بازدید 47804
فضاسازی‌های آژانس ادامه دارد:

تحقیقات تسلیحات هسته‌ای ایران را یافتیم!

یک روز پس از آن که یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با بیان اظهاراتی، ایران را به عدم شفافیت در برنامه هسته‌ایش متهم و نسبت به رسیدن به توافق با ایران ابراز ناامیدی کرد، چند تن از دیپلمات‌های آژانس، ادعاهای جدیدی علیه برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده‌اند.
کد خبر: ۲۷۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۲ 11 September 2012
یک روز پس از آن که یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با بیان اظهاراتی، ایران را به عدم شفافیت در برنامه هسته‌ایش متهم و نسبت به رسیدن به توافق با ایران ابراز ناامیدی کرد، چند تن از دیپلمات‌های آژانس، ادعاهای جدیدی علیه برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده‌اند.

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در گزارشی اختصاصی مدعی شده، شواهد جدید به دست آمده از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نشان‌دهنده انجام تحقیقات مربوط به تسلیحات هسته‌ای در برنامه‌های ایران است.

به نوشته این خبرگزاری، چند تن از دیپلمات‌های آژانس مدعی شده‌اند، این نهاد اطلاعاتی دارد، مبنی بر اینکه ایران فعالیت‌های خود در زمینه محاسبه قدرت تخریبی کلاهک‌های هسته‌ای را گسترش داده و این کار، گامی به سوی ساخت سلاح به شمار می‌رود.

به گفته این دیپلمات‌ها، اطلاعات رسیده از سوی آمریکا، اسرائیل و دست‌کم یک کشور دیگر، حاکی از آن است که چنین تحقیقاتی در سه سال گذشته توسط ایران انجام پذیرفته است.

آسوشیتدپرس مدعی شده این اطلاعات از سوی شش دیپلمات آژانس در اختیارش قرار گرفته که به سبب محرمانه بودن اطلاعات، مایل به انتشار نام خود نبوده‌اند.

این ادعای جدید در حالی از سوی این دیپلمات‌ها مطرح می‌شود که ایران تاکنون بار‌ها اعلام کرده برنامه هسته‌ایش تنها دارای مقاصد صلح‌آمیز است و گزارش‌های فصلی و سالانه آژانس نیز به رغم ابهام آفرینی‌های پیاپی، هیچ گونه سند و مدرک قطعی مبنی بر وجود جنبه‌های نظامی در این برنامه ارائه نکرده‌اند.

افزون بر این، چند ماه پیش، نهادهای اطلاعاتی آمریکا همگی اعلام کردند که بر پایه اطلاعات آن‌ها، ایران هیچ کاری در زمینه نظامی کردن برنامه هسته‌ایش انجام نداده است.

اما بالا‌تر از همه این‌ها باید به این نکته اشاره کرد که بازرسان آژانس پیاپی در تأسیسات هسته‌ای ایران بوده و به تهیه گزارش‌های متعدد مشغولند. با این اوصاف، اصولاً «اطلاعات رسیده از سوی آمریکا و اسرائیل و...» نباید جایگاهی در تصمیم گیری‌ها و اعلام نظرهای آژانس داشته باشد.

در پایان، اشاره به این نکته ضروری است که در سال‌های اخیر، همواره در آستانه یا در هنگام برگزاری نشست‌های شورای حکام آژانس و یا مذاکرات ایران با آژانس، ادعاهایی جدید از سوی دیپلمات‌ها و یا رسانه‌های غربی مطرح شده که آشکارا هدف تأثیرگذاری بر روند تصمیم‌گیری درباره ایران را دنبال می‌کرده است.

بنابراین، انتشار این ادعاهای جدید، آن هم بدون ذکر نام مطرح کنندگان آن و غیررسمی، نمی‌تواند چیزی جز تکرار همین الگوی همیشگی باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹۴
انتشار یافته: ۴۷
به کسی ربطی نداره، خوب از ایران بدون هسته ای میترسن. وای به حال هسته ای.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
مشکل از کوتاه آمدن ایران در آزانس هست

ایران باید با همکاری اعضای جنبش عدم تعهد، ساز و کار و ساختار جدیدی بر آزانس حکمفرما کند که وابسته به هیچ کشوری(ازجمله ایران) نباشد و کاملا مستقل و شجاعانه عمل کند

ژاپنی ها از زمان حملهی آمریکا به این کشور، تبدیل به ترسو ترین و مطیع ترین آدمهای روی زمین شده اند... دریغ از روحیه ی سامورایی
همه این ادعا ها در حالی مطرح میشه که خود آمریکا بالای 10000 هزار بمب اتم داره هند چین پاکستان روسیه سگ هار (اسرائیل) انگلیس فرانسه و ... همه رسما و علنا بمب اتم دارن ازش استفاده هم کردن هر روز دارن باهاش مارو تهدید به حمله میکنن ولی باز هم کسی که محکوم و تحریم میشه ما هستیم همه اینها فقط برای باج ندادن به اشخاصیه که صدای آزادی خواهی دموکراسی خواهی و حقوق بشرشون گوش فلک رو کر کرده .
پاسخ ها
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
اینا جک هایی هست که خود مردم اروپا و آمریکا می دونن و دارن از خنده روده بر می شن !
خودشون دارن بعد از یه کشور دیگه میترسن !
به نظر من ایران باید با قاطعیت بیشتری به این صحبت های پوچ آژانس پاسخ داده و در هنگام بازدید بازرسان آژانس محدودیت های زیادی را برای آنها قرار دهد...
حتی اگر این گفته ها درست باشد وقتی هیچ اقدامی صورت نگرفته کدام قانون نقض شده اژانس نظارت میکند یا جاسوسی ؟
اصلا بحث اینا بمب اتم نیست!!
میخوان لجبازی کنن!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
هر زماني اونا بمبهاي هسته ايشون را نابود كردند ميتونن درباره فعاليتهاي هسته اي ايران اظهار نظر كنن.
عزیزان استفاده از بمب اتم و ... حرام است.
اسمشم نگین لطفا.
ما چه دنبال ساخت سلاح باشيم يا نباشيم انها مدعي اند كه در حال ساخت بمب اتم هستيم و مثل ادعايي كه در رابطه با عراق داشتند و دروغ بود روزي كه ضعيف باشيم به ما حمله خواهند كرد پس با تمام قوا بايد سلاح اتمي را براي دفاع از كشورمان بسازيم تا باز اين ديار مورد هجوم بيگانگان قرار نگيرد يا اگر قرار گرفت بتوانيم ضربه اي قاطع بزنيم
تقصیر ماست که گذاشتیم از مراکز هسته ایمون دیدن کنید شما از اول دنبال بهونه بودین تا افکار عمومی رو متوجه ایران کنید ادم از اونجا زورش می گیره که هر روز تو دنیا جنایت می کننو با سازمان های به اصطلاح بین المللی اونو می پوشونند و هر کس با اونا موافق نباشه به انواع اتهام ها رو می زنند فقط می تونم بگم اللهم عجل لولیک الفرج
اگه هسته بده واسه همه بده نه فقط برای ایران
باور کنید که داشتن انرژی هسته ای ارزوی همه کشورهای جهانه اما کمتر از 20 کشور علم داشتن اون رو دارند
افرین به دانشمندان ما که به این دانش دست یافتند
بمب هم باید ساخت اگه بمبم بده واسه همه بده اگه خوبه واسه همه
بازم ادعای پوچ...تا حالا هزار بار از این ادعا ها وقتی بهونه دیگه ای برای فشار وارد کردن به ایران ندارن مطرح شده...ولی کی شده که بتونن ثابت کنن....واقعا اینکه ایران به سلاح هسته ای هم دست پیدا کنه سریع میزنه اسرائیل رو نابود میکنه و دنیا هم هیچ کاری نمیکنه...ولی الان که اسرائیل و امریکا و اروپا و ... هزاران بمب و کلاهک اتمی و هیدروژنی دارن و سالی یه جنگ هم راه نندازن آروم نمیشن .... اینها نشون میده واقعیت چیه؟
اینها اینقدر احمق هستن که نمی فهمند اگر ایران بخواهد کاری انجام دهد جلوی چشم آنها انجام نمیدهد تو ایران آنقدر مکان ناشناخته وجود دارد . هرچند که ایران دنبال بمب هسته ای نیست.
به فرموده امام خامنه اي امريكا از ايران هسته اي نمي ترسد بلكه از ايران اسلامي مي ترسد
همه اینها برای ادامه بازی بعد از سوریه است حتی تمام مراکز هسته ای هم بسته بشه اینها دنبال چیز دیگری هستند
همه اين جنجال ها درست پس از برگزاري موفقيت آميز كنفرانس عدم تعهد در ايران صورت ميگيرد و به نظر من يك هدف بيشتر ندارد و آن احيا و زنده نگه داشتن موضوع هسته اي ايران پس از كنفرانس است و تلاش براي رساندن آن به سطح قبل از كنفرانس . زيرا كنفرانس عدم تعهدهمچون آبي بود كه بر آتش مدعيان دروغين غربي ريخته شد.
واقعا چرا یک آدم عاقل توی آژانس نیست.؟
1- اولا قرار نیست هرچی این چند کشور در مورد فعالیت های هسته ی ایران دروغ سرهم کنند جمهوری اسلامی ملزم به باسخگویی اینها باشه وبا این بهانه ها هرروز فشار اقتصادی را برکشور ما بیشتر کنند و ما هیچ عکس العملی نشون ندهیم
2- کشور ما عضو بادمانهای ازانس هست و فقط در چهار چوب قوانین می تواند با آنها همکاری کند انهم به شرطی که آژانس متقابلا در جهت بیشبرد برنامه ی هسته ای به ما کمک کند
3- هرچه کشورما مقابل اینها نرمش نشان دهد اینها تقاضا و انتظارات و خواسته های بیشتری را مطالبه می کنند نمونه ی این را در سالهای گذشته دیدیم که در نهایت همکاری ایران با اونا نهایتا گفتند ما فقط به تعطیلی برنامه ی هسته ای شما راضی می شویم
4- دیگه وقت آن رسیده که ایران اجازه ی بازدید به بازرسان ازانس در تاسیسات هسته ای ندهد هیچگونه همکاری با انها نداشته باشد در خلیج فارس و هرجا که توان دارد واسه این چند کشور دردسر درست کند تا با فشارهای اقتصادی مجبور بشوند از این برونده دست بکشند و تحریم ها رو لغو نمایند فقط کافی است جمهوری اسلامی رسما اعلام کند و جدی هم بیگیر باشد که تنگه هرمز بسته خواهد شد ببینید چه فاجعه ی اقتصادی برای این کشورها بوجود می آید
نباید در مقابل این جرفهای پوچ که همش به خاطر باج ندادن ایران هستش جا خالی کنیم
یک سئوال، آیا اینها بیش از کاری که الان کرده اند می توانند کاری دیگری بکنند؟ مثلاً تحریمها را گسترش دهند؟ یا شاید هم می خواهند جنگ به راه بیندازند؟! اگر قدرت تحمل یک جنگ را داشتند و از قدرت بازدارندگی ایران نمی ترسیدند تا حالا کار را یکسره کرده بودند. با این اوصاف تنها نکته ای که می ماند بحث ایجاد اجماع جهانی بر سر برنامه هسته ای ایران و مشروعیت بخشیدن به تحرکات نظامی و شریک کردن تعداد زیادی از کشورها برای توزیع عواقب جنگ و ممانعت از محکومیت جهانی توسط دول دنیاست. ولی یک نکته اینجا آزار دهنده است و آن اینکه حالا که اینها با وجود نظارت بر تأسیسات اتمی ایران دائماً مشغول دروغپردازی هستند چرا ما با اطلاع قبلی قید این ماجرا را نمی زنیم. یکبار برای همیشه قال قضیه را بکنیم. آژانس بداند که اگر به رویه غیر فنی خود ادامه بدهد ایران از تحت نظارت آن خارج خواهد شد. گمانم هنوز اینقدر خرفت نشده اند که بپذیرند جایگاه آژانس و ان پی تی بیش از این تنزل کند.
به بهانه ی تلاش ویادستیابی به سلاح هسته ای چندین ساله ماراتحریم کرده اندوهرروزتهدیدبه حمله نظامی میکنند ؛!تازه دنبال سند یامدرکی میگردن که ببینندایران دنبال سلاح هسته ای هست یانه!؟اگراین منطق غرب وسازمانهای باصطلاح بین المللیه باید فاتحه اشون راخواند
این ها به دنبال بهانه برای حمله به ایران می گردند . تا نظر دیگر کشورها رو به ایران معطوف کنند . همان پروژه ایران هراسی
دنیای زور=کسانیکه هزاران بمب اتم را انبار کرده اند بر دیگران که میخواهند انحصار این علم را بشکنند خرده میگیرند و تهدید به حمله میکنند...هزاران سال دیگر که هیچ اثری از سوخت های فسیلی باقی نماند...با امتیاز گیری های کلان سوخت های هسته ای خود را به کشور های عقب مانده میفروشند....اگر ایران حتی روزی بخواهد تمام مسائل هسته ای رو تعطیل کنه...باز هم بهانه ای دیگر جور میکنند تا باز به ایران فشار بیارن
پاسخ ها
بهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
ماشین روبات های آمریکای وصهیونیستی بدون عقل وهوش منفی میدهند
این ادعا دروغی بیش نیست و آنها از پیشرفتهای دیگران نگران هستند و انرژی هسته ای بهانه کرده اند.
همون اول نباید پیمان NPT رو امضا میکردیم . پاکستان و هند رو ببینید . کلاهک هسته ای دارند حال هم میکنند .
آخرش به کجا ختم میشه. خدا رحم کنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
انشاءالله خداوند هیچوقت به رژیم صهیونیستی و حامیانش رحم نمیکنه و باید تاوان غلط های شصت ساله شان را بدهند . ناشناسِ با پرچم شیطان بزرگ از چی میترسی؟ از اونجایی یا با فیلترشکن اومدی ؟ در هر صورت یه نگاه دیگه به مطالب مندرج در زیر پرچمهای قشنگمون بنداز و یه خبر هم از صهیونیست هاییکه امروز به اشتباه شنیدن قراره موشک بارون بشه بگیر ببین اوضاع و احوال دوروبردنیا چطوره ؟ اگه با بامایی نترس . اگه اونجایی هستی که مطمئناً از رحم خدا خبری نیست بیخود دلتو خوش نکن . صدام رو یادت رفته . تازه اوموقع وضع مثل الآن نبود . الآن دیگه کار یکسره میشه به هشت سال و هشت ماه نمیکشه . انشاءالله بزودی معلوم میشه ...
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
به هیچ جای ختم نمیشود نترس
در اين دنيا كه قانون جنگل حكم فرماست بمب هسته اي حق مسلم ماست
اين ها خودشون يك دروغ ميگن و خودشون هم اونو باور مي كنند و خودشون هم از اين دروغ بزرگشون مي ترسند. بمب اتم كجا بود.ما اگر هم بخواهيم به سازيم يه سي يا چهل سالي وقت ميگيره چون همه ابزارالاتش را در اختيار نداريم. اگر هم دنبال بمب اتم باشيم حقمون هست. در طول تاريخ هميشه به ما حمله شده و هميشه بهمون زور گفتند . از هر طرفي هر كي پيدا شده به ايران حمله كرده. الان هم بايد يه برگ برنده در برابر آمريكايي هاي ملعون و ساير دشمنانمون داشته باشيم تا ديگه جرئت تهديد ما را نداشته باشند. اين ها مي خواهند بهانه داشته باشند كه جلوي گسترش اسلام و انديشه هاي انقلاب ايران را بگيرند. در اين حال هم هيچ وقت زورشون به ايران نميرسه و ما اونا رو چون مورچه اي در زير پامون له مي كنيم.
اینها هر جوری شده میخوان یک جنگ دیگه به ایران تحمیل کنند غافل از اینکه قدرت نظامی فعلی ما با اون زمان قابل مقایسه نیست من تحت هیچ شرایطی موافق جنگ نیستم ولی در نهایت وبا توجه به شکست دیپلماسی مرگ یکبار و شیون یکبار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
قدرت نظامی اونها هم با اون زمان قابل مقایسه نیست
داشتن بمب اتم اگه بد برا همه بد اگه خوبه ما هم مخوایم.
اگر جنگ شد چه کار کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انشائ الله خدا ما رو یاری میکنه
اینا همشون دنبال تضعیف کشود ما و به سیطره در آوردن ایران هستند هر روز بهانه های بنی اسراییلی می گیرند مگر حق ما نیست که مستقل زندگی کنیم کسی نیست که به آنها بگوید ایرانی زیر با زور نمی رود انها دنبال چیز دیگری هستند ولی بدانند کور خواندند
مشکل از کجاست که این موضوع حل و فصل نمیشه ؟ در اینکه حق داشتن انرژی هسته ای مثل سایر کشورها برای ایران هم محفوظ است شکی نیست اما سالهاست که ما درگیر این موضوع هستیم و هزینه های بسیاری رو پرداخت کرده ایم ... کشته شدن دانشمندان ایران ، تحریم های پی در پی اقتصادی ، تورم و گرانی ناشی از این تحریم ها و فشار بر مردم و قطع رابطه و اختلافات با سایر کشورها که به وجهه بین المللی ایران آسیب وارد کرده است ...امیدوارم فواید انرژی هسته ای و این کشمکش ها یی که داشته از خسارات و هزینه هایی که صرف این موضوع شده بیشتر باشه ...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
خسته عزیز شک نکن اگر این مشگل ما حل شود و ایران یک کشور اتمی شود ( البته صلح امیز ) انقدر برای ما سود دارد که تصورش را نمیتوان کرد کشوری که تمی شود به اعتراف خودشان دیگر نمیتوان جلوی پیشرفت انرا گرفت ایران هم این مهم را میداند که پا فشاری میکند غرب هم این را میداند و میخواهد ما را از ان محروم کنند که نمی توانند / شما ها هم زیاد نرسید و ناراحت نباشید در طول این 200 سال اخیر هر تکنولوزی و هر اقدام ایران با ممانعت روبرو شده حتی اوردن تلفن به ایران و سراسری کردن حتی بر قرار کردن پست سراسری همان پستی که خودمان در جهان بنیان گذار ان بودیم و چپرخانه ها را درست کردیم ایران همواره باید با جنگ و چنگ و دندان انها را بدست اورد /
حتی اگر همین که اینها مدعی شدن صحت داشته باشه، این موضوع زیرمجموعه دفاع درمقابل تهاجم هسته ای هستش که حق هر کشوری هست
عمو سام دیگر زمان زور گویی گذشت با این اتهامات واهی کاری نمی توانید بکنید فقط آبروی خودتان را می برید دیگر مثال کفتار پیری هستید که دیگر دندان ندارید که گاز بگیرید
درصد قابل توجهي از اونايي كه منفي ميدن ايرانيهاي ضد نظام خارج كشور هستند كه نميتونن ببينن كشور در حال پيشرفت است.
اگر به اینها رو بدهیم کارخانه جات کبریت سازی مارا هم زیر سوال میبرند
محاسبه نيروي آزاد شده ناشى از شكافتن هسته اتم از ملزومات تحقيقات انرژي اتمى است و لزوما ارتباطى با ساختن بمب اتم ندارد.
اما ايران در صورت حماقت بيش از اندازه دشمنانش هر زمان صلاح بداند در طول فقط چند روز بعنوان نيروي بازدارنده اين سلاح را هم خواهد ساخت و ترسي از هيچ كشورى بخصوص آمريكا ندارد.
تحقیق ممنوع نیست ساخت تسلیحات اتمی ممنوع است. در راستای دفاع در مقابل حملات هسته ای انجام تحقیقات و اقدامات بازدارنده منطقی می باشد.
ما باید قرتمندترین سلاحرا داشته باشیم وباقدرت هم حرف بزنیم بطور مثال اگر ده قلاده سگ به ادم حمله کرد با زدن یک سنگ به بکی از انها همه بر می گردند ان سگ را گاز می گیرنند و اگرفرا کردی یک سگ لاغر هم ادم گاز می گیرد امادر مورد اسرائیل او می داندکه هزار تا امثال خودش هم باشد جرات حمله به ایران را ندارد ولی اگرتیری بسوی ایران شلیک کرد ایران لحظه ای بعد باید با تمام قوا به او پاسخ دهد در اینجاست که بیت المقدس ازاد خواهد شد
اصلا مساله بمب اتمی نیست که اگر ایران هم داشته باشد برایشان مهم نیست آنها مثل رژیم ترکیه حلقه به گوش و مطیع کامل میخوان اگر مسئله هسته ای حل شود باز یک چیز دیگر در میآورند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل