بازدید 53619

زندگی پی، بینوایان و آرگو پیشتاز اسکار هشتادوپنجم شدند + فیلم

آرگو مهمترین اسکار یا‌‌ همان اسکار بهترین فیلم سال را از آن خود ساخت؛ اسکاری که در اتفاقی جالب و عجیب توسط میشل اوباما از کاخ سفید و از طریق ویدئو کنفرانس اعلام شد! عشق ساخته میشائیل هانکه جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را از آن خود کرد. دانیل دی لوییس برای «لینکلن» اسکار بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد و جنیفر لارنس برای «کتاب بارقه امید» موفق به کسب تنها اسکار این فیلم شد
کد خبر: ۳۰۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۴:۳۹ 25 February 2013
سرانجام مراسم اهدای جوایز اسکار ۲۰۱۳ به آخرین مرحله خود رسید و برگزیدگان این دوره یک به یک معرفی شدند و در پایان، زندگی پی و بینوایان به ترتیب با سه و چهار مجسمه اسکار پیشتاز شدند و سپس آرگو نیز با کسب عنوان اسکار بر‌ترین فیلم و مجموعاً با کسب سه اسکار به این دو فیلم پیوست تا با اهدای دو اسکار به جانگو، اسکای فال و لینکلن عملاً جوایز تقسیم شود و در این دوره، هیچ فیلمی پس از توزیع جوایز یک سر و گردن بالا‌تر از سایرین قرار نگیرد.

به گزارش «تابناک»، هشتاد و پنجمین مراسم اسکار با عبور سینماگران عضو آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک و همچنین گروهی از مدعوین از روی فرش قرمز این مراسم آغاز شد و پس از آن، بازیگران در سالن کداک تئا‌تر لس آنجلس مستقر شدند و به رسم معمول، مراسم اسکار با اجرای ست مک فارلین با در نظر گرفتن بخش‌های کمیک آغاز شد و سپس سراغ بخش اهدای جوایز رفتند تا برگزیدگان سینمای جهان از منظر ۵۸۵۶ عضو آکادمی معرفی شوند.

اسکار ۲۰۱۳ که به صورت زنده از کانال abc پخش شد، یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌هایی است که هر ساله در سطح جهان پخش می‌شود و در توجه عمومی مخاطبان جهانی و افزایش شدید فروش آثار سینمایی نقش بسزایی دارد و از این حیث از هفته‌ها پیش از برگزاری مراسم اسکار، کمپانی‌های دارای حق کپی رایت و پخش فیلم‌ها، میلیون‌ها دلار برای تبلیغ فیلمشان هزینه می‌کنند که رقابت‌های اینچنینی در این دوره میان «آرگو» و «لینکلن» بود و دست آخر، این آرگو بود که مهمترین اسکار یا‌‌ همان اسکار بهترین فیلم سال را از آن خود ساخت؛ اسکاری که در اتفاقی جالب و عجیب توسط میشل اوباما از کاخ سفید و از طریق ویدئو کنفرانس اعلام شد!

در این دوره نیز به روال سال‌های پیشین پس از برگزاری چند بخش، رسماً نوبت به معرفی برگزیدگان شد. در نخستین بخش پیش‌بینی‌ها تحقق یافت و کریستوف والتس برای بازی ارزشمندش در «جانگو آزاد شده» برنده اسکار بازیگر مرد مکمل و آن هاتاوی برای «بینوایان» بهترین بازیگر مکمل زن شناخته شد. عشق ساخته میشائیل هانکه نیز مطابق با پیش بینی‌ها، جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را از آن خود کرد. همچنین دانیل دی لوییس برای «لینکلن» اسکار بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد و جنیفر لارنس برای «کتاب بارقه امید» موفق به کسب تنها اسکار این فیلم شد. 



بهترین کارگردانی به آنگ لی برای «زندگی پی» رسید، حال آن که بسیاری استیون اسپیلبرگ را برای «لینکلن» گزینه شایسته‌تری می‌دانستند. همچنین در حالی که انتظار می‌رفت دیوید ا.‌راسل برای «کتاب بارقه امید» جایزه اسکار فیلمنامه اقتباسی را به خود اختصاص دهد، این جایزه به آرگو تعلق گرفت. «جانگوی آزاد شده» نیز اسکار فیلمنامه غیراقتباسی را نصیب کوئنتین تارانتینو ساخت.

درباره جایزه هشتاد و پنجم اسکار نیز می‌توان چنین جمع بندی داشت که اگر چهار بخش مستند کوتاه، مستند بلند، فیلم کوتاه زنده، فیلم کوتاه انیمیشن را از مجموعه جوایز جدا کنیم، در بخش اصلی ۲۱ مجسمه اسکار (با احتساب تقسیم اسکار برای تدوین صدا) میان یازده فیلم و به نوعی جوایز میان فیلم‌ها تقسیم شده است.

«زندگی پی» که در یازده بخش نامزد اسکار بود، چهار اسکار دریافت کرد و «بینوایان» و «آرگو» که در هفت و هشت بخش نامزد اسکار بودند، هر یک تنها در سه بخش موفق به کسب جایزه اسکار شدند. فیلم درخشان «لینکلن»، «جانگوی آزاد شده» و «اسکای فال» نیز هر کدام در دو بخش به جوایز اسکار دست یافتند و «عشق» در رخدادی عجیب، تنها اسکار فیلم غیرانگلیسی زبان را به دست آورد. آنا کارنینا و شجاع نیز دیگر فیلم‌هایی هستند که تنها یک جایزه اسکار به دست آوردند.

در اسکار هشتاد و پنجم اما یک رکورد نیز ثبت شد و آن هم کسب سومین اسکار توسط دنیل دی لوئیس، بازیگر توانمند انگلیسی است تا او یک گام بالا‌تر از سایر بازیگران مرد قرار گیرد و تنها «بازیگر مرد نقش اول» باشد که تاکنون موفق به کسب سه جایزه اسکار شده است. در بخش بازیگران زن، کا‌ترین هیپبورن با چهار جایزه اسکار پیشتاز است و بعید به نظر می‌رسد، شخصی به سادگی بتواند به این رکورد برسد.

برندگان ۲۴ یا شاید بتوان گفت ۲۵ مجسمه طلایی هشتاد و پنجمین دوره مراسم سالیانه اسکار به ترتیب معرفی به شرح زیرند:


بهترین بازیگر مرد مکمل: آلن آرکین، «آرگو» / رابرت دنیرو، «کتاب بارقه امید» / فیلیپ سیمور هافمن، «مرشد» / تامی لی جونز، «لینکلن» / کریستوف والتس، «جانگو آزاد شده»

برنده: کریستوف والتس، «جانگو آزاد شده»


بهترین فیلم کوتاه انیمیشن: «آدام و سگ»، می‌نکیو لی / «Fresh Guacamole»، پی‌ای‌اس / «Head over Heels»، تیموتی رکارت / «Paperman»، جان کارز / «The Simpsons: The Longest Daycare»، دیوید سیلورمن

برنده: «Paperman»، جان کارز

مارک اندرو برنده اسکار برای انیمیشن بلند شجاع
مارک اندرو برنده اسکار برای انیمیشن بلند شجاع

بهترین فیلم بلند انیمیشن: «شجاع»، «فرانکن‌وینی»، «پارانورمن»، «دزدان دریایی! گروه ناجور‌ها»، «رِک-ایت رالف»

برنده:
«شجاع»


بهترین فیلمبرداری: سیموس مگراوی، "آنا کارنینا" / رابرت ریچاردسن، "جانگو آزاد شده" / کلودیو میراندا، "زندگی پی" / یانوش کامینسکی، "لینکلن" / راجر دیکینز، "اسکای‌فال"

برنده:
کلودیو میراندا، «زندگی پی»

کلودیو میراندا برنده اسکار بهترین فیلمبرداری برای زندگی پی
کلودیو میراندا برنده اسکار بهترین فیلمبرداری برای زندگی پی

بهترین جلوه‌های تصویری: «انتقامجویان»، «هابیت: یک سفر غیرمنتظره»، «زندگی پی»، «پرومته»، «سفیدبرفی و شکارچی»

برنده: «زندگی پی»


بهترین طراحی لباس: ژاکلین دوران، «آنا کارنینا» / پاکو دلگادو، «بینوایان» / جونا جانستن، «لینکلن» / ایکو ایشیوکا، «آینه آینه» / کالین آتوود، «سفید‌برفی و شکارچی»

برنده: ژاکلین دوران برای «آنا کارنینا»

ژاکلین دوران برنده اسکار طراحی لباس برای آنا کارنینا
ژاکلین دوران برنده اسکار طراحی لباس برای آنا کارنینا

بهترین چهره‌پردازی: «هیچکاک»، «هابیت: یک سفر غیرمنتظره»، «بینوایان»

برنده: «بینوایان»


بهترین فیلم کوتاه زنده: «اسد»، برایان باکلی و مینو جرجوره / «پسران بوزکاشی»، سام فرنچ / «منع عبور و مرور»، شاون کریستنسن / «مرگ یک سایه»، توم فان آورمائت و الن دی ول / «هنری»، یان اینگلند

برنده: منع عبور و مرور»، شاون کریستنسن


بهترین مستند کوتاه: Inocente،شان فاین / Kings Point، ساری گیلمان / «دوشنبه‌ها در رسین»، سینتیا وید / «قلب باز»، کیف داویدسن / «رستگاری»، یان آلپرت و متیو اونیل

برنده: Inocente،شان فاین


بهترین مستند بلند: «۵ دوربین شکسته»، عماد برنات و گای داویدی / «نگهبان»، درور موره / «چگونه از یک بیماری همه‌گیر جان سالم به در ببریم»، دیوید فرانس / «جنگ نامرئی»، کربی دیک / «در جستجوی شوگر من»، مالک بندالجلول

برنده: «در جستجوی شوگر من»، مالک بندالجلول

مشائیل هانکه پس از دریافت اسکار فیلم غیرانگلیسی زبان برای عشق
مشائیل هانکه پس از دریافت اسکار فیلم غیرانگلیسی زبان برای عشق

بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان: «عشق» میشل هانکه (اتریش) / «جادوگر جنگ» کیم نگوین (کانادا) / «نه» پابلو لارین (شیلی) / «یک رابطه شاهانه» نیکلای آرسل (دانمارک) / «کن-تیکی» اسپن ساندبرگ و یواخیم رونینگ(نروژ)

برنده: «عشق» میشائیل هانکه (اتریش)


بهترین صداگذاری:
«آرگو»، «بینوایان»، «زندگی پی»، «لینکلن»، «اسکای‌فال»

برنده: «بینوایان»


بهترین تدوین صدا:
«آرگو»، «جانگو آزاد شده»، «زندگی پی»، «اسکای‌فال»، «۳۰ دقیقه بامداد»

برنده: مشترکاً به «اسکای‌فال» و «۳۰ دقیقه بامداد»


بهترین بازیگر زن مکمل: ایمی آدامز، «مرشد» / سالی فیلد، «لینکلن» / آن هاتاوی، «بینوایان» / هلن هانت، «جلسات» / جکی ویور، «کتاب بارقه امید»

برنده: آن هاتاوی، «بینوایان»

آن هاتاو برنده اسکار بازیگر زن مکمل برای بینوایان
آن هاتاو برنده اسکار بازیگر زن مکمل برای بینوایان

بهترین تدوین: ویلیام گلدنبرگ، «آرگو» / تیم اسکوارز، «زندگی پی» / مایکل کان، «لینکلن» / جی کاسیدی و کریسپین استرادرز، «کتاب بارقه امید» / ویلیام گلدنبرگ و دیلن تیچنر، «۳۰ دقیقه بامداد»

برنده: ویلیام گلدنبرگ برای «آرگو»


بهترین طراحی صحنه: سارا گرین‌وود و کتی اسپنسر، «آنا کارنینا» /‌دان هنا، را وینسنت و سایمن برایت، «هابیت: یک سفر غیرمنتظره» / ایو استیوارت و آنا لینچ-رابینسن، «بینوایان» / دیوید گراپمن و آنا پیناک، «زندگی پی» / ریک کار‌تر و جیم اریکسن «لینکلن»

برنده: ریک کار‌تر و جیم اریکسن «لینکلن»

اسکار بهترین موسیقی از آن مایکل دانا برای زندگی پی
اسکار بهترین موسیقی از آن مایکل دانا برای زندگی پی

بهترین موسیقی: داریو ماریانلی، «آنا کارنینا» / الکساندر دپلا، «آرگو» / مایکل دانا، «زندگی پی» / جان ویلیامز، «لینکلن» / تامس نیومن، «اسکای‌فال»

برنده: مایکل دانا، «زندگی پی»


بهترین ترانه: جی. رالف برای ترانه «Before My Time» از فیلم «در جستجوی یخ» / کلود-میشل شونبرگ، آلن بوبلی و هربرت کرتسمر برای «ناگهان» از فیلم «بینوایان» / مایکل دانا و بامبی جی‌شری برای ترانه «لالایی پی» از فیلم «زندگی پی» / ادل و پل اپ‌ورث برای ترانه «اسکای‌فال» از فیلم «اسکای‌فال» / وال‌تر مرفی و ست مک‌فارلین برای ترانه «همه به یک دوست خوب نیاز دارند» از فیلم «تد»

برنده: ادل و پل اپ‌ورث برای ترانه «اسکای‌فال» از فیلم «اسکای‌فال»


بهترین فیلمنامه اقتباسی: کریس تریو، «آرگو» / لوسی آلیبار و بن زیتلین، «جانوران محیط وحش جنوب» / دیوید مگی، «زندگی پی» / تونی کوشنر، «لینکلن» / دیوید ا. راسل، «کتاب بارقه امید»

برنده: کریس تریو، «آرگو»

کوئنتین تارانتینو در زمان دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی برای جانگوی آزاد شده
کوئنتین تارانتینو در زمان دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی برای جانگوی آزاد شده

بهترین فیلمنامه غیراقتباسی: میشائل هانکه، «عشق» / کوئنتین تارانتینو، «جانگو آزاد شده» / جان گاتین، «پرواز» / وس اندرسن و رومن کوپولا، «قلمرو طلوع ماه» / مارک بول، «۳۰ دقیقه بامداد»

برنده: کوئنتین تارانتینو، «جانگو آزاد شده»


بهترین کارگردانی: می‌شائل هانکه، «عشق» / آنگ لی، «زندگی پی» / دیوید ا. راسل، «کتاب بارقه امید» / استیون اسپیلبرگ، «لینکلن» / بن زیتلین، «جانوران محیط وحش جنوب»

برنده: آنگ لی، «زندگی پی»

انگ لی برنده اسکار بهترین کارگردانی برای زندگی پی
انگ لی برنده اسکار بهترین کارگردانی برای زندگی پی

بهترین بازیگر زن: جسیکا چاستین، «۳۰ دقیقه بامداد» / جنیفر لارنس «کتاب بارقه امید» / امانوئل ریوا، «عشق» / کوونژانی والیس، «جانوران محیط وحش جنوب» / نائومی واتس، «غیرممکن»

برنده: جنیفر لارنس «کتاب بارقه امید»
دنیل دی لوئیس پس از دریافت اسکار نقش اول مرد
دنیل دی لوئیس پس از دریافت اسکار نقش اول مرد

بهترین بازیگر مرد: برادلی کوپر، «کتاب بارقه امید» / دانیل دی لوییس، «لینکلن» / هیو جکمن، «بینوایان» / واکین فینیکس، «مرشد» / دنزل واشینگتن «پرواز»

برنده:
دانیل دی لوییس، «لینکلن»

بن افلک برنده اسکار بهترین فیلم برای آرگو
بن افلک برنده اسکار بهترین فیلم برای آرگو

بهترین فیلم: «عشق»، «آرگو»، «جانوران محیط وحش جنوب»، «جانگو آزاد شده»، «بینوایان»، «زندگی پی»، «لینکلن»، «کتاب بارقه امید»، «۳۰ دقیقه بامداد»

برنده: «آرگو»

آیا آرگو در میان این فیلم های شاخص که برنده اسکار بهترین فیلم شده اند، جای دارد؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۳۶
سلام کدوم کانال داره نشون میده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
كانال abc
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
جالب بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
کانال آی فیلم آی فیلم
من
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
کانال یک بعد از اخبار سراسری
جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
كانال 28
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
شبکه استانی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
شبکه پویا جانم!بعد از پت و مت
متاسفانه طبق معمول آکادمی اسکار به همه چیز توجه نموده غیر از انتخاب بهترینها، فیلم تارانتینو ( جانگو ) حتی در میان کاندید بهترین ها هم قرار ندارد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
چند دوره هست فیلم هارو مسخره انتخاب میکنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
اشتباه می کنی فیلم جانگئ رها شده کاندید بهترین فیلم شده
ناشناس
| France |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
هیچ وقت بهترین فیلم ها از نظر بینندگان و حتی منتقدین جوایز زیادی نمیبرند و این اشتباهیه که اسکار دائما مرتکب میشه.. خیلی راحت میشه دید که بهترین فیلم های جهان هیچ وقت اسکارهای زیادی نبردند ... تا سال دیگه همه آرگو و بینوایان و لینکلن رو یادشون میره ... ولی همه جانگو یادشون میمونه.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
دقت كني قرار دارد اما منم قبول دارم كه واقعا به بهترينها كمتر دقت شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
جانگو رو واقعا دیدین؟ واقعا میتونین به این فیلم بگین بهترین فیلم؟
آفرین به تابناک. تقریباً هیچ اختلاف زمانی در اعلام با اسکار ندارید. نکنه کلک ها لیست دستتونه جلو جلو وارد کردید و فقط شاسی رو می زنید به قول اون بنده خدا؟!
پاسخ ها
پسرک فضول
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
نه نازنینم. جناب شمقدری پس از لابیهای فراوان لیست برنده ها را در اختیار اسکار قرار داده. رونوشتشم به تابناک رسیده.
همیشه سیاسی بوده. مطمئن باشید آرگو اسکار می گیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
جمع کن بابا حنای این حرف ها دیگه رنگی نداره. یه مدت میگفتین امکان نداره اوباما رییس جمهور بشه! یه مدت فیس بوک وسیله جاسوسیه!! یادته یه مدت میگفتین VPN ابزار نفوذ بیگانه هاست؟ ببین بس نیست به نظرت؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
معلومه که سياسى بوده.هم اکبر فرشادى هم ارگو جفتشون در يه راستاا هستن

البته حناى مزدوران غرب پرست اسکار پرست که از زمان رضا قلدر مير پنج رنگ باخته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
الان اینا که گفتی کی گفته چه ربطی داره؟
در اسکار ضریب سیاست بالاتره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
اگه ارگو اول بشه شمقدري لابي كرده بايد بگيرنش ببرنش...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
تو که فیلمو ندیدی اظهار نظر نکن عزیز . ضمنا لینکلن مگر سیاسی نبود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
دیدید که ارگو اسکار گرفت
فقط مردم سرکارند
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
من نميخوام كسي رو به مزدور بودن متهم كنم يا اينكه از واژه هاي اسكار پرست استفاده كنم اين حرفها حرفهايي به دور از تعقل و تندروي هست اما از نظر من آرگو بين كانديداها هيچ شانسي نداشت و از نظر من انتخابش به عنوان بهترين فيلم كاملا سياسي بود
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
سلام دوستانی که میگن این فیلم ضدایرانیه دقبقا به کدوم قسمت فیلم اشاره می کنن که غیر واقعیه؟اینکه این 6 نفر رو مامور CIA آزاد کرده یا سفیر کانادا وهمسرش فکر نکنم خیلی به ضدایرانی بودن یا نبودن فیلم ربط داشته باشه...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
صحنه فرار از فرودگاه صحنه مسخره و بیخود بازار بازی یخ بن افلک واقعا که اسکار حقش بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
جواب اين سوال بدید؟
لانه جاسوسی را تسخیر کردید یا نه؟
آدمکشای ساواک را وسط خیابان اعدام کردید یا نه؟
اگر آره دیگه نیت و هدف شما مهم نیست چون هالیوود خبیث کار خودشو می کنه اگه اصل قضیه اتفاق افتاده جزئیاتشو اونا تحریف می کنن و شرمنده، دنیا دروغای هالیوود را باور می کنه نه دلایل منطقی شماها را - اگه می خواهید (البته ما هم می خواهیم ولی فعلا ابزارش دست شماست) دنیا صدای حق طلبی تان را بشنود از عافیت طلبی خود صرفنظر کنید از استراحت خود کم کنید برنامه بریزید خلاقیت به خرج دهید مابقی هم توکل تا به مقصود برسیم اگه نه ادامه بدهید تا تاریخ را جلوی چشمانمان تحریف کنند و بخورد مردم دنیا بدهند چون امثال شما فقط از پشت میزهایشان خرده فرمایش صادر می کنند
آرگو هیچ ارزشی نداره ولی مشکل اینه که مردم دنیا پس از دیدن فیلم مثل من و شما فکر نمی کنند
کورش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
آدم های ساده لوح از شما می پرسم آمریکا بدون سیاست رو اصلا می تونین تصور کنین؟ شده آمریکا در مورد کشوری نظر نده ؟ بی خیال بورکینافاسو بشه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
عزيزم
اينكه سياسي هست يا حوادث در فيلم مطابق تاريخ هست يا نه، اصلا مهم نيست به اين دلايل:
1- اين يك فيلم مستند نيست. مانند فيلم «جانگوی آزاد شده» كه موارد خلاف تاريخ - مثل استفاده از برده ها در آمريكا براي گلادياتوري- در اون زياد است اما كسي هيج كجا نمي اد بگه اين خلاف تاريخه چون هر دو اين فيلم ها از يك دوره تاريخي صرفا اقتباس كردند نه اين كه ادعا ساختن فيلم مستند داشته باشن همينطور هم كه ميبينيد هيچكدوم اين فيلم ها در بخش مستند نامزد نيستن!
2- اصولا ميدونيد چه كساني فيلم هاي برنده رو انتخاب مي كنند كه ميگيد سياسي ؟؟تعداد اعضاء آکادمی علوم و هنرهای سینمایی هر ساله افزایش می‌یابد، پارسال این آمار به ۵ هزار و ۷۶۵ نفر رسیده است و تمامی اعضاء آکادمی علوم و هنرهای سینمایی از میان کسانی انتخاب شده‌اند که در بخش‌های مختلف صنعت سینما مشغول به کار بوده‌اند.
اينها رو يعني دولت آمريكا انتخاب كرده كه سياسي راي بدن!؟؟
از همین الان کاملا مشخصه که فیلم ضد انقلاب آرگو اول میشه، فقط و فقط به یک دلیل : ضد ایرانی بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
چرا ضد انقلاب , حادثه تسخیر سفارت امریکا اتفاقی بود که افتاد اونا هم از اون فیلم ساختن تازه اعصاب خودتو خورد نکن راجع به تسخیر سفارت انگلیس هم قراره فیلم بسازن !!!!!!
ناشناس
| United States |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
این فیلم ضد ایرانی نیست یک واقعه را توصیف میکنه هیچ بی احترامی هم سعی شده که توش نشه، اگه ما جای اونا بودیم این فیلمو چجوری می ساختیم؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
یعنی ضد ایرانی بودنشون بر میهن پرست بودنش ارجح هست که لینکلن اول نشد؟
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
چقدر سطحی نگر هستی دوست عزیز. ضد انقلاب چیه مگه امریکا انقلاب شده که ضد انقلاب داشته باشند. اگر هم به مسائل سیاسی می خواستند توجه کنند باید لینکن اول می شد که داستان سیاست معاصر امریکاست نه ارگو. ضد ایرانی هم نیست اول برو فیلم رو ببین بعد نظر بده کاملا بی طرفانه حوداث رو مرور کرده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
كاملا با اين نظر موافقم. لينكلن از همه نظر به فيلم آرگو برتري داشت. صحنه راي گيري در كنگره يا تصاوير ياران لينكلن به طرز عجيبي با مستندات موجود تطابق كامل دارند اما در آرگو هيچ كدام از اين نكات فني جلوه گر نيستند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
فکر نکنم اصلا فیلمو دیده باشین. اول فیلم حداقل 30 دقیقه در رابطه با علل انقلاب و جنایت های شاه مخلوع حرف میزنه من نمی دونم کسیکه فیلمو ندیده چطور میتونه برای این فیلم حرف بزنه! یکم از روی شکم حرف نزنین.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
موضوع فيلم براي آمريكاييها جذاب بوده لزوما دليل بر اين نميشه كه فيلم بخاطر ضد ايراني بودنش اول ميشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
به هیچ وجه ضد ایرانی نبود.هر طور هم فیلمو میساختن شما همینو میگفتی
Kheili bahale bedone takhir elam mikoni tabnak, mage alan iran saat 6:45 nist , ki bidare az tahririe shoma ke inghadr zod khabar minevise.afarin
پس چرا تلویزیون ما اینایی که گفتید را نشون نمیده؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
چون ما برنامه های خیلی بهتر تر داریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
چرا حتماً گزارشی کامل با نقد و بررسی پخش خواهد شد. شبکه اش قراره افتتاح بشه.
ننه بلقيس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
چون چشم و گوشمون باز مي شه خوبيت نداره !!!
I would like to congratulate Tabank for doing such a great job and simultaneously broadcasting the oscar's results. Bravo Tabnak....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
يعني شما فارسي بلد نيستي؟! اونوقت چطوري اين مطلب رو خوندي كه حالا بهش تبريك ميگي؟!
ناشناس
| Afghanistan |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
جناب مستر "تونی" این حسن نظر شما و خواندن اخبار اسکار به زبان فارسی هم قابل قدر میباشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
چه ذوقی کرده تابناک
فکرکرده این بابا واقعا اسمش تونیه و از امریکا اخبار مراسم اسکار رو از سایت تابناک پیگیری میکنه .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
i am a blackboard!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
خوب این واقعا تونی است بالاخره این آمریکایی ها جاسوس هم دارن که فارسی بلد باشه دیگه اومد تابناک جاسوسی
از تابناک متشکرم
آرگو اصلا هم ضدایرانی نیست
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
بعله .... کاملا ضد آمریکاییه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
نه برای رشد کشور ساخته اند
ممنون تابناک
خوب اینم از اسکار بهترین فیلم
تابناک دست گلت درد نکنه.
فیلم ارگو (جدای از مباحث سیاسی و انتقادات وارده به اون) اصلن شایستگی بهترین فیلم رو نداشت اصلن. این انتخاب یک فاجعه حساب میشه در عرصه سینما
با تشکر از تابناک براي گزارش فوري اين مراسم...کاملا سياسي بود ...آرگو اصلا مستحق جايزه نبود
خوب دوستان تبریک می گم آرگو برنده جایزه شد. من که واقعا خوشحال شدم که این فیلم برنده شد. چهره ای که این فیلم از ایرانی ها نشون داد عالی بود. فک نمی کردم این فیلم بتونه حقیقت رو بدون ذره ای دروغ و سیاسی کاری نشون بده! راستی الان تو دنیا درباره ما چی فکر می کنن؟!
کمپانى برادران فلانى که فيلم ضد ايرانى سيصد رو ساخت متولى فيلم ارگو بود. به صهيونيسم و طرفداران داخليشان تبريک عرض مى کنيم.انشالله باهم محشور شيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
شما با دایی جان ناپلئون نسبتی دارید ؟
در جشنواره فجر ايران كه همش بيست تا فيلم بررسي ميشه اينقدر سياسي كاري ميكنن اونقت انتظار داريد تو اين سطح از داوري، سياسي كاري نشه؟ مگه نشنيديد آقاي شمقدري گفته بود ما لابي كرديم در سال گذشته آقاي فرهادي اسكار گرفت خب اين هم سياسي كاريه ديگه. احتمالا امسال هم لابي كردند كه آرگو اول نشه. اگه آقاي سلحشور يا شمقدري اينو نگفتن!!!!!!!
اگه بخوام بدون جانبداری بگم .. آرگو ارزش دریافت این جوایز رو داشت ..
خجالت نکشیدن آرگو رو انتخاب کردن؟!!!
سیاسی،سیاسی ، سیاسی
باز به ما می گن هنر برای هنر
اسکارِ با سیاست ، نمیخوایم
نمیخوایم...

واقعا متاسفم برای جهان
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
از سال آینده میگیم مرگ بر جهان !
نظرت چیه؟
نحوه اعطای جایزه بهترین فیلم سال توسط خانم میشل اباما ازاردهنده بود.
قابل توجه دوستانی که میگن انتخاب آرگو سیاسی بود
اعضای رای دهنده جوایز اسکار حدود 5800 نفر هستند با سلایق مختلف از ملتهای مختلف.
اگه اکثرشون بخاطر ضد ایرانی بودن به فیلم آرگو رای داده باشند، به نظرتون بهتر نیست در روابطمون تجدید نظر کنیم.
پاسخ ها
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
درد ما اینجاست که اینهایی که میگن سیاسی سیاسی اصلا فیلم رو ندیدند فقط یک چیزی یاد گرفتن که در اینجور مواقع مثل طوطی مدام تکرار میکنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
احیانا شما یا نمیدونی سیاسی چیه یا فیلمو ندیدی من نمیدونم پس به چه فیلمی میگن سیاسی و ضد ایرانی
دیگه باید چی بشه که بگن ضد ایرانی یا سیاسی

ا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
دوست دوم ساعت ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
من نگفتم فیلم سیاسی نیست
گفتم بخاطر سیاسی بودنش بهش رای ندادن
بلکه بخاطر هنر سینما و پارامترهای اون بهش رای دادن(فارغ از اشکالاتی که داشت از نظر تاریخ)
گویا همه دوست داریم هر چیزی رو سیاسی ببینیم
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
فرهاد جان زدی توی خال. فقط همینو یاد گرفتن. سر انتخابات قبلی هم می گفتن 100% اوباما نمیشه نمیگذارن سباه مسلمان زاده رییس جممهور بشه. همین طور طوطی وار تکرار می کنند والسلام
آرگو گرفت؟ کی شروع شد کی تموم شد؟؟؟ چقد بد شد پسسسر!تازه قرار بود آقای شمقدری یه فیلم بفرستن اسکارا رو رنده کنه...مثل همیشه بدشانسیم دیگه!!تا 2014 ....
متاسفم که بسیاری از هموطن های من نوک دماغشون را فقط می بینند و فکر مکنند تمام دنیا فقط ایرانه وامریکا.
آآرگو اصلا ارزش اسکار نداشت سیاسی اسکار گرفت
فیلم آرگو فارغ از بحث گروگانگیری پر سوتی های بصری و شنیداری و حتی طراحی صحنه بود و از نظر فنی در مقابل بقیه نامزد ها حرفی برای گفتن نداره
تابناک عزیز اشتباه کردی اصلاح کن
جک نیکلسون هم 3 تا اسکار داره پس دنیل دی لوییز تنها بازی گر 3 اسکاره نیست
جهت اطلاع از اسکار های جک نیکلسون :
http://www.imdb.com/name/nm0000197/awards
تازه اگه اشتباه نکنم بازم بازیگر 3 اسکاره مرد داریم
ضمنا هنرپیشه های مردی که بیش از 3 اسکار برده باشن (تو زمینه های دیگه البته) داریم مثل کلینت ایستوود که 4 بار اسکار گرفت
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
فكر ميكنم منظور تابناك بازيگري كه 3 اسكار براي نقش اول برده باشه هست . در متن هم دقيقا همين امده .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
3 اسکاره داریم ولی دنیل دی لوئیس هز سه بار در رشته بهترین بازیگر مرد برده ولی جک نیکلسون دو بار برای بهترین بازیگر مرد یکبار هم مکمل. خانم کاترین هپبورن تنها هنرپیشه ای که 4 بار نقش اول اسکار گرفته
وحید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
آره جک نیکلسونم 3 تا اسکار داره . کلینت ایسوودم 4تا 2 تا به خاطر بهترین فیلم 2 تا هم به خاطر بهترین فیلمنامه
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
عزیز دل برادر اول بخون بین تابی چی گفته بعد نظر بده.تابی گفته که برای نقش اول مرد ولی نیکلسون یه بار برا نقش مکمل اسکار گرفته.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
فکر میکنم به عبارت "نقش اول مرد" دقت نکردین
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
دنیل دی لوییز تنها بازیگری است که 3 اسکار نقش اصلی گرفته است.
کیان
| United States |
۰۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
بله حق با شماست در مورد نقش اول بوده - ولی این زمینه خیلی مهمی نیس اسکار اسکاره دیگه چه فرقی داره برای نقش اول باشه یا مکمل مهم تعدادشه ;-)
اینکه بخواهیم گرایش این مراسم را سیاسی بدانیم به نظرم درست نیست. مگر چند بار جایزه فیلم برنده جنبه سیاسی داشته این همه سال اسکار داره برگزار میشه نمیتونیم بگیم چون امسال به یک فیلم سیاسی جایزه دادن این مسابقات جایزش سیاسی هست بر عکس من فکر می کنم که بیشتر مناسبت ها توی ممکلت ما گرایش سیاسی داره از ورزش بگیر برو تا انتخابات نظام پزشکی این وصله ها به اسکار نمی چسبه بهتر اول بریم فضای رقابتی در مملکت خودمون رو از گرایشات سیاسی پاک کنیم بعدا به فکر انتقاد از مراسم های دیگر بین المللی که تقریبا هیچ نقشی هم در اون نداریم بپردازیم
اصلا فکر نمیکردم که ارگو بهترین فیلم بشه ولی وقتی اکثر جشنواره ها فیلم آرگو رو انتخاب کردن احتمال سیاسی بودنش خیلی پایین میاد.من 2 بار آرگو رو دیدم فیلم خیلی خوبی بود ولی انصافا لینکلن و جنگو و پای و حتی کتاب بارقه امید ازش سرتر بودن.البته این نظر منه.اسکار سلیقه خاصی داره.مثلا همه میدونن که جسیکا چستن فوق العاده بود ولی جنیفر لارنس اسکار پسندتر بود.درکل غیر از آرگو و لارنس (البته لارنس رو من خیلی قبولش دارم واقعا با استعداده) تمام پیش بینی هام درست از آب در اومد!
خدایی شما اون صحنه ی مسخره ی فرودگاه رو دیدین باز به این فیلم اسکار دادین. اونم از داخل کاخ سفید. این مسخره ترین اسکار ممکن بود.
من یک دانشجوی ایرانی مقیم آمریکا هستم و چون فیلم در مورد ایران بود شب اول اکرانش که 3 ماه پیش حدودا بود رفتم سینما و تماشا کردم واقعا جو بدی علیه ایرانی ها تو سینما به وجود اومده بود و بعد از یلم با یک پیرزن آمریکایی صحبت میکردم بعدش که فهمید ایرانیم حس کردم از من ترسید! فکر کنم هدفشون از ساخت این فیلم همین بوده و به نظر من خیلی اغراق آمیز ایران رو نشون داده بود. این فیلم مثل فیلمای دیگه برنده اسکار نیست که موندگار بشه. اصلا ارزش هنری نداره.
پیشنهاد میکنم برای اینکه سنیمای ما جهانی بشه و توی دنیا معروف بشیم این کارها رو انجام بدیم :
1-آقای شمقدری رو مسئول لابی زنی در جشنواره های بین المللی قرار بدیم تا گرفتن جایزه ما حتمی بشه.
2-هرچند وقت یک بار سفارتخونه یک کشور را تسخیر کنیم تا خارجیا موضوع برای ساختن فیلم پیدا کنن .پشنهادها هم از این قراره :1-راسو برای سفارت روسیه 2-ژابو سفارت ژاپن 3-چانگو سفارت چین 4-افگو سفارت افغانستان 5-زانگو سفارت زانگولا (کشور زانگولا هنوز تشکیل نشده اما قراره از اتحاد دو کشور زئیر و انگولا کشور قدرتمند زانگولا تا سال 6016 ساخته بشه)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
اقا خیلی با حال بود!!!!
با عرض تبریک بسیار به برادران و خواهران دانشجو در سال 58 که باعث شدن دوباره در اسکار 85 نام ایرانی بدرخشد....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
واقعا درست گفتید. تبریک من را هم پذیرا باشید.
دوستانی که معتقدند جایزه ی آرگو سیاسی نبود لطفا بگویند که حضور میشل اوباما اونجا چه دلیلی داشت؟ خودتان را گول نزنید دفعه ی قبل هم سر جایزه گرفتن مریل استریپ، بحث های نژادپرستی پیش آمد که کم هم سر و صدا نداشت. در خود بی بی سی فارسی هم، سر فیلم سخنرانی پادشاه می گفتند شاید این فیلم چون بریتانیایی است برنده نشود. یعنی همه مطمئن نیستند که اسکار بی طرف باشد
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
خداییش راست گفتی
دمت گرم
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
رای دهندگان اسکار 5800 نفر از ملیتهای مختلف هستند. حضور میشل اوباما چه ربطی به رایی که قبل از مراسم داده شده داره آخه؟ البته بهشون می گیم زن رییس حمهور امریکا از این به بعد خواست تو یه مراسمی رسمی بره حتما با شما و شمقدری هماهنگ کنند که خدای نکرده ناراحت نشی
در مورد هابیت...

جلوه های ویژه که هیچی زندگی پای حقش بود.

ولی کارگردانی هنری و گریم کوفت اون دو فیلم دیگه بشه!

منظورم لینکلن و بی نوایانه!

یعنی همین کارگردانی هنری رو پیدا کردن بدن لینکلن..!فیلمنامه رو از لینکلن می گیرن میدن آرگو آشغال.

بعدش گریم رو از هابیت می گیرن میدن بینوایان! اصلا بی نوایان گریمش کجا بود! (یکی این موضوع رو اگر میتونه برام روشن کنه)
هابیت دو اسکارش رو باید می گرفت..

ولی چه میشه کرد وقتی لینکلن با 12 نامزدی 2 تا برنده میشه نباید انتظاری داشت.

فقط میتونم بگم جوایز به طرز فجیعی پخش شد.
اسکارر پرستان حداقل به گفته ی کارتر رئیس جمهور امریکا توجه کنید که از تحریف تاریخی در ارگو در مصاحبه با سی ان ان انتقاد کرد!

حداقل گوش به حرف خود کانادایی ها بدید .


این فیلم کاملا سفارشی از طرف سیا بود.
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
یعنی چون چند نفر نقدش کردند پس حتما سفارش سیا هستش؟ ربطش رو میشه بگی؟ لابد اخراجیها چون اجازه نمی دن نقدش کنی سفارشی نیست. ... اسکار پرستان رو از کجا در اوردی؟ چرا به مردم بیجاره زودی برچسب می زنی؟!
جای اصغر فرهادی خالی.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
آره واقعا" جاش در این مراسم صهیونیستی خالی بود
آرگو فیلم بدی نبود ولی انصافا لایق اسکار برترین فیلم نبود!!!!
فقط ادل(ADELE)
فیلم آرگو هیچ توهینی به ایرانیا نکرده، اتفاقا یه جورایی خواسته کار ایرانی ها رو توجیه بکنه و بهمون حق بده. حقایق رو هم وارونه جلوه نداده فقط بعضی جاها پیاز داغش رو زیاد کرده.
مشخصا اونایی که اینجا نظر میدن اکثرا این فیلم رو ندیدن و فقط دارن عربده میکشن
پاسخ ها
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
ناشناس جان کشوری که تونسته تو ذهن آدما زیادی به عنوان بزرگترین مظهر و مدافع آزادی باشه در عین این که بزرگترین تولید کننده و فروشنده سلاح است. دست بردن در انتخاب بهترین فیلم که چیزی نیست.
بازم لابی آقای شمقدری جواب داد!
باید منتظربود ببینیم شمقدری چه میکنه
مگه واسه مراسم گلدن گلوب بیل کیلینتون اومد فیلم ابراهام لینکن رو معرفی کنه سیاسی بود؟؟ ۶۰۰۰ نفر برای هر فیلم رای دادن از کل دنیا. یکم واقع بین باشین . ضمنا این فیلم از روی واقعیت ساخته شده و اصلا ضد ایرانی نیست. یعنی اگه ۲ سال دیگه فیلم حمله به سفارت انگلیس رو ساختن باید به من بر بخوره که ضد ایرانیه؟؟
"""تیم آرگو را به ایران دعوت کنید!""
این عمل غافلگیر کننده را صورت دهید.
تهدید نرم را به فرصت تبدیل کنید. از دولت این تقاضا را دارم. هر چند میدانم گوشش به این حرفها بدهکار نیست.
""""عید نوروز تیم آرگو را به ایران دعوت کنید""" تا وقایع و صحنه هایی را که بازسازی کرده اند از نزدیک ببینند و خود قضاوت کنند. شاید راضی شدند آرگوی 2 بسازند. اگر این امر صورت گیرد مسلما وجه ی ایران کمی در دنیا بهتر خواهد شد. مسلما الان همه دنیا پیگیر آرگو هستند و اگر آنان به ایران دعوت شوند نگاه جهانی به ایران منعطف تر خواهد شد.
خواهش می کنم این پیام را سانسور یا حذف نکنید.
"""تیم آرگو را به ایران دعوت کنید.""""
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
چرا جوک میگی ؟ اصلا" شنیدی اون یهودی زاده بن افلک در هنگام دریافت جایزه چی گفت ؟ خوب بود اول میرفتی متن صحبتاشو میشنیدی بعد کامنت میزاستی
لارستانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
بله خوب می دانم و تقریبا می دانم چه فیلم های دیگری ساخته.
این موضوع دعوت آنان به ایران، مسلما از لحاظ روانی بسیار ارزشمند خواهد بود. و در ثانی هیچ خدشه ای به عزت ما نیز وارد نخواهد ساخت. می توان به این موضوع بار فرهنگی داد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
در ضمن نگو یهودی زاده. ما با یهودی های شریف هیچ مشکلی نداریم. دشمن نساز. کم دشمن نداریم. مگر ما که شیعه زاده بودیم چه سودی داشتیم واسه دنیا که....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
شما مطمئنی یهودی زادست ؟ مدرک داری؟ یا اصولا هر کس که ما خوشمان نیاید یهودی و صهیونیست است ؟ بابا دست بردارید دیگه دوره این حرفها گذشته
من فیلم آرگو رو دیدم واقعا اگه اینجور فیلمها میتونن اسکار بگیرن منم برم فیلم بسازم
بنظرتون فراری دادن چندتا از یک کشور چه ماهییتی رو میتونه نشون بده که بخایم برای اون جایزه هم در نظر بگیریم
فیلم خیلی ضایع داره نشون میده که اونایی که فراری داده شدن زن و شوهر بودن که با عشق زندگی میکردن
اونا کشاورز بودن که توی سفارت شاغل بودن و ...!!!!!!!!
چرا کسایی که گرفته شدن و سندیتشون مشخصه رو وارد بحث نکردن ؟ یه کسایی که هویتشون نا مشخصه رو نشون دادن و اونجوری که خودشون میخاستن چهره پردازی کردن
اسکار دیگه جایزه هنری نمیتونه محسوب شه ...
پاسخ ها
کورش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
مصطفی جان نزن این حرفارو بعضی ها تصمیم شونو گرفتن.
بنظرم آرگو نه ضد ایرانی بود نه فیلم سفارشی , تقریبا میانه رو بود و تا حدی زیادی خواسته بی طرفانه حرفهاشو بزنه که موفق هم شده
همه فیلمهای اسکاری سر وته یک کرباسند و در راستای اهداف امپریالیستی صهیونیستی مطمئن باشید
اختلاف نظرهاي دوستان بيشتر از اين جهت است كه بعضي ها فقط به جنبه هاي فني و هنري توجه ميكنند و بعضي ديگه به حواشي هنر و سياست هم توجه دارند. به نظرم مراسم اسكار كه ويترين سينماي جهان هست تحت نفوذ سياستمداران قرار داره و اين هم يك امر كاملا طبيعيه. به هرحال سياستهايي كه در اين فيلم ها نقد ميشه و يا تبليغ ميشه قطعا از حاميان سياسي هم برخورداره چون ميزان اثرگذاري هاليوود و كلا سينما در افكار عمومي براي همه روشنه. بنابراين اگر جهت گيري سياسي در راي داوران مشاهده بشه عجيب نيست چون مسائلي خارج از دنياي هنر هم دخالت داشته و داره و در همه جاي دنيا حتي ايران هم وجود داره.مگه جشنواره امسال فيم فجر مورد انتقاد اهالي سينما نبود؟ به هرحال فيلم آرگو جداي از مستندات تاريخي آن و روايت و اقتباسي كه داره بر اساس واقعيت ساخته شده ولي طبيعتا ذهن و خلاقيت كارگردان هم ميتونه در فيلم نمايان بشه. همه جزئيات را كه نميشه از رو تاريخ ساخت!! ولي در ابتداي فيلم نه تنها هيچ مخالفت و جهت گيري با انقلاب ايران نداره بلكه كلا به مشكلات و فساد حاكم بر خانواده شاه و اطرافيان پرداخته كه مسوولين ما هم همين را ميگويند. پس بايد دقيق تر ديد و تحليل كرد.
زندگی پی واقعا عالی بود و با ید بهترین فیلم سال می شد.
بابا اصلا اسکار حق مسلم ماست . مرگ بر جهان و تموم کرات و مردم دنیا و اینا . اصن با همه قهریم خیلی هم از ماغ فیل افتادیم !!!! حقیقت تلخ دوستان . کسی افراطی گری های ما رو فراموش نمیکنه همانطور که ما حمله موشکی امریکا رو به هواپیمای مسافری ایران رو هیچ وقت فراموش نمیکنیم . ولی منطقی باشین .
با تشكر از تابناك بخاطر اطلاع رساني خوب و بيغرضانه و خالي از جانبداري :
1 - بنظرم جايزه بهترين فيلم حق لينكلن يا جنگو بود و فيلم ارگو بيشتر يك فيلم هاليوودي بود تا تاريخي.
2- با توجه به تعدد و كثرت طيف راي دهندگان و داوران اين جابجايي ها بعضا صورت ميگبيرد و هميشه عمدي نيست.
3 - اقاي شمقدري اعلام كرده كه براي فيلم اصغر فرهادي لابي كرده است. اولا معني لابي بده و بستان و مذاكره و توافق است. لطفا از ايشان سئوال شود كه در ازائ گرفتن اسكار براي اقاي فرهادي چه چيزي به امريكايي ها داده است . ايا اين لابي به منافع ملي لطمه نزده است؟ پشت پرده اين تباني چه بوده است و ايا رييس جمهور يا مجلس يا قوه قضاييه از اين بده بستان اگاه هستند؟
اگر هم دروغ گفته باشد اي اين از مصاديق نشر اكاذيب نيست؟
از تابناك خواهش ميكنم پاسخ اين سئوالها را جهت روشن شدن اذهان و مخصوصا اينجانب كه كند ذهن هم هستم پيدا كند.
ضمنا اين لابي توسط چه شخصي و در چه زماني و به چه زباني صورت گرفته است؟
واقعا مسخره اما با هدف بود.فیلم ارگو از هر لحاظ ضعیف بود ولی 3 تا اسکار گرفت.
seryale zero hour bara download bezarin
بابا جان حدود 5800نفر عضو داره اکادمی!جشنواره فجر نیست که 5تا داور داشته باشه!یعنی شما میگید به هرکدوم از این 5800نفر گفتن تورو خدا به آرگو رای بدید!یکم واقع بین باشید!درضمن فیلم در اکران اولش از سایت های نقدفیلم از 100امتیاز 96گرفته است!نزدیک 280منتقد برای این فیلم نقد نوشتن که میانگین امتیاز های ان نقد ها از 100شده 96!انقدر خودتان را دانای کل نداید لطفا!
یه سوال ایا نسبت به تاریخ اون واقعه و جریانات منتسب به اون جریان مثل طبس هم اشاره کرده و این که و این که بعضی هاشون با ایرانی ها هم کاری کردند و بعضی از کارهاشون رو بیان کردند و این که انقلابی ها باها شون برخورد منصفانه داشتن و ..... صادق بودند یا نه مثل تمام فیلمهاشون که زد ایران و ضد مذهب شیعه میسازن دروغ میگن!!! دوستان ساده نباشید سلام گرگ بی طمع نیست
يكي ميشود بگويد در يكي دو سال اخير برندگان اسكار يك جورايي مربوط به ايران ميشود
چقدر بد که نه لینکلن برد نه جانگو.چه قدر بد:( بابا شما هم بیخیال شد.یادتون نیست پارسال جدایی اصغر فرهادی برد؟اگه قرار به خصومت آمریکا با ایران بود،پس چرا پارسال جدایی با اونهمه سر و صدا برد؟چرا انتخابش کردن؟این بدبختا که خصومت ندارن با ما.
دوستان کدوم فیلم ها از همه قشنگ ترن ؟
من این فیلم رو دیدم. قبول کردم توهین نکرده ولی با نشون دادن قسمتی از حقیقت، وارد کردن داستان های غیر واقعی برای هیجانی کردن فیلم و در نهایت سخنرانی سیاسی بن افلک بعد از گرفتن جایزه (تشکر از مردم ایران که در شرایط سختی زندگی می کنند) قطعاً یک فیلم سیاسی است و به همین خاطر از بیرون حمایت شده (منظورم آقای شمقدری نیست) و جالبه که سیاسی بودن این آکادمی با ویدیو کنفرانس با کاخ سفید و همسر رئیس جمهور توسط مسئولان جشنواره تأیید شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
حمله پیار سال به سفارت انگلیس توسط دانشجویان محترم هم غیر واقعی بود .این ماشینا که آتش گرفته بودن ماکت بودن؟
یا تابلوی جیمز باندو که دست یه دانشجو دیدیم داشت در میرفت؟
اولا اسکای فایل اشتباهه. درستش اسکای فال هست (skyfall) ثانیا در میان این فیلم ها که امسال اومده بودند آرگو واقعا حرفی برای گفتن نداشت که بخواد اسکار بهترین فیلم رو بگیره دوستانی که فیلمایی مثل زندگی پی یا لینکلن یا جانگوی رها از بند رو ندیدن حتما ببینن و بعد با آرگو مقایسه کنن من که واقعا اختلاف زیادی بین اینا با آرگو می بینم حداقل دیدن زندگی پی رو از دست ندید چون واقعا منو عاشق خودش کرد حقشم بود این جوایزو بگیره بیشتر از اینم حقش بود.
تا فیلمو ندیدیم نمیشه اظهار نظر کرد شایدم فیلم خیلی خوبی باشه. ما که روبات نیستیم هرکی هر چی گفت باور کنیم و شروع کنیم به اعتراض!
آرگو یک فیلمی بود که با جوسازی درست شد ، بن افلک ازش سوءاستفاده کرد و حالا وارد یک رده و کلاس بالاتر شده که آثار ایشون رو در آینده خواهیم دید ، اما بیایم واقع بین باشیم بعضی از حرفهایی که در آرگو زده شده بوده حقیقت بوده ، نمیتونیم کل فیلم رو انکار کنیم
حتی الان هم ایست های بازرسی ... هست نمونش آخرین بار که خودم میخواستم برم قشم این بد نیست این که اون صحنه فرودگاه ، اون مامور تشخیص میده که اینا باید وایسن و اون فرار به اصطلاح لب خطی اشخاص فیلم اینها بد نیست اتفاقاً یک نیروهای انقلابی که اینقدر باهوش هستند و جریان درست کردن کاغذ خرد شده برای تشخیص هویت اینا رو گفتن اما بدی آرگو این بود که ، هدفش متنفر کردن دنیا از ما هست ، یان که ایرانی ها رو یک مردم عصبی غیر قابل پیش بینی نشون بده اون هم بعد از 30 سال خوب اینها قصد و غرض هست
اما هدف از جایزه دادن به آرگو جبران جایزه جدایی نادر از سیمین سال قبل بود ، که نکنه هالیوود عقده ای بشه بهش بر بخوره خلاصه اونا هم دل دارن دیگه
، اما در برابر جانگو اصلاً هیچ شانسی نداشت ، جانگو یک فیلم فوق العاده بود ، فیلمی هست که حس آزادی خواهی رو خیلی به یک شیوه تاراتینویی در مغز آدم بیدار میکنه ، صحنه های به شدت تکان دهنده که شاید بهتر بشه گفت که بهتر از این ممکن نبود که آمریکا گذشته برده داری خودش رو پاک و تطهیر کنه !ما هم تو رو گیر آوردیمو فکمون هم بازه و حرف میزنیم دیگه مالیات نداره که !شما به بزرگی خودت ببخش
اگه اونا اسکار دارند ما سیمرغ بلورین داریم ای بابا ! ((: حالا اونجا فرشش قرمزه اینجا یه رنگ دیگه فرقی نداره که .
حالا بن افلک ، افلیج ، افلوج ، کجوج و مجوج یه جایزه برده دیگه فلک زده اینقدر بهش گیر ندین
سلام . از قدیم گفتن کار رو بدین دست کاردون . وقتی فیلم برتر رو زن اوباما اعلام کنه احتمالا داورش هم خود اوباما بوده .
هنر با سیاست ار تباطی ن دا ره ...
فیلم یه صحنه داره که یه خانمی تو بازار داره عکس میگیره یکی از مغازه دارا میاد سرو صدا میکنه و حتی به گرفتن دوربین هم قانع نمیشه و مرگ بر جاسوس میگه این اوج وحشی نشون دادن مردمه
عزیزای من ما در طول سال داریم 24 ساعته به آمریکا مرگ میفرستیم و توهین میکنیم
حالا اونا یه فیلم درست کردن
اتفاقا کار اونا حرفه ایه!!!
ما الان 35 ساله داریم میلیارد میلیارد دلار خرج بدنام کردن آمریکا میکنیم، ولی هیچ کشوری توجه نمیکنه
اونا با ساختن فیلم چند صد ملیونی دلاری هم ایران رو بدنام میکنن و هم پول فیلم رو از گیشه روزنامه در میارن

ما در ایران فقط پولمون رو هدر میدیم

راسی اگه اسکار و هالیوود بده پس خواهشا دیگه فیلماش رو نگاه نکنید!
باید جانگو میشد
اسکار هم دیگه شورشو درآورده.یکی از ضعیف ترین فیلم ها همین ارگو بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها