بازدید 73387
امام جمعه جدید موقت تهران منصوب شد

عالمی بزرگ، با کارنامه‌ای سراسر خدمت

امروز بر پایه حکم رهبر انقلاب اسلامی، امام جمعه موقت جدید تهران منصوب شد تا یکی از عالمان و دانشمندان بزرگ ـ که تا کنون منشأ خدمات بی‌شمار در نظامی اسلامی بوده است ـ از این به بعد روز‌های جمعه، امامت نماز جمعه تهران و مردم خداجوی آن را بر عهده بگیرد؛ فردی که در هر منصب، کسوت معلم اخلاق را نیز بر عهده داشته و همواره محل رجوع سیاسیون و البته مردم در مباحث اخلاقی بوده است.
کد خبر: ۲۸۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰ 02 December 2012
امروز آیت‌‌الله محمد علی موحدی کرمانی بر پایه حکم رهبر انقلاب اسلامی به عنوان امام جمعه جدید موقت تهران منصوب شد تا یکی از عالمان و دانشمندان بزرگ ـ که تا کنون منشأ خدمات بی‌شمار در نظامی اسلامی بوده است ـ از این به بعد روز‌های جمعه، امامت نماز جمعه تهران و مردم خداجوی آن را بر عهده بگیرد؛ فردی که در هر منصب، کسوت معلم اخلاق را نیز بر عهده داشته و همواره محل رجوع سیاسیون و البته مردم در مباحث اخلاقی بوده است.به گزارش «تابناک» آیت‌الله محمدعلی موحدی معروف به موحدی کرمانی، فرزند عباس واعظ معروف کرمان در سال ۱۳۱۰ در کرمان به دنیا آمدند. تحصیلات مقدماتی را در حوزه کرمان سپس در حوزه علمیه قم و نیز در حوزه علمیه نجف گذراندند.

بنا بر این گزارش، ایشان در کرمان از محضر آیت‌الله صالحی و شیخ‌الرئیس و در قم از مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی و آیت‌الله العظمی داماد و آیت‌الله العظمی امام خمینی و در نجف از محضر مرحوم آیت‌الله العظمی خوئی و آیت‌الله العظمی سید محمود شاهرودی و آیت‌الله العظمی میرزا باقر زنجانی بهره برده و مدت کوتاهی نیز در مشهد از محضر آیت‌الله میلانی بهره‌مند شده است.

آیت‌الله در حوزه قم بیشتر با حضرات آیات، آقایان هاشمی رفسنجانی، ربانی املشی هم‌مباحثه بوده و نیز با حضرات آیات آقایان مطهری، بهشتی، مؤمن، جنتی، طاهری خرم آبادی و مهدوی کنی نیز هم‌نشینی و دوستی داشته‌اند.

وی پس از بازگشت از نجف و قم، چندین سال در کرمان فعال بوده و سپس به تهران آمدند و با متمرکز کردن فعالیت‌های خود در یکی از مساجد شرق تهران، در تشکیلات جامعه روحانیت مبارز تهران به عنوان یکی از اعضای شورای مرکزی و دبیرجامعه در شرق تهران فعالیت داشته‌اند. آیت‌الله موحدی کرمانی از مؤسسین جامعه روحانیت مبارز تهران به شمار می‌روند که از آغاز تاکنون به عنوان یکی از اعضای شورای مرکزی فعالیت داشته‌اند.

ایشان پیش از انقلاب، دیدارهای متعددی با حضرت امام (ره) در نجف و کربلا داشته و در این دیدارهای خصوصی، برنامه‌های جامعه روحانیت مبارز را به عرض حضرت امام (ره) رسانده و متقابلاً دستورهای مهم ایشان را به اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز منتقل می‌کرده‌اند.

معظم له پس از انقلاب، در حزب جمهوری اسلامی نیز در همه سال‌های فعالیت این تشکل انقلابی، به عنوان عضو شورای مرکزی و عضو داوری حزب حضور داشته است. حضرت آیت‌الله موحدی کرمانی پس از شهادت آیت‌الله شهید اشرفی اصفهانی در کرمانشاه، به فرمان حضرت امام (ره) امامت جمعه این شهر را بر عهده گرفتند.


آیت‌الله موحدی کرمانی در انتخابات نخستین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم کرمان برگزیده شده و پس از آن در ادوار دوم تا پنجم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بودند. ریاست کمیسیون امور داخلی مجلس و ریاست کمیسیون امور دفاعی مجلس و نیز نائب رئیسی مجلس شورای اسلامی، از جمله مسئولیت‌های ایشان در مجلس بوده است.

آیت‌الله پس از پایان دفاع مقدس نیز برای مدت چهارده سال نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را عهده‌دار بود و یکی از دانشمندان بزرگ است که تا کنون در این مقام خدمت کرده است.

آیت‌الله موحدی کرمانی که امروز خبر انتصاب وی به امامت جمعه تهران اعلام شد، هم اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است و از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون، به نمایندگی از مردم کرمان در همه ادوار مجلس خبرگان رهبری بوده است.

با انتصاب ایشان به عنوان امام جمعه موقت تهران، مردم خداجوی تهران، بیش از پیش از پند و توصیه‌های اخلاقی این عالم وارسته بهره خواهند برد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل