بازدید 81731

اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران را تصویب کرد + تکمیلی

امروز اتحادیه اروپا در نشست خود پیرامون موضوعات اساسی منطقه یورو، تصمیم‌گیری می‌کند؛ اما شاید مهمترین موضوع این نشست، تصمیم‌گیری درباره وضع تحریم‌های جدید علیه ایران و سوریه بود. دیپلمات‌های اروپایی گفته‌اند که این بسته جدید در تحریم‌ها برای بازگرداندن ایران به میز مذاکره است. وستروله دقایقی پیش از تصویب تحریم‌ها علیه ایران خبر داد.
کد خبر: ۲۷۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۶ 15 October 2012

امروز اتحادیه اروپا در نشست خود پیرامون موضوعات اساسی منطقه یورو، تصمیم‌گیری می‌کند؛ اما شاید مهمترین موضوع این نشست، تصمیم‌گیری درباره وضع تحریم‌های جدید علیه ایران و سوریه بود. دیپلمات‌های اروپایی گفته‌اند که این بسته جدید در تحریم‌ها برای بازگرداندن ایران به میز مذاکره است. وستروله دقایقی پیش از تصویب تحریم‌ها علیه ایران خبر داد.

به گزارش «تابناک»، نشست امروز اتحادیه اروپا افزون بر دستورکارهای اقتصادی برای منطقه یورو، دربردارنده گفت‌وگوها و تصمیماتی درباره بسته جدید تحریم علیه ایران، وضعیت سوریه و تنش میان این کشور با ترکیه و همچنین درخواست از روسیه برای دست کشیدن از حمایت بشار اسد است.

کلیات بسته جدید تحریم‌ها علیه ایران

بسته جدید تحریم‌های پیشنهادی اروپا علیه ایران ـ که از دوشنبه گذشته بررسی شده ـ در راستای فشار بیشتر بر درآمدهای ارزی ایران تهیه شده است و گویا پس از تحریم نفتی، سخت‌ترین تحریم‌های وضع شده باشد. این تحریم‌ها مراودات مالی بانک‌های اروپا با سیستم مالی ایران، تحریم گازی ایران و برای نخستین بار، تحریم صنایع مخابراتی را در بر می‌گیرد.

«گیدو وستروله»، وزیر خارجه آلمان در این مورد گفته است که مذاکرات با ایران تا اینجا نتیجه بخش نبوده است و بنابراین، می‌خواهیم، تحریم‌ها را گسترده کنیم.

وی به محض ورود به لوکزامبورگ به خبرنگاران گفت: تأکید می‌کنم که ایران حق بهره‌برداری از انرژی هسته‌ای در راستای مقاصد صلح آمیز را داراست، ولی باید تعهد خود را برای عدم استفاده نظامی اعلام کند و نشان دهد.

وستروله همچنین دقایقی پیش خبر داد که بسته جدید تحریم‌ها علیه ایران به تصویب رسیده است و گفت: بسته جدید تحریم را در راستای فشار بیشتر اقتصادی بر ایران به تصویب رساندیم.

امید به بازگشت ایران بر سر میز مذاکره

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد، امیدوار است که ایران برای بازگشت به میز مذاکره متقاعد شده باشد و این موضوع را جدی بگیرد.

وی گفته است: به رغم بسته جدید تحریم‌ها، فضا برای ادامه مذاکرات با ایران فراهم است و امیدوارم بتوانیم به زودی در مذاکرات با ایران پیش رویم.

جزییاتی از تحریم‌های مصوب جدید

بنا بر پیش‌نویس آماده شده برای تحریم‌ها، مجموع اقدامات جدید بر این اساس خواهد بود:

ـ مراودات مالی بانک‌های ایران با اروپا به کمترین میزان کاهش پیدا خواهد کرد. البته با استثنا کردن مواردی چون کمک‌های بشردوستانه و دارو.

ـ بلوکه کردن دارایی‌های مربوط به 34 حوزه اقتصادی؛ افزون بر مراودات تجاری در حوزه فلزاتی همچون آلومینیوم و فولاد.

ـ تحریم سمبلیک گازی ایران، زیرا حجم تجارت گازی ایران و اروپا اندک است.

ـ تحریم‌های مربوط به صنایع مخابراتی، رادیو تلویزیون و مخابرات راه دور.

ـ بررسی روزنه‌های موجود برای ایران در دور زدن تحریم‌های نفتی در آب‌های بین‌المللی. این کار، استفاده ایران از پرچم کشورهای دیگر را برای نفت‌کش‌ها ممنوع و مجازات خواهد کرد.

در همین حال، ساعاتی پیش اعلام شد که در راستای تحریمهای جدید علیه ایران شرکت خدمات مخابراتی و رادیو تلویزیون اروپایی یوتل ست، نوزده پایگاه رادیویی و تلویزیونی ایران را از لیست خدمات خود بیرون کرده است.

«ونسا اوکانور»، سخنگوی این شرکت اعلام کرده که از امروز صبح (دوشنبه) شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی آی ار آی بی ایران، برای بینندگان اروپایی و خارج از اروپا بسته شده است.

تکمیلی

دیپلماتهای اروپایی اعلام کرده اند که تحریمهای جدید بانکهای ایرانی، تجارت، حمل و نقل و انرژی را در بر میگیرد و جزئیات دقیق این بسته فردا منتشر میشود. در همین حال ذکر شده که یکی از وزرای دولت در لیست سیاه جدید قرار گرفته است.

همچنین قرار است محدودیت هایی در خصوص مسافرت و اقداماتی در خصوص بلوکه کردن داراییها به خصوص در مورد نهادهایی که به شکل فعال با صنعت نفت و گاز ایران در ارتباط هستند، صورت گیرد.

شورای اروپا تصمیم گرفته است که همه گونه مراودات مالی بین بانکهای ایرانی و اروپایی را به استثنای کمکهای بشر دوستانه ممنوع کند.

تحریمهای موجود علیه بانک مرکزی توسعه میابد و کالاهای جدید از جمله، گرافیت، فلزات و نرم افزاهای کاربردی در صنایع به علاوه تانکرهای نفت کش مشمول تحریم شده اند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۸۲
انتشار یافته: ۲۸
خوش بحال رئیس رئسای ایرانی ..
نه اهمیتی به تحریم ها می دهند, و نه اهمیتی به وضع آشفته بازار ایران و نه اهمیتی به اخراج سراسری کارگرهای صنایع ایران و نه اهمیتی به اقتصاد وحشتناک ضعیف خانوار ایرانی و نه اهمیتی به آینده کنترل اقتصاد مقاومتی ایران میدهند..
من نميدونم چرا ايران دست به دست ميكند و اقدام متقابل انجام نميدهد
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
مثلاً از صادرات صنایع فوق پیشرفتمان به اروپا جلوگیری کنیم؟! یا صادرات صنایع مخابراتی ما فوق پیشرفتمان را قطع کنیم؟ یا کانال های تلویزیونی اروپا را از ماهواره مان حذف کنیم؟ یا بسوئیفتمان را ببندیم که جهان به مشکل بر بخوره؟ یا جلوی صادرات مرسدس بنز ایران به اروپا را بگیریم؟ نه جان من اقدام متقابل رو برای من ترجمه می کنید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
برادر چون ما در مقابل اروپا و امریکا دستمون خالیه مثلا چیه اونا رو تحریم کنیم معمولا قدرت وابستگی میاره نه وابستگی قدرت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
مثلا چه کار باید انجام بدهد ؟ نفت نفروشد ؟ گاز نفروشد ؟
اردوان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
مثلا دقيقا چيکار کنه؟کانالهاي تلويزيوني اروپا رو تو هات برد و يوتل ست ببنده؟يا خريد نفت و گاز از اروپا رو تحريم کنه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
چی داریم برای اقدام متقابل؟یعنی قطع کدوم صادراتمون میتونه بدون اینکه به خودمون آسیب بزنه باعث ضرر اونا بشه؟؟؟
نفت؟فولاد؟گاز؟زعفران؟فرش؟...
کدوم آخه؟
عملا مذاکرات اتمی شروع نشده شکست خورده.
ایران برود سر چی با این متکبران مذاکره کند؟
اینها همیشه قبل از یک سری مذاکرات این روش را انجام می دهند و تحریم یکسری روابط تجاری با ایران.
خانم اشتون خجالت داره این روش شما.
آقا ما از تحریم ها متضرر شده ایم ولی حالا که این جوری کرده اند باید حالشون گرفته شود و مذاکرات اتمی فعلا انجام نشود و حالشون را تو عراق و افغانستان و سوریه باید گرفت.
پاسخ ها
مستاجر و لیسانس مفلوک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
نزنید این حرفهای بدون کارشناسی رو...جات خیلی گرم و نرمه.اگه از دست صاحبخونه و خرید روزانه به ستوه اومده بودی همین حرفها رو میزدی
لطفا کوتاه نیایید اینها خیلی از خود متشکرند
منم خيلي باورم شد تحريم ها به خاطر بازگرداندن ايران به ميز مذاكره است
لطفا از اولي كه با ما مذاكره كرديد را يك مروري داشته باشيد تا اينقدر حرف سياسي نزنيد تحريم ها براي بازگردادن ايران به ميز مذاكره و اطمينان دادن به اينكه دنبال نظامي نيست خيال ميكنند با بچه دارند صحبت ميكنند
خدا لعنتشون کنه. برای ما تنفس در کشوری که بر مردم کشورمان فشار می آره جدا سخت شده
27 کشور با ادعای تمدن قرن جدید و شعور و انتظار پیروی دیگر کشور های بقول خودشان عقب افتاده از آنها الگو بگیرند دور هم می نشینند و حاصل:
1- واردات گازی را از ایران تحریم می کنند که نه لوله ای وجود دارد و نه محصولی از گاز مایع عرضه میشود و خنده دار تر اینکه نمی ذانند خود ایران وارد کننده گاز از ترکمنستان است .
وظاهرا" این واردات بیش از صادرات به ترکیه است.
2- به روسیه سیگنال می دهن که در شروع زمستان یا افزایش قیمت را بپذیرند یا بلرزند
3- خوب خیلی زحمت کشیدند 43 شرکت را به لیست تحریم ها افزودند. احمق ها نمی دانند ثبت قانونی یک شرکت جدیدفقط 24 ساعت طول می کشد و هر کدام از کشور های خودشان چند شرکت ثبت شده دارند !
4- گرافیت فلز نیست نوعی ذغال یا کربن است و کدام ترکیبی از کربن است که تولید آن منحصر به اروپا باشد ؟
5- کسی که قصد مذاکره دارد (5+1) معمولا" گفتگو را با سلام و علیک و خوش و بش شروع می کنند نه فحش و تهدید و آزردن طرف مقابل .حاا دیگر چی دارند که ایران را راغب به گفتگو کند .فکر می کنند طرف ایرانی اینقدر احمق است که این خالی بندی ها را تشخیص ندهد
پاسخ ها
صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
پس طرح مجلس برای تحریم گازی اروپا چیه؟
سياست پدر و مادر نداره خودمونو الاف كرديم بخدا
ای بابا
مگه مالت و قبرس مخالف نبودند؟!
ما هرچي مي كشيم از ديپلماسي ضعيفمونه!اونها به قدري زرنگند كه قبل از اعلام رسمي تحريمها مي گن:ما استفاده صلح آميز ايران رو از انرژي اتمي به رسميت مي شناسيم،مي دونيد مشكل ما ديپلمات هاي ضعيفمون (...)راستي سرتون رو درد نيارم به نظرتون اين فاجعه نيست برامون كه دوتا وزير امور خارجه قبليمون مكالمه زبانشون در حد Intermediate هم نيست!!!مشكلمون اينهاست...به اميد شايسته سالاري
مذاکره ما با این تیمارستانی ها از همون اولش هم اشتباه بود، خیلی بی شرف اند، آخه مردم چه گناهی کردن.
همیشه اول مذاکره میکنن بعد اگر به نتیجه نرسیدند تحریم میکنن...اینا جلو جلو تحریم کردن...
حداقل یه چیزی باقی می ذاشتین که مذاکرات شکست خورد بتونین اونو تحریم کنین...
چشم مسولان ما روشن الان به قدری از این اتفاق ناراحت و از دست مسولین ناراحتم که نگومن کارمندی بیش نیستم و دغدغه ملی اولین مشکلم است ولی از اون نارحت کنندهتر این تحقیری که ما دائما در دنیا میشیم و هر طورکه میخوان مارو می چرخونن نارحتم میکنه
برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پایمال است
برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پایمال است
شرایط سخت تر برای مردم
خوش به حال آنهایی که از تحریم ها هیچ تاثیری نمی پدیرند. خوش به حال آنهایی که نفعشان در تحریم است.
آن وقتی که تحریم ها نبود ما مشغول تسویه حساب شخصی با همدیگر بودیم. کشور را قوی نکردیم. حالا انتظار داریم همه چیز بر وفق مراد ما خودخواهان باشد
صحبت این است؟ واقعا مسوولان برای مبارزه با این تحریمها چه کرده اند؟
دوستان مه موضوعات سیاسی به کنار...
این کشورهای اروپایی فقط یه خواسته از ما دارن...
1- تو سری خور باش
2- حرف نزن
ملتی که اینطوری باشه ملته؟ گله گوسفنده...
به خودتون بیاید...
اینا واقعا مشکلشون انرژی هسته ایه؟
خوب صبر کنید ببینید اگه رئیس جمهور بعدی باهاشون کنار بیاد چه میکنن...
ایران باید در مقابل این تحریم ها در وهمکاری با آژانس تجدید نظر کند. اگر آزانس نتواند از عضو خود حمایت کند و برنامه تحریم ها بر اساس شک و گمان تحمیل شود به نظ من ایران باید اعلام کند بعنوان مثال اگر تا 3 ماه دیگر تحریم ها به همین نحو ادامه یابد ایران آژانس خارج شده و بازرسان آژانس را از کشور خارج کنند. آن موقع ممکن است غربی ها کمی سر عقل بیایند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل