بازدید 25561
۵

حضور رهبر انقلاب در بیت مرحوم آیت‌الله خوشوقت+ فیلم دیدار قدیمی

در پی در گذشت آیت‌الله عزیزالله خوشوقت، ساعتی پیش، رهبر انقلاب با حضور در منزل ایشان، فقدان این عالم ربانی را به خانواده، آقازادگان و اهل معنا و معرفت تسلیت گفتند.
کد خبر: ۳۰۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۹ 20 February 2013
در پی درگذشت آیت‌الله عزیزالله خوشوقت، رهبر انقلاب، ساعتی پیش با حضور در منزل ایشان، فقدان این عالم ربانی را به خانواده، آقازادگان و اهل معنا و معرفت تسلیت گفتند.

به گزارش «تابناک»، آیت‌الله عزیز الله خوشوقت که برای بجا آوردن اعمال عمره مفرده رهسپار  سرزمین وحی شده بودند، در پی عارضه قلبی و درمان چند روزه در بیمارستان‌های این کشور، دار فانی را وداع گفتند.


دانلود

آیت‌الله خوشوقت از معلمان برجسته اخلاق، سال‌ها در مسجد امام حسن مجتبی (ع) تهران به تدریس و تربیت شاگردان زیادی اهتمام ورزیده بودند. از چند روز قبل که حال جسمانی ایشان به وخامت گذاشته بود، در بیمارستانی در مکه بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

با توجه به این موضوع و با برنامه‌ریزی‌های قبلی و با توجه به شرایط جسمانی آیت‌الله‌ خوشوقت، مقرر شده‌ بود تا تحت نظر جمعی از متخصصان ساعت ۱۰ صبح روز گذشته به تهران منتقل شوند که متأسفانه وضعیت جسمانی ایشان از ساعات اولیه بامداد روز سه‌شنبه ناپایدار شد و صبح امروز به دیار باقی شتافت.

در پی درگذشت این معلم اخلاق، رهبر انقلاب، دقایقی پیش در بیت ایشان حضور یافتند و با بازماندگان آن عالم ربانی دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

آیت‌الله عزیزالله خوشوقت (زادهٔ ۱۳۰۵) مجتهد و استاد اخلاق، امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی واقع در سه راه طالقانی (پیچ شمران) در تهران و از بارز‌ترین شاگردان اخلاق و عرفان علامه طباطبایی بود.

در ساعات اولیه انتشار خبر ارتحال آیت الله آقای حاج شیخ عزیز الله خوشوقت، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی، درگذشت آن عالم عامل ربانی و سالک الی الله را مصیبتی اندوهبار برای آشنایانِ رتبهٔ معنوی آن بزرگوار و ثلمه‌ای بزرگ برای شاگردان و مستفیدان محضر پر فیض آن عارف بالله خواندند و این مصیبت را به خانواده مکرّم و فرزندان محترم و وابستگان و ارادتمندان ایشان تسلیت گفتند.
 
متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:

با تأسف و اندوه فراوان خبر رحلت عالم ربانی، سالک الی الله و عارف بالله مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ عزیز الله خوشوقت رضوان‌الله علیه را دریافت کردم. عمری با برکت، سرشار از معنویت و تهذیب و گام‌های پیوسته در سلوک الی الله، همراه با مجاهدتی کم نظیر در تربیت نفوس مستعد و دل‌های مشتاق، خلاصه‌ای از زندگی‌نامهٔ این روحانی مهذّب و این معلّم اخلاق و معرفت است.

بی‌شک فقدان این شخصیت ممتاز، برای آشنایانِ رتبهٔ معنوی آن بزرگوار مصیبتی اندوهبار و برای شاگردان و مستفیدان محضر پر فیض او ثلمه‌ای بزرگ است. اینجانب تسلیت صمیمانهٔ خود را به خانوادهٔ مکرّم و فرزندان محترم و دیگر وابستگان و به همهٔ ارادتمندان ایشان معروض می‌دارم و علوّ درجات و شمول رحمت حق و حشر با اولیاء الله را برای روح مطهرشان از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

سید علی خامنه ای


 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۶
انتشار یافته: ۵
خداوند همه علمای اسلام را حفظ کند
خدايش بيامرزاد استاد اخلاق حسنه.... روحش شاد
عزیز خدا به خدا پیوست
برای روح بلند تمامی علماءاز سلف تا امروز الفاتحه مع صلوات
خداوند ایشان را با ارواح ائمه علیه السلام محشور نماید علما که می روند برکت کم می شوند هر چه سایه علما بر سر این ملت بیشتر باشد رحمت خداوند بر این امت بیشتر است .
رحمه اله عليه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار