بازدید 4236

واکنشها به ممنوعیت صادرات برخی کالاها

اعلام فهرست کالاهای صادراتی ممنوعه واکنش‌های متفاوتی در میان فعالان اقتصادی کشور به همراه داشت.
کد خبر: ۲۸۱۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۱ 30 October 2012

امروز درنشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران فهرست کالاهای صادراتی ممنوعه منتشر شد که با مخالفت‌هایی از سوی اعضای اتاق مواجه شد.

به گزارش ایسنا، در این زمینه یحیی آل‌اسحاق رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: برای تهیه این فهرست با بخش خصوصی مشورت نشده است.

وی با اشاره به این که برخی اقلام صادراتی مهم مانند آلومینیوم در این فهرست قرار گرفته‌اند افزود: متاسفانه تلاش دوستان ما برای متقاعد کردن دولت در زمینه تغییر این فهرست به نتیجه نرسید و دولت آن را ابلاغ کرد.

او اظهار امیدواری کرد که با عملیاتی شدن فهرست کالاهای ممنوعه صادراتی مشکلی در زمینه تامین ارز صادراتی ایجاد نشود.

در همین زمینه محمدمهدی راسخ - عضو اتاق تهران که در جلسات کارشناسی تصویب این فهرست حضور داشته است گفت: جنبه‌های مختلفی برای تهیه فهرست کالاهای صادراتی ممنوعه لحاظ و در نهایت این فهرست به صورت نهایی ابلاغ شد.

او ادامه داد: البته این فهرست قطعی نیست و ممکن است دچار تغییراتی شود.

حمید صافدل رییس کل سازمان توسعه تجارت نیز درباره چگونگی تهیه این فهرست گفت: در موضوع صادرات نمی‌توان فقط یک طرفه جانب تولید را گرفت بلکه باید همه مصالح کشور را بررسی کرد.

او با بیان این‌که طی چند ماه گذشته رسانه‌ها به شدت به موضوع صادرات کالاهایی که با ارز مرجع وارد شده‌اند پرداخته اند گفت:‌ به هر حال نگرانی‌هایی در کشور به وجود آمد که باید به شکلی آن‌ها را برطرف می کردیم.

وی با بیان این‌که در تهیه این فهرست جانب تولیدکنندگان، دولت و مصرف‌کنندگان لحاظ شده است، ادامه داد: البته این فهرست نهایی نیست و تغییراتی در آن ایجاد خواهد شد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر