بازدید 26030
همچنان خبری از یافتن ارز دارو نیست؛

وقتی افشاگری‌های وزیر و داروهای انبار شده ته می‌کشند!

هنگامی که رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با گلایه از هزینه‌های بسیار سنگین درمان و افزایش ۲۵۰ درصدی (به طور متوسط) بهای تجهیزات پزشکی، گفته بود: «دولت سلامت مردم را به بازی گرفته است»، شاید استیضاح وزیر منتقدِ آن روز، کمی غیر منصفانه به نظر می‌رسید، ولی اکنون گویا نه وزیر انتقادی به شرایط موجود دارد و نه انبار ذخایر دارویی کشور فاصله زیادی تا جارو کشیدن!
کد خبر: ۲۸۷۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۰ 26 November 2012
هنگامی که دایره تحریم‌ها با تنگ‌تر شدن به بانک‌های کشورمان رسید، عمده نگرانی‌ که احساس می‌شد، انتقال ارز نفت فروخته شده به کشور بود تا جایی که برخی مراودات جهانی مانند خرید دارو یا تجهیزات پزشکی حتی از دید مسئولان مغفول ماند؛ البته شاید دلیل این غفلت این بود که برخی گمان می‌کردند ««تولید 97 درصدی داروی مورد نیاز در داخل» حقیقت است؛ غافل از آنکه روند نادرست گذشته گاه ما را  دچار خودکفایی کاذب کرده است!

به گزارش «تابناک»، مدتی است که بازار دارو و واکسن به تکاپو افتاده و در کنار گرانی لوازم و تجهیزات پزشکی، هزینه‌های سلامت به اندازه‌ای افزایش یافته که به قول وزیر بهداشت، اوضاع کنونی کشور به شرایط جنگی می ماند اما بیان این سخنان از سوی ارشدترین مقام متولی بهداشت در کشور هم سبب نشده تا راهکاری برای برون رفت از اوضاع وخیم درمان اندیشیده شود تا جایی که به تازگی شنیده می‌شود اولویت ارز تخصیصی برای دارو و تجهیزات پزشکی به جایگاه آخر ارز مرجع سقوط کرده است!

ماجرا این گونه پیش رفته که مدتی است هزینه‌های درمان تصاعدی در حال افزایش بوده و دکتر مرضیه وحید دستجردی با بیان این که «چیزی در حدود 7.5 درصد از جمعیت کشور با هزینه‌های درمانی به زیر خط فقر می‌روند» در صدد هشدار این ماجرا برمی‌آید. اواسط ماه گذشته بانک مرکزی تصمیم می‌گیرد که اولویت ارز تخصیصی برای تجهیزات پزشکی را از جایگاه نخست و دوم به رتبه پنجم پایین آورد و در کمال ناباوری، رئیس انجمن تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی در اواخر آبان ماه از تنزل دوباره این اولویت ارزی به جایگاه هشتم خبر می‌دهد؛ حال آنکه اختصاص ارز به کالاهای اولویت نه و ده از دستور بیرون آمده و جایگاه هشتم، به معنای آخرین اولویت برای دریافت ارز مرجع به شمار می‌آید.

البته این تنها نیمی از ماجرای دردناک حوزه سلامت است، چرا که از یک سو با ورود به نهمین ماه سال، تنها ششصد میلیون دلار از دو و نیم میلیارد دلار نیاز ارزی کشور برای واردات دارو تأمین شده است و از سوی دیگر، افزایش چند برابری نرخ ارز در ماه‌های اخیر، عملا کاری کرده که حتی تأمین ارز با نرخ مرجع هم برای حل مشکلات کافی نباشد، چراکه مقابله با التهاب پدید آمده در بازار، دست‌کم به چند ماه زمان نیاز دارد.

کمبود دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی، در حالی است که در این رهگذر، از طرفی افزایش‌ گاه سه برابری نرخ این اقلام را سبب شده و از سوی دیگر، نگرانی‌های بیماران و خانواده‌های ایشان روز به روز افزوده می‌شود، چرا که شاید بتوان از کمبود واکسن آنفلوآنزا گذشت، ولی قطعا هنگامی که صحبت به داروهای بیماران خاص می‌رسد، موضوع دارو به ارجحیت غذا رسیده و حتی از آن هم فرا‌تر می‌رود؛ اینجاست که وزارت بهداشت با تمام قوا برای مقابله با اثرات سوء این اتفاق وارد میدان شده و وزیر بهداشت، در قالب مسئولیت‌های پزشکی‌اش، تند‌ترین انتقادات را به روند اختصاص نیافتن ارز برای واردات دارو، مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت آن و تجهیزات پزشکی مورد نیاز متوجه بانک مرکزی و دولت کرده و از گم شدن ارز مرجع اختصاص یافته به این امر خبر می‌دهد.

افشاگری‌های وزیر از این روی جالب توجه است که گرانی‌های پدیدار شده در حوزه سلامت، هم در بعد نرخ محصولات و خدمات جلوه‌گر شده و هم به باور برخی کار‌شناسان، افت محسوسی در خدمات مؤسسات درمانی پدید آورده و حتی بیم آن می‌رود که برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را ورشکسته کند و تقریبا برای کسی جای شک و شبهه نمانده که بیمه‌ها هیچ کارکرد مفیدی در پیشگیری از این امر نداشته و ندارند.

این در حالی است که اواخر آبان ماه، رسول خضری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، وضعیت کنونی انبارهای داروی سازمان غذا و دارو را نامطلوب دانست و گفت: گزارش‌های سازمان غذا و دارو، نشان‌دهنده ناکافی بودن ذخایر دارویی بوده، به‌ گونه‌ای که هم‌اکنون تنها برای دو ماه آینده دارو باقی مانده است؛ حال آن که باید برای شش ماه آینده دارو می‌داشت. متأسفانه هم‌اکنون وضعیت این حوزه بسیار بحرانی است؛ بنابراین، دولت باید برای حفظ جان مردم احساس وظیفه کند.

به عبارت بهتر، ظاهرا فشار وارد شده بر حوزه بهداشت و درمان به اندازه‌ای رسیده که حتی استفاده گسترده از ذخایر دارویی هم نتوانسته بازار را به آرامش رهنمون سازد و البته از هشدار این عضو کمیسیون بهداشت، بیش از یک ماه گذشته است.

مشکل کجاست؟

در شرایطی که با تحریم بانک‌های کشورمان، نقل و انتقال ارز با دشواری‌های بسیاری روبه‌رو شده و به جز دو بانک در جهان، مبادلات ارزی در حوزه دارو برای کشورمان مقدور نیست، برخی تحریم‌ها را دلیل نخست کمبودهای این حوزه ارزیابی می‌کنند، حال آنکه این عده هیچ توجهی به پیش نیاز اولیه این امر ندارند؛ جایی که ارز با نرخ مرجع به اقلامی مانند لوازم آرایش و خودروهای لوکس تعلق گرفته، ولی وارد کنندگان دارو در حسرت دریافت آن می‌سوزند.

اختصاص نیافتن ارز به کالایی که با مرگ و زندگی برخی در ارتباط است، اینقدر به تعوق افتاده و اجرا نشده که صدای بسیاری را درآورده و البته وزیر بهداشت هم دوباره سردمدار آن به شمار آمده و در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، بارها در قالب جملات دعایی آرزو می‌کند که رایزنی‌های صورت گرفته با بانک مرکزی در این ارتباط جامه عمل بپوشد.

البته این ماجرا توسط افراد دیگری هم پیگیری می‌شود و برخی نمایندگان مجلس که نه تاب بی‌توجهی به این مقوله حساس توسط دولت را آورده‌اند و نه از گم شدن ارز اختصاص یافته به دارو به عنوان دلیل بحران سلامت پدیدار شده اقناع شده‌اند، استیضاح وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در دستور کار می‌گذارند، چراکه بر این باورند، مسئولان این وزارتخانه می‌توانستند با پیش‌بینی وضعیت‌ آتی حوزه سلامت از بروز بحران کنونی جلوگیری کنند که متأسفانه نکرده‌اند و این موضوع سبب شده که نه تنها سلامت بیماران، بلکه سلامت روانی افراد جامعه هم تحت تأثیر قرار بگیرد.

به عبارت بهتر، نه تنها نمایندگان منتقد اختصاص ندادن اعتبارات حوزه سلامت را همگی نشانگر بی‌توجهی دولت به این حوزه دانسته‌اند، بلکه وزیر و مجموعه تحت امر وی را هم در پیشگیری نکردن از این امر مقصر می‌دانند تا جایی که مسعود پزشکیان، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اظهارات وزیر مبنی ‌بر نامعلوم بودن وضعیت ارز مرجع واردات دارو، می‌گوید: وقتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وضعیت کنونی اعتبار حوزه بهداشت اظهار ناآگاهی می‌کند، موضوع تأسف‌بار است.

وی که سابقه حضور در رأس وزارت خانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در کارنامه دارد، با تعجب‌آور خواندن اظهارات وحید دستجردی مبنی بر اینکه «از مکان اختصاص ارز دارویی بی‌اطلاع هستیم» به خانه ملت می‌گوید: وزارت بهداشت، درمان و آموزش ‌پزشکی باید درباره اختصاص ارز دارو به مجلس پاسخگو باشد؛ مشکل این است که ما پایبندی به قانون را در ساختار دولت مخدوش می‌بینیم که ضرورت دارد، دولت درباره اختصاص ارز واردات دارو شفاف‌سازی کند. به ‌طور حتم اگر دولت اراده کند، می‌تواند هر مقدار ارز را به بخش دارو اختصاص دهد، ولی مشکل در حوزه کمبود اعتبار نیست، بلکه متأسفانه دولت هیچ اعتنایی به حوزه سلامت ندارد و اولویت‌های اعتباری خود را در بخش‌های دیگر می‌بیند.

وزیر استیضاح خواهد شد؟

انتقادات نمایندگان مجلس از بحران دارویی البته فرا‌تر از انتقادات کلامی و تهدید به استیضاح وزیر می‌ماند تا با تبدیل شدن به محور یکی از پرسش‌های مطرح برای سؤال از رئیس جمهور و با توجه به تغییرات آیین نامه داخلی مجلس در این مقوله، تبدیل به پرسشی شود که گویا پاسخ رئیس جمهور به آن، نتواند اقناع چندانی حاصل کند، چراکه رده یازدهم وزارت بهداشت از نظر حجم اعتبارات وزارتخانه‌ها و محقق نشدن همین حجم از اعتبارات، پرسش‌های بسیاری را در خود نهفته دارد که از قضا بسیاری از مردم با گوشت و پوست خود و عزیزانشان با آن درگیرند؛ یعنی اعتباراتی ارزی که برای زندگی انسان‌ها محقق نشده و دیگر هیچ اهمیتی ندارد که کجا هزینه شده است!

این در حالی است که وزیر بهداشت در واکنش به احتمال طرح استیضاحش در مجلس، به سرعت تغییر رویکرد داده و با رد همه مواضع هفته‌های گذشته خود درباره نرسیدن ارز مرجع برای دارو، تنها از احتمال افزایش قیمت دارو به اندازه تفاوت ارز ۱۰۵۰ تومانی در نیمه نخست سال ۹۰ و ارز ۱۲۲۶ تومانی در ادامه راه خبر می‌دهد.

وی با اندک خواندن داروهای ساخته شده وارداتی (۲.‌۳ تا ۳.‌۷ درصد مجموع داروهای کشور)، وعده تثبیت بهای دارو را داده و می‌گوید: اجازه نمی‌دهیم افزون بر تغییرات نرخ ارز، افزایش قیمت دیگری در دارو ایجاد شود، زیرا باید از جیب مردم بیرون آید. از مردم می‌خواهیم اگر در جایی به افزایش قیمت چشمگیری برخورد کردند، موضوع را به شماره ۱۴۹۰ ستاد رسیدگی شکایت‌های دارویی یادآوری کنند تا با متخلفان برخورد جدی شود.

بدین ترتیب، سخنان وزیر نه به اختصاص یافتن و نیافتن ارز مرجع می‌رسد و نه به دنبال آن، جز چند وعده خشک و خالی و‌ گاه پند و اندرز، نکته خاص دیگری را شامل می‌شود تا ماجرای ارز گم شده چند روز بعد، با متوقف شدن طرح سؤال از رئیس جمهور، وارد فاز جدیدی شود؛ یعنی‌‌ همان گونه که مطهری، از نمایندگان طراح سؤال از رئیس جمهور، توقف طرح سؤال از رئیس جمهور با حکم حکومتی را نشانه مصون بودن دولت از نظارت‌های بعدی مجلس نمی‌داند، این گمان تقویت شود که شاید همزمانی ته کشیدن افشاگری‌های دکتر مرضیه وحید دستجردی با رو به پایان بودن ذخایر دارویی، منجر به ارائه طرح استیضاح وی به هیأت رئیسه مجلس شده و فارغ از ابقا یا عزل وزیر، راز چند صد میلیون ارز اختصاص یافته اما مفقود در صحن مجلس شورای اسلامی آشکار شود!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱۱۹
انتشار یافته: ۶۵
بیچاره مردم ..خدایا تو بیماران را شفا بده ....
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
هدف تحریم ها دولت ایران است یا مردم ایران؟

ما باید به جایی برسیم که خودمان این دارو ها را تولید کنیم و منت این فرومایگان غربی را نکشیم.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
ایرانی عزیز؛ مگه میشه که ما همه ی کارها رو خودمون انجام بدیم؟ بالای 6 میلیارد آدم توی دنیا زندگی می کنه، اگه ما خودمون رو از همه ی اونها جدا کنیم، معلوم که ما عقب می مونیم و اونها جلو میرند. راهکارش تولید همه چیز نیست، بلکه اگه فقط یک چیز رو درست تولید کنیم که بقیه به ما توی اون نیازمند بشند و بتونیم از موضع قدرت وارد مذاکره بشیم، دیگه منتی در کار نخواهد بود
ناشناس
| France |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
بله میشه همه نیار هامون رو خودمون تولید کنیم
واقعا فکر میکنی چند درصد از جمعیت شاغل دنیا در حال بر طرف کردن نیاز ها هستند؟؟
اغلب شرکتهای معروف دنیای امروز تنها بنکاه های پول در آوردن از طریق تبلیغات و ایجاد نیاز کاذب هستند.
microsoft , apple, addidas, ...
بازی بازی با جان مردم هم بازی؟؟!!!
تا کی باید برای داشتن حداقل های زندگی در التهاب و استرس باشیم؟
آیا حقیقتاً راهکاری برای ازمیان برداشتن مشکلات وجود ندارد؟
یا دست هایی نمی خواهند مشکلات از میان بر داشته شوند؟
دولت هیچ گاه حق ندارد با سلامت مردم بازی کند خانم وزیر هم اگر واقعا نمی تواند کاری بکند کنار برود و بعد از کنار روی واقعیت امر را شفاف سازی کند خودرو های لوکس را هم خود مدیران بلند مرتبه هاپولی کرده اند نه بچه کوچک من که ممکن است واکسن یک سالگی خود را نداشته باشد . از خدا ببترسید با جان مردم بازی نکنید
به تازگی در استان لرستان و استان های همجوار تا جاییکه خبر دارم انسولین ان پی اچ که داروی مورد نیاز بیماران دیابتی است نایاب شده است . به هر داروخانه ای مراجعه میکنیم میگویند که مشابه خارجی اون رو داریم اما این دارو با بیماران ما سازگار نیست . قرار بود بیماران به جز بیماری درد دیگری نداشته باشن اما مثل اینکه خانم دستجردی در خواب تشریف دارند . یکی به داد این وزارت برسد .
" یعنی اعتباراتی ارزی که برای زندگی انسان ها محقق نشده و دیگر هیچ اهمیتی ندارد که کجا هزینه شده است!"
این جمله ت آتیشم زد!! واسه فقر غذایی که بخاطر ارز ایجاد شده هم باید همین جمله رو گفت
چی میگی؟
استیضاح!!!!!
خواهر من سرطان سینه داره و دارو براش چند هفته هست که پیدا نمیکنم دردمان را به چه کسی ......... بگیم ؟
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
سلام
یک سری به این سایت بزن. البته من نمیدونم واقعی هست یا نه ی ا کلاهبرداری؟
http://iranianhelpinghands.org/
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
مرسی آقا مهدی چک میکنم امیدوارم درست باشه و دعات میکنم . کاش مسئولی پیدا میشد و میگفت چه کنم ؟
یک داروساز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
سلام برادر/خواهر گرامی. اولا امیدوارم خواهرتون هر چه سریعتر صحت و سلامت خودشون رو به دست بیارن. اگه داروی مد نظرتون Mabthera است از روز 5شنبه توزیعش در داروخانه های فوق تخصصی 13 آبان، هلال احمر و 29 فروردین شروع شده. فقط چون به تعداد محدود توزیع شده برای تهیه باید هر چه سریعتر اقدام کنید.
تابناک .... چه تو و ریس جمهور و غیرو استرسی ندارین که مریض بشین یا اگه بشین می رین دکتر خوب، خارج و درمان می شین. ولی دنیایی که همه میمیریم ارزش ظلم نداره.. مگه چقدر می خوایین عمر کنید 90 100 آخرش چی؟ فکر می کنید در امانید یا بچه هاتون در امانند؟ نمیمیرید تا عین ظلم رو ببینید چه این دنیا و چه اون دنیا... توبه کنید توبه کنید خدا مهربون..
ارز مربوط به دارو در بازار ازاد ارز فروخته ميشود توسط عواملي از ...... و ..... اين خيانتي است به ملت ايران
استيضاح وزير!!!!؟؟؟؟ ها ها ها.... ببخشيد توسط كي و كجا و چگونه!!!!؟؟؟؟
.........................................................
می خواید بدونید کی می تونه به آرمان های انقلاب ضربه بزنه؟؟؟مردم رو دلسرد کنه؟
هر کاری و از طرف هر شخصی انجام شود و در جهت زندگی مادی و معنوی مردم نباشد یک کار ضد انقلابی است
بابا اینقدر مارو نخندونید
خانم دكتر خادم مردمه ها
تحریم هاباتمام بدیهاش صداقت مسولینمون ومیزان اهمیتی که برای جان مردم قایلندراعیان کرد. بجای خودکفایی فقط نفت فروختیم و عربها رو بخاطرعدم تولیدسرزنش کردیم.حداقل عربهاجنس خوب دادنددست مردمشون وما ........ جوانهای چین راسرکاربردیم.ومهمتراینکه صاذق نبودیم.
اینها برای گرمتر کردن بازیهای سیاسی تا انتخابات و تخریب سیاسی همدیگر حتی سلامت مردم را به بازی می گیرند .
با این همه مشکل چرا طرح سوال متوقف شد؟
همسر بنده داروی خاص مصرف میکند.
تمام محرم از امام حسین ع گدایی فرج کردم
خدایا به حق شهدای کربلا ما را نجات بده
تابناک عزیز

انچه متاسفانه دارد فرهنگ میشود پز دادن و سیاسی کاری است

دروغ های زیادی در زمان وزارت خانم دکتر گفته شد که برخی از انها بیان میشود

اعلام موفقیت پروژه پیوند سلولهای بنیادی نخاع که دنیا را بهم ریخت همه تمرکز کردند دروغ بود

ساخت ام ار ای کاملا ایرانی .............. متاسفانه کذب بود

اعلام خودکفایی 90% در صنعت دارو کذب بود

تشویق برای نوشتن مقالات قلابی که فقط کمیت است و در اینده نه چندان دور ما را جز کشورهای دروغ گوی علمی معرفی میکند

زیر زمینه این اشتباهات جو موجود کشور است

راه حل : امام خمینی ره فرمودند بروید قبل از اینکه جامعه به شما رو اورد خود را بسازید
یعنی برای دو روز سر پست بی ارزش دنیا ماندن با جان مردم و ابروی جمهوری اسلامی بازی نکنید
اخه ارز مورد نظر خرج پورشه هاي وارداتي شده
نیمه شب اول آذرماه، همسرم را به علت دل درد شدید به بیمارستان شهید چمران بردم.اما با وجود حال بد او، بیمارستان اعلام کرد که با هیچ بیمه ای قرارداد ندارد و آزاد پذیرش میکند و در نتیجه یک معاینه پزشک و یک سرم و تخت برای دوساعت حدود 40 هزار تومان هزینه دربرداشت.
ارز و دارو و ... یک طرف. اما اینکه یک بیمارستان نیمه دولتی، به صراحت اعلام میکند که هیچ بیمه ای را نمیپذیرو مساله عجیبی است که ای کاش کسی پیدا شود به ان رسیدگی نماید.
از این مجلس آبی گرم نمیشه! وزیر هم مثل بعضی دوستانش با پررویی فرا فکنی میکنه ناراحت نباشین
آقایون راستی چرا تو این جور خبر ها کامنت نمیذارن تو تابناک؟!!!
وزير را به مجلس بياوريد مثل وزير اقتصاد ميگه به من مربوط نيست بانك مركزي ارز نميده
بانك مركزي هم ميگه من به رئيس جمهور جواب ميدم
با شرايط فعلي هم از رئيس جمهور هم كه سئوال كردن صلاح نيست
در نتيجه بيخود حرص الكي نخوريد چون كاري از دستتون بر نمياد.
خانم وزیر محترم اگه واقعا به اخلاق پزشکی اعتقاد دارید استعفا دهید لااقل از وزیر مصری که در بغل گوشتان است یاد بگیرید خانم دستجردی شما وزیر هستید و مسئول مستقیم این مشکلات بعد گونه ای صحبت می کنید انگار خبرنگار هستید نه وزیر مربوطه
كاش زندگي دكمه ي باز گشت داشت يا ريسيت ........ !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
اونوقت مثلا چیکار میکردی!؟ لابد رأیتو عوض میکردی!!!!1؟
مادر من دندانپزشک هستند. البته نظر ایشان این است که از زمان جنگ هم وضعیت بدتر است چون آن موقع سهمیه ها مشخص بود و نه فروشنده و نه پزشک که می خواست مواد اولیه و تجهیزات خود را تامین کند از سهم خود بیشتر مطالبه نمی کردند و وضعیت روشن بود اما الان هر روز یک قیمت است و به همین دلیل هم فروشنده ها بعضا مواد و تجهیزات را نکه می دارند و نمی فروشند. از طرفی زمان جنگ واقعا به دنبال خودکفایی بودیم و مثل الان دنبال شعار و دروغ بافی نبودیم
ارز ها را دادیم از ما بهتران ماشین های لوکس، پورشه، BMW, بنز ،وغیره را بیاورند ، انها کالاهای حیاتی بودند و نبودشان خسارات جبران ناپذیری را به بار می اورد ، حالا چند صباحی دارو نباشد، هیچ اتفاقی نمیافتد فوقش بیمار میمیرد که تازه از همه مکافات این دنیا فارغ میشود ، ضمنا فکر استیضاح وزیر را هم از ذهن خود بدور کنید
دیگه یه قرص ساده دزوسپتیو گیر نمی یاد. چه برسه به داروهای خاص......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
استیضاح!!!!!!!!
چه باید گفت؟ از وزیری که وقتی رستم در آستانه اغماست به فکر گشایش اعتبار نوشدارو می افتد؟ از وزیری که هنوز حرف قبلی اش توی روزنامه هاست صحبت هایش را عوض میکند؟ از وزیری که .... حتی اگر ارز مرجع تولیدکننده تامین شود باز هم قیمت بالا خواهد رفت چرا که هزینه های تولید مثل دستمزد، بسته بندی، تامین و تعمیر دستگاهها، سود سرمایه در گردش و .. که ارز مرجع نمیگیرند. از وزیری که بی برنامگی یا عدم صداقت مجموعه اش را فرافکنی میکند؟ مجموعه ای که هر از چندی داروهای نوین و کاملا تولید داخل را رونمایی میکند در حالیکه دروغ میگوید. دولتی که ارز اختصاص نمیدهد. نماینده مجلسی که در زمان صدارتش افتضاح ترین آزمون دستیاری.... را برگزار کرد و ........... نگذاشت تا روند دادخواست به فرجام برسد؟ به که مینوان امید داشت؟!
اینها خودشون دسترسی به همه نوع دارو ودرمانی چه داخل وچه خارج از کشور دارند دیگه فکر مردم نیستن ..............
کاملاً نگران خانم دستجردی هستم بنده خدا همه تلاشهاشو میکنه اما بانک مرکزی وعده های سر خرمن بهش میده از جمله ارگانهایی که به شدت دنبال دریافت ارز مرجه 1226 تومنی است بهداشته واسه اینکه قیمت دارو و تجهیزات پزشکی گرون نشه نه تنها بهش نمیدن حتی مشکل واسه ارسال حواله جات با نرخ صرافی هم به دلیل نبودن اعتبار ریالی کافی نیستند خدا به دادشون برسه بنده خدا
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
آقا مهدي عزيز دل...برادر من...ببين عزيزم هميشه نبايد كه فقط زحمت رو ديد يه مثال عيني ميزنم...من خودم چند روز پيش ميخواستم يك كار حسابداري رو انجام بدم...سه روز تموم تهران رو رفتم بالا پايين اما نميتونستم مشكلم رو حل كنم آخر يه انسان باتجربه اومد و حلش كرد....اونم تو دو دقيقه در صورتي كه من سه روز تمام داشتم مي دويدم و زحمت كشيدم...اما چون فكر و درايت نداشتم به هيچ جا نرسيدم...خوب چه فايده زحمتاي من وقتي نتيجه اي نداشت؟اگر اينطوري بود لابد بايد منم به خاطر زحمات بي حاصلم انتظار پاداش از شركتم رو داشته باشم؟....زحمت بي حاصل و بدون فكر هيچ مريضي رو درمان نميكنه برادر...اگه بره و يكي با تجربه تر و با درايت تر بياد بهتره...
مافياي دارو أجازه نميدهد كه افرادي مانند بنده دارو وارد كنند چونكه با وكيلم در ايران تماس گرفتم كه بنده هفته اي پانصد هزار دلار از جيب خودم دارو هاي كمياب را بإيران وارد كنم و در فرودگاه تحويل وزارت خانه بدهم البته شرطم اينبود كه در همان فرودگاه مبلغ پانصد هزار دلار را باضافه ده در صد جهت خرج إرسالا را قبول كنند جوابي كه دادند اينبود كه أولا كارت بازرگاني لازم است كه من نداشتم و بعد هم بعضويت صنف دارو فروشان بپيوندم و ديدم كه گرفتن كارت بازرگاني تقريبا محال است نتيجتا وكيلم أعلام كرد كه بيخود وقت و پول خودم را بهدر ندهم چونكه اينكار فقط مال أفراد وآبسته مانند اقازاده ها هستش و اگر باز هم أعلام كنند خيلي از دوستداران واقعي مردم كمبود دارو را بر طرف خواهند كرد
ازاین نماینده هابرای ماهیچی نمیشه .اینها فقط به فکرپست ومقام خودو ........ هستند خدابه دادمابرسه
از بازار برای پدرم که ناراحتی ریه دارد رفتیم تا دستگاه اکسیژن ساز بخریم. گفتند قیمت یک ماه پیش 1.200 (میلیون) بوده به خاطر دلار شده 2.800 .
گفتیم صبر می کنیم تا ارزون بشه.
از وزیر گرفته تا.... همه میگفتند اینها همش دلال بازی هستش. ما برخورد میکنیم.
باز بیشتر منتظر ماندیم.
....
....
آخرش رفتیم و 6.300 با التماس گرفتیم.
الان هم شده 7.500 .
حالا ما موندیم کلی قرض.
به این نتیجه رسیدیم که هر چی دولت گفت برعکسش عمل کنیم.
از استیضاح اصلا صحبت نکنید که دشمن شاد میشه !
برای سرماخوردگی پسرم به دکتر عمومی مراجعه کردم هزینه ویزیت و دارو با دفترچه شده نود هزار تومان!!!! چه کسی جوابگو است؟؟ تابناک عزیز شما بگو درد رو به چه کسی باید گفت که گوش شنوا داشته باشد؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
چندتا قرص سرماخوردگی 90 هزار تومان !!!!!
زهره
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
فقط دعا کن هیشکی ÷اش ب داروودکترکشیده نشه
من برای قرص قلب پدرم قبلا"60/000 تومان میپرداختم
الان گیر نمیاد وقتی پیدا میشه میگن150/000
من باید چیکار کنم؟
بیمه که تعطیله( غیررسمی)
البته این کمبودها فقط برای مردم عادی است نه مقامات
خدایا کمک کن ویزای ما زودتر آماده بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
به خاطر دارو قرارخارج تشریف ببری !!!!!
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
دعا میکنم زودتر ویزات بیاد و به سعادت برسی
تو این مملکت هیچ کس پاسخ گو این اوضاع خرا ب نیست .نه مجلس. نه ریس جمهور ونه وزیران.......خدا به داد ملت بیچاره برسه.
چرا از اثر پارازیت ها بر سلامت مردم چیری نمیگویید؟
من یک کارمندم در یک شرکت ساختمانی با حقوقی در حد یک میلیون تومان در ماه. همسرم از دو سال پیش به ام اس مبتلا شده. تا اواخر بهار هزینه آمپولش تقریبا 300/000 تومان میشد که با هر زحمتی اون رو تامین می کردیم. حدودا 4 ماه امپولش در کشور موجود نبود و همسرم متاسفانه به همین دلیل دچار حمله شد و یک هفته بستری شد. الانم که آمپولش اومده قیمتش شده 850/000 تومان! به خدا نمیدونم باید چکار کنم؟!
فقط بلدن ژست آدمای بلد و در بیارن. تو ایکن کشور معذرتخواهی و استعفا برای کار اشتباه معنی نداره. همه دارن درست رفتار می کنن. ظاهراً بقیه دنیا باید با ما خودشونو هماهنگ کنن. خدارو شکر تحریم ها اثر نداشت!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
انسان که ارزش نداشت عزیزم اینطورمیشه.
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
کاملا .حق با شماست.
چه گويم كه ناگفتنم بهتراست زبان دردهان پاسبان سراست چيزي كه فراموش شده است مردم است
پدرم چندسالي است که ورشکسته شده و حالا فاقد شغل است و بدتر از اون که دچار مرض قلبي هم شده و بدتر از اون که دارو هم ناياب شده...از شما ممنون هستم در عرض چند ساله اين قدر به ما خدمت کرده ايد..با تشکر از خدمتگذاران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
این منفی ک میذارید یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وقتی به جای مردم و از طرف مردم و بدون در نظر گرفتن هزینه هایی که مردم باید پرداخت بکنند و دردهایی که مردم باید بکشند و "آخ" هم نگویند! تصمیم گرفته میشه بیش از این انتظاری نیست.
قرص ویتامین ب1 و ب6 گیر نمیاد شما از داروی خاص صحبت میکنید؟؟؟
البته باید در نظر داشت که واردات پورش و مازراتی با ارز مرجع اشکالی نداره اما برای دارو باید ارز را از بازار آزاد تهیه کرد
حیف .......................................................................................................................................
داروي لاميوودين براي بيماران هپاتيتي ناياب است. رفتم داروخانه هلال احمر گفت نداريم. پس ما چه كنيم؟ چه كسي به داد ما مردم ميرسد؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر