بازدید 2726

عواقب انحلال شرکت صادرات گاز

یک مقام آگاه نفتی گفت: تصمیم خلق الساعة انحلال شرکت صادرات گاز ایران، آینده قرار دادهای صادرات گاز را در هاله ای از ابهام قرار داد.
کد خبر: ۲۵۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۱ 14 July 2012

این منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس با اشاره به منحل شدن شرکت صادرات گاز ایران گفت: مجمع عمومی شرکت ملی نفت بدون آنکه به فکر ساختار جدیدی باشد شرکت صادرات گاز را منحل کرد که موجب خشنودی برخی از کشورهای عربی از جمله قطر را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: این تصمیم بدون بررسی کارشناسی صورت گرفته و مجمع عمومی شرکت ملی نفت نمی داند وضعیت صادرات گاز ایران چگونه خواهد شد.

این مقام مطلع اظهار داشت: تصمیم انحلال شرکت صادرات گاز در زمان وزارت آقای میرکاظمی گرفته شده بود اما آن به صورت قاعده مند بود به این ترتیب که اول یک ساختار جدید به عنوان مدیریت بین الملل در شرکت ملی گاز تشکیل و بعد شرکت صادرات گاز منحل می شد.

وی ادامه داد: پشت پرده این تصمیم مشخص نیست و آینده شرکت صادرات گاز ایران و قراردادهای این شرکت در هاله ای از ابهام به سر می برد.

این منبع اگاه ادامه داد: صادرات گاز باید برعهده شرکت ملی گاز باشد اما هنوز هیچ تکلیفی بابت قرار دادهای جدید این شرکت مشخص نشده است.

گزارش خبرنگار فارس اضافه می کند، شرکت صادرات گاز ایران 10 سال پیش با هزینه های میلیاردی راه اندازی شد و تاکنون نیز هزینه هایی از بیت المال به این شرکت اختصاص یافته است که با این تصمیم خلق الساعة همه این هزینه ها نادیده گرفته شده است.

براساس این گزارش شرکت صادرات گاز یکی از شرکت هایی است که براساس اصل 44 قانون اساسی باید به یک شرکت خصوصی تبدیل می شد. براین اساس وظایف محوله شرکت صادرات گاز ایران نیز باید به معاونت جدیدی به عنوان امور بین الملل شرکت ملی گاز منتقل شده اما هم اکنون بدون ایجاد یک ساختار جدید برای شرکت صادرات گاز، مجمع عمومی شرکت ملی نفت به طور کلی شرکت صادرات گاز را منحل کرد.

این گزارش خاطرنشان می کند، به نظر می رسد تصمیم انحلال شرکت صادرات گاز به دلیل جدا کردن ساختار صادرات ال ان جی نسبت به صادرات گاز باشد که این تصمیم نادرست است زیرا نمی توان بین این دو تفکیکی قائل شد و در مذاکرات صادرات گاز به مشکل مواجه می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار