بازدید 22068

دوازده مسافري كه قدم به ماه گذاشتند

کد خبر: ۲۶۷۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۹ 26 August 2012
در طول برنامه چهار ساله فضايي «آپولو» 12 فضانورد قدم بر سطح ماه گذاشتند.

به گزارش ايسنا، مأموريت سرنشين دار فضاپيماي آپولو از سال 1969 ميلادي آغاز شد و «نيل آرمسترانگ» به عنوان نخستين انسان قدم بر سطح ماه گذاشت.

«نيل آرمسترانگ» نخستين مسافر ماه روز شنبه 25 آگوست 2012 (چهارم تير) سه روز پس از تولد هشتاد و دو سالگي‌اش، بر اثر مشكلات قلبي درگذشت.



در مأموريت آپولو 11 كه در سال 1969 انجام شد، «ادوين باز الدرين» و «مايكل كالينز» نيز حضور داشتند، اما تنها «الدرين» و «آرمسترانگ» شانس حضور و قدم زدن در ماه را پيدا كردند و «كالينز» در طول مأموريت داخل فضاپيما باقي ماند.

«چارلز پت كونراد» و «آلن بين» نيز در مأموريت آپولو 12 در سال 1969 ميلادي موفق به پياده روي بر سطح ماه شدند.

مأموريت آپولو 14 در سال 1971 ميلادي با حضور «الن شپرد» و «ادگار دي. ميچل» و مأموريت آپولو 15 در سال 1971 ميلادي با حضور «ديويد اسكات» و «جيمز بي. ايروين» انجام شد.



دو مأموريت آخر به ماه در سال 1972 ميلادي صورت گرفت و در مأموريت آپولو 16 «جان يانگ» و «چارلز ام. دوك» و در مأموريت آپولو 17 نيز «اوگين سرنان» و «هريسون جك اشميت» به ماه سفر كردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۲
انتشار یافته: ۱۴
سفر به کره ماه تخیلات آمریکایی هاست که در دوران جنگ سرد در مقابله با روسیه خواستند با این بلوفها گوی سبقت را از رقیب خود بربایند و خود را پیشتاز در فضا و جلوتر از روسها معرفی کنند.
آمریکا با این ابتکار می خواست هژمونی و سلطه و سیطره خود را به دنیا نشان دهد.
موضوع : دوازده مسافري كه قدم به ماه گذاشتند
کی گفته که اینها قدم به ماه گذاشتند؟ تا همین امروز هنوز کسی نتونسته به سطح ماه قدم بزاره و اینها همه توهمات و بازی تبلیغاتی آمریکا برای بزرگنمایی خودش هست
باور سفر انسان به ماه (آنهم در 40 سال پیش) بسیار سخت است!

آیا مدارکی برای اثبات صحت این ادعای بزرگ وجود دارد؟
سفر انسان به ماه دروغی بود که با کمک هالیوود به مردم دنیا گفته شد امروز تکنولوژی این سفر وجود دارد ولی ۴۳ قبل چنین تکنولوژی وجود نداشت اگر چه امروزه ربات ها بهتر و ارزان تر چنین پروژه هایی را انجام میدهند ، سنگ هایی که آمریکا به کشورهای دیگه از ماه هدیه داد همه شهاب سنگ و یا تقلبی از آب در آمدند وخود قطع یکباره این سفرها دلیل دروغ بودن این ادعا را اثبات میکند یا جهش های خرگوشی مسخره در ماه که کاملا با جرم ماه در تضاد است و از همه مهمتردور کردن کردن آرمسترانگ ازروزنامه ، تی وی ،مصاحبه برای جلوگیری از لو رفتن دروغ و توجیه آن به دلیل کم رویی و گوشه گیری وی مهمترین دلیل برای جعلی بودن سفر و در یک کلام ناسا یه نفس راحت کشید
دروغي به بزرگي جنگ ستارگان
چگونه است كه فضاپيماهاي امروزي جهت رفتن به ايستگاه فضايي علي رغم فاصله بسيار كم آن نسبت به ماه چند روز طول مي كشد كه بتوانند سرعت و مدار سفينه را با ايستگاه يكي كنند ولي آپولو 12 صرفا بعد از طي مسير تنها چند ساعت بعد بر روي ماه فرود آمد؟
مسلما رفتن به ماه سختتر از رفتن به ايستگاه فضايي است و فاكتورهاي مورد محاسبه زيادتري دارد، آن هم با امكانات آن زمان
فرود و قدم زدن انسان در ماه دروغی بیش نبوده که آمریکا از حدود نیم قرن مردم را با آن بازی داده است ، از لحاظ علمی هم نه با تکنولوژی 60 سال پیش که احتمالا" در حال حاضر نیز هیچ موجود زنده ای نمی تواند به ماه برسد و اگر هم برسد با شرایط کره ماه زنده بماند.
هيچ كس قدم رو ماه نذاشته اصلا امكان اين قضيه وجود نداره و خود نشريات آمريكايي با انتشار مقاله اي با عنوان بزرگترين دروغ قرن اين موضوع را از تمام زوايا مورد بررسي قرار دادن
تو گوگل سرچ كنين بزرگترين دروغ قرن
خودتون قضاوت كنين
خالی بندی هالیوود بود.
فقط من موندم که چرا در کتابهای قدیم اولین نفر را یوری گاگارین روسی معرفی کردن. نمیدونم چرا اسمی از اون نیست.
آیا میدانید تا کنون هیچکس قدم به کره ماه نگذاشته است و عکسهای منتشره در بخشی از خاک امریکا گرفته شده و مطالب زیادی در اینخصوص منتشر شده است
جون من یه سفینه بفرستید ببینید اصلا رفتن یا نه ؟

من که هنوز مطمئن نیستم 1!!!
همه هم آمريكايي! هيچ كشور ديگري هم نتونست از اين فيلمهاي هاليوودي بازي كنه! يعني تو 40 سال اخير هيچ كس نتونست به ماه سفر كنه!
تابناک جان تو دیگه چرا بزرگترین دروغ قرن رو تایید میکنی؟!
چی شد که بشر پس از گذشت 40 سال و با وجود پیشرفت های چشمگیر علمی دیگه ماه رو تجربه نکرد؟؟
فرود انسان بر روي ماه در اواخر دهه 60 و اوايل دهه 70 دروغي بزرگ بوده است.
چرا در 40 سال پيش انسان به ماه رفت و سالم برگشت، اما حالا ديگر قادر به چنين كاري نيست؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل