بازدید 5626

كلاهبرداري 500 ميليون توماني

کد خبر: ۲۷۹۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۸ 18 October 2012
مرد ورشكسته كه با اجاره يك بنگاه معاملات ملكي در غرب تهران با سوء استفاده از اعتماد مردم، با مدارك جعلي آپارتمان‌هاي آنها را اجاره مي‌داد يا مي‌فروخت، از سوي پليس آگاهي فرودگاه مهرآباد دستگير شد.
 
به گزارش جام‌جم، هفته گذشته مردي با حضور در شعبه اول بازپرسي دادسراي عمومي و انقلاب فرودگاه مهرآباد، عليه صاحب يك بنگاه معاملات ملكي به اتهام كلاهبرداري شكايت كرد.
 
شاكي گفت: چندي پيش براي اجاره آپارتمان به يك بنگاه معاملات ملكي در غرب تهران رفتم و پس از گفت‌وگو با مرد بنگاهدار، وي آپارتماني را به من نشان داد و تصميم گرفتم آنجا را اجاره كنم بنابراين پس از عقد قرارداد و پرداخت 20 ميليون تومان او كليد آپارتمان را به من داد و ما نيز آنجا ساكن شديم. چند روز پيش مردي به خانه‌مان آمد و با ادعاي اين كه مالك آپارتمان است، از من خواست، خانه را تخليه كنم. به مرد غريبه گفتم صاحبخانه خارج از كشور زندگي مي‌كند و من با توجه به وكالت‌نامه محضري كه وي به بنگاه داده، اين آپارتمان را اجاره كردم.
 
مرد مستاجر در دام بنگاهدار شياد
 
شاكي يادآور شد: وقتي مرد غريبه سند آپارتمان را به من نشان داد، متوجه شدم او مالك آپارتمان است. او گفت كه كليد آپارتمانش را به مرد بنگاهدار داده بود تا آن را اجاره دهد و پول مستاجر را به حسابش واريز كند اما مرد بنگاهدار اين كار را انجام نداده و او از طريق همسايه‌ها پي برده كه خانه‌اش اجاره داده شده و مرد بنگاهدار مغازه‌اش را بسته و از وي خبري نيست.
 
در پي اين شكايت، پرونده براي ادامه تحقيقات به پليس آگاهي فرودگاه مهرآباد تهران منتقل و جستجو براي دستگيري بنگاهدار كلاهبردار آغاز شد.
 
در حالي كه تحقيقات در اين زمينه ادامه داشت، افراد ديگري هم با حضور در مركز پليس شكايت‌هاي مشابهي ارائه كردند.
 
در بررسي پرونده‌ها معلوم شد، تعدادي از اين افراد كليد آپارتمانشان را براي اجاره يا فروش تحويل مرد بنگاهدار داده بودند اما وي با سوء استفاده از اعتماد آنها آپارتمان‌ها را فروخته يا اجاره داده است.
 
در اين مرحله با اطلاعات به دست آمده از شاكيان، ماموران به استعلام از صنف املاك پرداختند و متوجه شدند صاحب بنگاه معاملات ملكي يك خانم است بنابراين صاحب بنگاه با احضار به پليس آگاهي در بازجويي گفت كه مغازه‌اش را از سال گذشته به مردي اجاره داده است و از كلاهبرداري‌هاي وي بي‌خبر است.
 
در پي اظهارات اين زن، مستـــاجر وي ـ كلاهبردار فراري ـ تحت تعقيب قرار گرفت تا اين كه دو روز پيش ماموران اداره آگاهي فرودگاه مهرآباد با سرنخ‌هايي كه از متهم به دست آوردند، مخفيگاه وي را در غرب تهران شناسايي و او را دستگير كردند.
 
اعتراف به كلاهبرداري ميليوني
 
متهم با اعتراف به كلاهبرداري از مردم به پليس گفت: ابتدا در زمينه ساخت پروژه‌هاي ساختماني فعاليت مي‌كردم تا اين كه يك سال و نيم پيش به علت ورشكستگي مبالغي كلان به مردم بدهكار شدم بنابراين براي رهايي از اين مشكل، تصميم گرفتم با اجاره يك بنگاه معاملات ملكي، از مردم كلاهبرداري كنم.
 
متهم اضافه كرد: با فريب مالك بنگاه و اجاره محل، فعاليتم را آغاز كردم. در اين مدت افراد متعددي كه مالك آپارتمان بودند به بنگاه مي‌آمدند و با تحويل كليد منازل خود، مي‌خواستند آپارتمان‌ها را برايشان بفروشم يا اجاره دهم. در اين مرحله چند مرتبه آپارتمان‌هايي را اجاره داده يا فروختم. در اين مدت اعتماد مردم به من جلب شده بود و براي اجاره يا فروختن ملك يا آپارتمانشان به من مراجعه مي‌كردند.
 
متهم يادآور شد: پس از چند ماه تصميم گرفتم بي‌آن‌كه به مالكان اطلاع دهم، آپارتمان‌هايشان را اجاره داده يا بفروشم.
 
وي گفت: با مدارك جعلي، تعدادي از آپارتمان‌هاي امانتي را فروختم اما تا پول آپارتمان را به طور كامل نمي‌پرداختند، اجازه نمي‌دادم اثاثيه‌شان را به محل انتقال بدهند. در اين مرحله دوباره همان آپارتمان‌ها را با مدارك جعلي اجاره مي‌دادم يا مي‌فروختم و با اين روش تاكنون بيش از 500 ميليون تومان كلاهبرداري كرده‌ام.
 
بنا بر اين گزارش، متهم با قرار قانوني از سوي ابراهيمي بسابي، بازپرس شعبه اول دادسراي عمومي و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران روانه زندان شد.
 
تحقيقات تكميلي از اين مرد براي مشخص شدن ديگر كلاهبرداري‌هايش ادامه دارد. همچنين براي زني كه مالك اصلي بنگاه معاملات ملكي بود، به دليل اين كه آنجا را در اختيار يك مرد شياد قرار داده بود، قرار قانوني صادر شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان