بازدید 85360
آیا جهان در ۲۱ دسامبر پایان می‌یابد؟!

مشروح پاسخ‌های «ناسا» به شایعه پایان جهان

هفته‌هاست که شایعات مربوط به پایان جهان در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲، دهان به دهان می‌چرخد و اسباب نگرانی باورمندان به عقاید خرافی را فراهم کرده است. در این میان، هرچند مروجان این افکار در پی آنند تا بر ادعاهای خود رنگی از دانش بزنند، ناسا در یک رشته پرسش‌‌ها و پاسخ‌هایی، این افکار را رد کرده است.
کد خبر: ۲۹۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴ 16 December 2012
هفته‌هاست که شایعات مربوط به پایان جهان در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲، دهان به دهان می‌چرخد و اسباب نگرانی باورمندان به عقاید خرافی را فراهم کرده است. در این میان، هرچند مروجان این افکار در پی آنند تا بر ادعاهای خود رنگی از دانش بزنند، ناسا در یک رشته پرسش‌‌ها و پاسخ‌هایی، این افکار را رد کرده است.

به گزارش «تابناک»، با افزایش حجم شایعات مربوط به پایان جهان در سال ۲۰۱۲، مروجان این شایعات، تنها به این که چنین چیزی در پیشگویی‌های «نوستر آداموس» و قوم «مایا» آمده، بسنده نکرده و در پی منتسب کردن آن به منابع علمی، به ویژه ناسا برآمدند. همین امر، این سازمان را بر آن داشته تا در پایگاه اینترنتی خود، مهم‌ترین پرسش‌ها و ابهام‌ها درباره ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ و نیز پاسخ به آن‌ها را منتشر نمایند.

متن این پرسش‌‌ و پاسخ‌ها به شرح زیر است:

پرسش: منشأ این پیش‌بینی که جهان در سال ۲۰۱۲ به پایان می‌رسد، چیست؟

پاسخ: این داستان با این ادعا آغاز شد که «نیبیرو» (سیاره‌ای که گفته می‌شود به وسیله سومری‌ها کشف شده) در حال حرکت به سوی زمین است. این واقعه در آغاز برای ماه می ۲۰۰۳ پیش بینی شده بود؛ اما هنگامی که هیچ اتفاقی رخ نداد، تاریخ آن به دسامبر ۲۰۱۲ منتقل و به پایان یکی از سه چرخه تقویم باستانی مایا‌ها در انقلاب زمستانی ۲۰۱۲ ارتباط داده شد. به این ترتیب، ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ تاریخ «آخرالزمان» معرفی شد.

پرسش: آیا تقویم مایا‌ها در دسامبر ۲۰۱۲ به پایان می‌رسد؟

پاسخ: همان گونه که تقویم روی دیوار آشپزخانه شما، پس از ۳۱ دسامبر (پایان سال میلادی) پایان نمی‌یابد، تقویم مایا‌ها نیز در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ به پایان نمی‌رسد. این تاریخ، مربوط به پایان دوره تاریخی طولانی مایاهاست و سپس همان گونه که تقویم شما از یکم ژانویه بار دیگر آغاز می‌شود، دوره تاریخی طولانی دیگری در تقویم مایا‌ها آغاز خواهد شد.

پرسش: آیا ناسا در فاصله ۲۳ تا ۲۵ دسامبر برای زمین «تاریکی مطلق» پیش‌بینی می‌کند؟

پاسخ: قطعاً خیر. نه ناسا و نه هیچ سازمان علمی دیگری چنین خاموشی را پیش‌بینی نمی‌کند. گزارش‌های نادرست از این موضوع، ادعا می‌کنند که گونه‌ای «هم ترازی کیهانی» موجب چنین خاموشی می‌شود؛ اما چنین هم‌ترازی وجود ندارد. برخی نسخه‌های این شایعه، به یک پیام آماده‌سازی شرایط اضطراری از سوی «چارلز بولدن»، مدیر ناسا اشاره می‌کنند. این صرفاً پیامی برای تشویق مردم جهت آماده‌سازی در شرایط اضطراری است که به عنوان بخشی از کمپین آماده‌سازی گسترده از سوی حکومت، فرستاده شده است. این پیام هرگز به یک خاموشی اشاره ندارد.

پرسش: آیا سیارات می‌توانند به گونه‌ای هم تراز شوند که بر زمین اثر بگذارد؟

پاسخ: هیچ هم‌ترازی سیاره‌ای در چند دهه آتی رخ نخواهد داد و حتی اگر چنین هم شود، تأثیر آن‌ها بر کره زمین قابل چشم‌پوشی است؛ برای نمونه، یک هم‌ترازی بزرگ در سال ۱۹۶۲ و دو هم‌ترازی دیگر نیز در ۱۹۸۲ و ۲۰۰۰ اتفاق افتادند. هر دسامبر، زمین و خورشید با مرکز تقریبی کهکشان راه شیری هم تراز می‌شوند؛ اما این واقعه‌ای سالیانه است که دارای هیچ گونه پیامدی نیست.

پرسش: آیا سیاره «کوته قهوه‌ای» به نام «نیبیرو» یا «سیاره ناشناخته» و یا «اریس» وجود دارد که با نزدیک شدن به زمین، در حال تهدید سیاره ما به نابودی گسترده باشد؟

پاسخ: نیبیرو و دیگر داستان‌ها درباره سیارات سرکش، یک نیرنگ اینترنتی هستند. هیچ پایه و اساس حقیقی برای این ادعا‌ها وجود ندارد. اگر نیبیرو یا یک سیاره ناشناخته واقعی در حال حرکت برای برخورد با زمین در سال ۲۰۱۲ بود، ستاره‌‌شناسان باید دست‌کم از ده سال پیش آن را ردگیری می‌کردند و چنین سیاره‌ای هم اکنون با چشم غیرمسلح تشخیص داده می‌شد. اریس واقعی است؛ اما این یک سیاره کوتوله شبیه پلوتون است که بیرون از منظومه شمسی باقی خواهد ماند. نزدیک‌ترین فاصله‌ای که این سیاره می‌تواند با زمین پیدا کند، نزدیک چهار میلیارد مایل است.

پرسش: نظریه تغییر جهت قطب‌های زمین چیست؟ آیا این درست است که پوسته زمین تا چند روز یا حتی چند ساعت، چرخشی به سمت هسته خواهد داشت؟

پاسخ: واژگونی یا چرخش مدار زمین ناممکن است. حرکت آرام قاره‌ها وجود دارد (مثلاً «آنتارکتیکا» چند صد میلیون سال پیش نزدیک خط استوا بود)، اما این ربطی به ادعا‌ها درباره واژگونی قطب‌های گردشی ندارد. با این حال، برخی وب‌سایت‌ها، افراد ساده‌دل را گمراه می‌کنند. آن‌ها مدعی وجود یک رابطه میان چرخش و قطبیت مغناطیسی زمین هستند که غیرمنظم تغییر می‌یابد و واژگونی مغناطیسی به طور متوسط هر چهارصد هزار سال یک بار رخ می‌دهد. تا آنجایی که ما می‌دانیم، این واژگونی مغناطیسی هیچ آسیبی به حیات در زمین وارد نمی‌کند. دانشمندان بر این باورند که وقوع یک واژگونی مغناطیسی تا چند هزار سال آینده غیرمحتمل است.

پرسش: آیا زمین در سال ۲۰۱۲ با خطر برخورد یک شهاب سنگ روبه‌روست؟

پاسخ: زمین همواره در معرض تأثیرات ستاره‌های دنباله‌دار و شهاب‌های آسمانی بوده، ولی یک اصابت بزرگ، واقعه‌ای بسیار نادر بوده است. آخرین مورد از این دست، ۶۵ میلیون سال پیش رخ داد که به نابودی دایناسور‌ها منجر شد. امروزه، ستاره‌‌شناسان ناسا در حال انجام پژوهشی با نام «پایش محافظت فضایی» هستند تا هر ستاره دنباله دار نزدیک زمین را، بسیار پیش از برخورد، شناسایی کند. همه این کار‌ها آشکار و در پرتو کشفیاتی انجام می‌گیرد که روزانه در وب‌سایت «دفتر برنامه اشیای نزدیک زمین ناسا» منتشر می‌شود. به این ترتیب، شما خود می‌توانید به روشنی ببینید که برخورد هیچ شیئی با زمین در سال ۲۰۱۲ پیش بینی نشده است.

پرسش: دانشمندان ناسا چه احساسی نسبت به ادعاهای پایان جهان در سال ۲۰۱۲ دارند؟

پاسخ: در همه ادعاهایی که درباره فاجعه و یا تغییر بزرگ در ۲۰۱۲ مطرح می‌شود، جایگاه علم کجاست؟ چه شواهدی وجود دارد؟ در حقیقت هیچ شواهدی در این زمینه نیست و درباره همه این اظهارات افسانه‌ای ـ خواه در کتاب‌ها آمده باشد یا فیلم‌ها، مستند‌ها و یا اینترنت ـ ما نمی‌توانیم این حقیقت ساده را تغییر دهیم. هیچ شواهد معتبری برای هیچ یک از اظهارات مطرح در حمایت از رخدادهای غیرمعمول در دسامبر ۲۰۱۲ وجود ندارد.

پرسش: آیا خطری از جانب یک توفان بزرگ خورشیدی در سال ۲۰۱۲ هست؟

پاسخ: فعالیت خورشیدی، یک چرخه معمول دارد که نقطه اوج آن، هر یازده سال یک بار است. در نزدیکی این نقاط اوج، اشعه‌های خورشیدی می‌توانند موجب برخی اختلالات در ارتباطات ماهواره‌ای شوند؛ هرچند مهندسان آموخته‌اند، چگونه دستگاه‌های الکترونیکی بسازند که در برابر اشعه‌های خورشیدی مقاوم باشد، ولی هیچ خطر خاصی در سال ۲۰۱۲ وجود ندارد. نقطه اوج بعدی خورشیدی در فاصله زمان ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ رخ خواهد داد که پیش‌بینی می‌شود، یک چرخه خورشیدی متداول باشد که هیچ فرقی با چرخه‌های پیشین در طول تاریخ ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۴۱
انتشار یافته: ۸۱
دم ناسا گرم...

مفید و منطقی...

اما از خرافه پرستی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
ولی من فکر میکنم این حقه صهیونیست هاست احتمالا با این شایعات تو این دو دهه اخیر میخوان اصل قیامت رو که تو کتب دینی اومده زیر سوال ببرن احتمالا اینا دران این شایعاتو به صورت متناوب پخش میکنن تا مردم به اوج ترس و وحشت و افسردگی برسن و وقتی که اون روز موعد فرا میرسه و مردم میبینن چیزی نشده نسبت به آیات الهی هم بد بین بشن چون قیامت محرک ترین عامل بازدارنده انسان از گناه محسوب میشه که جامع ترین پیام قرآن هم همینه اینا دارن یه حقه کثیف روانشناسی رو بکار میبرن از یه طرف رئیس ناسا آماده باش میده و از طرفی ناسا میگه چیزی نمیشه اما روز قیامت که تو قرآن وعده داده شده به صورت دیگه ایه ما واقعا نمی دونیم خلقت دنیا چطوره پس نباید اینقد زود قضاوت کنیم اما با همین مدارک علمی محدود هم میتونیم که بگیم قیامت حتمیه اما معلوم نیست کی باشه این مهم نیست که قیامت کی باشه مهم اینه که ما خودمونو برای روز حساب و کتاب آماده کنیم چون وقتی مردیم تحولات این دنیا رو درک نمیکنیم و فقط تحولات کارهای خودمونو درک میکنیم تحولات افکارمونو درک میکنیم
با تشکر از ناسا جون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
خیلی ترسیدی انسان بمیره دیگه میمره حالا چه 21دسامبرچه 100سال دیگه
با سلام
میتوان اینگونه پیشبینی کرد اگر پایان همه تاریخها باشد . سر آغاز تاریخ جدیدی در حال شکل گیری می باشد که انقلابی در علوم و تکنولوژی رخ خواهد داد .
و این به نفع بشریت خواهد بود همانگونه که پروانه به پرواز در می آید .
جهان و زمین ما از آغاز صد ها بار برای موجودات زنده آغاز و پایانی داشته است شاید ما هم در این مرز باشیم
پاسخ ها
بیکارشریف
| United States of America |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
خوب یک جمع بندی بکنیم و برویم: ما در طی این 40 سال هرگز نتوانستیم به مسافرت برویم. هرگز نتوانستیم در یک هتل اقامت کنیم. هرگز نتوانستیم شهرهای دیدنی کشورمان را ببینیم و هرگز نتوانستیم یک شب راحت بخوابیم. این تمام زندگی ما بود. پس بهتراست هرچه زودتر تمام شود. آمین
ممنون از اطلاع رسانیتون.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
همش کذب محضه! اینها اینجور قلمداد می کنند که خودشان را روحیه دهند. مایاها دروغ نمی گویند. من مطمئنم.
خدایا شکر از نگرانی بیرون امدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
یعنی واقعا شما با این شایعه نگران شده بودی ؟
از مردم کشور نا امید شدم
به این میگند جواب منطقی دادن
این دنیای نیرنگ تمام شود بهتر است...
دمشون گرم جواباشون منطقی و حساب شدست

به این خرافات پایان دادید

پیروز باشید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
دوست من ساده بین نباش و به یک سایت اکتفا نکن. کدام حرف سایتها درست بوده که این یکی درست باشد. تجربه ما نشان می دهد که هرچه اینها گفته اند عکسش شده است. پس زیاد خوشبین نباش.
واقعی است واگرنبوداین قدردررسانه ها درموردش بحث نمی کردنداگرواقعی نبودیک سازمان مهم مانند ناسا این قدرتجزیه وتحلیل نمی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
داداش چشاتو باز کن دنیای واقعی رو نگا کن توی عالم خیال چیزی عایدت نمیشه
صبا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
پس وصیتنامه‌ات رو آماده کن و برو تو زیرزمین خونه‌تون قایم شو! آب و غذای کافی هم برای خودت بردار. مرگ همواره در کمین است عزیز دل برادر...
من که ارزو میکنم این اتفاق بیفته

بسه این زندگی .. امید به زندگی امید به نفس پاک کشیدن امید به این که شب بخوابی صبح بلند شی ببینی تورم نداشتیم و قیمت ها سرجاشه امید به اینکه ...
خسته ام .. مثل بقیه جوونها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
خودتو چرا به ما میچسبونی!
آدم ناامید که نیاز به اتفاق نداره، یه آدم ناامید یعنی یه آدم مرده!
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
داداش موج منفی نفرست!!!خودت رو هم با جوون ایرانی یکی نکن!!جوون ایرانی هر جا باشه و در هر شرایطی که قرار داشته باشه می دونه چیکار کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
ناشناس جان شما که اینقدر امید داری بگو پس چرا وضع تورم افزایشی هست؟
واقعاً ما که بچه شیعه هستم چرا؟
هنوز آقامون (امام زمان (عج) ظهور نکرده میگیم دنیا پاین میپذیرد
اینا برای خودشون کسب و کار را انداختند
پاسخ ها
خودش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
تا پايان دنيا شايد خيلي مونده باشه. ولي پيش بيني ها در مورد وقايع اين سالها ممكنه مربوط به ظهور باشه. اتفاقات رو رصد كني يه چيزائي دستگيرت ميشه. مثل حوادث يمن و سوريه و عربستان و . . .
پيش بيني هاي نوستراداموس يا قوم مايا از اول تقويمشان تا الان چند درصد تحقق داشته ؟كسي اطلاعي دارد؟ فكر كنم اينكه اينها برداشتي ازاد از ان نوشته ها باشد نه صرفا پيش بيني!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
پيش گويي هاي كسوف و خسوف مايايي ها تا حالا درست بوده!
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
متاسفانه اخبار کذب بیش از صحیح است و به زحمت می توان مقاله ای فارسی پیدا کرد. این نشان می دهد که بیشتر این مسئله را قبول دارند و به یک نوشته ناسا نمی توان اکتفا کرد. بهتراست آماده باشیم.
هر لحظه پاياني بر گذشته و آغازي براي آينده است.
جهان در هر ثانيه تاريخ و تمدني جديد را آغاز مي‌كند و بايد گفت: «تبارك الله احسن الخالقين»
پاسخ ها
مقداد
| Netherlands |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
توی ویکی پدیا سرچ کنی میبینی پیشگو بودن نوستراداموس دروغی بیش نیست. تا به حال هیچ رفش درست در نیومده!
آمریکا قصد دارد در این 3 روز چیزی را امتحان کند .
دارد شایعه می اندازد .
این حرفاخیال ادمو راحت میکنه ولی به من بگید توی زمانی که همه دروغ میگن میشه این حرفاروباور کرد ازکجا معلوم این سوال وجواب رو ازخودتون درنیاورده باشین
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
با سلام و احترام
اثبات دروغ نبودن این سوال و جوابها خیلی ساده است.اگه یکم انگلیسی بلد باشید میتونید اصل این مطالب رو در سایت ناسا
مشاهده فرمایید.
وایسا دنیا، مایاها میخوان پیاده بشن!!
حالا اینا که میگن قراره دوران تازه ایی شروع بشه وضعیت تورم رو هم مشخص کنن که قراره همین طوری بمونه یا تک رقمی میشه ؟؟؟!
هر چند که مسائل مطرح شده در اینجا مربوط به دغدغه افراد ناآگاه و یا خرافی در سطح بین المللی است، ولی به این بهانه باید گفت که متاسفانه سطح علمی جامعه ما بمراتب پایینتر است، و تلاشی برای ارائه برنامه های علمی که مردم را آگاه کند وجود ندارد. این مسئله حتی در سطح رسانه ها و مسئولین نیز شایع است، بنحویکه ادعاهای بی اساس بعضا به رسانه های پر تیراژ نیز سرایت می کند. مثلا حرفهای بی اساسی در سالهای اخیر و یا باورهای غلط مردم در مورد مسائل مختلف علمی را می توان بر شمرد. اینجانب حتی شاهد بودم که به این ادعاهای از اساس بی پایه نیز بعنوان طرح پژوهشی بودجه اختصاص پیدا کرده است. یک کلمه،تا سطح فرهنگی و علمی کل جامعه ارتقاء پیدا نکند، همواره درگیر باورها، تصمیمات و عواقب غلط خواهیم بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
اگر شب خوابیدیم و صبح بیدار شدیم و دیدیم که یک سفینه فضایی غول پیکر بالا سر شهر ایستاده ! چی؟ دنیا هم تموم نشده ! کسی هم کشته نشده ! زمین هم صحیح و سالم سر جاش هست ! فقط یک دوره دیگه از زندگی و باورهای علمی بوجود امده ! چی؟ علمه دیگه ! میان میلیاردها میلیارد ستاره و سیاره ممکنه که یکی دیگه هم مسکونی باشه و از ما پیشرفته تر !
نه همه ی علتهای یه حادثه قابل احصاست و نه عدم حادثه قابل پیش بینی است، اگر حوادث با اطلاعات علمی بشر قابل پیش بینی بود این همه زلزله و سونامی و... را پیش بینی می کردند پس هرجور پیش بینی (نفی و اثبات قطعی حوادث)ساده لوحانه است.
حالا یکی نیست بگه آخه آدم! احتمال مرگ کافی نیست که همیشه ترسان از اعمالمون باشیم!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
دوست عزیز اگه قرار باشه چیزی بخوره به زمین و نابودش کنه باید خیلی بزرگ باشه و 4 روز دیگه هم اگه قرار باشه به زمین برسه باید دیده بشه.یهو که از ناکجا آبدد ظاهر نمیشه!
1- عصراتم 2-عصرفضا3-عصرارتباتات4-این هم عصر دروغ وتوهم که متبلابه ان شده ایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
از کجا میدونی که دروغه ؟ یک درصد هم فکر کن که یک چیزی باشه و یک اتفاقی بیافته نمیگم دنیا نابود بشه اما شاید در ان تاریخ مثلا چیزی کشف بشه که مثلا تمام باورهای علمی را عوض کنه! خوب از اون تاریخ میتونه یک شروع دوباره باشه !
دمه کسی که این شایعه رو ساخته گرم باعث شد مردم به خودشون بیان
یه یادی از مرگ وقیامت بکنن
تااینقدر غرق گناه وغرور وتکبر نباشن
قول می دم یه کاری اروپایی ها و امریکایی ها می خواند بکنند اگرم اتفاقی افتاد یا یه جار را منفجر کردن می گن اخر الزمان شده اینا همه بازی سیاسیه
با سلام از سایت خوبتون درخواستی داشتم و اونهم این که 1_ این نظر من رو در سطر نظرات قرار دهید 2_ خواهشا این حدیث رو فورا و در اولین فرصت در صفحه ی اصلیه سایت خوبتون قرار دهید و اگه تونستید یک مقاله مرتبط با ظهور امام زمان (عج) و پایان زمین در روز جمعه قرار دهید و اون حدیث محکم در رابطه با رد کردن این مسئله این است :حدیث پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم (( اگر یک روز از دنیا باقی مانده باشد خداوند آن روز را آنقدر طولانی می کند که مبعوث شود و مردی صالح از اهل بیتم که پر می کند زمین را از قسط و عدل همان طور که پر شده بود از ظلم و جور )).
یاعلی
عزيزان كاربر كل منظومات وكهكشانها وكل سماوات و زمين در قبضه پروردگار ميباشند پس ياد ميگيريم همه جيز دست خداوند هيچ برگ درختي در تاريكي نمي افتد مگر به اذن خداوند مي باشد الله اكبر ياربي يا عظيم نگران نباشيد
شايعات را دشمن سفارش مي دهد،منافق مي سازد،عوامفريب پخش مي كند و عامي مي پذيرد(دكتر شريعتي)
بنده چون عامي نيستم بحث پايان جهان بر اساس تقويم مايا!!! را نمي پذيرم.
بااين تكنولوژي پيشرفته امروزي چنين ادعاهائي مسخره است البته مامنكرروزقيامت نيستيم وحتمااتفاق خواهدافتاداماامدن اين روزراخداوندميداندوبس
انشاله ترس از مرگ بتونه کاری کنه که دست از دروغ و ریا ...برداریم وایرانی وار زندگی کنیم وبه ایرانی بودن مون افتخارکنیم این مردم ازاده بهترین مردم جهان هستند.جاویدوسرفراز باشید.
بیاییدلحظه ای فکرکنیم این اتفاق می افته!!!!!!
برای آخرت چی اندوختیم؟؟؟؟؟؟
با تشکر، پیشنهاد می کنم مطابق رسالت تمام خبرگزاری ها منبع خبر را اعلام کنید. مثلاً کدام خبرگزاری با کدام مسئول ناسا مصاحبه کرده است؟
ببینید چون اسم ناسا اومده همه نظر دادند که پاسخها منطقی و عالی . ولی اگه یه ایرانی اینو میگفت همه میگفتیم که این دیگه چه پاسخ دادنیه .
آفرینش هستی هدفمند بوده و هست و هنوز خیلی چیزها هستند که به نتیجه نهائی نرسیدند، بی شک پایان دنیا به این زودی ها اتفاق نخواهد افتاد!
نظر مراجع اعزام رو هم جویا بشوید. آیا خواندن نماز آیات در بعد ازظهر 5شنبه واجب کفایی است؟
راضي به رضاي خداييم چون فقط اونو دوست دارييم دعا ميكنيم تا مهديش بياد زنده باشيم و در كنارش
شايد تاكنون نام فراماسون ها را شنيده باشيد! که مديريت بخشی از دنيا متأسفانه در قلمرو اين گروه مي باشد كه باورهاي آنها را
رسومات وآيين هاي اقوام باستاني تشكيل داده اند.حال خود قضاوت نماييد از چنين شايعاتي چه كساني سود مي برند و چه كساني ازگمراهي مردم سوءاستفاده مي كنند! قطعاًهرگونه حركت يا گفتاري از سوي اين جماعت يا وابستگان آنها مي بايداز سوي ارگانهاي امنيتي كشور تحت نظر وحتي پژوهش قرارگيرد زيرا سودجويان با هرگونه ابزاري ولو شايعه اخير زمينه ساز مشكلاتي حتي شايد بروز جنگ دربين مردم خواهندبود.
صدالبته قرآن كريم و بزرگان دين هرگونه تغيير در جهان وهستي را مختص ذات الهي دانسته اند وتنها اورا سزاوار ايجادپديده ها مي دانند وهركار او بروي حكمت واصول است.وهيچكس برعالم غيب بدون اراده وخواست او آگاه نيست. چه رسد به مشتي فراماسون!
از این نمیترسم که دنیا در سال 2012 به پایان برسد.... از این میترسم که دنیا بدون هیچ تغییری ادامه پیدا کند.
به فرض محال اگر این اتفاق هم قرار باشه رخ بده و ناسا از اون اطلاع داشته باشه نباید ما انتطار داشته باشیم که این موضوع برای مردم گفته باشه چون دراین صورت آنچنان هرج و مرجی بوجود میاد که قبل از اتفاق بزرگ این خود مردم هستن که باعث نابودی هم میشن -
با تشكر فراوان / عالي بود
بنظر من این پیش بینی پایان جهان حتی اگر صحت هم داشت ناسا مجبور بوده تا آن را رد کنه چون اگه تایید میکرد خدا میداند چه جنجال و آشفتگی عظیمی در بین مردم اتفاق می افتاد
مسائل بسیاری هست که علم امروز ما هیچ پاسخی برای آن ندارد ! پس نمیتوان هیچ احتمالی را با علم امروز نفی یا تایید کرد ! حتی ناسا !
عجب سیاستی داره این آمریکا؟....یک سال ناسا درمقابل این همه مقاله و فیلم و پیشگویی و...حرف نمیزد که شک مردم با این تبلیغات بیشتر بشه اما حالا که آخر سال هست همه رو تکذیب میکنه...چقدر از این تبلیغات و فیلمها پوووووول دراوردند....
من که از اول باور نداشتم ولی تو شهرمون شمع کم پیدا شده به خدا خنده ام میگیره/
بنام خداوند بخشنده مهربان
همواره درباره قیامت از تو می پرسند که وقوع آن چه وقت است بگو:دانش آن فقط نزد پروردگار من است غیر او آن را در وقت معینش آشکار نمی کند،(تحمل این حادثه عظیم وهولناک )بر آسمان ها وزمین سنگین ودشوار است جز به طور ناگهانی بر شما نمی آید،آن گونه از تو می پرسند که گویا تو از وقت وقوعش به شدت کنجکاوی کرده ایی،(وکاملا آگاهی)بگو:دانش آن فقط نزد خداست ولی بیشتر مردم نمی دانند.آیه 187سوره اعراف
دعای ما بیکاران اینست که هرچه زودتر این شایعه به صحت و اثبات برسد و بیکاری به همراه باکاری و همه اختلاسگران محترم نابود شود. به امید آن روز
مي دونيد اگر چنين چيزي واقعيت داشت تفاوت برخورد ما ايراني ها با ديگر ملل چي بود؟
اونها دعا مي كردند كه شايد بشه يك روز بيشتر زنده بمونند و از زندگي لذت ببرند
اما ما مي گفتيم كاش زود تر تموم شه و از شر اين همه قسط و قرض و وام و بدهي و يارانه و صف و ........ اينا راحت بشيم!!!
حالا اومدیمو ناسا اشتباه کرده باشه و از طرفی شاید دنیا بخواد نابود شه و ناسا نخواد این موضوع رو بگه.
ای کاش در این روز که مصادف با جمعه است آغاز حکومت امام عصر (عج) باشد...
من بسيار نا أميد شدم روز ها را حساب مي كنم و زياد فكر مي كنم بس جرا ناسا يك جواب درست اريه نمي كند
یَوْمَ تَکُونُ السَّمَاء کَالْمُهْلِ 8

وَتَکُونُ الْجِبَالُ کَالْعِهْنِ 9

وَلَا یَسْأَلُ حَمِیمٌ حَمِیمًا 10
ترجمه: روزی که آسمان چون فلز گداخته گردد و کوه ها چون پشم. و هیچ خویشاوندی از حال خویشاوند خود نپرسد.
بالاخره قران هم پیش بینی هایی درباره آخر زمان و از بین رفتن زمین کرده، ولی نگفته زمانش چه وقت هست!! شاید همین اول دی باشه؟!!!
مایا ها هر چی دارین بدین به ما شما که به سلامتی تشریف می برین بای بای مایا
ای بابا ناسا چیکار می کنی پاک بی هیجانمون کردی.
شیعه معتقد است تا حضرت مهدی ظهور نفرمایند و مسائل بعد از ظهور اتفاق نیفتد. هیچ حادثه سنگینی برای کره زمین نیست. حتی اگر روزی علم بخواهد واقعه نابوی را به اثبات برساند. تا امر خدا در ظهور تحقق نیابد اتفاقی نخواهد افتاد
ما كه خودمنو با خريد بيست ليتر نفت نه ببخشيد يه مقدار هيزم اونم به قيمت گزاف آماده كرديم حداقلش اگه اتفاقي نيفتاد قيمت هيزم (البته پس از كسر 3درصد ارزش افزودش)2برابر قيمت خريد ازم خواهند خريد .
با سلام ممنون از پاسخهايتان متاسفانه در قرن 21 باز هم خرافات وجود دارد
سلام
مطمئن بوم چنین چیزی خرافه است و لی ما با گروه سنی نوجوان کار می کنیم که این جواب علمی و منطقی را بیشتر قبول میکنند.خیلی از نوجوونارو از نگرانی درآوردید.
بسیار سپاسگذارم.
یاعلی
به عنوان کسی که در گوشه ای از این مملکت گاهی برای دانشجویان عزیز کلاسی وگپ وگفتگویی دارم این روزها خیلی غصه دار ودردناک بود که قشر تحصیلکرده ودانشجوی آن اینچنین اسیر شابعات وخرافات وصد البته موجهای مدیریت شده اطلاعات کاذب ودروغ میشوند ودرد ناکتر اینکه مسولین فرهنگی مراکز علمی هم اسیر این موجها کاش کمی به وحی وقرآن وکلام اهل بیت علیهم السلام باور داشتیم
بابامیخوان شب یلدامون بادلهره به صبح کنیم.
شاید بهانه ای باشه که ما دوباره به قران رجوع و قیامتی که خدا توصیف کرده مجسم کنیم حقیقتا با کمی تامل لرزه بر اندام هر شخصی میوفته اونجا از ناسا و مایا و خرافه خبری نیست ، خالق هستی داره صحبت میکنه
" یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه" ای خدای مهربان به لطف و کرمت ایمان داریم مارو عاقبت بخیر فرما
متاسفانه ما ایرانیها خودمان را آگاه به همه مسایل می دانیم در حالی که اصلا مطالعه نمی کنیم. بسیاری از مردم دنیا وقتی با یک پدیده (واقعی یا شایعه) روبرو می شوند، هیچ اظهار نظری نمی کنند ئ تا مطالعه نکرده اند جواب نمی دهند. متاسفانه ما عادتمان است فوری آن را پیامک ایمیل و... می زنیم و به عنوان کارشناس در مورد آن نظر می دهیم و جالب آنکه چقدر بر درست بودن حرفمان اصرار داریم.
این اصرار داشتن خود گونه ای از تعصب است و تعصب از جهل می آید.
پس بد نیست کمی از وقتمان را مطالعه کنیم
اللهم عجل لوليك الفرج
به سهم خود از سایت تابناک برای انتخاب زیبا و انتشار به موقع این گزارش دقیق و علمی سپاسگزارم.
از نظر من حرف های ناسا جای خود دارد ولی بی هیچ نیست ویک اتفاقی رخ می دهد
ممنون از شما که باعث آگاهی مردم میشید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار