بازدید 62409

رد فضاپیمای غیر زمینی بر سطح مریخ +تصاویر

هدف از ارسال این مریخ نورد به سیاره سرخ، یافتن علائم حیات در این سیاره بود.اکنون با ارسال تصاویری شگفت انگیز و واضح دانشمندان توانستند نوعی میکروب را کشف کنند که در صورت وجود حیات، زنده خواهد ماند.این کشف بزرگ، احتمال وجود موجودات زنده و حیات را در مریخ چندین برابر کرد.
کد خبر: ۲۶۵۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۳ 13 August 2012
سیاره سرخ یا همان مریخ، سیاره ای ناشناخته است که این روزها بشر برای دستیابی به اطلاعاتی درباره این سیاره خاموش، در تلاش است.

به گزارش روزگارنو، در حالی که بیش از یک ماه از فرود فضاپیمای حامل مریخ نورد می گذرد، روز گذشته این ربات هوشمند پس از استقرار کامل در این منطقه و ارسال عکسهایی پراکنده از مریخ، به کاوش در این سیاره پرداخت.

این ربات هوشمند که مجهز به دوربینی پانوراما است، در طی جستجو و ارسال تصاویری با کیفیت در لحظه، دانشمندان مستقر در ناسا را با شگفتی روبه رو کرد.

پیش تر ،هدف از ارسال این مریخ نورد به سیاره سرخ، یافتن علائم حیات در این سیاره بود.اکنون با ارسال این تصاویر شگفت انگیز و واضح دانشمندان توانستند نوعی میکروب را کشف کنند که در صورت وجود حیات، زنده خواهد ماند.این کشف بزرگ، احتمال وجود موجودات زنده و حیات را در مریخ چندین برابر کرد.

این کشف بزرگ، می تواند تحول عظیمی در دانش بشر باشد.

همچنین وجود تپه های خاکی با لایه هایی مجزا ،دانشمندان را به این باور رساند که ساختار این سیاره، بسیار شبیه به زمین بوده و با احتمال زیادی می توان در آن سکونت داشت. ساختار سطوح صاف و پیوسته سطح مریخ، صحرای موهاوی در امتداد کالیفرنیا در جنوب شرقی و مرکزی و همچنین جنوب نوادا، یوتا در جنوب غربی و شمال غربی ایالت آریزونا، در ایالات متحده را تداعی می کند.

یکی از شگفت انگیزترین و سوال برانگیزترین وقایعی که در تصاویر برای اعضای ناسا به وجود آمده بود، کشف اثر انفجار ناشی از حرکت فضاپیما در نقطه ای دور بود.

در ابتدا آنها معتقد بودند که این متعلق به فضاپیمای حامل مریخ نورد است، اما با بررسی سیگنال‌های جغرافیایی مکان فرود فضاپیمای زمینی، در کمال ناباوری متوجه شدند که این اثر می تواند متعلق به موجودات فضایی باشد که با فضاپیمایی به این منطقه سفر کرده اند.

هزینه ساخت این مریخ نورد 2.5 میلیون دلار برآورد شده و قابلیت ارسال آنلاین تصاویر به وسیله سیگنال‌های ماهواره را دارد. این تصاویر نیز در طی سه روز کاوش در سطح مریخ به دست آمده است:


جای سوختن ریگ‌های روان سطح مریخ که در اثر حرکت فضاپیمای غیر زمینی به وجود آمده است



























سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۴۶
انتشار یافته: ۱۳
خبری نیست. خیالت راحت.
خیلی جالب بود
مریخ چه باحاله
خیلی جالب!
]]چقدر جالبه كه فضاپيماي غير زميني نيز همانجايي فرود آمده كه فضاپيماي زميني! احتمالاً اين باند فرود را نيز آنها تشخيص داده و براي فرود ما آماده كرده اند. اگر فضاپيماي ما كمي دور و برش را نگاه كند، حتماً متوجه فضايي ها ميشود كه گوشه اي آنطرف تر چپق ميكشند.
چقدر شبيه زمينه اين ستاره ! انگار كه از سطح زمين عكسبرداري شده است !
يه كمي بيشتر بگرديد شايد آب هم پيدا كرديد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
شما هنوز فرق ستاره با سیاره رو نمی دونی؟
جل الخالق از ناسا زرنگتر هم بوده پس...دستم به دامنتون میکرب کشف کردین نیارین زمین بیچاره میشیما...خودمون هنوز کلی میکرب داریم که داروی ضدشون کشف نشده میکرب مریخی نمیخواهیم دیگه...
يك ماه چيه تابناك؟ هفته پيش مريخ نورد اونجا فرود اومد!!!!
توی مریخ به خاطر نبودن جو اسمون باید به رنگ سیاه باشه اما تو این عکسا این طور نیست.
بسیار بی نظیر ، حیرت آور و زیبا بود
سیاره ای با تصاویر آشنا و زمینی
اونجا که نفت نیست چرا آمریکا رفته!؟
عمده اين مطالب شايعه محض است. اينها اخبار ژورناليستى است براى سرگرمى مردم. زمان قبل از فرود ادمى روى سطح كره ماه هم اخبار بسيار داغترى در روزنامه هاى اون زمان بوده.
الان ناسا و ساير سازمان هاى مشابه سخت در تلاش هستند كه اثارى از حيات را در نقطه اى از جهان پيدا كنند. بسيارى از انها بخوبى ميدانند كه در كل جهان فقط يك "زمين" وجود دارد و شايد بهتر از خيلى از ما مسلمانان بدانند كه اين موضوع در قران تصريح شده است ولى نميخواهند اين موضوع را به رويشان بياورند. شايد هم دنبال نقيصه اى براى نص قران باشند، ولى ته دلشان ميدانند كه چنين نقيصه اى وجود ندارد. در اصل برخى از انها شايد خجالت بكشند كه موضوع را به قران ربط بدهند، كه اين طبيعى بوده و از عادت لج بازى نشئات ميگيرد. خيلى افت داره كه اين مورد را مطرح يا به ان اشاره كنند چون نميخواهند كه به درستى و عظمت قران اذعان كنند كه مورد ميتواند شروع انقلاب فكرى در غيرمسلمانان بشود. من خودم به اين نوشته اطمينان و يقين دارم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر