بازدید 20278
تحلیل «یدیعوت آحارانوت»:

کشورهای عربی دقیقا همان کاری را می‌کنند که ایران می‌خواهد

در شرایطی که اعتراض‌های شدید به تولید فیلم موهن به پیامبر اسلام (ص) در سراسر جهان اسلام ادامه داشته و در حال گسترش است، مقامات رژیم صهیونیستی، نگرانی بیشتری از این بابت احساس می‌کنند. گزارش یک روزنامه اسرائیلی، از عمق این نگرانی‌ها و نیز ارتباط آن با موضوع ایران پرده برمی‌دارد.
کد خبر: ۲۷۳۶۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۱ 20 September 2012
در شرایطی که اعتراض‌های شدید به تولید فیلم موهن به پیامبر اسلام (ص) در سراسر جهان اسلام ادامه داشته و در حال گسترش است، مقامات رژیم صهیونیستی، نگرانی بیشتری از این بابت احساس می‌کنند. گزارش یک روزنامه اسرائیلی، از عمق این نگرانی‌ها و نیز ارتباط آن با موضوع ایران پرده برمی‌دارد.

به گزارش «تابناک»، روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» امروز با انتشار گزارشی به نقل از یکی از مقامات رژیم صهیونیستی، از هشدار جدید آمریکا به این رژیم درباره حمله احتمالی به ایران و همچنین نگرانی‌ها از گسترش اعتراضات به فیلم موهن به پیامبر اسلام خبر داده است.

به نوشته این روزنامه، ایالات متحده به تازگی به اسرائیل هشدار داده، حمله این رژیم به ایران، به احتمال زیاد موجب خواهد شد، مصر و اردن معاهدات صلح خود با اسرائیل را ملغی کرده و در روابطشان با این رژیم تجدیدنظر کنند.

یکی از مقامات عالی‌رتبه اسرائیلی که نامی از وی به میان نیامده، به یدیعوت آحارانوت گفته: «این روز‌ها، رهبران عرب به مردم خود حکومت نمی‌کنند. در عوض، خیابان‌ها بر رهبران حکومت می‌کنند... حمله اسرائیل، دقیقاً‌‌ همان چیزی است که ایرانی‌ها نیاز دارند: تمام خیابان‌های کشورهای اسلامی و عرب برای تظاهرات بیرون خواهند آمد».

این مقام اسرائیلی همچنین میان واکنش مورد انتظار جامعه اسلامی به حمله اسرائیل و موج اخیر اعتراضات نسبت به توهین به پیامبر اسلام ارتباط برقرار کرده و می‌گوید: «آنچه ما درباره فیلم ضد پیامبر اسلام می‌بینیم، تنها پیش درآمدی بر آن چیزی است که در صورت حمله اسرائیل رخ خواهد داد».

این اظهارنظر‌ها، گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه انتشار فیلم موهن به پیامبر گرامی اسلام بیش از همه به ضرر رژیم صهیونیستی تمام می‌شود، تقویت کرده است. هرچند بحث‌ها درباره حمله رژیم صهیونیستی به تأسیسات هسته‌ای ایران تاکنون تنها در حد تهدید و احتمال مطرح بوده، اما درگیر شدن این رژیم در اعتراض‌های اخیر، اراده مقامات آن برای عملی کردن تهدیداتشان را بیش از پیش سست خواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۱۳
به نظر من تظاهرات گسترده مسلمانان در کشورهای مختلف به نوعی نشان دهنده وحدت مسلمانان بروی مقدسات اسلام بود . و نشان می دهد که مسلمانان می توانند در امور دیگر هم وحدت داشته باشند .
اسراييل در حد ما نيست بخواهيم در موردش فكر كنيم .اسراييل با امريكا با هم غلط كردن كه بخوان به ايران عزيزمون دست درازي كنن...
تا الان رهبران کشور های اسلامی که حامی منافع غرب و رژیم صهیونیستی در منطقه بودند ،با ترساندن مردم مسلمان، از هر گونه صحبت درباره این رژیم غاصب محروم بودند .اما بعد از انقلاب هایی که در کشور های اسلامی روی دادو منجر به سرنگونی دیکتاتورهاو دست نشانده های امریکا و اسراییل شدوبا روی کار امدن حزب های اسلامی ،این رژیم اشغالگر از موجودیت خود به شدت هراسان شده است . به امید روزی که قدس به طور کامل ازاد گردد ودو باره به دست مسلمین اباد گردد.امین. بر محمد و ال محمد صلوات
مرزهای کشورهای عربی بااسرائیل باید بسته بشه همسایههاش به رسمیت نشناسنش و باهاش مراوده تجاری نداشته باشند تا تجارتش فقط از طریق دریا ممکن باشه . این شرایطیه که اسرائیل از اون میترسه .
چندتا مساله نمود پیدا کرد
1-مسلمان اگر بخواهند میتوانند آمریکا و اسراییل را زهره ترک کنند.
2-واکنش مسلمانان با توجه به سطح فرهنگی هر کشور متفاوت است.
3-ایران باید رهبری مسلمانان را به دست بگیرد و باور کند که اگر درست تر با مردم خود رفتار کند تمام مسلمانان جهان مطیعش میشوند.
آنوقت ببینیم غربیها چقدر جرات رودررویی با ایرانیها را دارند.
4-شاید غربیها واکنش مسلمانان نسبت به حمله احتمالی به ایران را نیز سنجیده اند.
باید کوتاه نیاییم.
رژیم اشغالگر قدس اگر با ید واحده اسلام مواجه شود کاسه و کوزه اش را جمع خواهد کرد
امت اسلامی در هرجائی که باشد خواهان اتحاد همه مسلمین است لیکن این حکومتها هستند که بعلت نوکری اجانب و علی الخصوص غرب این را نمی خواهند
ساخت این فیلم کار کسانی بود که قصد داشتند ببا این ترفند مسلمانان را علیه آمریکا تحریک کنند.دفاع از اسلام وظیفه هر مسلمانه مشروط بر اینکه توطعه گران و دشمنان واقعی را بشناسند.تا ناخاسته در دام اهداف شوم برخی کشورها نیفتند
امریکا واسراییل را زیاد جدی نگیریدهیچ غلطی نمی توانند بکنند اگر ما اقتصادمان را جدی بگیریم.
حالا نه این که قبلش واقعا میخواستن به ایران حمله کنن. اسرائیل هر گندی بخواد بزنه قبلش هیچ چی نمیگه الان هم فقط بلوف میزنه . اگر واقعا قصد حمله داشته باشن جیکشون در نمیاد .
خداي بزرگ يه كاري كرد كه توطئه خودشون روبه خودشون برگردوند يعني اونا با دست خودشون به خودشون ضربه بزنند خواستن فيلم بسازند مسلمونارو خراب كنن اما تو تله افتادن. حالابايد تااخر عمرشون از ترس مرگ وقتل تو سوراخ فاضلابا قايم بشن مثل سلمان رشدي
آقا این منافقا کیان ک منفی میدن
خجالت داره والله
لعنت خدا بر رژیم صهیونیستی و طرفداران ناکسشان
در موقعیت کنونی انتشار فیلم موهن بنظر یک امداد غیبیست که مسولان باید از آن در جهت نجات کشور اسلامیمان و اتحاد جهان اسلام و بیداری مسلمانان استفاده کنند وبا برنامه های حساب شده اعتراضات جهان اسلام را در این خصوص ادامه دهند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر