بازدید 8709

تخریب مراکز زیارتی شیعیان در لیبی

کد خبر: ۲۶۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۹ 28 August 2012
مقبره "عبدالسلام الاسمر" از نوادگان امام حسن مجتبي عليه السلام در ليبي توسط وهابيون تخريب شد.

به نوشته روزنامه چمهوری اسلامی اين مقبره، مركز زيارتي شيعيان در كشور ليبي و شمال آفريقا به حساب مي‌آمد. در اين حادثه 30 نفر از شيعيان ليبي به شهادت رسيده و تعداد 212 نفر نيز مجروح و به بيمارستان منتقل شده اند.

خبرها حاكي از وخيم بودن حال تعداد زيادي از اين مجروحان مي‌باشد. در سال‌هاي اخير مفتي‌هاي وهابي بارها فتواي تخريب اين امام زاده شريف را صادر كرده بودند ولي به دليل مخالفت‌هاي مردمي و دفاع آنان از حريم امام زاده، تروريست‌ها كار به جايي نبرده بودند.

ولي با سوءاستفاده‌ وهابي‌ها از اوضاع نابسامان و آشفته امروز ليبي، موفق به اقدام شدند. مقبره امام زاده عبدالسلام الاسمر مربوط به 800 سال پيش بوده و به عنوان يكي از اماكن تاريخي شيعه نيز مطرح مي‌شود.

موقعيت آن در شهر "زليتن" (160 كيلومتري طرابلس) مي‌باشد كه بعد از فشار مفتي‌هاي وهابي توسط تروريست‌هاي سلفي تخريب شده است. در جوار اين حرم شريف كتاب خانه بسيار بزرگي از كتب شيعي و اسناد تاريخي هزاران ساله نگهداري مي‌شد كه به گفته وزير فرهنگ ليبي بزرگترين كتاب خانه در كشور ليبي به حساب مي‌آمده كه تخليه و به آتش كشيده شده است.

تخريب قبور سادات از ابتداي آشوب‌ها در ليبي به شدت هرچه تمام‌تر انجام مي‌شد به طوري كه در جمعه قبل بخشي از ضريح "الشعاب الدهماني" از سادات حسني و قبور دهها سادات ديگر را كه در مركز ليبي سال‌ها زيارتگاه شيعيان بود را منهدم كرده بودند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها