بازدید 136885
كاش مسئول كم‌كار را هم محروم مي‌كردند!

رونمایی از شگفت انگیزترین پدیده تاریخ فوتبال در ایران!

در روزهای گذشته، یکی از شگفت‌انگیز‌ترین پدیده‌های تاریخ فوتبال «حرفه‌ای» در جهان رونمایی شد و مانند خیلی از وقت‌ها، این کشور ایران است که افتخار به نمایش گذاشتن این شاهکار ویژه را دارد. کاش وقتی مردم همیشه در صحنه را به حماسه‌سازی دعوت می‌کنیم، کمی هم به فکر خود این «صحنه» لخت و عور باشیم!
کد خبر: ۲۶۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۹ 01 August 2012
در روزهای گذشته، یکی از شگفت‌انگیز‌ترین پدیده‌های تاریخ فوتبال «حرفه‌ای» در جهان رونمایی شد و مثل خیلی از وقت‌ها، این کشور ایران است که افتخار به نمایش گذاشتن این شاهکار ویژه را دارد. به این ترتیب، تیم تازه صعود کرده گهر لرستان، ناچار خواهد بود یکی از مهمترین بازی‌های «خانگی»‌‌اش را با یکی از مدعیان عنوان قهرمانی، جایی نه در ورزشگاه و شهر و استان خودش و نه حتی جایی در یک زمین بی‌طرف، که دقیقا در استادیوم خانگی تیم مقابل برگزار کند!

به گزارش «تابناک»، اما طعنه‌آمیز‌تر اینکه در این مسابقه، تیم زاگرس مجبور می‌شود حضور خوفناک و چند ده هزار نفری هواداران مشتاق پرسپولیس را هم روی گرده نحیفش تحمل کند؛ تماشاگرانی پرشور و تشنه‌کام که از یک سو برای حضور در نخستین قرار ملاقاتشان با تیم کهکشانی‌شان اصرار داشتند و از سوی دیگر، می‌خواستند عطش ناشی از چند ماه ندیدن پرسپولیس به علت تعطیلی و محرومیت را از میان ببرند و تیمشان را تا داربی تهران بدرقه کنند.

طبق معمول بیننده‌ای که دست از پا خطا می‌کند، بلافاصله باید تاوان پس بدهد؛ نخست از همه، کلی نکوهش و متهمش می‌کنند، بعد برای آسیب‌شناسی رفتارش جلسه تشکیل می‌دهند و سرانجام هم با مضر تشخیص دادن او برای محیط ورزش، از حضورش در استادیوم جلوگیری می‌‌کنند. این میان اما به ظاهر هیچ مکانیزمی برای تنبیه مدیران خطاکار وجود ندارد. کاش همان‌ گونه که نعمت حضور در اماکن ورزشی را از تماشاگر بزهکار می‌گیرند، مسئولان و دست‌اندرکاران ناتوان و کم‌کار را هم از فرصت فعالیت در این حوزه محروم می‌کردند تا هم کمی حس غریب «عدالت» زنده شود و هم زمینه مناسب‌تری برای‌‌ رها شدن از این درجازدگی فراهم آید.

در این صورت شاید دیگر وضع ورزش این مملکت طوری نمی‌شد که پس از این همه سال، همچنان تنها استادیوم به دردبخور و قابل استفاده ایران، ورزشگاه قدیمی آزادی باشد و هر کس، هر جای این مملکت به مشکل برخورد، بازی‌اش را به این محل منتقل کنند. اگر جریمه مشتی تماشاگر خاطی، منع شدنشان از دیدن فوتبال است، مجازات مسئولانی که هنوز نمی‌توانند مقدمات برگزاری چند مسابقه ساده را در استان‌هایی مثل لرستان و البرز فراهم کنند، چه می‌تواند باشد؟

این افراد کجای این ورزش ایستاده‌اند و چه کسی قدرتش را دارد برای آن‌ها که با این همه ثروت نمی‌توانند آجر روی آجر یک استادیوم ساده ورزشی بگذارند، حکم انضباطی صادر کند؟

می‌گویند چرا هوادار گهر و تراکتورسازی پرسپولیس و استقلال، رفتارهای ناهنجار از خود نشان می‌دهند، اما نمی‌پرسند چگونه می‌توان از تماشاگری که برای دیدن بازی به اصطلاح خانگی‌اش، باید فرسنگ‌ها جاده‌پیمایی کند یا با پای پیاده از کوه و کمر بالا برود یا در فضای استادیوم به هر خفت و تحقیری تن بدهد، انتظار داشت حرفه‌ای و خویشتندار باشد؟

یک تیم تازه صعود کرده لرستانی، امروز ناچار است برای میزبانی از رقبایش، آواره تهران و کرج باشد، چون مسئولان ورزش این مملکت، وقتش را نداشته‌اند و یا اولویتشان نبوده برای این خطه از خاک کشورمان، ورزشگاه بسازند.

خبر می‌رسد، ایران در بازسازی یا ساخت استادیوم‌های جدید در عراق با این کشور همیاری خواهد داشت؛ اما خبر نمی‌رسد که ایران، چنین طرحی را برای لرستان یا بسیاری از دیگر استان‌های محروم خودش هم داشته باشد!

کاش همین درجه از دغدغه و دلشوره برای میزبانی تیمی چون گهر هم وجود داشت! در این صورت، اطمینان می‌داشتیم مشکل استادیوم خانگی آنها بسیار زود‌تر از این حرف‌ها حل می‌شد.

در این باره باید گفت، مدیریت هزینه برای کارهایی چون ساخت و ساز استادیوم به چه کار می‌آید، وقتی می‌توان این پول‌ها را خرج هزار چیز دیگر کرد یا در همین ورزش با آن، سبیل دلال جماعت را چرب کرد؟

همین پرسپولیس و استقلال در این سال‌های طولانی اجاره‌نشینی، میلیارد‌ها تومان صرف استفاده‌های نود دقیقه‌ای از ورزشگاه آزادی کرده‌اند؛ بی‌آنکه با آنان یا هوادارانشان مثل صاحبخانه‌ها رفتار شود. لابد اگر آنقدر تدبیر می‌داشتیم که با چنین دورریزهایی، طرح‌های بلندمدت همچون ساخت ورزشگاه را کلید بزنیم، امروز وضع ورزشمان به گونه‌ای نبود که به خط پایان رسیدن فلان دوچرخه‌سوار المپیکی را با غرور و افتخار در بالاترین خبرهای ورزشی تلویزیون به آگاهی بینندگان برسانیم.

کاش وقتی مردم همیشه در صحنه را به حماسه‌سازی دعوت می‌کنیم، کمی هم به فکر خود این «صحنه» لخت و عور باشیم و دست‌کم پس از چند ده سال، یک استادیوم ناقابل برایش بسازیم.

در خاتمه یادآور می‌شویم، اینکه تیمی از یک گوشه این مملکت به سطح نخست رقابت‌های باشگاهی می‌رسد و بعد معلوم می‌شود استادیوم ندارد، یا آن که باشگاهی از کشورمان به مسابقات آسیایی راه می‌یابد و تازه می‌فهمند ورزشگاه آبرومند و نیمچه استاندارد در اختیارش نیست، نشان می‌دهد، حتی سرعت رشد همین فوتبال ورشکسته و عقب‌مانده هم از سرعت توسعه و پیشرفت مدیریتی در ورزش ایران بالا‌تر است. فوتبال ما با این شکلش عضو پنجاهم جدول رده‌بندی فیفاست، مدیریت ورزش ما با این وضعش، چندم دنیا می‌تواند باشد؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۱۴
انتشار یافته: ۶۰
انصافا زیبا نوشته بودید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
این کجاش زیبا بود؟ باید رک مینوشت بی عرضه گی مسئولانشونه. باید رک بنویسه نامردی مسئولانشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
نه زیبا و نه رک... باید با شجاعت مینوشت : " خیانت "
خیلی به جا بود کو گوش شنوا ، تابناک عزیز شهرستان دورود خیلی از این حرفها محرومتر است در صورتی که ثروتهای پنهان آن بیشمار است ، قبلا عکسهایی را از طبیعت زیبای آن برایتان ارسال کرده ام.
تابناک تو چقدر غور می زنی ایرانه دیگه بابا بشین عجایب رو ببین حالش رو ببر
اگه نمایش ندی تابناک نیستی :)
كجايند دوستان جو گير؟درود بر ....!احسنت بر......!
دستتون درد نکنه حرف دل یک قوم مظلوم را زدید بقیه امکانات این استان کهدر همه عرصه ها پشتیبان انقلاب بوده وهست همینطوره جوانان این استان برای کار باید خفت حضور در استانهای دیگر را تحمل کنند هنوز هم استاندارد دانشگاهی در این استان اجرا نمی شود لطفا ندای مظلومییت این مردم را به گوش مسولان برسانید شاید وجدان خوابیده شان بیدار شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
عزیر این حرفها شامل تمام شهرهای ایران بجز تهرانه
احسنت
حداقل خدا را شکر که دغدغه بسیاری از مردم جرات اظهار در یک رسانه را یافت....
ممنون از تابناک برای اظهار مشکلات واقعی مردم و درد دلی که بعضا فرو خورده میشود.....
انشاله در آینده نیز شاهد این باشیم که مسئولین به شکل واقعی پاسخگوی عملکردشان باشند و نه تنها در شعار....
نکته بسیار مهمی که به آن اشاره نکرید این بود که گل پیروزی گهر در دقایق پایانی به خاطر وحشت کمک داور از شنیدن رکیکترین فحاشی ها از طرف هواداران تیم میهمان(میزبان) پزیرفته نشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
گل کاملا واضح بود. و امیدوارم داوران بازی محاکمه شوند. علاوه بر این اگر تیم پیروزی جلو بود 4 دقیقه اضافه در 3 دقیقه تمام می شد ولی داور جان 5 دقیقه گرفت!

همه می دانیم خداوند بهترین قاضی است. اما همه به ان اعتقاد عملی ندارند...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
گل آنقدر واضح بود که نمی توان گفت داور اشتباه کرده است
اوووووووووووووووووووووووووووووووووه حالا چي شده
استاديمه ها مرغ كه نيست از نداشتنش اينقدر حسرت ميخوريد
استان لرستان وازجمله آن شهرستان دورود علي رغم داشتن استعدادهاي فراوان در رشته هاي مختلف ورزشي(واليبال،كشتي،جودو،بوكس،فوتبال و...)هنوز ازداشتن حداقل هاي لازم درحوزه ي مكان هاي ورزشي محروم اند.
اين ضعف را بايددر دغدغه مند نبودن وزرا،نمايندگان مجلس وبعداز آن در عدم توانايي وكارايي مسوولين شهري واستاني جستجوكرد.
نوشته تان کاملا درست بود.علاوه بر موارد بالا و محرومیت شهرستانی ها نمی دانم دلیل این همه حمایت بی جا از این دو تیم (استقلال-پرسپولیس) چیست؟داوری به نفع این دو تیم - پولها تو جیب این دو تیم - قرعه کشی کیگ به نفع این دو تیم -نحوه میزبانی بازی ها به نفع این دو تیم (استقلال و پرسپولیس 22 بازی میزبان هستند چون با تیمهای تهرانی که بازی میکنند میزبان -میهمان بی معنی است و در آزادی بازی میکنندو 10 درصد حق میهمانی هم هیچ وقت حساب نمی شود)و ...... جالب اینجاست که در بازی گهر و پرسپولیس این گهر میزبان بود پس چطور طرفداران پرسپولیس بیش از 10 درصد ظرفیت ورزشگاه رو داشتن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ !!!!!!!!!! حالا منو متهم نکنید ولی در هنگام بازی پرسپولیس یا استقلال با تیمی مانند تراکتور چطور مدیران این دو باشگاه از حق 10 درصدی تیم میهمان صحبت میکنند ؟؟!!!!
در آخر توصیه میشود که به جای اینکه آبروی خودتان را با این کارها ببرید و حق خوریها رو علنی کنید یک روز در تلوزیون خودتان ظاهر بشید و بگید که لیگ برگزار شد و یکی از این دو تیم قهرمان شدند.به خدا مردم هم اذیت نمی شن. لطفا چاپ کن
با تشکر هر چقدر از مظلومیت این خطه بگی کم گفتی
به هر حال ممنون
ان شا ا.. بعد از بازسازی و ساخت استادیوم های زیبا برای برادران عراقی ، برادران افغان و ازبک و تاجیک و آفریقایی و آمریکای جنوبی و روس و سایر برادران عزیز در برنامه توسعه ششم یک ورزشگاه یک هزار نفری برای استان لرستان و سایر استان های محروم ساخته خواهد شد .
این اتفاق ممکنه برای استانهای دیگه که تیم هاشون لیگ برتری بشن بیفته .
خدا رو شكر آزادي را ساختند،وگر نه الان تيم زاگرس كه هيچ ،تيم ملي بايد تو زمين خاكي بازي مي كرد.
نمي دونو اينا كه اين قدر ادعاي مهندسي و ساختشون مي شه ،نمي تونن يه ورزشگاه بسازند!!!!!
فقط بلدن حرف بزنن!!!
احتما لا تو دور صدم سفر رييس جمهور به درود يه كلنگي زده مي شه!!ان شاالله
مگر لرستانم جزه ایرانه
مسئولین وجدانشان خوابیده
یک روز رد میشدو از در صدا و سیما خرم اباد دیدم عده ی از کارگران پارسیلون نشستن و پلاکارد به دست دارن و حقوق و مزایا میخواستن چندین ساله که نه حقوق گرفتن و نه سر کار میرن کارخونه تعطیل شده
میدونید نیروی انتظامی چکار کرد اهسته نشسته بودن به قران
اینجا لرستان مهد تمدن باستان است
زه بدی احوال یک قوم اخر داستان است
بابا استاديوم ميخواييم چي كار ؟
به اندازه كافي از پول بيت المال ميدن به خورد اين فوتباليستا !!!!!!!!!!!!!!
آخه اينا چه گلي به سر ما زدن كه براشون استاديوم هم بسازيم ؟ !!!!!!!!!
اينا رو بايد ببرن توي زمين خاكي .
شاید رییس جمهور یادش رفته که در تمام اولین سفرهای استانی قول احداث ورزشگاه برای آقایون و خانمها را میداد
الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم
حکومت با کفر باقی می ماند اما با ظلم باقی نمی ماند
تابناک اگه دوست داشتی نشون بده
باور کنین این تماشاچی های روی سکو ها از بازیکنای توی زمین بهتر بازی میکنن . هیچ چیز سر جای خودش نیست.
هیچ شکی نیست در مورد اینکه امکانات ورزشی در سطح کشور عادلانه توزیع نشده است اما برای رفتار غلط توجیه مناسبی نیست.
همين چند تا ورزشگاه هم كه داريم ؛ بايد بفروشن و پولشو بدن به چند تا مستضعف مستحق آبرودار .
كم اينقدر به خورد اين مثلا" فوتباليست ها بديد .
بهترين خونه ؛ بهترين ماشين ؛ بهترين درآمد رو از كيسه بيت المال به اينا ميدن . آخرش هم اينه كه توي زمين ورزشگاه اون حركت هاي زشت و زننده رو انجام ميدن .
بسه ديگه .... بسه !
توي اين وضعيت بحراني اقتصاد ؛ اموال بيت المال رو محافظت و مراقبت كنيد .
پاسخ ها
رها
| Germany |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
سلام
باور كنيد اين نوشته از ته دل برامده
با هر گونه سر مايه گذاري براي فوتبال و فوتباليست از كيسه بيت المال ؛ 100 % مخالفم .
این همه جوون بیکار هستند کسی به فکر نیست حالا فوتبال و مشکلاتش به درک!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
اول تشکر از تابناک که بعیدترین مسائل رو نوشته.عزیز من فوتبال و باشگاه ورزشی جزئی از مشکلات مناطق محروم هستند.مشکل استان لرستان فقط نبود ورزشگاه نیست.این مشکل با صعود گهر توی دید اومده.مشکل بیکاری دراین استان وبرخی دیگر از استانها در شرایط حاد.
حالا صحبت سر اینه که حالا که گهرزاگرس شرایط نداره از لیگ بزاریمش کنار. خدایا تا کی باید تو این کشور زجر بکشیم. ننگ بر بی عدالتی
یکی دیگر از شاهکارهای برگزارکنندگان لیگ این است که هنوز هیچ بازی لیگ را در روزهای پنجشبه و جمعه برگذار نکرده اند
به به نزديك انتخاباته حرفاي جديد مي زنيد.
سرمايه گذاري براي فوتبال = هدر دادن سرمايه هاي ملي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
50 بار کوبیدم رو مثبت
به قول شاعر"گوش شنوا سیری چند"؟
مشگل از ورزش نیست مشگل از طرف مسئولین سیاسی به ظاهر مومن ما هست خداوکیلی کدام نماینده مجلس و وزیر و معاون وزیر و مدیرکل به خاطر خدمت به مردم و خدا قبول مسئولیت کرده جزء برای کسب قدرت و ثروت چیزی نیست دیگر کشورها هم برای کسب قدرت و ثروت برای مسئولیت تن به هر کاری می زنند لااقل مثل ما در لوای دین و دیانت نیست
مردم نون ندارن بخورن ؛ حالا دولت بياد استاديوم بسازه !!!!!!!!!!!!!!!!
يارو نون نداشت بخوره ؛ سراغ پياز رو ميگرفت تا اشتهاش باز شه !!!!!!!!!!!
برای نوشتن این مقاله از سوی تابناک لحظه شماری می‌کردم. خوشحالم که نا امید نشدم! فوق العاده بود...
بازی تو هر جایی جز آزادی تو تهران برگزار میشد امکان تلفات بسیار بسیار زیاد بود.اینم که تو شهر خودشون استادیوم ندارن از بی عرضگی مسئولانه مخصوصا مسئولین شهر خودشونه
چه کسی قدرتش را دارد برای متولیان ورزش حکم انضباطی صادر کند؟بنده که نمیتوانم شما را نمی دانم!
درود وصد درود بر تو ای تابناک حقا که تابناک هستی.درد دل ما رو گفتی خدا پدرت رو بیامرزد
انصاف بدهیم چند نفر از تیم فوق اهل لرستانند؟
خودشان سازش کنند مسابقات در خرم آباد برگزارشود.
از قدیم گفتند:
وقتی خواستی منار را بدزدی اول بفکر جاش باش
مسئولین خواسته باشند؛استادیوم بسازند؛آیا پروژه 5ساله تمام می شود؟
این تیم ها وحتی پرسپولیس و استقلال اگر پول بیت المال نباشد تا آنموقع دوام می اورند؟
قدری هم واقع بینانه بنویسیم وفکر کنیم!
هموطن های خوبم جای تاسفه که ما جوونای بعد از انقلاب حسرت خیلی چیزارو خوردیم و داریم وارد میانسالی می شیم اون هم به علت حکومت نو پا
و جنگ تحمیلی و غیره
ولی دیگه بهونه ای نیست برای پیشرفت نکردن باید مسئولین بهترین هارو برای ایرانی بسازن
اون هم فقط هزینش و از محل مدیریت درست منابع کشورمون
به امید روزی که آباد باشی ای ایران
دیگه حالم از هرچی فوتبال و فوتبالیست و ....... به هم میخوره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
بوی مرغ میدن !!!
وقتی مسئول ورزش این مملکت به جای فکر کردن به این چیزا به فکر رژه رفتن تو المپیکه باید همینجوری باشه
من خودم پرسپولیسیم
آدم باید مرد باشه
حق گهر این نبود
رئیس فدراسیون و مسئولین لیگ باید مرد باشند.
مردانگی مال فیلما نیست
آقایان رئیس مرد باشید.
پیش خودتون لذت ببرید از این مردانگی که دارید!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
چه ربطي به مردانگي داره!!!
باغث تاسف است بودجه بیتالمال را جایی حرج میکنند که دشمن همیشگی ماست و حواهد بود اقایان روز قیامت چه جوابی حواهند داشت
در کل فوتبال ایران چنگی به دل نمیزنه.
چرا ما بعد از انقلاب نباید به المپیک بریم؟ یا قهرمان آسیا بشیم؟
جای تاسف داری تازه این یک مورد خیلی کوچک است ...........................
من از نویسنده بخاطر نگارش این معضل تشکر میکنم. همه میدونیم پولای مملکت تویه جاههای خاصی هزینه میشه بییید وسری به استانهای سیستان،خراسان جنوبی،ایلام وبیش از 20 استان دیگه بزنید ببینید بهتره!!!!!
ره نیک مردان آزاده گیر
چو استاده ای دست افتاده گیر
تابناك هر چي مي خوايي مي گي خبريه؟ جون خودت راستش و بگو
بابا مرغ کیلو 8000 تومان دنبال چی هستی تابناک جون؟؟؟؟
سلام تابناک جان
بفرمایید قرار بود در هر شهر استان لرستان ودیگر شهرهای کشور بنابه مذاکرات انجام شده در سفرهای استانی دولت , یک ورزشگاه برای آقایان ویک ورزشگاه برای خانمها بسازند . پس کو ؟ چی شد؟ کجا رفت ؟
لطفا از خواب ناز بیدار شین! یه نگاه به جدول رده بندی المپیک بندازین لطفا ! حتی قطر مدال گرفته، کره شمالی توی رتبه پنجم جای گرفته! به خدا افسوس که هیچی، گریه داره، همه امکانات و بودجه ورزش این مملکت تقسیم شده بین چند تا شهر خاص و روی فوتبال!!! و بی هیچ نتیجه خاص و آینده روشنی ! نوبت به مقدامتی جام جهانی هم میرسه، دوباره کار پیدا میکنه به اما و اگر! ی نگاه به افتتاح المپیک کنین، میانگین سن کاروان ایران بالای ۴۵ ساله !! کسائی که حتی بلد نیستن ادای مدیرای موفق رو در بیارن !
دوستان استقلالی مثل اینکه از بعضی قسمتهای این مقاله کلی کیف کردند.ولی یادمون باشه تمرکز کمک داور به خاطر جنجال های مربیان گهر به هم ریخت.حالا شما بگید این بازی تو چه ورزشگاهی باید برگزار می شد که گنجایش 70هزار طرفدار پرسپولیس رو داشته باشه ؟ اگه مسئولای استان لرستان کم کار و بی عرضه اند تقصیر پرسپولیس چیه ؟
با این که حرفاتون حساب بود بوی سیاسی میداد!! چون در زمان علی ابادی (که خودم مخالفش بودم ) می گفتید ورزش که همش ورزشگاه ساختن نیست حالا می گید...!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل