بازدید 26076

«مارین»، ماسوله کهگیلویه و بویراحمد +تصاویر

به دلیل واقع شدن روستای «مارین» در پای کوه خامی، چشمه‌های فراوانی در این منطقه ظاهر و آب مورد نیاز برای آبیاری باغات روستا را فراهم می‌کند. این آب گوارا پس از عبور از کوچه باغ‌های روستا، از روستا خارج و در منطقه چرزو دیل، باغات این منطقه را نیز سیراب می‌کند.
کد خبر: ۳۰۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴ 23 February 2013
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آنجا که طبیعت، فرهنگ و مذهب در هم پیوند خورده، روستایی زیبا شکل گرفته که نام «مارین» را بر آن گذاشته‌اند.

حمید‌رضا واعظی‌زاده، در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، افزود: روستای زیبای «مارین» در فاصله 40 کیلومتری شمال شهر دوگنبدان، مرکز شهرستان گچساران و از جاده‌ای فرعی که از کنار روستای دیل می‌گذرد، واقع شده است.

وی اظهار کرد: به دلیل واقع شدن روستای «مارین» در پای کوه خامی، چشمه‌های فراوانی در این منطقه ظاهر و آب مورد نیاز برای آبیاری باغات روستا را فراهم می‌کند. این آب گوارا پس از عبور از کوچه باغ‌های روستا، از روستا خارج و در منطقه چرزو دیل، باغات این منطقه را نیز سیراب می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شکل ظاهری روستا نیز یکی دیگر از عوامل زیبایی آن محسوب می‌شود. وجود روستایی پلکانی شکل که شاید بهتر باشد آن را ماسوله استان نامگذاری کنیم نیز یکی از عوامل جلب و جذب گردشگران به حساب می‌آید.

واعظی‌زاده تصریح کرد: همچنین وجود بقعه زیبای امامزاده بی بی خاتون در روستا جنبه مذهبی و دینی آن را نیز دوچندان کرده است.

وی اضافه کرد: همه ساله به خصوص در ایام بهار و تابستان خیل عظیمی از گردشگران از شهرستان‌های دور و نزدیک و از خارج استان برای آسایش و دمی آسودن در آغوش طبیعت و فرار از زندگی شهری به این روستا مسافرت می‌کنند.










تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵۲
انتشار یافته: ۱۶
چه زیبا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
کجاش زیباس. خدای نکرده یه زلزله نسبتا بزرگی بیاد یه سنگم نمیمونه از اینجا. باید یه فکری به این بافتهای فرسوده روستا ها کرد که حادثه آذربایجان تکرار نشود.
عالی خوشبحال ساکنان اونجا
من بچه گچسارانم جای قشنگیه برید ببینید
خیلی قشنگه، از اینکه جاهای دیدنی ایران رو نشون میدین ممنون
خوشابه حالت ای روستایی....
جالب بود
وطن يعنی ديار عشق و اميد
ديار ماندگار نسل خورشيد
کنون ای هموطن ، ای جان جانان
بيا با ما بگو پاينده ايران
من رفتم اینجا واقعا محشره
عالیست اگر از نزدیک ببینی
واقعا زیباست..
اما ماسوله و کوچه پس کوچه ها و شمعدانی های لب طاقچه ها.. چیز دیگری است!
همیشه مرغ همسایه غاز است
خیلی از مناطق زیبا داریم تو کشور فقط چون تو استانهای محروم هستن کسی بهشون بها نمیده
ایلام لرستان کردستان چهارمحال کهگلویه خراسان شمالی و ....
مناطق بکر و دست نخورده زیادی دارن که معرفی نشدن
عید امسال اگه بنزین دارین تو این استانها بگذرونید
هم فال و هم تماشا
واقعن جای خیلی قشنگیه. هرچی بگم کم گفتم
اين روستا در جاده گچساران-چرام واقع است و نسبتا زيبا و قشنگ است.
اما كاملا شبيه ماسوله نيست.البته شباهتي 40 درصدي دارد.
روستاي مارين ، اگر چه 40 كيلومتر از گچساران فاصله دارد ، ولي به شهرستان زيباي چرام نزديكتر است و در 25 كيلومتري آن واقع شده است.
"چرامي مقيم تهران"
قربون وطنم باهمه گرونیاش
خیلی زیباست من تاحالاچند بار به اونجا رفته ام یکی از همکلاسی های دوران دانشجویی ام اهل اونجاست سال80اولین بار اسم وتعریف اونجارو ازدوستم شنیدم وقتی رفتم ازنزدیک دیدم باورم نمیشداین همه زیبایی طبیعی کوههای سر به فلک کشیده چشمه های زیباوپرآب باغات وخونه های دیدنی باکوچه پس کوچه های به یادماندنی مردمانی گرم صمیمی ومهمان نواز،مناظرطبیعی مسیر منحصر بفرد .خلاصه هیچکی از رفتن به اونجا پشیمان نمیشه سلامی از دیار لرستان به آقافیروز وخونواده محترمش وتمامی اهالی خونگرم وباصفای روستای مارین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار