بازدید 35798
برای مقابله با دزدانی که همه جا را سر گردنه فرض کرده‌اند؛

وقتش رسیده که از موضوعی فرعی «زورگیری» به اصل برسیم!

قرار است با توزیع‌کنندگان فیلم زورگیری که ظاهرا شناسایی شده‌اند، برخورد شود، اما هنوز باید دید که آیا نخستین دغدغه مهم مردم پس از وقوع چنین جرایمی، مسأله انتشار فیلم مجرمان است یا مثلا فاصله بسیار کوتاه نیت تا انجام جرم، واهمه نداشتن از تکرار جرم در فاصله‌ زمانی کوتاه، بی‌پروایی از انجام جرم در ملأ عام، بدون پوشاندن چهره، سن کم مجرمان و ده‌ها مسأله با اهمیت و نگران‌کننده دیگر؟!
کد خبر: ۲۹۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۶ 21 January 2013
امروز برای «مملی»‌ها و امثال سرکرده باند شرارت جنوب پایتخت که او و اعضای باندش با قمه به سمت رانندگان مدل بالا یورش برده و خودروی آن‌ها را سرقت می‌کردند، فرقی نمی‌کند که در روز روشن به مردم بی‌دفاع یورش ببرند یا شب تاریک، در اتوبان باشد یا خیابان و بیابان! کوچه، خانه، جلوی بانک، درون اتومبیل، پل عابر پیاده و همه جا را سر گردنه فرض کرده‌اند... براستی این‌ها سزوار کدام مجازاتند؟

به گزارش «تابناک»، در دوران امروز، امنیت به عنوان کالایی عمومی از چنان جایگاه مهمی در فهرست انتظارات مردم از حکومت‌هاست که می‌توان گفت شاخص بی‌بدیل موفقیت و نماد قدرت دولت‌هاست. قاطعانه می‌توان اذعان کرد در میان جرایمی که امنیت جانی و مالی مردم را به مخاطره می‌اندازند، تجاوز به عنف و زورگیری‌، از خشن‌ترین‌ و منفورترین‌ها هستند که می‌توانند احساسات عمومی را شدیدا در مقابل خود برانگیخته ‌کنند.

تعمقی جدی در وضعیت اجتماعی جامعه ما نشان می‌دهد که برخی مسائل مهم ـ که علت اصلی رشد جرایم ناامن کننده هستند ـ در میدان نظرات و سلیقه‌های پس از وقوع حوادث، ذبح می‌شوند؛ برای نمونه، در جریان واقعه اخیر که دو تن از متهمان آن امروز به دار مجازات آویخته شدند، «انتشار اینترنتی فیلم زورگیری» بر جایگاه محوری بحث‌ها نشست و حتی عالی‌ترین مقام انتظامی کشور را واداشت تا با تأکید بر جایگاه خاص احساس امنیت در جامعه، رسانه‌ها را به دقت در انتشار اخبار فراخوانده و از انتشار چنین فیلمی انتقاد کند، چراکه به باور وی، این موضوع روی افکار عمومی تأثیر داشته و سرنخ‌ها را از نیروی انتظامی دور می‌کند.

با چنین تفسیری، قرار است با توزیع‌کنندگان فیلم ـ که ظاهرا شناسایی شده‌اند ـ برخورد شود، اما فارغ از قضاوت در این باره، باید دید که آیا واقعا نخستین دغدغه مهم مردم پس از وقوع چنین جرایمی، انتشار فیلم مجرمان است یا مثلا:

۱ ـ دسترسی آسان مجرمان به اسلحه سرد،

۲ ـ گستاخی مثال‌زدنی مجرمان در تصمیم به انجام جرم،

۳ ـ فاصله بسیار کوتاه نیت تا انجام جرم،

۴ ـ واهمه نداشتن از تکرار جرم، آن هم در فاصله‌های زمانی کوتاه،

۵ ـ بی‌پروایی از انجام جرم در ملأ عام، بدون پوشاندن چهره و همراه با بستن راه مردم و آزار قربانی،

۶ ـ وحشتِ از یادنرفتنی قربانیان پس از وقوع جرم،

۷ ـ سن کم مجرمان و ده‌ها مسأله با اهمیت و نگران‌کننده دیگر؟

حتی در همین زمینه باید پرسید چگونه است که با وجود گسترش دسترسی به رسانه‌ها به عنوان ابزار اطلاع‌رسانی، تلاش داریم که امنیت عمومی را با گفتمان «سلبی» و نه «ایجابی» مدیریت کنیم؟ مگر نه اینکه بر اساس الگوی جهانی، کنترل آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم، به شدت بر مشارکت عمومی تکیه داشته و نگاه صرفا سخت‌افزاری سنخیتی با رویکرد «جامعه محوری» امنیت ندارد؟

به عبارت بهتر، اگر بپذیریم انتشار اینترنتی فیلمِ جرایم، احساس ناامنی پدید می‌آورد ـ که شاید این گونه هم باشد ـ باید بپذیریم که دست‌کم با پخش فیلم زورگیری در دادگاه و به هنگام رسیدگی به اتهامات زورگیران، نه تنها چنین برداشتی نمی‌شود، بلکه این گونه به نظر می‌رسد که چه بسا انتشار این فیلم برکاتی هم داشته و مثلا موجب حساسیت افکار عمومی و به دنبال آن، تسریع در رسیدگی به پرونده شده است!

از این موضوع که بگذریم، بازخوانی پرونده دارای نکات بسیار مهمی است که به نظر می‌رسد در رأس آن‌ها فاصله کوتاه و باورنکردنی «نیت جرم» تا «ارتکاب جرم» توسط گروهی از مجرمان مطرح باشد:

متهم رديف اول پرونده زورگيري اخير در تهران در دادگاه: «... در قهوه‌خانه نشسته بودم كه يكي از متهم رديف دوم آمد و ماجرا را به او گفتم. او به من گفت كه با هم برويم و دور بزنيم. دوستم به دوستان ديگرمان زنگ زد. يك چاقو داشتيم و يك چاقوي ديگر نيز از شوش تهيه كرديم و همگي با هم مشغول دور زدن بوديم كه اين آقا (مالباخته) را ديديم؛ زماني كه از كوچه رد مي‌شديم ديديم كوچه خلوت است(!) پياده شديم. يك چاقو من به او زدم كه قصدم ضربه زدن نبود و اموال او را گرفتيم ... [قاضي پرسيد بار دومي كه چنين اقدامي را مرتكب شديد كي بود؟] تاريخ آن را نمي‌دانم ولي كوچه‌اي پايين‌تر از اتفاقي بود كه دفعه اول افتاده بود...».

عجیب اینکه متهم رديف چهارم، بر اساس اظهاراتش اصلا انگيزه‌اي براي ارتكاب جرم نداشته است!

آيا جرأت تکرار جرم، آن هم به فاصله چند كوچه و بدون نگراني از مشاهده شدن، شناسایی و دستگيري، پيامي جز اين دارد که تا زمانی که سقف تحمل در مجازات افرادي كه امنيت مردم را به هيچ مي‌پندارند، بسيار بلند بنا شده و جرايم بزرگ در چشم مجرمان، كوچك و ناچيز شمرده مي‌شود، ده‌ها كوچه خلوت ديگر و ده‌ها قرباني ديگر هست که می توانند طعمه زورگیرانی شوند که گاه تفریحشان (ماجرای باند «رحمان كوچولو» را اینجا بخوانید) این است؟

مگر نقشه مجرمان در این پرونده، چیزی جز یک گفت‌و‌گوی ساده، یک چاقو که به آسانی از شوش تهیه شده، یک کوچه (خلوت و شلوغ بودن کوچه را خودتان قضاوت کنید!) و یک قربانی بوده که به سرعت عملی شده است؟

اکنون اگر این موضوع را در کنار پرونده بسیاری از زورگیرانی گذاریم که سابقه شرارت و حبس در آن ثبت شده، به دور باطل دستگیری‌‌ افراد توسط پلیس خواهیم رسید، تا جایی که عجیب نیست بشنویم مهر ماه سال گذشته، رییس پلیس پایتخت، پس از انهدام باند ۳۱ نفره سارقان زورگیر در اسلام‌شهر، اعلام کرد که چند تن از اعضای این باند به تازگی از زندان آزاد و یا با قرار وثیقه برای مدتی از زندان‌‌ رها شده بودند که دست بر قضا، بار دیگر کارهای مجرمانه کرده‌اند. وی از قوه قضاییه خواسته بود برخورد قاطعانه‌ای با این مجرمان داشته باشد.

اینجاست که به نظر می‌رسد، فوری‌ترین و نخستین مسأله برای پایان دادن به خیال آسوده مجرمان از ارتکاب جرایم خشن ـ پیش از پرداختن به همه علل ریشه‌ای جرم که در جای خود اهمیت دارند ـ برخورد عبرت‌آموز‌تر و فوری با عاملان چنین جرایمی است.

همچنین این نکته را نباید فراموش کرد که امروز نقره داغ شدن «شغال»‌ها، «ببعی»‌ها، «روباه»‌ها و... به تنهایی راه به جایی نمی‌برد و اگر صد‌ها طرح «مهار» توسط مأموران پلیس اجرا شود، این افراد که با امنیت مردم کسب درآمده کرده و به گفته خودشان بعضا تفریح می‌کنند، مهار نخواهند شد چراکه هر چند مراقبت از امنیت شهروندان انتظار دایمی از پلیس است، آزاد بودن این افراد نیز برچسب ناتوانی را بر پلیس خواهد زد.

به هر روی، با تلاش پلیس و با پیگیری‌های دستگاه قضایی، زورگیران اخیر در پایتخت به سخت‌ترین مجازات رسیدند تا درس عبرتی برای همتایان آن‌ها باشد؛ اما‌ ای کاش نقطه آگاهی‌‌رسانی در جوانب مهم این پرونده‌ها، در پای چوبه دار همین زورگیران کور نشده و بی‌آنکه واهمه‌ای از ایجاد احساس ناامنی در مردم داشته باشیم، پرونده‌های مشابه را که چه بسا جرم آن‌ها بسیار خشن‌تر از مورد اخیر بوده، برای اطمینان دادن به مردم بازگشایی کنیم.

اگر غیراز این باشد، امنیت رفته رفته به «کالایی خصوصی» تبدیل شده و به جای آنکه هزینه‌هایش از محل درآمدهای فکری جامعه تأمین شود، صرفا از پلیس و دستگاه قضایی پرداخت خواهد شد.

شاید بد نباشد که رسانه ملی، زورگیری اخیر را دستمایه حضور مسئولانی از دستگاه‌های ذیربط کرده و نخست نظر مردم را درباره تأثیر انتشار فیلم زورگیری و مجازات عاملان جویا شده و بعد به ایشان بیاموزد که پس از دیدن زورگیری علنی، به صحنه جرم نزدیک شوند یا نه؟ فرد قربانی را از چنگال زورگیران خارج کنند یا تنها بیننده صحنه باشند و سرانجام محل جرم و قربانی را ترک کنند؟ در این میان، تکلیف قربانی بی‌دفاع چه خواهد شد؟ فیلم بگیرند یا نه؟ اگر فیلمی تهیه شد، نحوه استفاده از آن چگونه باشد و این فیلم چه کمکی به مأموران پلیس و ‌دستگاه قضایی خواهد کرد؟ انتشار فیلم در رسانه‌ها در به جریان انداختن سریع پرونده چه تأثیری دارد و پیامدهای احتمالی و حقوقی آن‌ها چه خواهد بود؟

و در ‌‌نهایت با همه مفروضات گفته شده، خواب را بر چشمان مجرمانی که با آسایش و امنیت مردم معامله یا تفریح می‌کنند، حرام کنیم.

متن کامل این گزارش، را اینجا بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۴۰
انتشار یافته: ۱۱۹
باید از انتشار دهندگان فیلم تقدیر شود چه بسا اگه فیلم دیده نمی شد نه زورگیری به دام می افتاد نه چنین برخورد قاطعی صورت می گرفت همچنانکه روزانه ده ها مورد از زورگیری در نقاط گوناگون کشور به وقوع می پیوندد
بیاییم واقع اندیش باشیم
پاسخ ها
ناشناس یک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
آدم شک میکنه!!! پیش خودم فکر کردم نکنه اون کسانی که این پیشنهاد رو دادن خدایی ناکرده با زورگیرها همدست هستند...!!
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
خیابان یک مکان عمومی هست و فیلمبرداری و عکسبرداری از آن بشرطی که مکان های امنیتی در ان نباشد؛ و هم چنین نشر این تصاویر بر خلاف هیچ قانونی نیست عناوینی که در مورد جرم بودن این کار استفاده میشود تنها بهانه هایی برای پوشاندن ضعفهای دیگر است !
و برخورد با ناشرین تصاویر خود عملی غیر قانونی و قابل پیگیری است
پزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
با سلام.بنظر من بهتر است به وضع اقتصاد مملکت هم سروسامانی داده شودومسئله ریشه ای حل شود.فقر وفساد با اعدام چند نفر ریشه کن نمیشود.دفعه بعد مردم بدبخت بجای ضرب وشتم توسط زورگیران کشته خواهند شد تا شاهدی بجا نماند تا زور گیران را شناسایی کند.کمی بیاندیشیم!!!!!!
متاسفانه قوانين در تمام دنيامثل تار عنگبوت مي ماند ، قويترين ها آنرا پاره كرده وعبور مي كنند و تنها ضعيف ها گير مي افتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
لایک
انتشار فیلم کار بسیار خوبی بوده و من با این کار موافقم.
اگر این فیلم نبود معلوم نبود مجرمین شناسایی شوند و یا انگیزه ای رای دستگیریشان باشد. باید از فیلم گیرندگان تقدیر شود .
امنيت عمومي در گرو برخورد شدشي با مجرمان است و به دليل انتشار اين فيلم اين مجرمان دستگير شدن و هستند مجرماني كه فعاليتهاي تهديد و ارعاب آنها بدتر بوده ولي هنوز آزادانه ميچرخند و عوامل ايجاد كننده امنيت كاري از دستشان بر نمي آيد و ...
انصافا اگه فیلم زورگیری پخش نمیشد و وجود چنین جرائم و نا امنی هایی را در جامعه رو نمیکرد مسوولین قضایی و انتظامی به فکر برخورد جدی با اون میافتادند؟!؟! نه نمی افتادند همونطور که تا قبل از اون به فکر نبودند. مثل خیلی از موارد دیگه چشمشون رو بر واقعیت میبستن و سعی میکردن همه چیز رو خوب نشون بدن. اساسا کارکرد مطبوعات همین اطلاع رسانی و کشف و طرح مشکلاته اگه این کارو نکنن که دیگه .....
يا پاك كردن صورت مسئله كه چرا كلا افراد به اين كار روي ميارند . يه دليلش فقر نيست آيا ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
یکی از عوامل فقر هست ولی من موندم این چه ربطی به مجازات و پاک کردن صورت مسئله داره؟اگه اینطور حساب کنیم هرکسی جرمش رو میتونه با فقر توجیه کنه!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
نخير فقر دليل تمام جرمها نيست بلكه يكي از دلائل مي تواند باشد فردي كه به ناموس مردم با عنف تجاوز مي كند چه ارتباطي با فقر دارد
ناشناس
| - |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
شدیدا لایک
آقای رییس پلیس محترم , از اینگونه فیلمها فراوان است . مامورین شما کجا هستند ؟ یادمه وقتی فیلم آدم ربائی همسایه کارخانه دار ما که با دوربین مدار بسته محل ما فیلمبرداری شده بود را به آگاهی تهران دادند , افسر پرونده گفته بود " خیلی حرفه ای فیلم گرفتید!!! " کی اونجا بوده که از اول تا آخر دستش هم تکون نخورده !! " متاسفانه شاکی هم هرچه سعی کرد به ایشان بفهماند این دوربین مدار بسته متعلق به همسایه است و بیائید و ببینید , نهایتا" گفت کار خودتان است !!!!!! از شما سئوال میکنم جناب رییس پلیس , چند تا پرونده بزرگتر و مهمتر از این زور گیری دارید که بلاتکلیف به دست بایگانی بی توجهی سپرده شده ؟؟؟ بهتر است اگر باب همکاری مردم با شما به این صورت و مشابه آن باز شد , از آن استقبال کرده و تشکر کنید . در مورد فیلمی هم گفتم با گذشت دوسال هنوز آن را دارم . اگر خواستید ببینید در خدمت شما هستم .
پاسخ ها
يك مالباخته
| United States of America |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
در عرض مدت كوتاهي چند نفر از همكاران نزديك بنده درنقاط مختلف تهران مورد زور گيري قرار گرفته اند و جالب اينكه زورگيرها با پروئي تمام رمز كارت عابر بانك اين چند نفر رو پرسيدن و بعد رفتن جلوي بانك اونو امتحان كردن و اين چند بخت برگشته رو بردن يه جا از ماشين انداختن پائين.
جالب اينكه پليس مدعي كه دوربين تمام اين عابر بانك ها خراب بوده!!
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
ماموران فهیم و کارشناس !!!!
بابا ما دغدغه اقتصادی که داریم لااقل بزارید دغدغه امنیت داخلی را نداشته باشیم.
امنیت دیگه داره میشه یه شوخی
قرار است با توزيع‌كنندگان فيلم زورگیری كه ظاهرا شناسايي شده‌اند، برخورد شودT، آخه چرا؟ بابا باید از این آدم تقدیر هم بشه تا قیل از این فیلم هیچ زورگیری اعدام نشده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
چونکه شما باید احساس کنید امنیت دارید،همین فقط احساس، پلیس حوصله درد سر نداره، متأسفانه شبی به پلیس زنگ زدم و از درگیری ۲ معتاد که اسایشمان را به هم زده بودند شکایت کردم، وقتی‌ افسر مربوطه آمد شدیدا به من اعتراض کرد که باید صبح بری و شکایت کنی‌ نه به ما زنگ بزنی‌، پس لطفا بزن اون دست قشنگه را!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
تقدیر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سعید
| Kazakhstan |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
آره تقدیر به خاطر خدمتی که به مردم کرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
اگه قرار باشه با انتشار دهندگان اینگونه فیلمها برخورد بشه که دیگه کسی این کارو نمیکنه و مجرمان راحت تر از قبل به تعمال کثیف خود ادامه میدهند.
باید به توزیع کنندگان فیلم جایزه داد چون اگر این فیلم پخش نمی شد به این سرعت به موضوع رسیدگی نمیشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
بابا جایزه نمیخاد بیخود تابلوش نکنید بقیه زورگیرا شناسایش میکنن ها
گل گفتی
بله بايد از موضوع فرعي زورگيري به اصل برسيم
اصل اين است كه در حكومت اسلامي همه شهروندان تامين باشند هزينه زندگي ، تامين درمان ، داشتن شغل ، منزل مسكوني و ...حداقل هايي است كه مردم در حكومت اسلامي بايستي دارا باشند.
مطمئن باشيد اگر اين موارد رعايت شوند 99درصد دزدي ها و زورگيري ها از بين ميروند.
اسلام قطع دست دزد را با 16 شرط اجرا ميكند كه اگر يكي از شروط نباشد دست قطع نميشود مثلا اين كه دزد فقير نباشد.
متاسفانه همه چيز را رها كرده ايم و تنها آخر زنجير را گرفته ايم
بله قبول دارم بايد از موضوع فرعي زورگيري به اصل برسيم
پسر 28 ساله همسایه طبقه پائین بنده ساعت یک نصف شب به بهانه وجود سرو صدا جابجایی مبل! به آپارتمان من یورش برد و در حالی که چاقو به دست داشت اقدام به تخریب در آپارتمانم کرد و سریع به آپارتمان خود برگشت.
زنگ زدم پلیس 110.بعد از نیم ساعت پلیس آمد و صورتجلسه کرد و گفت که چون متهم در صحنه دیده نشده نمیتواند کاری بکند مخصوصا" که نصف شب هست و آنها استراحت میکنند!
فردای آنروز شکایت کردم .
هیچ یک از همسایه ها حاضر به شهادت نشدند!
قاضی پرونده آنقدر قضیه را پیچاند که بیش از 2 ماه بدون نتیجه به طول کشید.
یک روز متوجه شدم که روی ماشینم که در پارکینگ بود خط انداختند .
در جلسه بعدی دادسرا, متهم با گستاخی مدعی شد که هیچ کاری نکرده و بنده دارم اتهام بیمورد میزنم!
خلاصه اینجانب از شکایت خود انصراف دادم و از متهم پوزش خواستم!(برای حفظ جان خانواده ام)
میخواستم خانه را عوض کنم که مواجه شدم با موج گرانیها و نتوانستم.
تمامی مطالبی را که گفتم با سند میتوانم ارائه دهم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
بله دقيقا منم با يك همچين شخصي توي آپارتمان خودمان در گير شدم . آخرش خانهام را حراج كردم و الان بيخانمان شدم چند بار شكايت كردم آخرش هيچي به هيچي
نا شناس
| Spain |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
اگه سند داشتی چرا به دادگاه ارائه ندادی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
در شهر کرمان یک دزد زور گیر را شناسایی و به پلیس معرفی کردم اما باند زورگیران کرمان به کمک هم تمامی شیشه های ماشین و منزلم را شکسته و با نامه های تهدیدامیز از پیگیری شکایت منصرفم کردند و در تمامی این وقایع نیروی انتظامی نظاره گر خوبی بود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
دقیقا نمونه این تجربه را منهم داشتم با این تفاوت که سازنده خانه خودم هستم و متاسفانه به یک آدم نابکار خانه را فروختم و ماههاست که درگیر دادسرا و کلانتری هستم و هیچ نتیجه ای عایدم نشده
بايد ازشخص فيلم برداري صحنه تشكر كرد وبه او جايزه داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
اخه دوست عزیز یکه نصفه شب مبل جا به جا می کنن؟؟؟؟؟
اگر از منظری دیگر به این امر نگاه شود اجرای چنین احکامی نه تنها شرایط را بهتر نخواهد کرد بلکه زورگیران را در قصد ونیتشان خشن تر و بی رحم تر خواهد نمود چرا که برای بسیاری از این افراد زندگی و مرگ تا پای دار یکسان است و اندک شفقتی را که در وجودشان ممکن است باقی مانده باشد را نیز از بین خواهد برد . تنها کافیست اماری از تعداد وقوع این نوع جرایم پس از دستگیر این مجرمان گرفته شود تا نشان دهد هیچ تغییری صورت نگرفته و جرایم ادامه دارد پس از این نیز این جرایم به پایان نخواهد رسید زیرا ریشه ها و عوامل ان باقیست پس به جای اعدام در ملاء عام بهتر است به صورت جدی در پی رفع عوامل ریشه ای ان باشیم بیکاری فقر فشار های عصبی و صدها دلیل دیگر
با درود
به نظر من جا دارد که در اینجا از اعدام نفرات زور گیر از قوه قضاییه تشکر کرد البته به عنوان یک داروی مسکن که درد را فقط برای مدتی کوتاه کم می نماید.
ولی میبایست مسوولین جامعه بصورت ریشه ای به این قضیه نگاه نمایند و آن هم بر می گردد به اصل فقر در جامعه و گرانیهای سرسماور که واقعا" خش اعظم جامعه توان تحمل ان راندارند و منجر به بروز چنین حوادثی می شود وار همه محمتر بیکاری که امروزه بسیار بسیار پدیدار شده است که متأسفانه مسوولین ما بعلت جلوگیری از تشویش اذهان عمومی قالبا" راجع به این مطالب بطور جد صحبتی نمی کنند و به نظر اینجانب ایجاد کار برای جوانان می تواند از بروز چنین حوادثی جلوگیری کند که با نگاه کارشناسی به این قضیه می توان به ایجاد شغل های سریه برای افراد نیازمند و در بخش بعدی شغل هایی که تداوم دارد تقسیم نمود که برای توضیح دیتیل آن از حوصله این مکان خارج است وتنها این سووال اینجا می بایست مطرح شود که با آزادشدن قیمت ها و اجرای این چنین اعدام ها می توان فردی که به یه لقمه نان نیاز مند است و بقول خودمان جانش به لبش رسیده دست از این کار و امثال ان بردارد؟
بابا اون بنده خدایی که فیلمو منتشر کرده چه گناهی کرده ..... بحث تخریب افکار عمومی به اینا ربطی نداره مردم از این اتفاقها هر روز زنده اش رو مبینن ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
دلیلش اینه که وقتی حرف دزدی و جنایت و ... رو بزنی خیلی راحت تو رو دست به سر میکنن و میگن دروغ میگی و سندی در دست نیست و الباقی مردم هم ممکنه سخت باور کنن! اما وقتی فیلم داری و دست به دست میچرخونی همه یک صدا از عدم عمل کردن پلیس به وظایفش میگن و اینه که برای پلیس گرون تموم شده!
برخورد ؟ یعنی چی . مثلا اگر من یک صحنه واقعی جرم را دیدم که قاضی محترم هم حکم داد آیا آن را اگر بچه ا م خواست ببینه بدونه ماجرا چیه با من باید برخورد بشه ؟ مگه کپی رایت بوده با جعلی ؟ همش برخورد برخورد برخورد ... برید به فکر ریشه یابی این مسائل باشید که چرا یک جوان برای 40 هزار تومان پول قمه میکشه ؟ فقر مادییه یا فرهنگی نه که هر اتفاقی میافته فورا اولین راه حل را برخورد میدانید با کسانی که فیلم را دیدند و یا احیانا به آشنائی ارسال کردند ؟ ضمنا مثلا سایت تابناک که آگاهی داده باید به خاطر انتشار این فیلم برخورد نیاز داره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
تو صدا و سیما چرا پخش شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
كشور ما اين همه جزيره دارد ما با سخنراني واعدام وزندان كاري از پيش نخواهيم برد بابد براي ادامه زندگي افراد در جامعه خوب وبد را تعريف نموده وبراي ان نقشه راه طراحي كنيم يعني فرد انتخاب كند كه كجا زندگي كند در جزاير يا در شهرها ما براي همه افكار حتي منحرف حق زندگي قائل شويم اما با ناهنجاري ها برخورد قبل از حادثه نماييم
اگر تمامي زندانيان مواد مخدر معتادان خطرناك ارازل واوباشي كه بيش از 2 پرونده محكوميت دارند را براي ادامه زندگي به جزيره اي منتقل نماييم حتما
در اينده افراد خود تصميم خواهند گرفت كه چه راهي را براي زندگي انتخاب نمايند
شک نکنید اگر فیلم منتشر نمیشد مثل بقیه زورگیری ها پلیس بی خیال بود و حالاحالا هم خبری از دستگیری این افراد نبود. دست منتشرکنندگان درد نکند
باید برخورد قاطع با این اشرار صورت بگیره که جرات سلب امنیت جامعه رو به خودشون ندن.
با سلام. دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی باید به فرصت طلبان این اجازه را ندهند که امنیت و آسایش مردم را به خطر اندازند و باید طوری عمل نمایند که مجرمان احساس امنیت نکنند .اما باید ریشه یابی کرد و علت را پیدا کرد که مشکل از کجا ست به عنوان مثال فردی که چندین بار مرتکب بزه شده و چندین پرونده محکومیت کیفری از جمله زندان را دارد میبینیم که آزادانه در خیابانها دور میزند مرحله اول با چاقو مرتکب خلاف شده مرتبه دوم یک شمشیر یا یک ساتور برداشته ودر خیابانها جولان میدهد. مجرم باید در زندان بماند و بپوسد.از نیروی انتظامی استان آذربایجانغربی و دادگستری استان آذزبایجانغربی نهایت تشکر و قدر دانی را داریم که قاتل خیابان امام ارومیه را قصاص و به دار مجازات آویختند . اگر با مجرمان قاطعانه برخورد نشود زندگی بر مردم مشکل میشود
اولا" ضبط و پخش فيلم يكي از تكنولوژيهاي پيشرفته وسهل الوصول در جامعه است بطوري كه اسباب بازي بچه ها شده است وحتي از طريق بلوتوث دست به دست مي شود .چطور ميتوان جلوي انتشار آن را گرفت و كنترل كرد؟؟؟؟.دوما" بخدا اگر اين فيلم منتشر نمي شد هم زورگيران به اين سرعت دستگير نمي شدند هم روند رسيدگي به پرونده آنها يك سالي طول مي كشيد و در نهايت يكي دو سالي هم زنداني مي شدند و دوباره روز از نو روزي از نو. ولي با انتشار فيلم زور گيري همه حساس شدند و ديدند روند دستگيري،رسيدگي به پرونده و مجازات محاربين سريع انجام شد و خيال مردم براي هميشه از شرشان راحت شد.در اين شهر دراندشت مگر از اين اتفاقات كم مي افتد؟!!. گيريم اكثر اين زور گيران را دستگير مي كنند تا بحال (بجز اين يك مورد ) كدام يك از اين افراد را اعدام كرده اند و مردم فهميدند و درس عبرت براي سايرين شد؟!!! والله مردم خدا را شاكرند كه اين فيلم پخش شد وپرونده سريع به نتيجه رسيد .
نکته اصلی اینستکه این افراد در خانواده ها و محله هایی بزرگ شده اند که بیکاری اعتیاد و فحشا در آن وجود دارد و در این جامعه ما در مدارس این کشور بوذه از صدا و سیما همین کشور سرشار از ظواهر اسلامی استفاده کرده اند. آیا واقعا این مقاله به ابعاد واقعی فاجعه پرداخته است؟
با سلام
من فکر کردم که ایندفعه دیگه میخواهید یک تجزیه و تحلیل درست و حسابی بکنید. مشکل بزرگتر را یا که نخواستید و یا نتوانستید ذکر کنید. مشکل بیکاری، عدم تأمین اجتماعی و اقتصادی و وضعیت بد معیشت مردم است. اگر جوانی کار داشته باشد ازدواج می کند و دنبال این کار ها نمی چرخد. البته تعدادی ذات جنایتکار دارند که حسابشان از این حرف ها جدا است. این موارد در چند سال اخیر که فساد مالی زیاد شده و وضعیت اقتصادی بد تر بیشتر شده است. با منتشر نکردن این نظرات نمی توانیم که حقیقت را کتمان کنیم. وقتی ثروت این مملکت بجای سرمایه گذاری در مشاغل و صنعت و توسعه ملی به جیب یک عده واباش اقتصادی می رود شما فقط معلول را می چسبید و علت را فراموش می کنید یا اینطور به شما دیکته می کنند. اوباش اجتماع با رشد فساد اقتصادی رشد می کنند. خودتان و یا دیگران را گول نزنید.
آیا یکی از دلایل این اتفاقات بی تفاوتی مردم و نیز محدودیت قانون در برابر برخورد فرد مورد سرقت قرار گرفته نیست ؟ اگر فردی مورد سرقت قرار بگیرد و در زدو خورد سارق کشته شود آیا این قتل است ؟
زورگیزی سالها است که در ایران رواج دارد. از چند تن از افراد خانواده من زورگیری شده با اینکه هربار شکایت شده ولی کاری انجام نشد حتی عکس از متهم هنگام برداشت پول از کارت بانک گرفته شده ولی بازهم زورگیر دستگیر نشد . ترا حدا راست بگید اگر این فیلم در اینترنت منتشر نمی شد به زورگیری توجه می کردند؟ حالا منتشرکنننده فیلم را مجازات کنید تعنی صورت مساله را پاک کنید! کمتر هفته ای است که یک خبر از آشنایان در رابطه با زورگیری، سرقت اموال و ماشین، شکستن شیشه ماشین برای سرقت ضبط ماشین و ... نشنویم.
علت فقر، نیکاری، اعتیاد، زیاده خواهی یا هرچیز دیگر باشد واقعیت دارد. ای مسئولان اگر وقت داشتید فکری به حال آن بکنید!
وظیفه اصلی پلیس همین هست نه گیر دادن به مردم و ....
من خودم یک مالباخته اساسی هستم.
روز اول همان لحظه ائول پلیس گفت که نوع سرقت را می شناسد و حتی گفت این دزد ها از کدام شهر برای دزدی به تهران می آیند.آگاهی هم دستگیرشان کرد.
اما در نهایت با قرار وثیقه آزاد می شوند و به شغل شریف ادامه می دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
وقتي صندوق عقب ماشينم را دزد زد و به كلانتري محل ( گيشا ) رفتم افسر نگهبان گفت برو خدارو شكر كن ماشينت را نبردن اينجا 100 تا پرونده سرقت ماشين داريم كه به سرانجام نرسيده تازه خيلياشو ميدونيم كاره كيه
می خواهند فاتحه جامعه را بخوانند
باید کسانی که جرئت کرده اند فیلم بگیرند مورد حمایت پلیس قرار بگیرند .
اینجا همه چی برعکسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
دقیقا!هر کشور دیگه ای بود برای منتشر کننده فیلم نگهبان هم میذاشتن!اما...
اگر فیلمش توضیع نشده بود الان داشتند هنوز زور گیری می کردند
اطمینان دارم پخش فیلم منجر به سرعت عمل در دستگیری و محاکمه عاملان گردید . روزانه صدها مورد زورگیری و کیف قاپی در شهر تهران رخ میدهدکه نه تنها سرعت عملی در دستگیری نیست .. بلکه مالباختگان روزها در راهروهای کلانتری ها و دادسرا ها سرگردانند .
با سلام لطفا قوه قضاییه قبل از رسیدگی به جرائم انتشار فیلم زورگیری در مطالب این گزارش تاملی کند ازماوران واقعا زحمتکش نیروی انتظامی -قوه قضاییه -رسانه ها و کلیه عزیزانی که در جهت رفاه و امنیت جامعه زحمت می کشند از صمیم قلب تشکر و قدردانی می شود به امید روزی که امنیت وآسایش مردم ما در دنیا نمونه باشد.
تو خارج فیلم حمله ماموران پلیس به متهم پخش میشه کسی برخورد نمیکنه ولی در اینجا واسه انتشار فیلم زور گیرا میخواهند با منتشرین برخورد کنن!
بهترين مجازات براي اين افراد اين است كه آنها را به كار در معادن بگمارند.
کسی که فیلم را تهیه کرده چه گناهی دارد او باعث شد که عدالت به فوریت اجرا شود پس به نظر میرسد که هشدار داده حواس مردم جمع تر باشد
بله. قراره مثل کبک سرمون را زیر برف کنیم بگوییم جامعه امن و امن است و امنیت برقرار. واقعا که
توزیع فیلم برخورد شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

یعنی چی این؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نکنه شما خودتونم از زور گیرا هستین

باید فیلمشون پخش بشه

این اخریه اگه پخش نمیشد به نظرتون اینطور برخورد خوبی میشد؟
ضمن تشكر از اين تحليل مناسب

سوال اينجاست آيا نمي بايست حكم شرعي و قانوني براي تعدد جرائم مخل امنيت اجتماعي فراهم شود
اين تكرار هاي مكرر سرقت .زور گيري .و تهديد و سواستفاده .....
نمي توان فقط ذكر كارشناسي گفت و عامل بدان نبود
حكم شرعي كه مي بايست ضامن توازن جامعه باشد مظلومانه ناديده انگاشته مي شود
زمان آن نرسيده كه قوه محترم قضائيه نقطه پاياني و سقفي براي شرارتهاي متعدد به جان و مال و ناموس جامعه مشخص كند
تا به كي بايد شاهد جرم وجنايت بود اين ساده است كه تنها نكته قابل اتكا حكم شرعي است است كه سلامت جامعه را تضمين مي كند
حكم خوب حكمي است كه باز دارند ه و قابل اجرا باشد
منابع گسترده نظام صرف كساني مي شود كه در دانشگاه زندان آموزه هاي نوين و سازماندهي جديد و آموزشها و هماهنگي هاي قبل از جرم و جنايت را طرح ريزي مي كنند ....كه با كنترل و مراقبت صحيح اين افراد با استناد به احكام قاطع الهي و شرعي و عوامل قضائي متعهد مي توان بدان دست يافت
تو خارج فیلم حمله ماموران پلیس به متهم پخش میشه کسی برخورد نمیکنه ولی در اینجا واسه انتشار فیلم زور گیرا میخواهند با منتشرین برخورد کنن!
من مخالف این جمله شما هستم "که شايد اين گونه هم باشد" آنها که با آگاهی مردم مشکل دارند همچو فکری میکنند مردم هر چه آگاه تر امنیت بیشتر
متجاوزان به حقوق مردم نباید بعد از گذراندن مدت محکومیت حق شهروندی درجه1 داشته باشند.
باید هر روز تحت نظارت باشند.
باید بهشون gps وصل بشه.
باید توی کارهای عام المنفعه شرکت جدی داشته باشن.
باید برایشان شغل ایجاد شود.
باید تحت نظارت دائم باشند.
باید خدمات خاصی بهشون ارائه بشه.
باید گاو پیشونی سفید باشند.
باید حق تک تک مردم رو محترم بشمارند.
پاسخ ها
منتظر
| Kazakhstan |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
و باید در نهایت اعدام گردند.
نازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
ها ؟ چی؟ تو ایران ؟!!! توقعت خیلی بالاست بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
این کامنت رو باید طلا گرفت به این میگن کار ریشه ای
اگه بجای زور گیری اختلاس میکردند
الان سرشان بالای دار نبود..!!
خداوکیلی اگه فیلم زورگیری منتشر نمی شد به این سرعت و قاطعیت برخورد می شد ؟
جای تاسف است که دستگاه انتظامی دنبال این است که چه کسی این فیلم را پخش کرده براستی اگر این فیلم پخش نشده بود این گروه تا امروز چند زور گیری دیگر انجام داده بودند
تیترت مشکل نگارشی داره
پاسخ ها
یک قربانی زورگیری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
آقا اصل رو ول کردی به فرع چسبیدی؟!
نباید اعدامشون می کردن
باید تربیت میشدن و کارهای سخت ازشون میگرفتن
واقعا تيتر اين گزارش اشكال داره و مفهوم نيست كه چي مخوايد بگيد
واقعا تيتر اين گزارش اشكال داره و مفهوم نيست كه چي مخوايد بگيد
بیچاره ها بد شانسی اوردن اگه فیلم منتشر نمیشد اینها هم الان زنده بودند . در ایران همه تصمیمات احساسی و از روی مصلحت و منفعلانه انجام میشه . سوء مدیریت و ندانم کاری در کشور ما امری عادی است . ایا اگر این فیلم پخش نمیشد حرکتی اینچنین شتاب زده ار مقامات قضایی شاهد بودیم ؟؟؟؟؟
موضوع انتشار فیلم موضوع فرعیه چرا به ریشه ی شکل گیری زورگیری پرداخته نمیشه؟ چرا در مواجهه با جرایم سنگین مالی چنین سرعت عملی دیده نمیشه؟ آیا به بهانه ی عبرت قراردادن برای بقیه میشه حکم اعدام داد؟
از فردی که این فیلم را تهیه و نشر کرد واقعا سپاسگذاریم و به نظر بنده باید به ایشان مدال شجاعت داده شود چرا که اگر ایشان نبود خود بنده که در همان محلی که اینها زورگیری می کردند هر روز رفت آمد داشته و معمولا پیاده با یک کیف در دستانم . بعد از دیدن این فیلم وقتی بیرون میرفتم واقعا ترس و لرز وجودمو فرا می گرفت و دو دستی کیف خود را نگه میداشتم . ولیکن بعد از نشر فیلم و دستگیری این زورگیران بی وجدان و اعدام آنها دیگه حداقل این امید را دارم که همکارانشان ترسیده باشند هر چند بهای این اقدام ، اعدام زورگیرانی بود که نود و نه درصد با یه حکم ساده و یا وثیقه آزاد می شدند .امیداورم درس عبرتی برای این گونه مجرمین باشد ...
یکی بیاد فیلم اختلاسهایی که در کشور رخ میدهد را پخش کند شاید آنها را هم به دادگاه کشاندند
با سلام
بنظر من باید به سریالهایی که از سیما پخش شده هم توجه کنید. تعریف آدمهای زورگیر برای باج خواهی و یا دریافت وجوه و ... واقعا جای تاسف داره
پر واضح است كه با تحركات اخير، قوه ي قضائيه در معرض اين سوال قرار گرفته است كه اگر حكم اجرا ميشد ما واقعا اين همه اوباش و ارازل داشتيم؟؟ جواب قوه ي محترم اين است: "فيلم ها جمع شوند"
ای کاش در سراسر کشور و کوچه خیابانها دوربین بود
ولی اینها هم بد شانسی اوردن وگر نه هزاران کیف قا و غیره و غیره ... تو کشور راست راست را میره و مردم از قید شکایت باز موندن و ....
با 1000 تا اعدام دیگه هم هیچ زورگیر و خلاف کاری متنبه نمیشه،فقط 2 راه برای اصلاح وجود داره و نه بیشتر،1.نبود بی کاری(که هیچ وقت محقق نمی شه چون به صلاح نیست.)2 قطع یک دست خلافکاران برای بار اول و بار دوم دست دیگر(که البته این امکان محقق شدن دارد)
از اول قابل حدس بود آخر سر اين اتفاق ميفته. واقعا اين كه پخش كننده اين فيلم مجازات شه مسخره ترين كار ممكن
همه جای دنیا اینجور خبرا رو خود تلویزیون پخش نکنه کانالای خصوصی پخش میکنن و اینجا تو ایران نه تنها نمیگن بلکه هرکس بگه هم ادامش میکنن تا کسی از واقعیتهای جامعه خبر نداشته باشه مطمئنا تو کشور کم کم روزی 20 - 30 تا از این اتفاقا می افته (ولی تلویزیون یه چیز دیگه ای میگه: شهر در امن امن امان است و ایران 300% رشد اقتصادی دارد امریکا و غرب در حال اضمحلال است و مردم امریکا روانی شدن دارن همدیگرو میکشن).
قطعا و مطمئنا اگر اون فیلم ضبط و منتشر نمیشد هیچ یک از مجرمین الان دستگیر نشده بودند و اگر هم دستگیر می شدند به ای قاطعیت و جدیت به جرمشون رسیدگی نمی شد.
تابناک شوخی نکن این عکسی که گذاشتی یا شوخی یا دوربین مخفی
ولی آدمو یاده گشتارگاه می ندازه
بابا خواهشأ این عکس رو وردارید
یا یه چاقو کوچک تر دستش بدید(شوخی)
چرا ما دوست داریم به جای حل مسئله صورت مسئله رو پاک کنیم.در واقع عامل بروز اینچنین ناهنجاریهای اجتماعی فقر هستش که هیچوقت مسئولین توجه نمیکنند.
کاش بانیان فعل زورگیری هم دستگیر و اعدام شوند با زورگیری مخالفم اما اعدام حق شان نبود چطور پسر که در ملا عام اسلحه کشید و یکنفر را کشت اعدام نشد
باسلام
بایدبه این کارنیروی انتظامی ودستگاه قضا افرین گفت اما ایا تدبیری برای رفع علت انجام گردیده؟ایا مهمترین برنامه نباید این باشدکه ماعلت انجام زورگیری را ازبین ببریم ..چه عواملی سبب زورگیری می شود ؟شما چه اقدام مثبتی جهت رفع این معضل نموده اید
اعدام اعدام اعدام. کمترین مجازات این جانیان است. ممنونیم از قوه قضائیه. به امید برخوردهای قاطعانه تر و شناسایی تمام زورگیران و اعدام انها.
وجود رسانه هاي جهاني همچون يوتيوب فرهنگ اطلاع رساني جديدي را پديد اورده كه نه تنها مسئولين ايران بلكه همه كشورها را غافلگير كرده است بايد با ان كنار بيائيم و تحمل خود را بالا ببريم چراكه با اين وضعيت هر اتفاقي ممكن است روز بعد پخش جهاني شود با اطلاع رساني بيشتر و اگاه كردن مردم از اين گونه رسانه ها اموزش لازم را براي در امان ماندن از درگير شدن با نسخه اي از اين دست حوادث ببينند
باید مشکلات این چنینی را ریشه یابی کرد و حا کمیت نسبت به حل این مشکلات اقدام اساسی نمایید . در غیر این صورت این گونه جرایم کم نمی شود بلکه شکل آن عوض می شود. ضمن اینکه از انتشار دهندگان آن بایستی تقدیر و تشکر نمود و چه بسا این زورگیریها الان که من مطلب مینویسم اتفاق می افتی و کسی حال این قربانیان هم نمی پرسد.
مسایل ومشکلاتی چون وضعیت بداقتصادی....بیکاری جوانان ....دسترسی اسان به مواد مخدر درایران و......باعث چنین جرایمی ان هم درسن کم میشه
سلام تابناک

من قربانی زنده ی افشاگری هستم

بتازگی پس از اینکه فساد اخلاقی و اداری موجود در محل خدمتم را به مدیر ارشد اعلام کردم، پس از چندی ضمن اینکه فرد دارای فساد اخلاق اخراج شد ولی هیچ برخوردی با متخلفین مالی اداری صورت نگرفت و بنده رسما مازاد اعلام شدم و از کار بیکار شدم.

خواستم بگویم افشاگری فقط با فیلم نیست (هر چند منهم مدارک مستند و فیلم و صدای تخلفات را دارم) بلکه اصل قضیه افشاگری جرم و تخلف نکوهیده شناخته میشود. به هر مقامی هم رجوع کردم گفتند گر حکم شود که مست گیرند ....

چنانچه آدرسی از تابناک داشته باشم حاضرم مدارکم را تقدیم کنم.
فقر و بیکاری و گرونی و تورم و دروغ و اختلاس و ... باعث اینجور خشونتها میشه .
باید در جشنواره فیلم فجر امسال یک جایزه هم برای تصویربردار این زورگیری در نظر گرفت تا همانطور که شاید مجازات اعدام درس عبرتی برای سایر زورگیران شود، فیلم برداری کردن از چنین صحنه هایی هم-وقتی نمیشود کمک دیگری کرد-برای مردم کاری با ارزش تلقی شود و سندی برای جرم!
بعد از انتشار این فیلم بود که به طور جدی به فکر جمع اوری ارازل و اوباش افتادند چرا بخواهند باهاشون برخورد بشه؟
انتشار اینگونه فیلم ها در کنار پخش خبر اعدام متهمان بسیار بازدارندگی دارد. لذا باید از منتشر کنندگان آن قدر دانی شود. مردم ناظر جنایت از ترس جرات دخالت نداشتند، با مجازات عاملین پخش فیلم در آینده ممکن است کسی جرات اطلاع رسانی هم نداشته باشد. لذا همه چیز برای جانیان مهیا می شود.
كاش براي اون جاني هايي كه حيوانات رو سلاخي مي كنند هم مجازاتي پيشگيرانه در نظر گرفته مي شد.
آیا میخواهیم با کتمان حقیقت جامعه خود .دنیا را گول بزنیم و بگیم که جامعه ما خیلی پاک است ؟یا با این ترفندها خودمان را گول میزنیم؟
تو را بخدا روزی 40 بار تو اخبار نگید که تو امریکا با سلاح گرم همدیگه را میکشن.تو تهران فقط با کارد و چاقو که تو هر اشپزخانه ای پیدا میشه میکشندو زورگیری میکنن.
اقای ریس جمهور اینها نتیجه فقره.بیکاری و بیچارگیه مردمه.
قوه قضائيه و نيروي انتظامي كه امروزه به خاطر مجازات مجرمين اخير به عملكرد خودش افتخار مي كند بايد دليل عمده موفقيتش را مديون همين پخش كننده فيلم بداند لذا مجازات وي عملي بسيار ناپسند خواهد بود
ریشه یابی هم کنید.
تمام این مشکلات بدین جهت است که قانون به درستی اجرا نمیشود!
اگر این زورگیرها فقط 10 سال زندان واقعی، بدون اینکه زودتر از موعد آزاد شوند، را می گذراندند و 10 سال بعد در سن 31-32 سالگی از زندان خارج میشدند....
آیا مجددا زور گیری میکردند؟
اين زورگيران اعدام شده تا بحال بهشون ارفاق شده بود كه دستشان را قطع نكرده بودند.
اگر حدود اسلامي اجرا بشود ديگر دزدي نخواهيم داشت.
فقر در هر جامعه اي وجود دارد.ولي فقر دليل جرم و جنايت نمي شود.اينجا پاي اعتقاد عملي پيش مي ايد.برويد تحقيق كنيد يا خود دستگا هاي زيربط گزارش دهند كه اين ارازل و اوباشي كه جان و مال و ناموس مردم را هدف قرار داده اند/كدامشان اهل نماز و اعتقادات هستند.بخدا نماز انسان را از اين بلايا مصون مي دارد.خانوادها لطفا فرزندانتان را مسجدي بار بياوريد.
من خودم جز قبول شدگان اول يكي از دانشگاهاي وابسته به يكي از وزارتخانه هاي مهم بودم و عملا حقم ضايع شد.بي پولي شديدا اذيتم مي كرد /ولي آيا بنده رفتم قمه كشي و زورگيري كردم يا كلاهبرداري؟! نه، با توكل به خداوند متعال تن به هر كار سختي مثل كار در رستوان دادم ولي خدا را شكر الان موفق هستم.منظورم اگر خانواده ام بنده را مسجدي بار نمي آوردند شايد من هم جز همين ارازل اوباش بودم.
تا زمانی که فقر افتصادی است، فقر فرهنگی هم هست و تا زمانی که این دو وجود دارند، زور گیری و کلاشی و حقه بازی هم هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
با نظر شما در مورد فقر فرهنگی بسیار موافقم.
البته تنها آن زورگیرها دچار فقر فرهنگی نبودند. بلکه آنانی که زود از روی احساسات قضاوت میکنند نیز دچار این فقر فرهنگی هستند.
بهتر است به جای برخورد باآنها انتشار اینگونه فیلم ها قانونی اعلام شود
بهتر نیست بجای پرداختن به حاشیه ها به اصل موضوع و ریشه های ان پرداخته بشود و کمی دید جامعه شناسانه بیان کرد
آخه پلیس که باید امنیت ایجاد کنه چرا می خواهد کسانی که فیلم گرفته اند مجازات کنه اگر این فیلم نبود خدا وکیلی این ماجرا به این شکل رسیدگی می شد همه ما حتی خود اون پلیس هم می دونه که جواب خیر است خوب حالا بیا کلاه را قاضی کنیم
بنطر من دستگیری و مجازات فیلم بردار غیر اخلاقی است و من مخالفم
نویسنده محترم یک بند به بندهایت اضافه کن:
8-بیکاری جوانان که عامل مهم فساد است اگر بیکاری نباشد حداقل 80 دصد این موارد رخ نخواهد داد.
پخش این فیلما باعث میشه تا اوباش بفمندکه دیگه دوران بزن در رو گذشته و دیگه جایی برای اعمال خلاف نیست که از دید دوربینهای امروز چه دوربین موبایل و چه دوربینهای بانک و چهارراه به دور باشه در نتیجه می فهمند که باید شغل زورگیری و اوباش گری رو رها کنند چون دیر یا زود باید مکافاتش رو بکشند. من با پخش این فیلما موافقم چون در کاهش بزه کاری تاثیر زیادی داره.
بايد دستشان را قطع كرد.
دو بار یک مغازه طلا فروشی همسایه ما را مسلحانه با لسلحه کلاشینکف زدند .به همسایه توصیه کردم فیل را منتشر کند وگرنه به کارت رسیدگی نمیکنند و دقیقا همین اتفاق افتاده است .با وجود تصاویر بسیار واضح هیچ پیگیری از سارقان نشده است .
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی