بازدید 7972

تلاش موساد برای كسب اطلاعات از جوانان

کد خبر: ۲۵۴۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۷ 30 June 2012
یك مسوول امنیتی لبنان گفت: دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی به منظور دستیابی به اطلاعات از كشورهای عربی، تعداد زیادی سایت های ارتباط اجتماعی راه اندازی كرده و ماموران این سازمان با اسم مستعار دختران، جوانان عرب را به دام انداخته و آنها را تخلیه اطلاعاتی می كنند.

به گزارش ایرنا از بیروت، روزنامه لبنانی 'الجمهوریه' در شماره روز پنجشنبه خود نوشت: شیوه عمل دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی كه یكی از اهداف اصلی آن جمع آوری اطلاعات از 'حزب الله' و دیگر مناطق لبنان است؛ با بسیاری از دیگر سازمان های جاسوسی متفاوت بوده و این سازمان به منظور دستیابی به اهداف خود از طرق مختلف وارد می شود.

این روزنامه افزود: یكی از این راه های كسب اطلاعات از جوانان كشورهای عربی ، استفاده از پایگاه های الكترونیكی است كه اهداف خود را انسانی و اجتماعی معرفی می كنند، اما در حقیقت از آنها به منظور استخدام جاسوس و مزدور بهره گرفته می شود.

در همین چارچوب اخیرا یك پایگاه اینترنتی با عنوان 'تروریسم كافی است' آغاز بكار كرده و هدف اصلی آن رصد فعالیت های حزب الله بوده و در ظاهر این امر را مقابله با آنچه كه تروریسم می نامد، معرفی می كند.

در این سایت اسامی جمعیت ها و گروه های سوییسی كه در ظاهر به امور كمك به مجروحان و از كارافتادگان اهتمام دارند، نوشته شده و شعارها و موضوعات زیادی در خصوص حقوق بشر و آزادی های فردی در آن به كار رفته است.

به گفته یك مسوول امنیتی لبنانی، بیشتر شبكه های جاسوسی اسراییلی كه در سال 2009 توسط نیروهای امنیتی كشف شدند، از پایگاه های خبری اینترنتی استفاده می كردند تا از این طریق عكس ها و اطلاعات خود را به شكل حرفه ای منتقل كنند كه از جمله این پایگاه ها، می توان از سایت خبری 'كوالیس' نام برد كه در ظاهر تنها به منظور انتشار خبرهای مطبوعاتی به كار می رفت و در عمل برنامه ای برای ارتباط میان مزدوران و جاسوسان رژیم صهیونیستی بود.

به گفته یك كارشناس رایانه ای ، رژیم اشغالگر ، بیش از 100 شركت تخصصی در رابطه با فناوری اطلاعات در اختیار دارد.

همچنین بنابر اسناد به دست آمده از شبكه های اطلاعاتی كه متخصصان اسراییلی به شكل مستقیم آنها را هدایت می كنند، رژیم صهیونیستی به دنبال جذب جوانان جهان سوم بویژه در كشورهای سوریه، لبنان، اردن و عراق است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر