بازدید 32309
دیپلمات دربازکن آمریکا:

مذاکرات با ایران شکست نخورده است

آمریکایی‌ها نفر سوم وزارت خارجه خود را برای مذاکره با ایران فرستاده‌اند. وی در وزارت خارجه آمریکا به بن‌بست شکنی و باز کردن درهای بسته روابط آمریکا با دیگر کشور‌ها مشهور است. به همین دلیل، به وی لقب دربازکن داده‌اند. وی آنقدر نفوذ هم دارد که برای دستگیری دشمنان آمریکا جایزه تعیین کند. حال خانم درباز کن بر این باور است مذاکرات با ایران شکست نخورده است.
کد خبر: ۲۶۶۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۸ 19 August 2012
این روز‌ها تهدیدات رژیم صهیونیستی درباره حمله احتمالی به ایران، آنچنان جو کلی بین‌المللی را تحت تأثیر قرار داده که کمتر کسی اشاره می‌کند، ایران همواره برای گفت‌و‌گو با جامعه جهانی پیرامون مسائل موجود اعلام آمادگی کرده است. در این میان، مشخص نیست که غرب واقعاً تا چه میزان به پیشبرد مسیر دیپلماسی با ایران پایبند است.

به گزارش «تابناک»، «وندی شرمن»، معاون وزارت خارجه آمریکا که نمایندگی آمریکا در مذاکرات هسته‌ای گروه ۱+۵ با ایران را نیز بر عهده دارد، گفته است که این مذاکرات در مرحله دشواری است. با این حال، وی اظهار داشته که این به معنای شکست و توقف مذاکرات نیست.

شرمن که روز گذشته در سفری دیپلماتیک به مسکو رفته بود، در مصاحبه با خبرگزاری روسی «اینترفاکس» گفته: «من اعتقاد ندارم که مذاکرات شکست خورده؛ اما در مرحله دشواری است».

وی همچنین مدعی شده، کشورهای عضو ۱+۵ گام‌های اعتمادساز اساسی را در قبال ایران برداشته‌اند و اکنون ایران باید به میز مذاکره برگشته و جدیت بیشتری از خود در این زمینه نشان دهد.

این سخنان در حالی از سوی شرمن مطرح می‌شود که در آخرین دور از مذاکرات مستقیم برگزار شده میان ایران و کشورهای ۱+۵، این طرف ایرانی بود که با یک بسته پیشنهادی مشخص و منسجم، پای میز مذاکره حاضر شد و علاقه خود را به گرفتن نتیجه‌ای مشخص نشان داد.

با این حال، طرف مقابل با پافشاری بر خواسته‌های پیشین خود (تعطیلی تأسیسات فردو، تعلیق غنی‌سازی بالای ۲۰ درصد و خارج کردن اورانیوم‌های با غنای بالا از کشور) حتی حاضر نشد درباره ماهیت پیشنهادهای ایران به بحث و مذاکره بپردازد.

این بار نیز شرمن ضمن تکرار موضع پیشین این گروه، خواسته‌های ایران، مبنی بر برداشته شدن تحریم‌های در ازای همکاری‌های متقابل و دیگر موارد مطرح از سوی ایران را غیرمنطقی دانسته و مدعی شده در صورت تن ندادن ایران به خواسته‌های غرب، تحریم‌های بیشتری در انتظار کشور خواهد بود.

به این ترتیب، آن گونه که مشخص است، طرف غربی همچنان نمی‌خواهد از خواسته‌های غیرمشروع و غیرعقلانی خود در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران دست بردارد و رسیدن به «توافق» را به معنای موافقت ایران با همه خواسته‌های خود تعبیر می‌کند.

همین عامل باعث شکل‌گیری این گمانه‌زنی شده که گویا غرب اصولاً قصد رسیدن به توافق را ندارد و تنها درصدد است با تطویل مذاکرات و همزمان، افزایش فشار‌ها بر ایران، زمینه را برای تحقق خواسته‌های خود فراهم آورد.

وندی شرمن کیست؟

سایت ایرانی خبرآنلاین در معرفی شرمن می‌نویسد:

«نیمه آذر نود، تأسیس سفارت مجازی آمریکا برای خدمات‌دهی به ایرانیان، بهانه‌ای بود که چهره دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی در امور ایران آفتابی شود. «وندی شرمن» ۱۵ آذر ۹۰ هنگام افتتاح و آغاز به کار این سفارتخانه مجازی گفت: «ما می‌خواهیم مستقیم با مردم ایران ارتباط برقرار کنیم. ما می‌خواهیم همه مردم ایران به ویژه جمعیت بزرگ جوانان در ایران بدانند که ایالات متحده به مردم ایران و تمدن آن‌ها عمیقا احترام می‌گذارد».

وندی شرمن که به عنوان سومین مقام ارشد در وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود، گرداننده مراسم رونمایی سایت سفارت مجازی آمریکا بود. وی همچنین، معاون سیاسی وزارت خارجه آمریکا در مأموریتی جدید، نمایندگی این کشور را در مذاکرات هسته‌ای با ایران بر عهده دارد. او سفرهای متعددی برای توجیه سیاست‌های ضد ایرانی آمریکا و همراه کردن کشورهای حوزه خلیج‌فارس در تحریم‌های ضد ایرانی داشته است. وندی شرمن زمانی که به هندوستان سفر کرده بود، با خبری داغ به بالاترین اخبار جهان راه یافت.

او برای دستگیری «حافظ سعید» ـ که وی را بنیانگذار گروه موسوم به «لشکر طیبه» پاکستان معرفی کرده ـ مبلغ ده میلیون دلار به عنوان جایزه دستگیری او تعیین کرد. شرمن به دلیل فعالیت‌هایی که منجر به توافق هسته‌ای آمریکا به کره شمالی در سال ۱۹۹۷ در زمان ریاست جمهوری کلینتون شد، به «دربازکن» در وزارت امور خارجه آمریکا معروف است.

وی معاون سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون، رئیس مذاکرات هسته‌ای با کره شمالی بود. وی همچنین به همراه مادلین آلبرایت، وزیر خارجه وقت آمریکا، ریاست مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا را بر عهده داشت که منجر به توافق هسته‌ای کره شمالی و آمریکا شد. این توافق‌نامه تا چندین سال بر جا بود و دو طرف به مفاد آن تعهداتی داشتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۳
انتشار یافته: ۲۴
آمريكاي جنايتكار و اسرائيل غاصب رو زير پا له ميكنيم تا درس عبرتي بشه براي انگليس مكار و روسيه آب زير كاه .
به راستي چرا اين روزها از سوي مقامات آمريكايي اعلام ميشود كه مذاكرات هسته اي با ايران شكست نخورده و از سوي ديگر برخي شركاي آن دم از جنگ و برخورد نظامي ميكنند.
آيا دموكراتهاي نيازمند به راي مردم آمريكا نقشه هايي براي پس از انتخابات امريكا ندارند.
يااينها تنها جنگهاي زرگري بين دو حزب هستبراي جلب راي.
الله اعلم
مرگ بر آمريكا و اسرائيل و انگليس و روسيه .
میخوان دربازکن بفرستن ، می خوان شاکلید بفرستن ، باید اینو بدونن که ما زیر بار حرف زور نخواهیم رفت .
آمريكا ؛ چون از ايران حساب ميبره ، ميگه مذاكرات شكست نخورده !
و الا خودش خوب ميدونه كه اين مذاكرات ؛ از همون روز اول شكست خورده بود .
بابا دانشمند ما غنی سازی رو تعلیق کنیم و شما تحریم بر ندارید کاملا منصفانه هست
داداش من، انتگرال سه گانه که نیست ! تحلیل شرایط هسته ای ،حساب دو دوتا چارتاست ، همه میدونن که نه غرب و نه ایران به این مذاکرات اعتقاد ندارن و هیچ کدوم از هر دو طرف از مواضع خودشون کوتاه نمیان.
غربیا یه مقام ارشد مثل شرمنو میفرستن.میگن دربازکمم هست.بعد چو میندازن که حتما فرجی حاصل میشه تو گفتگو با علم اینکه هیچی حاصل نمیشه وهمش فیلمه که تهش بگن ایران هیچجژر کنار نمیاد
لطفا یک نفر (با هر جهت گیری سیاسی) روشن کنه که دقیقا 1+5 چه قدمی برای اعتماد سازی برداشته !
با سلام
چه در باز کنی ؟ در کره شمالی درب را به روی امریکا باز کرد وبه توافقی با کره رسید که ان کشور تأسیسات آب سنگین خود را تعطیل کند و در عوض کره جنوبی وژاپن به تضمین امریکا نفت مورد نیاز کره را تأمین نمایند ولی یک محموله بیشتر به سمت کره نرفت ووقتی کره ای ها به ظاهر تأسیسات خود راجمع کرده بودند ،امریکا زیر تعهدات خود زد ونفت دیگر نفرستاد ،کره ای ها هم که از اول حرف امریکائی ها را قبول نداشتند ،بسرعت تأسیسات خود را راه اندازی و امریکا را غافل گیر کردن ،حالا تحریم ها هم برای ما مثل نفت برای کره می ماند و آنها این تحریم ها را بر نخواهند داشت چون آن ها در حقیقت وضع نکرده اند که بر دارند ، سرنخ همه سیاستمداران امریکا واکثر اروپا واین تحریم ها دست صهیونیست هاست ،بنا براین هر چه نسبت به تحریم ها حساسیت بیشتری باشد آنان خیال می کنند که پاشنه آشیل ما همین است و فشار می آوردند فلذا اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری (حفظکم الله )مطرح نمودن کلید برون رفت از این مسئله وبرگرداندن سایه تحریم ها به خودشان است ،در حقیقت آنها تحت فشار هستند وچند ماه دیگر زیر این تحریم ها له خواهند شد ، لذا شجاع باشیم.به خداوند تبارک وتعالی حسن ظن داشته باشیم ، که پیروزی از آن ماست.
تابناک جان!
وندی شر من ها فقط قیا فه ظاهریشان شبیه آدمهاست وبه اشتباه تصور می شود که باید وجدانی داشته باشد وبا انصاف قضاوت کند و......
نه جانم او تربیت شده یک نظام سلطه هست ودر کوران ماموریتهای محوله به قدری وفاداری ودست بوسی کرده که اجازه داده اند در آن سطح قرارگیرد.لذا از او انتظار رعایت حق هسته ای ما را نداشته باشید.اویک موجود سردمزاج وبی عاطفه هست وطبق یک سناریو عمل می کند وعواطف مواطف یوخدی!
در باز کن برای آمریکاست نه ایران. همان طور خود نویسنده هم گفته اینها هدف دیگری دارند و همه این کارها در راستای همان هدف اصلی یعنی به کرنش در آوردن ایران در برابر سیاست های خودشان است. البته چون از تغییر رفتار درونی نظام ناامید شدند بیشتر به هدف بلند مدت خودشان یعنی براندازی فکر می کنند.
در عوض غربیها باید تحریمها را بردارند
اگه بهش میگن خانم در باز کن پس احتمالاً از فامیلای فامیل دوره! اونم خیلی با در رابطه ی خوبی داره!! هه هه!
که با این در اگر دربنده درمانند،درمانند!!
توافق بر سر دستیابی به انرژی و تکنولوژی هسته ای باید کاملا دقیق و هوشیارانه باشد.
این حق متعلق به ملت بزرگ ایران هست و آینده پیشرفت و بی نیازی کشور به آن بستگی دارد.
اگر یادتان باشد یه مدت مذاکرات قطع شد ، بدون اینکه نتیجه ای گرفته شود یا توافقی صورت گیرد.
الان هم بهترین عمل روال عادی ایران در این قضیه بهترین کار هست، البته اجازه بازدید به بازرسان داده شود.
دوستان این گروه 5+1 بدون کوچکترین شک و تردید دشمن پیشرفت و بی نیازی ایران هستند.
اتحاد ملت در همه زمینه ها، تهدیدها و نقشه های اونهارو خنثی میکنه.
زنده باد ملت و پایدار باد ایران عزیز.
از روز اول معلوم بود اوباما برای ما خطرناکتر از بوش است ، او به دنبال حمله بدون اجماع جهانی بود و اوباما به دنبال حمله با اجماع جهانی و بعد از فلج کردن اقتصادی است
....ان الله لایهدی القوم الظالمین...
مسئله ما با امريكا مسئله هسته اي و اينچنين مسائل نيست بلكه مسئله ما عقيدتي است و تا موقعي كه امريكا از سياست هاي غير انساني رژيم جعلي صهيونيستي حمايت كند مشكلات نه تنها كمتر نمي شود بلكه بيشتر هم مي شود
باز نفت رفت بالای 110 دلار اینها باز می گن در مذاکره بازه
بابااین مزاکرات واسه اینکه کشورهای جهان رامتقاعد کنند که ایران باز هم کوتا نیامد والا همون موضع همیشگی خودشون بانفراتی جدیداست
شاه کلید هم باشه نمیتونه هیچ غلطی بکنه.تا حالا اینهمه سختی و مشکلات و تورم و گرانی نکشیده ایم که با مذاکره تعطیل کنیم و آرزوهای جوانیمون رو بخاطر تحریمها و حق هسته ای بیهوده به باد نداده ایم که حالا شاه کلید بیاد و به یکباره همه چیز رو بگذاریم کنار و بگیم ما تسلیمیم.هرکی هم بخواد کوتاه بیاد باید به امت حزب الله ایران جواب پس بده.
خیلی جالب که همه اتحاد دارند و هیچ گس مخالف نیست
این خیلی ساده لوحی است که انتظار داشته باشیم آمریکا دست از خوی درنده و وحشی خود بردارد و منافع و خواسته های ایران را در نظر بگیرد. هدف آمریکا از مذاکره این نیست که امتیاز بدهد بلکه این است که با کمترین هزینه به اهداف سلطه جویانه اش دست پیدا کند. بنابرین انتظار اینکه آمریکا در این به اصطلاح مذاکراتش کوتاه بیاید و امتیاز به ایران بدهد یک خواب و خیال بیش نیست. به نظر من ایران بایستی از اول شرط ورود به هر نوع گفتگو را رفع کامل همه تحریم های غیر قانونی آمریکا و غرب قرار می داد. مذاکره چه معنی دارد وقتی چاقوی طرف بر گلویت قرار داده شده است؟ این باج گیری است نه مذاکره.
مذاکرات تنها یک وسیله برای قدرت نمایی اعضای 5+1است.اینهاسعی دارندبه جهان اعلام کنندکه هنوزابرقدرت هستند وتحولات جهانی باید با صلاح دید آنهاانجام شودوبابرگزاری جلسات کثیرالتعدادهرچه بیشتر به جهانیان قدرت نمایی میکنند.خواست آنهاهم تطویل مذاکرات است وگرنه بهره مندی از انرژی هسته ای،غنی سازی سوخت وتحقیقات هسته ای هیچکدام برای اعضایمNPTممنوع نیست وکسی هم حق محاکمه وبازخواست بی دلیل آنهاراندارد.این تحریم تحمیل شده هم مانندکارددولبه است بایدمقاومت کنیم تا تالبه کارد به استخوانشان برسدآنوقت است که شاهدپشیمانی آنها خواهیم بود.
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی