بازدید 26664

نتانیاهو در سال ۲۰۱۰ دستور حمله به ایران داده بود!

در شرایطی که چندین سال است، مقامات رژیم صهیونیستی با تهدید ایران، از ضرورت حمله نظامی برای جلوگیری از ادامه برنامه هسته‌ای ایران سخن می‌گویند، یک گزارش جدید حاکی از آن است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی دو سال پیش دستور چنین حمله‌ای را صادر کرده بود؛ اما به دلایلی این حمله انجام نشده است.
کد خبر: ۲۸۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۸ 05 November 2012
در شرایطی که چندین سال است، مقامات رژیم صهیونیستی با تهدید ایران، از ضرورت حمله نظامی برای جلوگیری از ادامه برنامه هسته‌ای ایران سخن می‌گویند، یک گزارش جدید حاکی از آن است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دو سال پیش دستور چنین حمله‌ای را صادر کرده بود؛ اما به دلایلی این حمله انجام نشده است.

به گزارش «تابناک»، گزارشی که روز گذشته در کانال ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی پخش شده، این ادعا را مطرح کرده که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در سال ۲۰۱۰ دستور آمادگی ارتش برای حمله به ایران را صادر کرده بود؛ اما این دستور به اجرا درنیامده است.

خبرگزاری فرانسه ضمن انتشار این گزارش نوشته، فرمان یاد شده به سبب مخالفت ژنرال «گابی اشکنازی»، فرمانده وقت ارتش و نیز «مئیر داگان»، رئیس سابق موساد به اجرا درنیامده است.

این گزارش حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۰ و در جریان یکی از جلسات کابینه، نتانیاهو تصمیم خود مبنی بر افزایش آمادگی ارتش به سطح «P plus» را اعلام می‌کند که به معنای آمادگی برای عملیات نظامی است. با این حال، داگان ضمن مخالفت با تصمیم نتانیاهو اعلام می‌کند، چنین تصمیمی صرفاً باید از سوی «کابینه امنیتی» اسرائیل که متشکل از پانزده وزیر است گرفته شود.

اشکنازی نیز نگران بوده که تلاش افزایش آمادگی ارتش، نشانه‌هایی قابل ردگیری را باقی بگذارد. از سوی دیگر، وی گفته که ارتش برای حمله آماده نیست و ابزارهای عملی برای انجام عملیات علیه ایران را در اختیار ندارد.

در این رابطه، ایهود باراک به کانال ۲ اسرائیل گفته افزایش سطح آمادگی لزوماً به معنای ورود به جنگ نبوده؛ اما بر اثر این رخدادها، انجام هر گونه حمله‌ به کلی از دستور کار بیرون شده است.

اما هرچند گزارش این شبکه در نوع خود جالب توجه می‌نماید، باید توجه داشت که یکی از انگیزه‌های انتشار آن، می‌تواند به رقابت‌های انتخاباتی در رژیم صهیونیستی مربوط شود. در این رقابت‌ها که به منظور به دست آوردن حداکثر کرسی‌های پارلمانی در انتخابات چند ماه آینده انجام می‌شود، ایهود باراک و بنیامین نتانیاهو به عنوان دو رقیب رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

بنابراین، می‌توان چنین تحلیل کرد که باراک می‌خواهد، با القای این امر که نتانیاهو تلاش داشته تصمیمی شخصی را درباره ایران به اجرا بگذارد، کارکرد وی را در این زمینه زیر سوال ببرد. در این رابطه، به ویژه این نکته که کانال ۲ اسرائیل، کانالی خصوصی است و اطلاعات مذکور نیز از سوی باراک در اختیارش قرار گرفته، می‌تواند تأییدکننده این امر باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۰
انتشار یافته: ۳۲
این حرفها همش بلوف است اسراییل هیچ موقع توان حمله به ایران را ندارد چون میداند حمله به ایران مساوی با نابودی اسراییل
پاسخ ها
محمد
| Singapore |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
دوست عزیز شاید توان حمله به ایران را نداشته باشند اما حماقت ممکن است سرنوشتی مانند صدام را برایشان رقم بزند که در سال 59 به ایران حمله کرد. عقل حکم می کند تمام جوانب سنجیده شود که مبادا وارد جنگ نا خواسته دیگری شویم.
روزگار جنگ روزهای خوبی برای ایران نبود. دیدن حجله بچه محلی هایت، ازدیاد یتیمان و کمبود آذوقه و سوخت ... چیزهای خوبی برای هیچ جامعه ای نیستند، باید از جنگ حذر کرد. چرا که این سیاست غرب است برای تخلیه مالی کشورهای نفت خیز. ا
این چند مدت غرب بسیار تلاش کرده تا میان همسایگان جنگ بیاندازد مثل ایران- عربستان ، ایران- ترکیه، ترکیه- سوریه اما باید هوشیار بود تا درگیر جنگ نشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
حداقل جنگ ویرانی است که جبرانش هم آسان نیست!
saeed
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
نباید خودمونو با این حرفا گول بزنیم.اسراییل هرلحظه شرایطو محیا ببینه حمله میکنه.چون هم توانشو داره هم مغزش خرابه.اما اگه ما آماده باشیم نتیجه جنگ جوری که اون فکر میکنه نمیشه. انشالله...
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
ما از مرگ نمی ترسیم. که مرگ ما شهادت ماست. و شهادت حیات عندالرب. عقلهای مهجور و آینه های قبراندود فطرت بشر غربی چگونه خواهد توانست که معنای حیات عندالرب را دریابد.
سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی
بدبختهابا این دروغ ها عقده گشایی می کنند....
ای بابا کی حمله میکنید دیگه؟

صبونتونو بخورید بعد بیایدا نکنه ضعف کنبد
با اينكار فقط دوسال نابود شدنشان را عقب انداختند
غلط اضافی کرده است ..

حمله کنه به ایران اسرائیل تلی از خاکستر می شه .
عوض پرداختن به خیالات دشمنان هر چه بیشتر به توانمند شدن و آمادگی و کار بیشتر فکر کنید.
سگی که زیاد واق واق میکنه هیچوقت گاز نمی گیره!!!
وای چقدر خطرناک!خیلی ترسیدیم!!!
با حمله به ایران نابودی خودشان را رقم میزنند
فیتیله صهیونیستها بدست ایرانیها پایین کشیده میشه؛ این رو خودشون میدونن !
اسرائیل یک رژیم جعلی است.و با حمله به این طرف و آن طرف ،سعی دارد وسعت منطقه تحت اشغالش را گسترش دهد.
مثل قرون گذشته که شاهان با کشور گشایی قلمرو خود را وسعت می دادند.
دوستان عزیز چشماتونو باز کنید اینا همش برنامه ریزی شده اونا دارن اماده میشن اما برای چی فقط خدا میدونه و خود نا میمونشون فقط دارن اذهان عمومی رو منحرف میکنن
اسرایل؛درحدواندازه؛این؛شعارها؛هم نیست؛چه رسدبه عمل؛به آن
بنيامين جان تكليف را مشخص كن. حمله كن ببينيم چند مرده حلاجي و ميخواهي چكار كني؟؟؟
ما ايرانيها به مهمانوازي معروفيم. فقط يادآوري ميكنم كه با هر كسي به اندازه لياقتش رفتار ميكنيم.
با سلام برام عجيب مثل روز روشن دارن بلوف ميزنند چرا ما متوجه نميشيم چرا وقتي به نيروگاههاي عراق ان زمان قبلا اعلام نكردند 2 زماني به نيروگاهاي سوريه حمله كردند چرا از قبل اعلام نكردند 3 به كارخانه اسلحله سازي در سودان حمله كردند ولي از قبل چيزي نگفتند همش كلك وجنگ رواني ايران مقتدر پاينده باد
هموطنان عزیزم، ارتش اسرائیل بعد از امریکا، روسیه و چین چهارمین ارتش قوی دنیا هست که تانکهای مرکاوا و جنگنده های اف16 نمونه ای از تجهیزات نظامی این کشور هست اما در یک جنگ نظامی، تنها ادوات و تجهیزات جنگی نیست که سرنوشت جنگ رو تعیین می کنه بلکه عوامل تاثیرگذار دیگه ای هم هستند.
کل جمعیت اسرائیل 7میلیون نفر هست که اگر زنها و کودکان رو ازش کسر کنیم حدود سه میلیون نفر باقی می مونه که از این تعداد فکر نکنم بیشتر از 500هزار جنگجو بشه به کار گرفت. در حالیکه از جمعیت هفتاد میلیونی ایران عزیزمون حداقل یکی دو میلیون نفر از جوونامون حاضرند که برعلیه اسرائیل حتی حمله انتحاری انجام بدن.
به نظر من اگه به جوونای ایران سنگ و کلوخ هم بدن، از پس اسرائیل بر میایم.
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
اخه ميركاوا ترس داره مگه تو جنگ33 روظه با حزب الله 7-8-10 تا شو منهدم نكردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
دوست عزیز تبلیغ تجهیزات اسرائیلو نکن
تو جنگ 33 ر.زه بچه های حزب الله 100تا مرکاوا ترکوندن با چند تا اف16.اسرائیل فقط یه نیرو هوایی داره که اونم میدونیم باهاش چی کار کنیم
عراق با اونهمه حمایتی که ازش میشد نیروی هواییشو 3بار کامل منهدم کردیم و دوباره از نوع ساخت.اونم هواپیماهایی که تا حالا خلبانامون ندیده بودن.اف16 و اف15 که کاراییاشون مشخصه
همین پهپادی که فرستادیم سرنوشت جنگو مشخص کرد
اسراییل دریک جنگ متعارف ( با سلاح های متعارف)وبه تنهایی قادر به ضربه زدن به ایران نیست.
فلسفه وجودی اسراییل ریشه کن کردن مقاومت اسلامی هست. این دستور از زمان تاسیس اسراییل صادر شده و چیز جدیدی نیست
شتر در خواب بیند پنبه دانه
گهی لف لف کند گه دانه دانه
چه جالبه مملکتشون یکی میگه جنگ کنیم ارتش آماده بعد یکی دیگه نه نکنید من به مصلحت نمیدونم آخه میگه میشه به قول این خبر دستورش داده شده بعد بدون هماهنگی با مقامات دیگه میاد یهو میگه بجنگید اونم انگار مثلا میخواد به کجا حمله کنه یهو این فکر رو میکنه کلا الکیه بابا دیگه اینقد کشک نیست
خودکشی بهترازاین نمیشه.این یعنی کوتاهترین راه نابودی رژیم غاصب اسراییل.
اونا يه نگاهي به گذشته خودشان داشته باشند بعد بيان چرت وپرت بلغور كنن. مثل اينكه يادشون رفته جنگ سي و سه روزه رو
ایشان می تواند در عالم خواب و خیال هر آن دستور حمله بدهد،چیزی مثل دن کیشوت
پس چرا حمله نمکرد؟؟؟؟ ما منتظرش هستیم که با کوچکترین حماقت نابودیش را ببینیم. بعد اون هم انشالله نوبت آمریکا هست.
اسرائیل با فکر حمله به ایران میخواد هوادارانشو هم با جنگ به ایران وادار کنه از جمله آمریکا و انگلیس . اسرائیل خودش هم میدونه به تنهایی محاله از پس ایران بر بیاد. خلاصه بنظرم موضع اسرائیل بعد از انتخابات امریکا معلوم میشه .اسرائیل میخواد مثل انگلیس که لهستان رو وادار به جنگ با آلمان کرد و جنگ جهانی دوم رو رقم زدهمین کار رو با ایران بکنه.
قدم گذاشتن در بیشه شیران=مرگ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل