران محور شرارت است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
ما یکبار قبلا غنی سازی رو تعطیل کردیم ولی نتیجش این شد نه تنها برای اونا اعتماد سازی نشد بلکه گفتن رشته فیزیک هسته ای رو هم باید از دانشگاه هاتون حذف کنید
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
با انکه با دولت در بسیاری از زمینه ها همسو نیستم، اما فکر نگارنده بسیار خوش باورانه و .....نه است.
در سالیان نه چندان دور کشورهای قدرتمند، همین داستان را با لیبی داشتند، و لیبی کاری را کرد که نگارنده ی این کامنت و همفکرانشان داشتند ( یعنی نشان دادن صلح طلبی) و ببینید که در قبال این فکر ساده لوحانه و حماقتشان، چه بلایی بر سرشان آمد
امیدوارم به توافق برسن همین
پاسخ ها
رهجو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
زهی خیال باطل!
خیر و شر هیچوقت نمیتونند با هم کنار بیان.
اگر می دانید که موضوعی را ابزار باج خواهی قرار داده اند وان موضوع نفعی بحال ملت ومملکت ندارد از ان موضوع دست بکشید ولی اگر نه باعث رفاه ملت وعزت مملکت خواهد شد ادامه دهید .وبه ایستید.
مذاكرات بيهوده است .امام خميني(ره)در زمان جنگ تحميلي فرمودند اگر ما يك قدم عقب نشيني كنيم آنها صد قدم جلو مي آيند.پس بايد با احتياط قدم برداشت، چه رو به جلو و يا به عقب.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
اخه احمد جان آمریکا نشین اگه مذاکره نباید کرد و بی فایده است از کجا هیئت ایرانی بدونه که الان باید عقب بره یا نه ؟از شنیدن حرف طرف مقابل هست که باید تصمیم گرفت چطور بازی کرد
آيا بر سر مسائل هسته اي ساير كشورها اينقدر فشار هست ؟ چرا ايران سيبل اين فشار شده است. آقاي جليلي بايد با منطق دهان غربيها را در خصوص اين مسائل ببندد.
تمام فعاليتهاي علمي كشور از قبيل كشاورزي هسته اي ، پزشكي هسته اي در گرو اين مذاكرات هست.
خدايا خودت كمك كن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
منطق وجود ندارد و کسی که خود را بخواب زده نمیتوان هرگز بیدار کرد.
علمدار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
نه! ایران تنها کشوری است که از طریق دوربین های پیشرفته آژانس اتمی تحت نظارت قرار می گیره وهیچ کشوری به اندازه ایران اینقدرناظران آژانس به برنامه هسته ایش نظارت و بازرسی نمیکند آیا این دلیل محکمی بر نداشتن سلاح هسته ای نیست؟
ایران نیازی به سلاح هسته ای ندارد و به همین شکل هم یک قدرت منطقه ای است آن ها می گویند ایران دارد وقت میخرد ولی باید این را بدانیم که خریدار اصلی وقت آن ها هستند آن ها فقط مذاکرات را برای اعمال فشار بیشتر بر مردم ایران انجام می دهند مطمئنن بعد از این مذاکرات تحریم ها بیشترمیشود مذاکرات بجز اعمال تحریم بیشتر چیزی را پیش نمیبرد
خدا کنه به توافق برسند .تمام زندگی ما تحت شعاع این موضوع قرار گرفته .
نه داداش .اونها نمي خوان كه ايران هم مثل روسيه و كره واسشون شاخ بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
نه داداش .آخه مگه داریم راه کره یا روسیه رو میریم...
کره شمالی
به نظر بنده ايران بايد از همين امروز در دادگاه هاي داخل كشور و اروپا و حتي در آمريكا و ديوان داوري لاهه و دادگاه هاي بين المللي از تمام كساني كه به ايران اتهام زدند - تحريم كردند و آزار و اذيت نموده اند ملت ايران را شكايت كنند حتي از وكلاي قوي خارجي نيز ميتوان بعنوان مشاور استفاده نمود الان ايران بايد شاكي و بدنبال حقوق تضييع شده خويش باشد .
غربی ها دنبال حذف موجودیت جمهوری اسلامی هستند.این در طول تارخ انقلاب مشخص بوده و در این سالهای اخیر به وضوح مشخص است.انرژی هسته ای بهانه غربی هاست
از همان اول ارزیابی ناصحیحی از غرب و تصمیمات احساسی باعث شد تا حالا به ناحق وارد چاهی بشویم که آنها به کمک خودمان کندند.
هنوز هم آنها را درست نشناخته ایم.
با غرب نمیتوان صاف ساده بود.
به نظر من امارات و قطر و عربستان و کویت به آمریکا و اروپا پول و انرژی میدهند که ایران رو از بازار انرژی کنار بزنه و تضعیف کنه.
مشکل ایران و آمریکا نیست .
مشکل کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس هستند که از ایران واهمه دارند و پای آمریکا رو به عنوان گنده لات دنیا به پرونده هسته ای ایران باز کرده اند .
از تحریمهای ایران کشورهای عربی بیشترین سود رو دارند میبرند . پس باید کاری کنند تا تحریمها ادامه پیدا کنه .
با توافق بین دو طرف امید به زندگی بهتر برای ایرانیان زنده می گردد.. به امید خدا توافق صورت می گیرد..
به نظر من نبايد از حقمون دست بكشيم و بايد اقتدارمون رو حفظ كنيم وگرنه ميشيم مثل پاكستان و افغانستان
فقط خواهشا طوري نشه كه ديگه دير شده باشه، چه واسه توافق چه واسه رو حرف خودمون وايستادن
تا به خودکفایی نرسیم وضعیت همینه حتی بدتر هم میشه
چرا ما بجای انرژی هسته ایی که سر آن مکافات پس می دیم از انرژی خورشیدی خدادادی که سال 12 ماه داریم استفاده نکنیم.
اگر کم کاری ها نبود تحريم اثرگذار نبود
كشوري كه 77 ميليون جمعيت دارد و بيش از 90 درصد مواد غذايي خود و بالاي 70 درصد از احتياجات صنعتي و 100درصد انرژي مورد نياز خود را توليد ميكند تحريم نمي تواند اثر گذار باشد
آخر جنگ میشه ...... من می دوووووووونم
به نام خدا : ما با اقتدار برگرفته از اسلام عزيز بايد شرافتمندانه اين امتحانات الهي را پشت سر گذارده و در اينده با قدرت و عزت زمينه هاي زورگويي استكبار جهاني را برچينيم امروزه ايران عزيز خط مقدم مبارزه است و اگر تسليم شود خط مقدم شكسته است خدا با ما است نگران نباشيد . مهدي باغيشني از مشهد
هر کار می کنند بکنند اما از گرانی و تورم دیگه خسته شدیم
كاري نكيد كه پنجاه سال ديگه فرزندان و نوادگان ما ما را نفرين كنند يك قدم كوتاه بياييم صد قدم بايد به عقب برگرديم مردم ژاپن پنجاه سال سختي را تحمل كردند تا به اينجا رسيدند ولي ما مي خواهيم پيشرفته شويم ولي هيچ سختي نكشيم
گاهی وقتها خیلی زود دیر میشود!
به نظرم تنها راه توقف غنی سازی و ایجاد ثبات در کشور الزامی است.
بعد از ثبات برنامه ریزی درازمدت و کارشناسی در جهت برون رفت از چالشها و پافشاری به خواسته هاست.
حقانیت بیانات مهم و تحلیل ارزشمند مقام معظم رهبری در این دوره از مذاکرات بیش از پیش مشخص شد.
اگه اینطور که میگن باشه نتیجه داشته.
نباید بر سر حقوق اصلی با کسی وارد مذاکره شد حقوق مسلم و قانونی مذاکره ندارد.
از دیروز لحظه به لحظه داریم دنبال می کنیم دریغ از یک خبر!! همه چیز تکراری: ایران طیفی از گزینه ها داره! 5+1 پیشنهاد داره......
امیدوارم این موچ گرانی تمام بشه و ملت بتونند با خیال راحت زندگی کنند. هر ساعت باید جنس را یه نرخی بگیریم.
الخیرو فی ما وقع
وقتي به گذشته برمي گردم مي بينم که روال برخورد غربي ها با ايران از سي سال پيش تا بحال تغييري نکرده و فقط بهانه ها عوض شده.
ولي فکر مي کنم براي کم کردن فشارهاي عدم صادرات نفت ايران بايد صادرات گسترده محصولات و صنايع صلح آميز هسته اي رو شروع کنه. بازاري که مشتريانش از نفت هم به اون مشتاق ترند. شکستن انحصار غربي ها و يا حتي بررسي اين مورد از طرف ايران ميتونه برگ برنده مهمي باشه.
هرچند هدف اصلي اونها تو اين سي سال از ديدگاه من حذف نظام و تفکر شيعيه
هیچ غلطی نمی توانند بکنند مقاومت کنید خدا باماست
باید خیلی سربعتر از قبل بکارمون ادامه بدیم .
به نظر من تحریم و فشار ها تقریبا به بالاترین حد ممکن رسیده و ما فاصله کمی تا عبور از این شیب داریم و ما معتقد به اسلام عزیز هستیم و نصر من الله و فتح القریب واقعیت امروز ماست، نباید گول این خبیث ها رو خورد.اگه باج بدیم مطمئن باشید عزت و شرافت ایرانی مون رو از دست می دیم و اون ها هم بدترین بلا ها رو سرمون میارن ،نمونه اش تو تاریخ زیاده این ها فقط به منافع خودشون فکر می کنن..
اصلا دست بر ندارین
5*1 هیچ غلطی نمیتونه بکنه
به نظر من حداقل تا 100 سال دیگر همین آش و همین کاسه است مگر اینکه امام زمان ظهور کند.
کاش یه خبر + در بیاد جلوی گرونی گرفته بشه
اهداف غربی ها چیز دیگری است نه مذاکره هسته ای .

سرفراز باش ای ایران عزیز دوستت دارم
اکثر ملت اروپا وامریکا حتی نمی دانند که ایران کجای کره زمین قرار دارد در حالی که مردم کشور ما شاید یک نفر هم نباشد که درگیر مسائل سیاسی و پیگیر این مذاکرات مسخره وبی حاصل نباشد واین مذاکرات بی حاصل تمام زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است پس مسلما تمام ضرر وزیان این سیاست وروند مذاکرات به ضرر ما تمام می شود وعملا این سالها هیچ حاصلی برایمان نداشته است
والسلام
با اوصافي که در متن خبري نوشتيد، بعيد است که مذاکرات دو طرف اين بارهم به جايي برسد.
این مذاکرات وقت تلف کردنه از ان پی تی خارج بشیم ببینم چه غلطی میخوان بکنند
هر دفعه فقط توافق ميكنن سري بعدي مذاكرات كجا باشه!!!!
بابا يه تصميمي بگيريد ديگه
هرکارمیکنین به فکر ملت
هم باشین
اقا مگه دعوا سر برسمیت شناختن حقوق هسته ای نبود خب الان که میگن مابرسمیت میشناسیم....20% کنسل کنید طلا وفلزات ازتحریم درمیاد بانک ها هم ازاد میشن 110میلیارد دلارپول نفت فروخته شدمون برمیگرده تو مملکت ...
داداش من منافع ملی ما چی میگه باید بر ان اساس عمل کنیم.
والله خسته شدیم انشالله که به توافقی برسند
غیرت کجا رفته ؟ فقط به فکر دلار و سکه و... هستید ؟ حالا که اب از سرمون رد شده چه یه وجب چه صد وجب باید ایستاد
ما مردم با اين وضع گراني و مشكلات تورم و بيكاري كه همه ناشي از تحريم ها و مسايل هسته اي هست واقعا خسته ايم. ترو خدا نگاهي هم به مردم بكنيد و ببينيد چطور با سيلي صورتمون را سرخ نگه داشتيم. اين مساله را در مذاكرات لحاظ كنيد تا تحريم ها برداشته شود و گراني ها از ابين برود. نفسي براي تحمل تحريم هاي سنگين تر را نداريم
همونجوری که صنعت نفت روملی کردیم.ازاین آزمون هم سربلندبیرون میام.
دفه ی بعد که میخاین مذاکره کنین تو بوق نکنین...یواشکی برین مذاکره بکنین و برگردین... مردیم از بس دل خوش کردیم به مذاکرات...
امیدوارم که شان و حرمت ملت ایران در این مذاکرات رعایت شود . انشاءاله باعزت به توافق برسیم و رفع مشکلات را بعنوان یک عیدی خوب به مردم باعزتمان هدیه کنیم .
بعضی ها چقدر خوش خیالند که فکر می کنند این مذاکرات منجر به توافق می شود،آنها تا خواسته های خود را به ما تحمیل نکنند و وادارمان نکنند که از حق خود دست بکشیم دست بردار نیستند
کشور عزیز من بزرگترین منبعش نه نفت نه طلا نه انرژیه هسته ایه
بلکه بزرگترین سرمایه اش انسانهای مهربونیه که تحمل همه جور سختی را دارند ولی خم به ابرو نمی آورند، انرژی این سرمایه از هزاران هزار بمب اتم هم قویتره
اینکه تجربه نشان داد تا در دوره آقای روحانی ایران یک گزارش 1000 صفحه ای ارائه نمود و برای اعتماد سازی حتی مدتی فعالیت های هسته ای را متوقف نمود. دلیلی است که طرف مقابل دارد زور می گوید. و آزموده را آزمودن خطاست. و این در واقع زیر بار حرف زور رفتن است که مسئولیتی تاریخی را به دنبال دارد. چنانکه ما وقتی هر معائده ای نظیر ترکمنچای را بیاد می آوریم واقعاً شرمنده می شویم. بنابراین همسو با رهبری و مردم مسلمان که مرام حسینی حالی شان است. به حرف زور نه می گوئیم. و خیلی چیز ها را هم تحمل می کنیم. که خدا با مومنان است.
این که اونا بمب اتم دارن و ما انرژی هسته ای نداشته باشیم میشه حرف زور این که اونا همه جا تجاوز میکنه وایران از خودش دفاع میکنه و مارو متهم میکنن میشه حرف زور اینکه منطقشون در قبال انرژی هسته ای برداشتن چندتا تحریمه اینم میگن حرف زور
کلا منطقه زوره حالا مردم چیکار میکنن فقط صبر
آخرشم هر چی فشاره روی مردمه کمره خم شد
(قدر مردمو بدونید)
بعضیها خیلی ساده هستن که خیال میکنن مشکلات اقتصادی موجود به مذاکرات ربط داره اگه توافق کردن همه مشکلات یکشبه حل میشه .
من فکر میکنم یک نفر وقتی میخواهد نفس کش بطلبد اول باید قدرتمند بشه نه اینکه اول بره تو میدون نفس کش بطلبه بعد یادش بیفته باید قبلش میرفته تمرین و ورزش و قوی میشده . که این موقع دیگه دیر شده . پس می باید ابتدا با دنیا دوست میشدیم و تمام ابزار و وسایل پیشرفت را مهیا مینمودیم و تمامی تکنولوژی را بدست میاوردیم . انگاه میگفتیم حالا ما حرف برای گفتن داریم . مثلا : اسرائیل باید از فلسطین خارج بشه که اگه نشه . . . .
يكي نيست بگه هواي سالم براي نفس كشيدن،مسكن مناسب،كار و.. حق مسلم ما نيست ؟
بهانه های موجه برای ایجاد محدودیت بیشتر تا شما را تسلیم کنند. انها این مسیر را برای این هدف انتخاب کرده اند. نیاز به تغییر مسیر برای نرسیدن آنها به هدفشان وجود دارد. پیشنهادهای موثر و دوراندیشانه از سوی اندیشمندان کشور چاره ساز خواهد بود.
من هميشه اين سوال توي ذهنم هست كه آيا وضعيت موجود
مذاكره
تحريم
فشار
لجبازي
از دو طرف تنها راه هست
آيا بهتر نيست از يك دور برگردون استفاده كنيم و از راه ديگه براي رسيدن به هدف استفاده كنيم .
آيا ميشود يكبار براي من بعنوان يك ايراني راههاي خارج شدن از اين وضعيت رو توضيح بديد تا من هم بفهمم كه كدوم درسته
چرا از من ميخواهيد كه قبول كنم راهي كه الان هست درسته ( كه البته شايد هم درست باشه ) و ديگر هيچ راهي وجود نداره
بهترین کار تعیین راهکارهای حمایت از تولید ملی است. مذاکره هم بجای نخواهد رسید. حفظ وضعیت اقتصادی موجود کشور بهترین کار ممکن برای مسئولان است.
تیم کارشناسی با بحثهای فنی و کارشناسی و بدور از هرگونه جنجال سیاسی مدارک مستند دال بر غنی سازی در جهت استفاده از بکارگیری انرژی صلح آمیز را ارائه دهد
من كه از اين گزارش چيزي متوجه نشدم تنها قرار شده كه مذاكرات كارشناسي در استانبول و دور بعدي در آلماتي برقرارشود
تن دادن به خواسته ها ی سخیف 5+1 یعنی برگشت به اواخر دوره قاجار
ائمه اطهار (ع) هم در وقتش به موقع تقیه و مدارا میکردند.دقت کنیم فرصتها را از دست ندهیم .زود دیر میشود . اسلام و ایران را دریابیم.
غربيها سعي دارند ايران را به خط قرمز بكشانند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار