بازدید 16103

پایان خوش‌‌دلاوری‌های کاروان دلوار

قهرمانان عزیز جانباز و معلول، افتخاراتی که در مسابقات جهانی به دست آوردید، مایهٔ خرسندی و سرافرازی و شادمانی ملت ایران است. صمیمانه از همهٔ شما تشکر می‌کنم. پایبندی‌هایی که به ارزش‌ها و احکام اسلامی نشان دادید نیز درخور قدردانی و سپاس جداگانه است. خداوند همواره شما را سربلند بدارد.
کد خبر: ۲۷۱۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۴ 09 September 2012
قهرمانان عزیز جانباز و معلول

افتخاراتی که در مسابقات جهانی به دست آوردید، مایهٔ خرسندی و سرافرازی و شادمانی ملت ایران است. صمیمانه از همهٔ شما تشکر می‌کنم. پایبندی‌هایی که به ارزش‌ها و احکام اسلامی نشان دادید، نیز درخور قدردانی و سپاس جداگانه است. خداوند همواره شما را سربلند بدارد.


این متن پیامی است که دقایقی پیش از سوی مقام معظم رهبری برای تقدیر از عملکرد خیره کننده کاروان ورزشی کشورمان در رقابت‌های پارالمپیک صادر شد؛ رقابت‌هایی که در آن به جز در روز آغاز رقابت‌ها، هر روز کاروان ورزشی کشورمان صاحب مدال می‌شد و سرانجام با کسب بیست و چهار مدال و کسب رتبه یازدهم رقابت‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارش «تابناک»، بهترین نتیجه تاریخ پارالمپیک کشورمان در حالی به دست آمده که تیم کشورمان در دوره پیش این رقابت‌ها در سال ۲۰۰۸ در پکن در با چهارده مدال در رده بیست و دوم قرار گرفت. کسب ده مدال طلا در سبد مدال‌های تیم ورزشی کشورمان، نشان از کیفیت بالای عملکرد تیم ورزشی کشورمان دارد که این در کنار کسب دو مدال ارزشمند در رقابت‌های گروهی والیبال نشسته و فوتبال هفت نفره درخشان بودن نتایج تیم ورزشی کشورمان را دو چندان می‌کند؛ اتفاقی که در دیگر رقابت‌ها، هیچ ‌گاه در سطح جهانی برای تیم ملی کشورمان در رشته‌ای نیفتاده است. حضور پر رنگ بانوان ورزشکار کشورمان و کسب یک طلا، نقره و برنز هم از رویدادهای مهم این دوره از رقابت‌های پارالمپیک است.


با مدالیست‌های کاروان ورزشی کشورمان آشنا شویم

در پایان روز یازدهم رقابت‌ها و با کسب مدال برنز تیم فوتبال هفت نفره نابینایان کشورمان پرونده عملکرد کاروان ورزشی کشورمان در پارالمپیک بسته شد و شمار مدال‌های ما در جدول وب‌سایت رسمی رقابت‌های پارا المپیک به بیست و چهار رسید. کاروان اعزامی ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن در پایان با ده مدال طلا، هفت نقره و هفت برنز و قرار گرفتن در رتبه یازدهم به کار خود پایان داد.
فهرست کامل مدال‌آوران ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن بدین شرح است:

مدال طلا:

زهرا نعمتی (تیراندازی با کمان، ماده ریکرو) ـ جلیل باقری جدی (پرتاب وزنه) ـ پیمان نصیری (دوی ۱۵۰۰ متر) ـ محمد خالوندی (پرتاب نیزه کلاس F۵۷/۵۸) ـ محسن کائیدی (پرتاب نیزه کلاس F۳۳/۳۴) ـ جواد حردانی (پرتاب دیسک) ـ نادر مرادی (وزنه‌برداری ـ دسته ۶۰- کیلوگرم) ـ علی حسینی (وزنه‌برداری ـ دسته ۷۵- کیلوگرم) ـ مجید فرزین (وزنه‌برداری ـ دسته ۸۲. ۵- کیلوگرم) ـ سیامند رحمان (وزنه‌برداری دسته ۱۰۰+ کیلوگرم)


مدال نقره:

محسن کائیدی (پرتاب وزنه) ـ مهرداد کرم‌زاده (پرتاب دیسک) ـ سجاد نیک‌پرست (پرتاب نیزه کلاس F۱۲/۱۳) ـ کامران شکری سالاری (پرتاب نیزه کلاس F۴۲) ـ عبدالرضا جوکار (پرتاب نیزه کلاس F۵۲/۵۳) ـ روح‌الله رستمی (وزنه‌برداری دسته ۶۷. ۵- کیلوگرم) ـ تیم ملی والیبال نشسته

مدال برنز:

تیم ملی ریکرو بانوان ـ جواد حردانی (پرتاب وزنه) ـ فرزاد سپهوند (پرتاب دیسک کلاس F۴۴) ـ علی محمدیاری (پرتاب دیسک کلاس F۵۴/۵۵/۵۶) ـ علی صادق‌زاده (وزنه‌برداری دسته ۱۰۰- کیلوگرم) ـ ساره جوانمردی (تیراندازی ۱۰ متر) ـ تیم ملی فوتبال ۷ نفره

بهترین عملکرد تاریخ پارالمپیک کشورمان

بیست و چهار مدال طلای کشورمان هرچند در مقاطعی از رقابت‌ها جایگاه کاروان ورزشی کشورمان را تا رتبه نهم هم ارتقا داده بود، سرانجام در آخرین روز رقابت‌ها با قرار گرفتن در جایگاه یازدهم، بهترین نتیجه تاریخ پارالمپیک کشورمان را رقم زد. کافی است نتایج این دوره را با دوره‌های پیش رقابت‌های پارالمپیک بررسی کنیم. نتایج کاروان کشورمان نسبت به رقابت‌های سال ۲۰۰۸ پکن تقریبا رشد دوبرابری را تجربه کرده است.

نتایج رقابت‌های پارالمپیک سال 2004 آتن

طلا

نقره

برنز

مجموع

رتبه

7

3

13

23

23


نتایج رقابت‌های پارالمپیک سال 2008 پکن

طلا

نقره

برنز

مجموع

رتبه

5

6

3

14

22


نتایج رقابت های پارا المپیک سال 2012 لندن

طلا

نقره

برنز

مجموع

رتبه

10

7

7

24

11


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۱۸
یا علی مدد
خسته نباشن خدا قوتشون بده
درسته كه نسبت به سنوات گذشته رتبه هاي بهتري در دو نوع المپيك كسب كرديم اما تلاش براي كسب رتبه يك رقمي به ويژه بانوان الزامي است.ضمنا پارالمپيك صحيح است كه يك الف دارد.پارا يعني معلولين كه با المپيك تركيب شده است .
خوب بود سال 2000 هم نشون میدادی چون اون سال بیشترین مدالو گرفتیم
دست همشون درد نکنه
افرین به این دلاور مردان و زنان ایرانی که چهار سال زحمت کشیدند
درود به شرف و غيرتتون.
ایول بهشون خسته نباشن
واقعا دستشون درد نكنه؛ تو اين روزها ما را خيلي خوشحال كردن
باریکلا دل همه را شاد کردید
البته در سال 2000 سیدنی 12 طلا کسب شد که از لحاظ ارزش مدالی نتیجه بهتری است. هر چند جایگاه تیمی 16 بود.
بازم هي از فوتبال حرف بزنيد!!!!!!!
دم بچه هاي المپيكيو پاراالمپيكي گرم.
يا علي مدد
ماشالا به غیرتشون
مبارکه !قهرمانان ایرانی افتخار افزینی کردید.دستتان درد نکند.
افرین بر قهرمانان المپیک و پارالمپیک. ولی حیف از این همه پولی که برای فوتبال خرج میشه .
واقعا افرین بر شیر مردان و شیر زنان المپیک و پارالمپیک که پرچم ایران را در مقابل جهانیان به اهتزاز در اوردن
خداییش فوتبال معلولین ما از تیم ملی فوتبال خیلی بهتر بازی می کنه
بنظر بنده باید یک بازی تدارکاتی بین این دو تیم بگذارند
واقعا آفرین ... غیرتتون رو عشقه نه مدالی که می گیرین
واقعا خدا حفظشون کنه .دو تا حرف دارم تابناک. خواهش می کنم نمایش بده . 1) این ورزشکاران اثبات کردند که عقل سالم همیشه در بدن سالم نیست وعلاوه بر رقابت ورزشی توانستن فرهنگ دینی ایران اسلامی را هم به رخ بکشن .
2)این دوره مسابقات بهترین دوره بود از لحاظ نتیجه کاری . کاش تو تحلیلامون از اثر مثبت تشکیل وزارت ورزش هم صحبتی بکنیم و خدا قوتی بهشون بگیم به مسیولان مربوطه.
یا علی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل