بازدید 16102
۶

توجیه رژیم اسرائیل برای تغییر «خط قرمز» ایران

هرچند در ماه‌های گذشته، مقامات رژیم صهیونیستی، همواره از نزدیک بودن زمان حمله به ایران و تصمیم این رژیم برای انجام این کار پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سخن می‌گفتند، سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل، این بازه زمانی را تغییر داد. اکنون منابع اطلاعاتی این رژیم در پی فراهم کردن توجیهاتی برای این عقب‌نشینی خود هستند.
کد خبر: ۲۷۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۵ 02 October 2012
هرچند در ماه‌های گذشته، مقامات رژیم صهیونیستی، همواره از نزدیک بودن زمان حمله به ایران و تصمیم این رژیم برای انجام این کار پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سخن می‌گفتند، سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل، این بازه زمانی را تغییر داد. اکنون منابع اطلاعاتی این رژیم در پی فراهم کردن توجیهاتی برای این عقب‌نشینی خود هستند.

به گزارش «تابناک»، پیش از برگزاری نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، گفته‌های مقامات رژیم صهیونیستی و نیز گمانه‌زنی‌های رسانه‌های غربی، دربردارنده این احتمال بود که رژیم صهیونیستی در فاصله اواسط سپتامبر تا اوایل نوامبر به ایران حمله خواهد کرد؛ اما اشاره نتانیاهو به خط قرمزی که از نظر زمانی در بهار و تابستان سال آینده است، فضا را در این رابطه تغییر داد!

بنا بر این گزارش، اینک پس از آنکه سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی از یک سو به واسطه نشان دادن یک نقاشی کودکانه از سوی وی مورد استهزای مطبوعات بین‌المللی قرار گرفته و از سوی دیگر، تغییر زمان مورد نظر وی، به عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از مواضع پیشین خود تعبیر شد، منابع اطلاعاتی و رسانه‌ای این رژیم، درصدد توجیه این امر برآمده‌اند.

در همین راستا، پایگاه اینترنتی «دبکا فایل»، وابسته به منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، امروز مدعی شد که دلیل این تغییر زمان از سوی نتانیاهو، خرابکاری‌های انجام شده در تأسیسات هسته‌ای «فردو» بوده که باعث شده این رژیم با خیال آسوده، چند ماه دیگر را نیز بگذراند.

بنا بر ادعای این سایت، خرابکاری در بخش تأمین نیروی تأسیسات هسته‌ای فردو، باعث شده شماری از سانتریفیوژهای پیشرفته «IR-۱» و «IR-۴» که به غنی‌سازی اورانیوم در سطح ۲۰ درصد مشغولند، طعمه آتش شوند.

به این ترتیب، کار غنی‌‌‌سازی اورانیوم، موقت متوقف شده و ذخیره ۲۴۰ کیلویی اورانیوم ۲۰ درصدی ایران به مدت دست‌کم شش ماه رو به کاهش گذاشته است.

در حالی این ادعا از سوی دبکا فایل مطرح می‌شود که پیش از این، مقامات سازمان انرژی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، خود به انجام خرابکاری‌هایی در تأسیسات هسته‌ای ایران اشاره نموده و غرب و رژیم صهیونیستی را مسئول این اقدامات معرفی کرده بودند.

گویا هم‌اینک اسرائیلی‌ها از سر درماندگی می‌خواهند با بهره‌گیری از همین سخنان و آب و تاب دادن به آن، این امر را به عنوان توجیهی برای تصمیمات جدید دولت نتانیاهو معرفی کنند تا تغییر خط قرمز وی، به مثابه عقب‌نشینی او در موضوع هسته‌ای ایران ارزیابی نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۹
انتشار یافته: ۶
بنفع رژيم صهيونيستي وحاميان غربي اش است كه دست ازغوغاسالاري درگيريهاي لفظي وتهديدهاي بي پشتوانه بردارندچون جهان ملتهب ودرگيرشده بافقرو ور شكستگي اقتصادي اجازه كارهاي خنده دار وبي معني رابه هيچ قدرت ونيرويي را نميدهد برعاقلان غربي واجب است براي نجات ازورطه هلاكت باراقتصادي وجلوگيري ازدرگيريهاي نظامي كه براي آنهافلاكت بارتر خواهدبودسياست تعامل باايران رادرپيش گيرندوهرازچندگاهي برطبل ودهل مرگ خودنكوبندكه باتمدن وادعاهاي حقوق بشري آنهامغايرت داردواسراييل صهيونيست به فكرخيل يهودياني باشد كه ميخواهد آنهادرراه اميال شيطاني خودبسوزاندو آگاهان قوم يهودبا برنامه هاي احمقانه دولتمردان جعلي اسراييل بشدت مخالفند وايران به هيچ وجه تمايل به جنگ وتجاوزرا نداردولي خودرابراي پاسخ مهلك به دشمن آماده كرده است وبراين اصل باكسي به هيچ وجه سرشوخي ندارد
مرگ بر اسرائیل.
به زودی اتحادیه اروپا از هم خواهد پاشید و آلمان از زیر سلطه آمریکا بیرون خواهد رفت .از طرفی مردم ایران مشکلات گذشته را پشت سر گذاشته و با کمک از تجربیات پیشین راه پیشرفت را در پش خواهد گرفت و این دو یعنی آلمان و ایران باهم متحد شده و اسرائیل را از بین میبرند.
اینها واقعیتهایی است برای کسانی که می اندیشند.
پاسخ ها
حسام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
تاريخ تكرار ميشه اما من نميدونم اين نظرات رو شما از كجا اوردي چون نه المان هيتلر داره نه ما دنباله رو آلمان هستيم
ترسیدند اگر این زمان درگیری صورت بگیرد قیمت نفت در روزهای سرد پیش رو شدیدا بالا رود
دلیل اصلی عقب نشینی اسرائیل چیزی جز عدم همراهی آمریکا به علت انتخابات پیش روی امریکا نیست و اوباما علاقه ای به شروع جنگ در پایان عمر ریاست جمهوری اش ندارد و از آن مهمتر موشکهای ایران به تنهایی برای ترس اسرائیل کافیست و نیازی به عَلَم نمودن بحث هسته ای نیست...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار