بازدید 15015
«هرجا ظلمی شود باید با آن برخورد کنیم»

دلیل برکناری رئیس پلیس فتا از دید فرمانده‌ناجا

فرمانده کل نیروی انتظامی با بیان اینکه رفتار و احترام به دیگران دستور قرآنی است، گفت: در آخرت حساب و کتابی است اگر ظلمی در حق کسی شود باید با آن برخورد کنیم و در حق یک متهم نباید خطایی صورت گیرد؛ بعد از این برکناری خیلی‌ها به من گفتند این اقدام برای اثر رسانه‌ای خیلی خوب بوده و برخی دیگر هم گفتند که حتما وی در جای دیگری در حال خدمت است ... .
کد خبر: ۲۸۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۰ 06 December 2012
فرمانده کل نیروی انتظامی گفت: رئیس پلیس فتا را تحت فشار رسانه ها برکنار نکردم بلکه اگر ظلمی رخ دهد باید با آن برخورد شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری‌ها، اسماعیل احمدی مقدم، ظهر پنجشنبه در مراسم اختتامیه استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان درجه دار پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه پلیس فتای تهران را بخاطر اثر رسانه ها و تحت فشار رسانه‌ای برکنار نکردم، گفت: اینکه باب شده هر اتفاقی می‌افتد می‌گویند باید استعفا بدهند درست نیست چرا که ما مسلمان هستیم و باید بررسی کنیم مقصر و قاصر کیست و قاطعانه با وی برخورد شود، اما اینکه فرد بی‌گناهی برای کاهش فشار افکار عمومی برکنار شود، درست نیست.

وی افزود: خیلی‌ها پس از اعلام این خبر به من گفتند که این اقدام برای اثر رسانه‌ای خیلی خوب بوده و برخی دیگر نیز گفتند که حتما وی در جای دیگری در حال خدمت است. در حالی که هیچ کدام از این موارد نبوده و تا زمانی که برای ما محرز نشود که فردی مقصر است با وی برخورد نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: در آخرت حساب و کتابی است اگر ظلمی در حق کسی شود باید با آن برخورد کنیم و در حق یک متهم نباید خطایی صورت گیرد.



یک بعد از ظهر لباس مبدل بپوشید و کنار مامور ما بایستید!

احمدی مقدم با بیان اینکه احترام به مردم در عین قاطعیت بسیار مهم است، اظهار داشت: باید به گونه ای فرهنگ سازی کنیم که زمانیکه پلیس با فردی برخورد می کند مردم حق را به پلیس دهند و بگویند حتما خطایی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه من رفتار بد هیچ ماموری را تایید نمی‌کنم، گفت: در عین حال به افرادی که در این خصوص معترض هستند بایند بگویم یک بار بیایید لباس مبدل بپوشید، کنار مامور ما بایستید اگر تا بعدازظهر مردم را کتک نزدید ما قبول می‌کنیم اما این امر جوازی برای برخورد ماموران با مردم نیست.

ماموران راهنمایی و رانندگی ویترین ناجا هستند

فرمانده کل نیروی انتظامی افزود: ماموران راهنمایی و رانندگی ویترین ناجا هستند، اگر رفتارشان با مردم استاندارد و متعالی باشد، قضاوت نسبت به کل نیروی انتظامی تغییر می‌کند؛ امروزه پلیس راهنمایی و رانندگی به عنوان یک ارگان فرهنگی شناخته می شود.

وی با اشاره به جرایم رانندگی گفت: قبلا می‌گفتند که اشتباه نوشتید یا الکی نوشتند اما خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته هم‌اکنون اکثر اعتراضات به قبوض جرایم‌رانندگی درخواست برای حذف جریمه است یعنی اینکه قبول دارند چنین تخلفی صورت گرفته اما تقاضای بخشش دارند که اقدام صورت گرفته در این خصوص کار بزرگی است.

وی با تاکید بر اینکه انتقاد را باید با جان بپذیریم و آن را هدیه ای از طرف مردم بدانیم، تصریح کرد: باید انتقادپذیر باشیم چرا که این امر می‌تواند موجب کاهش اشکالات خودمان شود.

وی بر اخلاق، ادب، کمال احترام به دیگران و انتقادپذیری پلیس تاکید کرد و گفت: باید انتقادپذیر باشیم چرا که این امر می‌تواند موجب کاهش اشکالات خودمان شود.


عکس: آرشیو

تاثیر تحریم ها در میزان جرائم

فرمانده نیروی انتظامی همچنین در حاشیه این مراسم در پاسخ به سئوالی در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر افزایش جرایم در کشور گفت: ما به تحریم‌های اقتصادی و فشار‌ها اهمیت نمی‌دهیم چرا که همه مردم می‌دانند که این امر از سوی دشمن اعمال می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون سطح جرایم در کشور کاهش یافته است اما با توجه به گرانی‌های اخیر جرایم خرد شاید با اندکی افزایش رو به رو باشد اما پلیس با طرح‌های ویژه‌ای که در آستانه نوروز آن‌ها را اجرا خواهد کرد، این جرایم را نیز کنترل می‌کنیم و جای نگرانی نیست.

وی در خصوص آلودگی‌هوا در کشور گفت: وضعیت آلودگی‌هوا نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است اما در عین حال توصیه می‌کنیم مردم از خودروهای عمومی بیشتر استفاده کرده و موضوع توسعه حمل و نقل عمومی و اصلاح سوخت خودرو‌ها که موضوعی زمان‌بر است در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

احمدی مقدم با تاکید بر اینکه در سومین دوره استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان درجه دار پلیس حرف های جدیدتری باید زده و سطح کلاس ها باید پیشرفته تر شود، اضافه کرد: تعالی به معنای روزآمدی و به‌روزرسانی نیست بلکه هر ساله پیشرفت و ارتقائی باید ایجاد شود.

فرمانده کل نیروی انتظامی با بیان اینکه رفتار و احترام به دیگران دستور قرآنی است، گفت: پیامبر(ص) باید الگوی کامل همه ما باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی